Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Starter 1.0

Stekken Slaan Slecht Aan Rfx

Recommended Posts

Vandaag nog wat plaatjes geschoten. Het lijkt niet erger te worden en boven en bovenin zijn ze wel groen.

Willen de mensen die verstand hebben van gif eens kijken of ze kenmerken zien ad planten van gifdamp? Ik ga straks ec 2 geven.

Fotos direct plaatsen werkt weer niet. Ding blijft steeds hangen. Sommige planten gaan gewoon prima. Zou dit bij gifdamp ook zijn?

https://www.wietforum.nl/uploads/gallery/album_16246/gallery_38836_16246_2518710.jpg

https://www.wietforum.nl/uploads/gallery/album_16246/gallery_38836_16246_1508238.jpg

https://www.wietforum.nl/uploads/gallery/album_16246/gallery_38836_16246_172035.jpg

https://www.wietforum.nl/uploads/gallery/album_16246/gallery_38836_16246_1629060.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn ervaring met gif is dat de planten gewoon aardig opgroeien en dat na een aantal weken (ik dacht 3 tot5 weken ofzo) het onverklaarbaar toeslaat .

 

Bij jou is het vrijwel gelijk , ik zou er zoals andere ook al zeiden snel een aantal op aarde bijzetten .

Share this post


Link to post
Share on other sites

das goed dan. nog iets wat mee kan spelen is dompelen in te sterke verhouding gif, of al zwakke stekken dompelen/bespuiten. ik merk hier een wereld van verschil in.

rondje lemon haze hiervoor niets aan gif gespoten geen enkel paars takje of stammetje gezien. deze keer gedompeld en weer alles paars. terwijl ik altijd alles hetzelfde doe.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ knaken de ronde die ik afgebloeid heb sloeg het in week 5 keihard toe. Planten verdorde helemaal. Ook 2Kg minder geoogst. Toch ff epdm gaan halen zo voor zekerheid?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mn vinylvergiftiging ging het zoals knakenpoetser ook beschrijft. In mn giftentje was het heel extreem. Zette er prachtige voorgegroeide plantjes in die na 3 dagen al lichtgroen/geel werden. In beide gevallen was het bij alle planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik neem alleen nog epdm , dus ik zou het wel doen als ik jou was ( sowieso veel beter spul , gaat veel minder snel stuk)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke plan van aanpak:

 

vandaag epdm folie erin. Dan geef ik het nog 5 dagen. Trekken ze dan niet bij, alles eruit. En dan nieuw medium en nieuwe stekken.

kunnen ze bijtrekken als het aan het folie ligt? Vandaag enkele planten eruit gehaald. Wortels waren bruinig. Slechts enkele witte wortels p/p.

 

what to do? Wat zouden jullie doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan ook nog zijn dat je phytium of iets hebt .

Aaterra is een bestrijdingsmiddel , ik ben van plan om dit 1 x per kweek preventief te gaan gebruiken , ik heb het echter nog nooit gebruikt.

http://www.bayercrop...open&ccm=200005

 

Als je nieuwe stekken erin gaat zetten zou ik wel sowieso eerst voorgroeien doorwortelen op netpotjes/startblokken ( maar dat ging je sowieso al doen )

 

Als je rfx gebruikt in je netpotjes , neem dan voor zekerheid nieuwe rfx (niet uit je kratten , ivm mogelijk phytium)

Edited by knakenpoetser

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij zijn het prachtige planten geworden toen ik ze uit de giftent heb gehaald. Stonden nog op 18/6 en na een paar dagen gingen ze weer als een raket met fris groen blad. De vergeelde bladeren bleven gewoon geel, maar werden niet slechter. Ik zou ze nog een week geven.Als het aan je vijverfolie heeft gelegen moet het gewoon weer goed gaan dan.Wat ik wel vreemd vind is dat er ook gewoon goede planten tussen staan. Je kan op hydro toch juist zo mooi de waardes in je medium meten? Als die goed zijn kan het daar toch niet aan liggen? Of is dat op rfx weer anders?Kweek zelf altijd op aarde dus dit weet ik niet precies.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Phytium zou ook kunnen, maar de eerste ronde na een paar weken alles in een keer geel is wel een typisch gevalletje gifdamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja klopt ik heb het gevoel dat het misschien en gif is en een ander probleem.

 

eerste ronde lijkt erg veel op gif .

nu met stekken die slecht aanslaan lijkt het iets anders te zijn,

Share this post


Link to post
Share on other sites

phytium zou je eigenlijk niet moeten hebben met pero....

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ik er over kan vinden is dat peroxide wel de phytium enigzins onder controle houd , maar niet volledig weg krijgt.

 

Racker ,Heb jij andere info ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zelfde ellende als ik had

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Racker ,Heb jij andere info ?

 

Wortels zo wit als sneeuw...

 

Wel meteen meegeven en niet laten uitreageren in het vat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

24 uur later. Alles eruit inclusief rfx en folie. 70 zakken aarde erin op 18 liters en nieuw potente stekken erin.

kijken wat er gebeurd. Amnees draai jij wel redelijke rondjes daar nu?

 

Fotos volgen

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonde

Share this post


Link to post
Share on other sites

op aarde lukte het niet, op mapito niet, het lukte gewoon nooit, heb nooit goed gedraaid daar en hok is al enige tijd weg.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...