Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Abruzzi

Kweekverslag 56X Amnesia 6 X 600 Aptus Schema + Dutchpro

Recommended Posts

@Cum Laude: Ik hoop het! :D

 

@Krasi: Er zit idd wel diepte in ja, zou dit alleen nog iets meer willen hebben. Heb een aantal dagen geleden de plantjes licht bespoten, dus ze staan naar me idee nu vrijwel stil. Alleen de toppen zelf zullen nog iets de hoogte in gaan.

 

Abruzzi :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 21 Bloei,

 

Plantjes doen het goed! Nog 2 stengels geknakt. Ook de ventilatoren uit gezet, kwam nu te dicht bij de planten.

 

Net een 50l vat er in een keer doorheen gepompt met:

50l water dus

25ml enzym+

25ml ca mg (kan niet met boosters dan krijg je gips)

Ph: 5.6

 

korte update zal morgen wel ff foto's droppen.

 

Abruzzi

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 22 Bloei! :icecream:

 

Net de tijdklok voor de pomp op 7 x 24 sec gezet.

Ook even een vat met 120L aangemaakt met:

 

120L water

18ml regulator

40ml P boost

25 ml topbooster

325ml Bloei A + 325ml Bloei B

 

Ec: 1.4 (wil ik voorlopig zo laten)

Ph: 5.6

 

Ik vind het nog te warm buiten om te boosten, misschien over een paar dagen! :innocent:

 

Hier de beloofde foto's: :dribble:

 

gallery_41826_17407_2327471.jpg

 

 

Zoals te zien is, heeft de plant rechts onder een tak met gekrulde bladeren, deze stond in de wind van de fan vooraan :td

gallery_41826_17407_4960153.jpg

 

25 Liters naar het net gebogen, anders kregen ze beetje weinig licht.

gallery_41826_17407_1266121.jpg

 

gallery_41826_17407_1370230.jpg

 

Scrol is naar boven naar dag 15, wat een verschil in 7 dagen :search:

 

Fijn weekend iedereen :smoke

 

Abruzzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je gaat lekker... mooie topontwikkeling voor dag 22

 

Wat is de lengte nu van je plantjes?

 

Gr, GK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben versteld van de stoppingpower van die celremmer, looking good Abruzzi.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 25 Bloei

 

De planten zien er goed uit naar mijn mening! Zag wel wat paarse steeltjes?.. :blink:

 

Klok van de pomp staat op 7x24 sec (+-800ml) denk dat ze meer lusten dus vanavond ff in de gaten houden. :whip:

Net een vat aangemaakt met:

 

150L water

23ml regulator

60ml P boost

30ml topbooster

400ml Bloei A + 400 Bloei B (Dutchpro)

Ph 5.5 (zonder af te zuren, dit doet de voeding)

Ec 1.5

 

Verder heb ik het idee dat van sommige blaadjes bovenaan sommige randjes een beetje naar beneden staan. Even in de gaten houden dus :innocent:

 

Hier de foto's :dribble:

 

gallery_41826_17407_4418731.jpg

 

gallery_41826_17407_165843.jpg

 

Ben heel benieuwd wat dit gaat worden!

 

Abruzzi

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit abruzzi.

 

ik zou er niet te veel P-Boost bij gooien.25-30ml/100L is zat.(P-boost zuurt ook erg af)

Topbooster kan je ook 30ml per 100L geven dan werkt het beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zit bomvol met toppies, hoe is je klimaat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Amecheesia: Bedankt voor je tip! Neem aan dat het afzuren niet alleen de enige reden is? Dat is namelijk geen probleem. Het Aptus schema geeft juist aan dat ik tussen de 30 en 50ml per 100L kan geven en 20ml topbooster per 100L. Beetje het tegenovergestelde? Zou jij / iemand dit toe kunnen lichten?

 

@ Krasi: Zit inderdaad lekker vol, nu nog flink aandikken en hard worden! Als de lampen uit staan is het nu rond de 20 graden, met de lampen aan is het zo'n 29,3 graden. Vanaf vandaag zet ik de thermostaat van de naverwarmer op 23-24 graden. Als de lampen dan uit gaan slaat de naverwarmer aan en wordt de inlaatlucht verwarmt naar 23-24 graden. Als het zoals nu kouder wordt buiten is het klimaat beter te handhaven door middel van die naverwarmer.

 

Abruzzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

je ziet toch zelf hoe erg p boost afzuurd.

wat denk je dat er gebeurt als er veel p boost in de pot blijft zitten die niet opgenomen is?

dus daarom kan je er beter weinig erbij gooien

 

en die topbooster is ander verhaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je ziet toch zelf hoe erg p boost afzuurd.

wat denk je dat er gebeurt als er veel p boost in de pot blijft zitten die niet opgenomen is?

dus daarom kan je er beter weinig erbij gooien

 

en die topbooster is ander verhaal.

 

Klopt idd ja, zal wel beetje rustig aan doen met dat spul :whistle:

thanks man

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 29 Bloei! :smoke

 

Met de planten gaat het goed, geen rare vertoningen op het blad of beestjes of iets :D Net ook de meters van bluelab weer even netjes geijkt. Ben toch wel benieuwd wat er in me aarde gebeurd.. wil na deze ronde een meter voor de grond aan gaan schaffen die de ph en eventueel de ec meet. Is toch wel handig denk ik zo. Kwa watergift gaat het ook goed maar denk dat het ook wel duidelijker wordt met een tensio metertje. :innocent:

 

Het er gister een vat met 65 Liter doorheen gepompt met enzymen en camg.

 

Vandaag een vat aangemaakt met 150 liter.

 

regulator 23ml

P boost 55ml

topbooster 40ml

voeding bloei 350ml A + 350ml B

ph: 5.5

Ec: 1.4

 

Heb net weer even wat foto's wat gemaakt :wOOt

 

gallery_41826_17407_5159156.jpg

 

gallery_41826_17407_2210642.jpg

 

gallery_41826_17407_1221868.jpg

 

Vind zelf dat ik zat toppen heb bovenaan maar had misschien toch nog iets meer diepte willen hebben. Ik kijk aan de hand van deze ronde even of ik ze nog iets meer ruimte geef door een rij in de lengte en breedte weg te halen. Dan zouden dat dus 41 planten worden. Maar goed dat moet ik dus nog bekijken.

 

Fijn weekend iedereen :vape:

 

 

Abruzzi

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je uitleggen waarom je nou eigenlijk topt? Amnees heeft diepte nodig.. als je gaat toppen worden ze vrij breed. Nu merk je zelfs dat je misschien planten weg moet halen omdat ze simpel weg te breed worden.

 

Als je gewoon 12-14 planten op een m2 niet getopt zet, je krijgt prachtig diepte in je gewas, minder stres door toppen... je hebt wel meer toppen als je topt, maar de toppen zijn wel kleiner. Scheelt ook knippen.

 

Als je je planten netjes onder wit hps licht voorgroeit 400wat, dit zorgt automatisch voor een breed gedrukt plantje. Vervolgens je planten niet te nat houdt de eerste 2 weken en je ec hoog houdt... dan krijg je naar mijn idee zonder stresvolle ingrepen een prachtige plant die je kan drukken tot 85cm.

 

Toppen is niks slechts, maar naar mijn idee alleen een noodoplossing wanneer je het aantal planten wil beperken.

 

dag 37 bloei, niet getopt :)

 

gallery_42108_17449_2937765.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteraard mijn mening en ervaring! maar ben benieuwd hoe de "toppers" hier over denken.

 

gallery_42108_17449_434734.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel hoogte tot je lampen abruzzi lijkt niet meer veel?

 

wordt een dikke ronde zo te zien

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar een plant kan maar een (x) hoeveelheid voeding opnemen, als je kijkt naar 1 m2 waar licht op valt, het blad dat onder een ander blad zit verwerkt het licht al niet. Zolang je net niet door je bladeren dek heen kan kijken zit je simpelweg op de ideale dichtheid en hoeveelheid blad. Als je gaat toppen kan de plant niet ineens meer voeding opnemen en of verwerken... Er is hoogstens meer fotosynthese door wat meer blad.. maar dat blad wat je extra hebt zorgt er weer voor dat je blad onderin minder licht krijgt.. dus zal redelijk gelijk zijn. Misschien kun je 4x zoveel toppen creëren maar deze zijn 4 x zo klein..

 

Uiteraard als je topt kun je van 1 plant wel 5x meer halen, maar dat kost ook 5x meer tijd en 5 x meer ruimte.

 

Diepte :)

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat jij wil.

 

Akkers top je en ook dan kan je diepte in je gewas hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Starter 1.0: Ik hoop het!! de plantjes hebben nog zeker een dikke 60cm tot aan de lamp. Kan zijn dat het niet zo lijkt aangezien de luchtverdeelslang ietsie lager hangt.

 

@ markyW: Ik snap wat je bedoeld! maar mijn ervaring is dat dit juist helemaal niet tot een hoge opbrengst lijdt. Je plantjes zien er goed uit maar ik vind het alleen niet vol genoeg. Ook is het niet zo dat wanneer je topt je meteen geen diepte meer hebt he. Denk toch dat je beter had kunnen toppen. Dit zijn mijn eigen ervaringen, als jij het wel vind werken is dat mooi en dus jou ding. :) Ben wel heel benieuwd wat jij op een m2 pakt deze ronde, ik blijf je volgen.

 

Abruzzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat er bij abruzzi meer afkomt hoor MarkyW.

ik vind dat je heel veel lege plekken hebt zitten op "tophoogte" zeg maar.

toppen of niet toppen maakt niet zo veel verschil in opbrengst naar mijn mening, maar de tent moet wel van onder tot boven vol met toppen zitten.

 

Als je lange rechte cola's wilt zonder te veel vertakkingen kan je beter een Northern Light kruising nemen.

daar kan je er ook meer van op een m2 zetten.

 

en ideale bladoppervlak in trouwens 3m2 blad per 1m2 kweekoppervlak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...