Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

wow! wat onwijs mooi! jammer dat nr.2 wat minder mooi is met klauwblad.

blijf je volgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hang die LVS eens een stukkie omhoog... zo warm is de inblaas lucht allang niet meer (hier 19.5C momenteel in huis).

Je bent gestart tijdens best wel warme periode en nu is het rap fris aan het worden maar heb je nog eea deels op de zomer ingesteld staan waar je naar herfst setup kan, ze willen wel maar zijn steeds aan het aanpassen denk ik.

 

Hier ging de s5 ook maar niet totdat ik de ventilators een stuk hoger en op de wanden gericht hing en de lamp er wat verder vanaf, IR 400W op 40cm wil niet altijd, heb net eergisteren stokken gestoken waar het eerder er niet op leek dat dat nodig zou gaan zijn :phone:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie puber juffies DJ, zie idd ook hier en daar een hangende bladpunt, en honger hebben ze ook zeker nog niet.

Tja dat zand helpt toch wel hoor al wil het wel eens opspatten als je iets te enthousiast water geeft. Maar ik heb ook het idee dat het de potten ook wat koeler houdt.

Maar het begint er idd weer as een vertrouwde DJ kweek uit te zien.

 

En ok hier inmiddels geen zorgen meer over het klimaat nou het buiten herfst, winter? in elk geval geen zomer is. Nog even en ik moet gaan bij verwarmen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Mug,

Thanks, maar er zijn wel wat meer hangende puntjes. Ach we zijn maar net onderweg, zal wel weer bijtrekken.

 

@ Supernoob,

Bedankt, en inderdaad blijven ze meer gedrongen dan ik had verwacht tot nog toe. :verrygood hoop dat ze onder de 60CM blijven, maar ik ben bang dat dat niet gaat lukken. Ze zullen nog wel minimaal 2 weken doorgroeien.

 

@ Lostchild.

De buis hangt nu al wat hoger, net onder de kap naar boven blazend (koelen van de buizen kan ook geen kwaad) en ca 15 CM boven de planten. Maar misschien kan deze er voorlopig wel even uit met deze herfst gevoelens buiten.

Ik merk ook al dat de afzuiger het weer trekt op 30%. Kap hangt nu ca. 25/30 CM van de topjes af en het klimaat is nu erg goed.

Ik heb eigenlijk het idee dat het wortelen wat achter is gebleven door de warme temp's. Maar ik neem aan dat dat nu snel weer goed gaat komen.

Waarschijnlijk van de week 1 of 2 bloeibuisjes erbij doen, om de bloei te triggeren, en met de 1ste komende waterbeurt ook wat bloeivoeding geven.

 

Thanks Sniper.

Honger hebben ze zeker nog niet, maar langzaamaan hebben ze denk ik wel wat behoefte aan bloeivoeding, Die bladpuntjes zullen wel wegtrekken, het nieuwe blad ziet er in elk geval weer goed uit.

De potten blijven zeker wat koeler, en water geven heb ik nog niet van boven gedaan, Zal we rustig gieten als ik dat doe.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er super uit, maar dit bloeit niet af onder HPS of??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks amnees,

Nee geen HPS alles onder de T5-jes. Hoezo? zou HPS dan beter zijn voor afbloeien in jouw beleving?

Ik heb wel ergens een oude 400 watter liggen maar is meer voor noodgevallen, ik ben benieuwd wat ze gaan doen onder TL

 

Snaip en Lost. B) T5 blijft hier voorlopig, maar wie weet als ik eens wat nieuws en spectaculairs tegen het lijf loop. :innocent: Ik ben zelf gek genoeg om een keer LED te proberen, als deze maar niet zo duur waren, met betere vooruitzichten.

 

 

 

Dag 8,

 

alles ca. 2 CM gegroeid, en de potten 100 tot 300 Gram lichter geworden, niet allemaal hetzelfde. Ze drinken wel al vind ik het wat aan de magere kant

 

Misschien dat ook het verdampen van de aarde een stuk minder is met het zand, dat zou dan wel weer wat verklaren.

 

 

klimaat afgelopen etmaal

 

gallery_19177_17315_235789.jpg

 

overzichtje,

 

gallery_19177_17315_1225602.jpg

 

en de nieuwe scheuten doen nu flink hun best.

 

 

gallery_19177_17315_295063.jpg

 

gallery_19177_17315_1943105.jpg

 

temp van de potten vanavond 21/23 graden, boven en onderin gemeten

 

ook de LVS weggehaald lamp op 25 CM hoogte even kijken wat het nu wordt met het klimaat. Wel de actieve inblaas aan nu gericht op 1 van de zijwanden, wel nog redelijke luchtverplaatsing door het hokje.

 

vandaag nog geen water, tensio op 210 nu.

 

Grtz,

Dj.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paar keer lekker laten uitdrogen, laat die tensio maar eens naar 400-500 gaan, dan gaan ze wel zuipen.

Maar nu het weer wat koeler is, is het verbruik bij mij ook bijna gehalveerd hoor.

En tja koelere potten = minder verdamping he.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie planten

ik hoop mee dat ze slechts 70-80 cm worden.

het zijn stekken dus dat lukt wel denk ik, ze zijn ook duidelijk mooi bossig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen verstand van afbloeien onder TL, vond de plantjes alleen zo mooi, die zouden onder HPS echt knallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen verstand van afbloeien onder TL, vond de plantjes alleen zo mooi, die zouden onder HPS echt knallen.

Zouden ze ook mooi en snel 'omschakelen' denk je?

 

Mijn genomen stekken en moeders gaan niet helemaal lekker, dus ik zit eraan te denken om een tentje (60x120x125, 'clone-lab') op een andere locatie neer te zetten (klimaat in huidige moederplantenhok is niet koel genoeg te krijgen voor de stekken) en mijn moeders op deze nieuwe locatie te zetten.

Mijn stekken zal ik dan ook daar nemen en voorgroeien.

 

Met plantjes zoals die van DJBroertje denk ik inderdaad ook dat het zou knallen!

Ik zal echt mijn stinkende best moeten doen om deze beauties te evenaren!

 

Maar goed, zover voorgroeien en daarna gelijk 12/12 onder HPS, zou dat goed werken denk je? Ik kan mij namelijk een opmerking van PH Donner herinneren die juist zei dat ik zo klein mogelijke stekken moest neerzetten onder HPS, zodat de hoofdstam veel dikker kan/zal worden.

 

Sorry als dit een beetje topicvervuiling is, maar wellicht is het ook wel handig voor anderen om te weten wat jullie standpunt/zienswijze hiervan is.

 

Keep up the beautiful work DJ-B!

 

Groet, MuG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sniper,

vandaag tensio gereset, ondanks de nog wat zware potten toch te weinig water erin. Dus even afwachten, is na resetten opgelopen tot 180, dus nog niet droog genoeg.

 

We wachten het af Baekeland,

Elke dag wel 2 CM erbij of zo.

 

Amnees, Ik ben ook wel blij hoe ze eruit zien, en als de soort gaat bevallen hier en er zit een wezenlijk verschil in werking en/of smaak ooit eens een keer onder de stoffige HPS. .

 

Mug, geen topicvervuiling hoor, informatie kan nooit te veel gegeven / besproken worden. ;)

Zelf denk ik dat het niet zoveel uitmaakt dat sneller omschakelen onder HPS en TL.

 

Even terugdenkend zijn er dacht ik 6 triggers (stuurmechanismes) tot bloeien.

 

lichtkleur

lichturen

temperatuurverschillen

voedingsverschillen

biomassa (leeftijd)

laatste weet ik zo even niet meer, en misschien zijn er wel voortschrijdende inzichten.

 

als je aan zoveel mogelijk van de (herfst) voorwaarden voldoet zal de plant (sneller?) in de bloei gaan. Wellicht dat de snelheid van omschakelen ook nog per soort zal verschillen.

 

Volgens mij gaat dat juist erg goed, voorgroeien onder BV TL of T-neon, en dan onder HPS afbloeien. (misschien 1 of 2 daagjes wennen aan het lichtgeweld) Het scheelt in elk geval tijd, en kunnen ze mooi wortelen.

 

Ik hoop dat het snel wat beter gaat met de moeders en stekken, ik denk dat een andere plek wel verstandig is dan.

 

 

Vandaag geen plaatjes,

 

planten weer elke ca. 2CM erbij, en weer iedere pot tussen de 100 en 300 gram lichter, dus we komen er wel.

 

Even terugdenkend heb ik deze keer geen mycho's toegevoegd, was op. :oeps en tot nog toe ook geen wortelstim gegeven. Daardoor krijg ik het idee dat de wortels niet zo vlot gegroeid zijn als ik gewend ben.

 

vandaag daarom van boven elke pot 300 mL gegeven met wortelstimulator. Eens kijken of dat de groeiexplosie wat op gang brengt. Volgende voedingsbeurt of bacto's of bloeivoeding, eerst maar het drinken goed op gang krijgen.

Ook heb ik 1 bloeibuis in de kap gezet, wat meer strek mag best.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was even geleden dat ik hier ben geweest, mooie ontwikkelingen in de planten, prima groen en vertakt.

Ik heb ooit eens gelezen dat je myco`s ook kan inwateren, of dit alleen met micronized myco`s was kan ik me niet herinneren.

Het trucje van droger kweken kan idd helpen wortels te stimuleren te groeien doordat ze de pot gaan verkennen naar water.

Het kan ook problemen veroorzaken in EC en groei, vooral in de bloei niet al te droog gaan is mijn ervaring.

Tot nu toe vind ik ze er mooi uit zien, aankomende 2 weken zal er nog gegroeid worden, en zoals altijd ook een spurt plaatsvinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij geeft geen groei voeding dus dat scheelt al een slok op een Ec Krasi ;)

 

Ik kan mij namelijk een opmerking van PH Donner herinneren die juist zei dat ik zo klein mogelijke stekken moest neerzetten onder HPS, zodat de hoofdstam veel dikker kan/zal worden.

 

Dat werkt zeker zo, als de stekken onder Tl getrokken zijn en je ze onder Hps af bloeid.

Het is toch een logica dat stekken die klein zijn zich boven en onder de grond beter ontwikkelen met een max aan licht dan grote stekken die je al heel snel om moet schakelen omdat je anders met de lengte van de plant(licht penetratie tussen het gewas)) of dat ze anders door de hoogte beperking tegen je peer aan groeien.

Dj werkt alleen met Tl hoe een amnees zich daaronder gedraagt is voor mij ook geheel onbekend.

 

Vanaf week 3 de gehele pot bewateren en goed nat kweken Dj!!

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krasi,

 

ontwikkeling van de planten gaat inderdaad goed, maar met wat ik hier langs zie komen lijkt het te langzaam te gaan, maar wel met kortere nodes. Dus kan best wel postief zijn straks.

 

Ik weet ook zo niet of ik de myc's nog kan toevoegen, en of het dan nog effect heeft. Er zal best wat tijd overheen gaan voor alles de volledige werking heeft.

Kan het hooguit nog proberen. Of een klein kuiltje graven tot bij de wortels (voorzichtig) en wat droog toevoegen.

 

inderdaad werk ik niet met groeivoediing, heb het niet eens in huis. :P en voorlopig is alles vochtig genoeg om me druk te gaan maken over EC problemen, al is er 1 nu bij met wat kleine verkleuring in het blad, Dat maar even in de gaten houden dan.

 

PH,

 

Ik kan me ook zo even geen verslag herinneren onder TL, wel S5 maar is vast geen goed vergelijk, dus zal het ondervinden.

En nog een weekje en dan plompen toch. De aarde houd erg goed het vocht vast, dus kan er voldoende in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi DJ,

Ik heb begrepen dat toevoeging van Mycos, een vorm van enting is dat binnen 48 uur moet plaatsvinden, anders gaan de schimmels dood. Inwateren heeft vrijwel geen kans van slagen omdat er waarschijnlijk weinig tot geen enting op de wortels plaats vindt. Als er eenmaal een web vanaf de start is aangelegd zou dit mogelijk wel eerder slagen.

Dan is een kuiltje graven naast de wortels(bij) het beste, en zal die enting slagen. Zinvol in later stadium?? vermoedelijk wel, het wortelstelsel zal er gezonder onder blijven, en dat valt te lezen aan de conditie van de plant tijdens de bloei en afbloei; minder snel vergeling etc.

Ik heb deze info van filmpjes van you tube.

In een ander filmpje wordt aanbevolen de mycos, te grinden tot poeder, dit schijnt ideaal voor het enten van kiemen te zijn of direkt op de zaden, tevens de worteldip bij verpotten vergemakkelijken. het voordeel van de poeder is dat je minder muco hoeft aan te brengen.

zal een van de links plaatsen.https://www.youtube.com/watch?v=1WKtglzjGPc

succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dj werkt alleen met Tl hoe een amnees zich daaronder gedraagt is voor mij ook geheel onbekend.

 

Gaat een beetje zoals de s5 gaat, minder intense inzet 2e internode en het eind zwellen is wat later, wiet is echter veel dieper van geur en smaaktoon, mij blaast de AMG nog steeds vd sokken en dat was niet eens een goed afgebloeide, stinkt ook als een idioot, heel het huis meurt ernaar als ik het uit de weckpot pak :dribble:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks GF, wat ik onder andere van de laatste link begreep en eigenlijk ook al vaker had gehoord is dat direct contact met wortels noodzakelijk is anders doet het niets.

 

Lost,

 

ben benieuwd ook de S5 heb ik geen ervaring mee. Ben ook benieuwd of de geur de uruzghani overtreft.

 

Dag 10:

 

weer 200/300 gram per pot lichter, en tussen de 1 en 2 CM erbij. Zand op de aarde geeft een ander gewichtsgevoel het is toch wel zwaarder.

 

No2, blijft wat erger klauwen dan de rest, en hier ook wat verkleuring van wat blad. Niet heel veel maar wel ongewenst.

 

no, 1 en 2 naast elkaar.

 

gallery_19177_17315_1495420.jpg

 

en wat blad van No.2

 

gallery_19177_17315_370219.jpg

 

gallery_19177_17315_712938.jpg

 

gallery_19177_17315_856693.jpg

 

Hier heb ik het zand even vanaf gehaald en wat gegraven tot ik wat wortels tegen kwam. Ik hoefde niet ver te graven, en zo te zien komen er wortels tot net onder het zand, nu nog maar 1 waarneembaar, maar die zullen overal wel komen.

 

gallery_19177_17315_1106831.jpg

 

hier wat mycho's bijgegooid en de aarde er weer overheen gedaan.

 

Tijdens het graven lijkt het toch dat hier wat water nodig is. Het ouderwetse vingergevoel vond ik niet overweldigend vochtig.

Dus bij deze dame 300 mL water met bacto's gegeven.

Ook hebben de blaadjes met vreemde kleurtjes soms een verbrand puntje, wat mij ook het gevoel geeft dat er te weinig water is, en dus een verhoogde EC gezien ik geen voeding geef nog. Wat wellicht ook wat belemmerend werkt in de groei.

Net even het watermengsel gemeten EC 0,4 en PH 7,7. Straks even de bloeivoeding meten kijken wat die aan PH geeft. Nog steeds aan het twijfelen wel of niet afzuren. Dat maar even beslissen als er volop gewaterd en gevoed wordt.

 

Verder even niets gedaan bij de rest. Tensio staat op 230. Ik wil even een dag (of meer) afwachten wat ze gaat doen en of er verbetering zichtbaar wordt. Of juist niet, dan maar weer verder kijken.

 

Nog even 2 andere meisjes

 

gallery_19177_17315_3983127.jpg

 

No.3 ook wat klauwblad, deze was wel de plant met de minste wortels tijdens planten.

 

Grtz,

Dj.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ph wat omlaag brengen en als je fingerspitzen gefuhl zegt meer water dan ook doen.

Als ze goed vochtig zouden staan zou toch net onder het zand (omdat zand verdamping remt) het vochtiger moeten zijn dan bij die ene waar je zand even vanaf gehaald hebt?

 

Misschien de tensio wat hoger in de pot?

Nu meet je onder midden richting bodem pot en met wat minder makkelijk wortelen en wat te droog (hogere EC ook.. van onder water geven drukt afval richting toplaag, klauwblaadjes)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klauwblad had ik standaard altijd met m`n Amnezen, vooral icm Buffertabs.

Het aandeel N wees ik altijd aan als schuldige, al verdwenen de klauwen altijd in het verdere verloop van de kweek.

Tabs zijn btw gewoon groeivoeding, maar jij werkt zonder deze ronde las ik aan het begin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lost,

PH misschien omlaag brengen wellicht een volgende keer, eerst even meten wat de bloeivoeding voor waardes geven straks.

 

Zand blijft bij die ene er even vanaf, kijken wat deze nu doet ook met wat meer water. Neig toch naar wat meer water geven. Zand wordt erg compact door wateren, dat is wel goed voor verdamping en neukende mugjes tegen te gaan, Maar wellicht verstikt het ook wat de bodem. Zomaar even een gedachte.

Gisteren na een paar uurtjes gekeken, en wel het idee dat ze er al wat beter bijstond, vanavond zal het blijken.

 

Met de tensio meten is bijzaak, maar kijk er voorlopig wel nog naar. Iets hoger in de pot is wel een optie.

En heb nog erg weinig water gegeven dus verwacht eigenlijk nog geen afval te hebben, laat staan dat het omhoog zou komen.

 

 

Krasi,

Deze keer geen tab's, mede door less is more bij de amnees wat ik lees. En door de korte voorgroeitijd heb ik ook het idee dat het aandeel N te lang te hoog is.

Wat me wel opvalt is dat het klauwblad meer aanwezig is bij de bossigere plantjes, De meer open dames met iets minder vertakkingen hebben er veel minder last van.

 

Nou ja, ik ga er niet heel veel meer aan doen dan dit, tenzij alles er hopeloos uit gaat zien. Maar dat verwacht ik niet, dan maar een rondje met wat krullend blad, zie het inderdaad veel meer bij de neesjes.

 

toch weer nieuwe ervaringen opdoen zo. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 11,

 

Overzicht.

 

gallery_19177_17315_1199125.jpg

 

en no.2,

 

gallery_19177_17315_55719.jpg

 

en 1 en 2 nog een keer side by side.

 

gallery_19177_17315_976042.jpg

 

No 4 gaat nu het snelst,

 

gallery_19177_17315_1069687.jpg

 

gallery_19177_17315_780765.jpg

 

gallery_19177_17315_2413927.jpg

 

1 van de moedertjes stond tot op heden ergens in een tuin.

 

gallery_19177_17315_4542059.jpg

 

gallery_19177_17315_953525.jpg\

 

en is vandaag verhuisd naar een droger onderkomen wel buiten maar dan onder een afdak.

 

 

De grootste is nu 26 CM en de laagste 19 CM best een behoorlijk hoogteverschil, kijken of het zo blijft.

 

 

Na het wateren lijkt no. 2 zich te verbeteren, mede hierdoor vandaag allen gewaterd met bacto's ca. 0,5 liter. De schotels gevuld en allemaal een beetje van boven dus weet precies hoeveel.

Tensio wat minder diep gedaan, straks maar kijken wat deze aangeeft.

 

Klimaat weet ik even niet, als ik het hokje open meet ik eigenlijk alleen met de IR meter wat materialen in de ruimte om te kijken hoe het staat. Deze zaken (tensiometer, en hout van het meethuisje BV) nemen de temp goed over van de ruimte dus voor mij een goed meetpunt.

 

De bloei begint nu lekker in te zetten, binnenkort wel wat beginnende topjes zichtbaar verwacht ik.

 

Grtz,

Dj

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze blijven iig allen supermooi, je zet ze ook mooi op de foto.

Ik kan al bijna voorstellen hoe je die diamant glinsterende toppen straks zal klieken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...