Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Abruzzi

Kweekverslag 56X Amnesia 6 X 600 Aptus Schema + Dutchpro

Recommended Posts

Ipv toppen kan je ook je hoofdbudz laten zitten icm croppen, dan heb je en je cola`s en mee opkomende secundaire takken die goed gevuld raken, ieder z`n ding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik weer!

 

Dag 32 Bloei

 

Net een vat gemaakt met 100 liter, ze drinken op het moment niet zo veel... ben tijdelijk even terug gegaan met de klok van de pomp van 7 x 24 sec naar 7 x 12 sec.

 

100L water

15ml regulator

50ml P Boost

30ml topbooster

250ml bloei A + 250ml bloei B

ph: 5.5

ec: 1.3

 

Temp lampen aan +- 27 graden

Temp lampen uit +- 23 graden

 

Hier de foto's die ik vanmiddag heb gemaakt :D :

 

gallery_41826_17407_4081473.jpg

 

gallery_41826_17407_1968384.jpg

 

gallery_41826_17407_555984.jpg

 

Heb al wel wat verbeterpunten voor volgende ronde, ben nog lang niet uit geleerd. :book:

 

Abruzzi

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat zijn je verbeterpunten? handig om een lijstje te maken en hier te plaatsen ;)

ziet er allemaal mooi uit hoor! ziet er voller uit dan bij mij op dag 32 het geval was, op naar de 1,??gr/watt :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Groene Mug!

 

Ik zal bij de volgende update even een lijstje zetten, zo houd ik het overzichtelijk voor mezelf :)

Ben heel erg benieuwd wat ik er uit ga halen, als het boven de 2.5k is ben ik tevreden voor de eerste ronde in dit hok. Gram de watt zal denk ik niet gaan lukken, al fantaseer ik er wel over :whistle: Of het nu voller is of niet ik moet maar kijken of ik een gelijkwaardige opbrengst kan genereren aangezien jij een dikke 4k hebt gepakt ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed ut! Zoals hiervoor gezegd een mooie en stevige opbouw ook.

Wat ik wel vermoed is dat je flink diepte mist. Potten hoef ik ook niet goed te zien ofso, maar denk dat dit wel een flink bladerdek mee brengt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ook gelijk in. Gelukkig zit de bovenkant bomvol met toppen maar wat meer diepte was wel beter geweest. Zo doende leert men :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Abruzzi,

Ik moet zeggen dat ik het er bij jou mooier bij vind staan dan bij mij het geval was, hele mooie topopbouw, ziet er allemaal erg goed uit!

Dan te bedenken dat je pas op dag 32 zit! ik denk dat je mijn score wel eens zou kunnen evenaren, zo niet vet verbreken! Het is je gegund :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 37 bloei!

 

@ Groene Mug: Dankje man! Ik hoop het ook echt! :D Verder is het natuurlijk wel zo dat ze nog even moeten en er dus ook nog van alles kan gebeuren. Wel leuk dat je zo enthousiast bent :)

 

Om te beginnen heb ik ze 2 dagen geleden even een dagje niks gegeven. Vond dat ze een beetje nat stonden. Ik heb ze vervolgens gister 50 liter water met enzymen en ca mg gegeven. Vandaag maak ik een vat aan met:

100 Liter water

15 ml regulator

50ml P boost

30ml K boost

30ml Top booster

200 ml Bloei A + 200 ml Bloei B

Ec: 1.4

Ph: 5.5

temp lampen aan: 27

temp lampen uit: 22

 

Zoals te zien is bij sommige planten aan de voorkant krijgen ze de neiging om foxtails aan te maken, daarom wil ik die lamp even dimmen naar 450 watt. Dit is ook de plek waar de planten het hoogst zijn.

 

Hier de foto's van hoe ze er bij staan. :kill:

 

gallery_41826_17407_3180020.jpg

 

gallery_41826_17407_2235277.jpg

 

gallery_41826_17407_4890426.jpg

 

 

Ik heb een aantal verbeterpunten voor de volgende ronde, dit zijn ze:

 

1: De planten een aantal dagen (+- 3 dagen) eerder in de bloei zetten (wil ze iets lager hebben en wat meer diepte hebben)

2: Eerder beginnen met de ec waarde te verhogen ( om ze te drukken)

3: tensiometers aanschaffen

4: Eerder de fans uit zetten omdat de fans hun max hoogte hadden bereikt, en daardoor hadden sommige planten daar last van. Ik heb ook het idee dat de luchtstroom zonder ook wel goed is vanwege die luchtverdeelslang.

5: Misschien een grond meter.

 

Ben ik iets vergeten?

 

Fijn weekend.

 

Abruzzi

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice pics, ziet er top uit! ;-)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook aan grotere potten en een plant of 4-5 per vierkante meter gedacht?

 

Heb ik zeker aan gedacht! Maar wil het eerst nog een keer proberen met minder voorgroei en drukken. Daarna minder planten m2.

 

Abruzzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie klimaatwaarden, toppenveldje oogt goed hoor, beetje foxtails is wel Amnesia en haze eigen, vooral met veel licht en of ir warmte.

Die fans, draaien die alleen met licht aan en zie je iets aan het blad bij de planten die het dichtste bij de fans staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie klimaatwaarden, toppenveldje oogt goed hoor, beetje foxtails is wel Amnesia en haze eigen, vooral met veel licht en of ir warmte.

Die fans, draaien die alleen met licht aan en zie je iets aan het blad bij de planten die het dichtste bij de fans staan?

 

Ooh oke! Ik heb de fans nu allemaal uit staan bij dag en nacht. De planten kwamen in de windrichting te staan. Ik zag bij de planten die in de windrichting stonden dat de bladeren bovenaan gekrult naar beneden gingen hangen. Naar aanleiding hiervan heb ik de fans uit gezet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 42 Bloei

 

Plantjes lijken het naar hun zin te hebben maar drinken alleen niet zoveel meer, ongeveer 700ml. Ook schrok ik 2 dagen geleden toen ik wat spint zag lopen op een aantal planten. :verryangry: Gelukkig valt het nog mee. Morgen dus gelijk spuiten met BAC bio vitality plus om de schade te beperken en die 3.5 week die ik nog moet uit te zitten, dan spuit ik dinsdag ochtend nogmaals. Volgende ronde wil ik vanaf week 3/4 prefentief roofmijt uit gaan zetten :kill:

 

Verder geef ik ze op dit moment aan voeding:

100L water

15ml regulator

30ml P boost

40ml K boost

200ml Bloei A + 200ml Bloei B

30ml topbooster

ec 1.4

ph 5.8

 

De ec waarde wil ik aankomende 2 weken gaan afbouwen naar 1.

 

gallery_41826_17407_2846159.jpg

 

gallery_41826_17407_2713194.jpg

 

gallery_41826_17407_1702817.jpg

 

Ze mogen wat mij betreft nog wel wat dikker worden.

 

Was hem weer!

 

Abruzzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kut van je spint en je moet niet gaan spuiten met middeltjes in dit stadium. Zo erg heb je het niet eens.

 

Planten gaan goed maar sommige beginnen wel iets te foxtailen. Goed idee om nu al af te bouwen met je voeding zodat ze zich niet verder gaan bezighouden met nieuwe bloei maar met afbloei. Je zou morgen al 1.2 kunnen geven en je planten mogen mag best licht van kleur worden de laaste 2 weken. Ze trekken zich wel leeg en dikken dan aan.

 

Gr, Cum Laude.

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kut van je spint en je moet niet gaan spuiten met middeltjes in dit stadium. Zo erg heb je het niet eens.

 

Planten gaan goed maar sommige beginnen wel iets te foxtailen. Goed idee om nu al af te bouwen met je voeding zodat ze zich niet verder gaan bezighouden met nieuwe bloei maar met afbloei. Je zou morgen al 1.2 kunnen geven en je planten mogen mag best licht van kleur worden de laaste 2 weken. Ze trekken zich wel leeg en dikken dan aan.

 

Gr, Cum Laude.

 

Ooh oke, dan laat ik dat ik even zitten. Ik kijk het wel even aan.

 

Ga ik doen, thanks :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

eens met post van cum laude

 

pvp is ook troep om te spuiten btw. als je alleen wat spint op het blad ziet lopen dan loopt het wel los. als je 1e webjes ziet die in oksels van de plant beginnen kun je ook nog wel een week uitzingen

 

het staat er mooi bij

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel drinken ze eigenlijk per vierkante meter per dag?

 

Kut van je spint en je moet niet gaan spuiten met middeltjes in dit stadium. Zo erg heb je het niet eens.

 

Planten gaan goed maar sommige beginnen wel iets te foxtailen. Goed idee om nu al af te bouwen met je voeding zodat ze zich niet verder gaan bezighouden met nieuwe bloei maar met afbloei. Je zou morgen al 1.2 kunnen geven en je planten mogen mag best licht van kleur worden de laaste 2 weken. Ze trekken zich wel leeg en dikken dan aan.

 

Gr, Cum Laude.

 

Ooh oke, dan laat ik dat ik even zitten. Ik kijk het wel even aan.

 

Ga ik doen, thanks :verrygood

 

Spuiten is nu zinloos omdat je niet op de plekken komt waar de spint zit.

Tevens verwakken die middelen dan juist je plant en dan worden ze nog vatbaarder voor de spint maw je versnelt het proces dan alleen maar!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel drinken ze eigenlijk per vierkante meter per dag?

 

Kut van je spint en je moet niet gaan spuiten met middeltjes in dit stadium. Zo erg heb je het niet eens.

 

Planten gaan goed maar sommige beginnen wel iets te foxtailen. Goed idee om nu al af te bouwen met je voeding zodat ze zich niet verder gaan bezighouden met nieuwe bloei maar met afbloei. Je zou morgen al 1.2 kunnen geven en je planten mogen mag best licht van kleur worden de laaste 2 weken. Ze trekken zich wel leeg en dikken dan aan.

 

Gr, Cum Laude.

 

Ooh oke, dan laat ik dat ik even zitten. Ik kijk het wel even aan.

 

Ga ik doen, thanks :verrygood

 

Spuiten is nu zinloos omdat je niet op de plekken komt waar de spint zit.

Tevens verwakken die middelen dan juist je plant en dan worden ze nog vatbaarder voor de spint maw je versnelt het proces dan alleen maar!

 

Ooh oke, is het niet zo dat spint zich zo snel vermenigvuldigt dat ik over 3 weken compleet ingekapselde toppen heb?

 

Ik las over je vraag heen. Gaf ze 800ml per plant, dat mag iets meer worden. Ongeveer dus 1 liter per plant per dag nu. dit is ongeveer 9 Liter per m2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wou aan toevoegen, je kan daar ook aan merken hoeveel schade de spint heeft gegeven.

 

Als die je blad opeet heb je minder verdamping....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wou aan toevoegen, je kan daar ook aan merken hoeveel schade de spint heeft gegeven.

 

Als die je blad opeet heb je minder verdamping....

 

ja daar heb je gelijk in, ze zitten er ook nog niet lang. Ik ben alleen bang als ik er niks aan doe dat me toppen ingekapseld gaan worden. Moet nog best lang namelijk.. in 3.5 week tijd kunnen ze best wat schade aanrichten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, als je er wat aan doet... moet je t ook goed doen als je zou spuiten zoals ze er nu staan kan je t net zo goed laten...

Hoe erg is die spint, heb je al eens eerder spint gehad of is dit je eerste keer spint?

 

Goed aanpakken als je dat wil;

 

Dus iedere plant apart er uit halen en inspuiten zodat je er goed van onder af je middeltjes op kan spuiten.

 

Dan nog hopen dat ze niet resistent zijn voor je middel.

 

Dan nog hopen dat je middeltjes je planten niet zwakker maken.

 

Dan 4 dagen later nog een keer spuiten en het liefst 4 dagen daarna nog een keer zodat je eitjes-overlevers etc allemaal pakt.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...