Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Coops

Wat Zijn Jullie Ervaringen Met Goed Opgezette Led Kweeks?

Recommended Posts

Daar zit wat in racker.

Al snap ik nog steeds niet waar die prijs vandaan komt, zo duur hoeft een paar ledjes nou ook niet te kosten.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij heeft het eindgewicht bekent gemaakt. Hij had met een 385W Budmaster 675XG een opbrengst van 549gr droog. Lijkt me een zeer mooie score!

Daarom dat ik ook deze kweek aan het volgen was, ben ook een beetje sceptisch tegenover LED maar met deze kweek te zien lijkt het me interessant om er verder over te lezen/informeren.

Prijs van die lamp is +/- 1000€, hier koop je natuurlijk veel HPS power voor maar je moet ook je stroomkosten berekenen over een langere periode.

Ga toch eens andere test kweken met deze lampen zoeken om er wat meer info over te vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie reacties allemaal!

 

Mede door deze reacties, maar ook door wat ik zelf aan verslagen en testen heb gelezen ben ik niet echt overtuigd van de LED lampen.

 

Ik ga me nu richten op een setup met HPS licht. 600 of 1000W denk ik, even kijken wat voor tent en materiaal erbij komt kijken en op wat voor prijs dat neer komt allemaal.....

Hierover heb ik al met enkele leden contact gehad om ervaringen te horen, maar ik ben er zeker nog niet uit.

 

Mocht iemand nog aanbevelingen hebben mag je altijd een PM sturen! ;-)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben wel benieuwd hoe groot die tent is. Volgens mij niet 1mtrx1mtr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me ook stug. Die toppen zagen er nou niet echt enorm uit. Ik had met mijn 250W HPS ook dat soort "topjes" in een 80x80 tent. Kwam iets van 280g droog vanaf (met nog een gram of 20 verlies aan rot).

 

De verkopers laten al 10 jaar zien dat led veel meer produceert dan HPS. In de praktijk lijkt dat echter nogal tegen te vallen. Misschien moeten we allemaal wel reclame filmpjes gaan maken dat het dan wel goed gaat?

 

Die site rekent ook voor dat er 3 keer zoveel PAR licht van die led armaturen komt tegen de helft van het stroomverbruik :rolleyes:

 

Maar goed ooit zal led een HPS lamp wel inhalen. De ontwikkeling van led gaat toch harder dan van HPS. Dan nog de prijzen omlaag en dan zal het er wel een keer van gaan komen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sterker nog....ik denk dat met de DE hps lamp voorlopig de top van hps bereikt is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu we toch bezig zijn hier en ik zelf het topic geopend heb durf ik het hier wel te vragen!

 

Zoals gezegd heb ik een paar mensen gesproken over de opzet van mijn tentje. Ze verschillen een beetje in mening dus post ik het hier nog eens.

Overigens wil ik die adviezen niet in twijfel brengen, maar gewoon meerdere adviezen horen om tot een wijs besluit te komen!

 

Ik wil maximaal 5 beesten van planten kunnen kweken in mijn tent onder 1 lamp voor medicinaal gebruik. Heb geen zin in gedoe met de petten voor zoiets onschuldigs. Is al belachelijk dat je je daar druk over moet maken als je voor jezelf (medicinaal) kweekt maar goed.

Er moet werkruimte genoeg zijn in de tent dus, ook voor ander materiaal.

 

Stel ik ga voor de Gavita 1000W DE, welke tent zouden jullie dan adviseren en welke afzuigers, filters enz heb ik nodig om goed te kunnen werken zonder overlast? Ik heb er weinig verstand van, moet het doen met wat ik inlees en hoor van jullie! ;-)

 

Krasi stelde me voor de Dinlux 1000 te nemen omdat je daar 15 cm mee in de hoogte wint!

 

Ik heb overwogen om 1 600W aan te schaffen, maar dit werd me afgeraden omdat je een 1000W ook op 600 in kunt stellen.

 

Brand los zou ik zeggen😝

Ik wil het liefst ook met goed materiaal werken, maar mijn budget zit op maximaal 1500 euro!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In je startpost heb je het over 120x120x200. In je laatse post spreek je over 1000watt en veel ruimte om te werken en materiaal.

 

Een 1000watt in een tent van 120x120x200 is krap. Als er 5 planten in moeten hou je geen plaats over voor andere materialen....

 

Een dimlux zou op 2 mtr hoogte kunnen, een gavita kan beter in een tent van 2,15mtr. Wil je werkruimte dan moet je tent groter. Het te beschijnen oppervlakte zal 120x120 zijn dus moet je tent 120x?? worden.

 

Filter en afzuiging zou ik buiten de tent plaatsen. Een inline filter oid.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt gelijk, maar ik heb mijn mening omtrent HPS inmiddels bijgesteld en in negatieve zin ook die van LED😉

 

Vanwege het advies om voor een 1000W te gaan betekend dat ook dat de tent iets groter wordt inderdaad. Zou bij de Dimlux 1000 een Mammoth Pro 150x150x200 voldoen? Of is teveel ruimte ook weer niet goed ivm het bereik van de lamp?

 

Bij een Gavita 1000 DE eentje van 150x150x215?

 

De filter, afzuiging enz moet ik nog maar eens goed naar kijken want dat zegt me zo niet zoveel!

 

Thnx voor je reactie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je tent rondom 30cm groter is, win je geen ruimte om te werken (of ik zie het ff niet)

 

150x300x215 kun je beter mee werken. Bereik lamp hangt af van je hoogte, hoe lager de lamp, hoe minder opp en visa/versa.

 

Google eens op fresh inline met een capaciteit van rond de 1000m3+afzuiging van 1000m3. Dat is teveel maar gedimt maakt een groter afzuiging minder lawaai dan een kleintje voluit.

 

De grootste beperking is je budget....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Qua werkruimte bedoel ik niet dat ik er tussen kan lopen, maar dat ik naast 5 planten nog wat kweekmateriaal kwijt kan in de tent.

Dan zou 150x150x215 toch prima zijn?

 

Ik zal zo eens googelen naar de afzuiging etc.

 

Wat zou ik volgens jou aan budget nodig hebben dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe ik het zou doen?

 

-Dimlux 1000watt nano (nog niet verkrijgbaar)

-maxi controller met co2

-2xcli-mate frequentiecontroller

-2x isomax fan 1000m3

-freshfilter

-uvonair ozon generator cd 1000-1 of 2

-Tent 150x150x215 (ja ook met dimlux)

-voedingsvat buiten tent met prosystem aqua

-rfx eb/vloed met kratjes op grasdallen

-bluelab guardian

en nog wat kleine zooi.

 

Dan niet kijken naar wat het kost maar wat het opbrengt. (naast je besparing op je medicinale gebruik) Prijzen vindt je wel op google.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol racker, mooi boodschappen lijstje voor iemand die zn topic start over led omdat de stroomkosten goedkoper zijn.

 

maxicontroller voor 1 lamp?

Edited by supernoob
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha supernoob, daar kan ik je alleen maar gelijk in geven! ;-)

Heb nog niet half het idee wat hij allemaal zou gebruiken....

 

Zoals je ziet ben ik op andere gedachten gekomen omdat ik me beter ingelezen heb en meer verslagen gezien heb.

Ondanks dat ik wel met HPS aan de slag wil gaan, wil ik een degelijke maar toch eenvoudige opstelling.

Ik ben een noob wat binnenkweken betreft, dus eerst zo maar eens beginnen!

Uitbreiden of aanpassen kan in de toekomst altijd nog.

 

Tent: 150x150x215 lijkt me oké bij een Dimlux 1000W.

 

Nu komt voor mij het moeilijkere gedeelte want van afzuiging, filters enz heb ik al helemaal geen notie.

Ik ga eens googelen.

 

Groeten Coops

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1500 kuub filter en 1500 kuub softbox (hout)

 

frequentie controller van cli mate is wel goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Graag hoor ik hoe jullie over onderstaande setup denken!

Mocht ik fouten maken of dingen vergeten hoor ik graag jullie opbouwende advies, dan leer ik er ook weer van!

Ben tenslotte een beginneling die het alleen van het inlezen en advies hier moet hebben, al doende leert men.....

 

1: Mammoth 150Q tent (150x150x215).

2: Dimlux expert series 1000W DE EL UHF lamp. (Of de Gavita 1000W DE, welke is beter?)

3: Combi pack 1200m3, bestaande uit:

- Phresh filter 1500m3.

- S-vent automatische trafo regelaar 1.5A.

- Stalenbox Torin 1200m3.

4: Mabo automatische blusser.

 

Voor dit samen kom ik uit op net geen 1400€.

 

Wat mis ik dan nog of wat is hier niet goed aan?

 

Overige kweekmaterialen zoals PH/EC meter, potten, aarde enzovoort zijn hier niet in meegenomen.

 

Bij filter en afzuiging adviseren ze normaal toch minimaal het gelijke aantal m3 aan de aantal W verlichting te nemen of heb ik dat mis? In dit geval zit ik erboven. Betekend dat de dat motor rustiger kan draaien omdat hij niet maximaal hoeft te gaan?

 

Bij die opstelling zal ik het in de tent moeten hangen toch? Iets wat bij Presh inline filters niet noodzakelijk is. Sorry hier hoor ik graag meer over want dat begrijp ik nog niet.

 

Graag jullie mening en advies!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt 120x120 met aan je dakkie een reflector. Wil je je hoogte max benutten, dan kun je niet daarboven ook nog een filter hangen. Vandaar de inline optie, dan hangt er niks van afzuig of filter in je tent.

 

Filter kun je ook rechtop in een hoek zetten maar dat kost weer opbrengst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan niks over die dimlux nano vinden, wat is er bijzonder aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het meest bijzondere is dat je hem nog niet kan kopen haha

 

De nano-versie heeft een glazen buisje rond de bulb waarin een nanocoating is aangebracht die er voor zorgt dat het licht niet door het glas gereflecteerd wordt maar erdoor schijnt. Je verliest dan 1% licht (cooltube wel 30% geloof ik)

 

Door de buis blaas je koele lucht die er dan met 60/70gr weer uit komt. Deze lucht stinkt niet omdat hij niet in aanraking komt met de kweekruimte. Mensen met een relatief kleine kweekruimte kunnen hierdoor makkelijker hun klimaat beheersen en soms zelfs met co2 werken zonder airco of andere koeling.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

PUK heb ik gemaild en dezelfde opstelling doorgegeven als hierboven.

 

Nu mailen ze terug dat hun standaard ingerichte tent aan mijn eisen voldoet.

 

Wil iemand daar eens naar kijken en er hier op terugkomen, want die is toch wat kleiner allemaal qua vermogen! Is dat wel voldoende?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een nieuw topic aangemaakt met in de titel HPS.

Wellicht dat het dan door meer mensen gelezen wordt dan LED.

Bedankt voor de reacties in deze, komende reacties graag in dat topic! :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb regelmatig contact met een van de verkopers van de budmaster2, en de 12 inch versie zien hangen(kleinste btw) en de beste man gaf aan dat de budmaster 30 % meer (betere) par output had als een 600 watt bulp.

een hps geeft ong 1800um en 12 inch budmaster 2440um.

De kleinste versie van 180/190 watt een 600 watt zou moeten vervangen in pakmbeet een 100/100 120/120 tent

 

Er staan wat peyote cactussen onder voor dispay maar wat een licht komt eraf, het geeft je het gevoel dat het exact het juiste licht is voor de planten.

Maar gevoel zegt geen fuck, t gaat om wat er af kom. Heb echter op Rollingstoned thuiskweker TheKweker na geen enkel eind resultaat gezien.

Zal best een prima ratio wezen alleen die prijs man (vijf nhalf voor de kleinste versie).

 

Er zitten een berg verschillende leds op, die andere goedkopere modellen ook wel hebben zoals de 180 watt Advanced Spectrum Light kit.

Dit is een dual lens 3v chip led-lamp, en heeft twee blauwe leds, rode/oranje leds, en 710ir, plus een 10000 kelvin witte led.

Kost bijna de helft en geeft op yt best leuke results.

 

Denk dat er gewoon nog is 10 jaar van ontwikkeling voorbij moet gaan, eer het voor de normale hobbyist te betalen is.

 

Ben alleen nieuwschierig waarom er bij led kweek eerder een probleem zou optreden qua ongedierte oid. iemand??

 

greetz bubbz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die PAR metingen zijn punt metingen. Daar heb je verder niets aan ter vergelijking. Dat is ook de pest met die led verkopers. Ze liegen de hele zooi bij elkaar.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...