Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Alchemistic

Micro Led 300 Watt Kweek/hobby Hokje

Recommended Posts

Lost, amnees. smoke en wietefras,

bedankt voor het mee kijken en denken jullie reacties worden gewaardeerd... ik was/ben er echter van overtuigd dat ik niet te veel water geef, ik heb vandaag de potten gewogen en een lege pot met "verse" aarde net uit de zak gevuld om het gewicht te vergelijken...

(ik heb gisteren water gegeven, vandaag gewogen)

 

(lost thanks voor de info ik ga nu alleen nog maar van onder water geven)

 

gallery_41284_17312_986638.jpg

een klein potje met aarde net uit de zak ( zak stond wel open maar aarde voelt nog vochtig) 74 gram

gallery_41284_17312_577137.jpg

klein potje, gisteren dus water gegeven 64 gram

gallery_41284_17312_1031534.jpg

66 gram

gallery_41284_17312_1361594.jpg

74 gram

gallery_41284_17312_1857660.jpg

hier nog een foto van het kleintje met de misvormde bladeren

gallery_41284_17312_1755791.jpg

een grote pot aarde 619 gram

gallery_41284_17312_1360895.jpg

een grote met plant 565 gram

 

................?!?!?!??

moet ik dan misschien juist meer water gaan geven en geef ik te weinig ??? graag hoor ik jullie mening !

Share this post


Link to post
Share on other sites

omdat ik helemaal bio wil gaan kweken met Mycorrhizae aptus en bio tabs heb ik een vraagje met betrekking tot het water, ik las dat kraanwater (waar chloor in zit) schadelijk is voor je bodem leven.. nu ben ik van plan regenwater op te vangen en dit aan de plantjes te geven ...

iemand hier ervaring mee ? zitten er schadelijke schimmels in ? is het beter dit water eerst te koken ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Nederland wordt kraanwater, noodgevallen uitgezonderd, volgens mij niet meer ontsmet met chloor.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind ik moeilijk te zeggen. Kraanwater is constanter van kwaliteit, regenwater heeft een lagere pH-waarde.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oei, universele potgrond zelf verder gemengd is lastige, dan spelen ph & ec waarden ook meer mee (al moet je daar niet op gaan letten verder).

Weegschaal zegt genoeg, hoe lang na het water geven zijn de potjes weer 'droog'?

 

Staat er een fan op de planten of het potje gericht en hoe doe je het met bepalen afstand plantje- lamp (waar ik geen drol van weet LED..)

Een halogeenlampie voor uurtje overbrugging zette ooit een stek bij mij in de fik zowat, wist ik veel 1e keer ruim decennium terug.

 

Kraanwater is beste, zit ook nog wat voeding in en jevoeding is afgestemd op kraanwater gebruik.

Aandeel chloor is dusdanig laag dat het te verwaarlozen is, natrium ook.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ph van de aarde was in begin goed (als ik de verpakking mag geloven) ik doe momenteel niet afzuren van water omdat ik van plan ben buffertabs (bio tabs) te gebruiken. maar vind het een beetje heftig om zo'n tab in zo'n mini potje te plaatsen (deze zouden dan uiteindelijk de ph moeten corrigeren) misschien toch maar verpotten en tabb er bij ??

 

wat is droog ? (lol) ik merk wel dat er redelijk wat water verdampt/ opgenomen wordt... ik zal regelmatiger wegen om er achter te komen hoeveel water er nou daadwerkelijk doorheen gaat...

 

de invoer van het hokje is actief en blaast rustig over de plantjes heen .. geen actieve afvoer van de lucht momenteel (nog niet)

 

zit er aan te denken toch een paar tls bij te hangen voor warmte en extra licht + breder spectrum...

 

als het goed is krijg ik morgen een klimaat logger binnen en kan ik je meer vertellen over temp. en lv.

 

afstand van de led had ik er vlak vlak boven hangen (enkele centimeters) ik heb hem iets hoger gehangen omdat ik het gevoel had dat hij er wel erg dicht op hing, nu dus +/- 7 cm er boven... de led straalt amper warmte uit als je voelt met je hand komt er maar tot 2 cm stralingswarmte van af...

 

jammer dan heb ik een waterton voor niets gekocht, althans niet voor binnen ga ik hem lekker gebruiken voor de plantjes in de tuin. was goeie deal trouwens was 16 euro kwijt voor 80 liter en heb een kraantje gekocht voor 1 euro bij de gs... deze zal dan binnenkort wel in mijn buiten topic te bewonderen zijn...

 

Lost je bezoekjes wordt gewaardeerd !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind het een beetje heftig om zo'n tab in zo'n mini potje te plaatsen (deze zouden dan uiteindelijk de ph moeten corrigeren) misschien toch maar verpotten en tabb er bij ??

 

wat is droog ? (lol) ik merk wel dat er redelijk wat water verdampt/ opgenomen wordt... ik zal regelmatiger wegen om er achter te komen hoeveel water er nou daadwerkelijk doorheen gaat...

 

de invoer van het hokje is actief en blaast rustig over de plantjes heen .. geen actieve afvoer van de lucht momenteel (nog niet)

 

Lost je bezoekjes wordt gewaardeerd !!

 

1 tab per 5ltr aarde, grote pot en veel aarde, tab minder, dus idd verpotten voor je tabs in gaat zetten, ze wortelen niet op tabs.

 

Actieve inblaas doet je potjes harder uitdrogen dan wortelstelsel kan wegdrinken, denk dat hier de bottleneck bij je zit, kan je de luchtstroom aanpassen?

 

Graag gedaan overigens, je bent in ieder geval een stuk ruimer van opvatting dan sommige andere LED kwekers die er een boel bij halen wat er helemaal niet toe doet als het gaat om plantjes proberen in leven te houden en mooie bloemvruchten te laten producren, maakt het nu uit waar jij je ding mee doet, doe het en doe het zo goed mogelijk is mijn credo en dring het niet aan anderen op want herinner, het is jouw ding..

Share this post


Link to post
Share on other sites

lucht stroom is aangepast en staat minimaal (via de gtools kast) en de ventilator is een badkamer ventilator die denk ik op 20% draait

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je had misschien beter die potten kunnen wegen toen je ze gevuld had :)

 

Persoonlijk ben ik nog al een fan van alles meten en een tensiometer is toch wel lekker om even te checken hoe nat en zwaar de grond is als deze de juiste vochtigheid heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja nu al veel geleerd ! volgende keer GOEDE aarde van de gs... meteen in wat grotere potjes .. niet TE nat... en niet TE veel voeding...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meer aarde is grotere buffer op fouten.

Biologisch kweken is dus ook niet afzuren dat kilt je bodemleven.

Ik zou lekker 18liter potjes nemen helemaal gevuld 2 tabs erin en lekker water geven todat je bloemvorming krijgt e dan voorzichtig bij gaan voeden.

En te nat als je de aarde knijpt tussen je vingers dan mag er geen vocht uit komen ander nog steeds te nat tensiometer werkt ook perfect.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier weer een paaar foto's... het gaat niet echt denderend helaas... de kleintjes zijn nu 2,5 week oud.. gelukkig gaat het buiten beter :-)

gallery_41284_17312_844185.jpg

gisteren dagje amsterdam altijd leuk !!

gallery_41284_17312_1685420.jpg

 

gallery_41284_17312_1123591.jpg

 

gallery_41284_17312_701029.jpg

 

gallery_41284_17312_1174460.jpg

 

gallery_41284_17312_1597880.jpg

raare blad vorm...

 

gallery_41284_17312_689061.jpg

dit is 1 van de 2 oudere veel geel en er wordt steeds meer geel.... eerste tekenen van bloei zichtbaar maar denk niet dat het veel gaat worden.. volgende keer toch eerst voor groeien i.p.v meteen op 12/12

 

gallery_41284_17312_1819649.jpg

dit is de andere.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

bloeiiiii !!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze groeien inderdaad gewoon niet hard genoeg.

 

Ik heb ook een keer dat 12/12 systeem gedaan onder T-neon. Mijn plantjes gingen na een maand in de bloei, maar toen waren ze wel ergens tussen de 20 en 30 centimeter hoog. Uiteindelijk werden ze nog tot 90cm hoog (al was dat ook wel veel strek).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij bloeit na 2 1/2 week?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@elmo

Welkom ! bloeiiiiiiiiiiiii !!

 

@wietefras

ja en waar het nou door komt ?? denk te veel beginners fouten helaas.... de jonge plantjes gaan die oudjes inhalen.. denk je dat ik er nog wel wat vanaf haal ??? want het ziet er erg triest uit zo.....

 

@Mrmonke

nee de bloeiende plantjes zijn al een stukje ouder ... denk ongeveer zo oud als dit verslagje ... dus ze hebben echt heel veel stil gestaan !!

 

(leuk wat nieuwe bezoekers en mee typers !!! welkom !!!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn inderdaad een hele zooi dingen die de groei kunnen beperken. Zou in dit geval eerst gaan zoeken naar EC of bewateringsproblemen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

helaas gaat het niet al te best.. ze worden geler en geler... ik heb er 2 aptus ca/mg boost gegeven en ik heb er 2 groeivoeding van bio bizz gegeven en 2 geen water gegeven om ere zo achter te komen waar het probleem zit... helaas zie ik bij geen van ale verbetering... zit nu zelfs te twijfelen ze buiten te zetten en opnieuw te beginnen...wel weer mooi spulletjes een datalogger met 3 stations (zie hieronder de meet waarden) en een digitale thermostaat waar ik in de toekomst mijn verwarmings matje op aan ga sluiten en de sensor in de aarde steek...

 

gallery_41284_17312_4047617.jpg

 

gallery_41284_17312_894541.jpg

 

volgende keer weer foto's van de trieste plantjes.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier weer een paaar foto's... het gaat niet echt denderend helaas... de kleintjes zijn nu 2,5 week oud.. gelukkig gaat het buiten beter :-)

gallery_41284_17312_844185.jpg

gisteren dagje amsterdam altijd leuk !!

gallery_41284_17312_1685420.jpg

 

gallery_41284_17312_1123591.jpg

 

gallery_41284_17312_701029.jpg

 

gallery_41284_17312_1174460.jpg

 

gallery_41284_17312_1597880.jpg

raare blad vorm...

 

gallery_41284_17312_689061.jpg

dit is 1 van de 2 oudere veel geel en er wordt steeds meer geel.... eerste tekenen van bloei zichtbaar maar denk niet dat het veel gaat worden.. volgende keer toch eerst voor groeien i.p.v meteen op 12/12

 

gallery_41284_17312_1819649.jpg

dit is de andere.....

 

die andere 4 staan ook al op 12 /12 ? jammer dat ze nog zo klein zijn man volgende keer echt even voorgroeien al is het maar een week of 2 dan zullen ze het al veel beter doen licht is de essentie voor groei vooral met onze ledlampjes

ik houdt het in de gaten en ik zou die 2 kleintjes vervangen man zo klein in bloei kan voor mijn gevoel echt vrij weinig aankomen zonde voor de plek als je die anderen even knakt blijven ze even hangen of je gaat ze toppen zodat je andere 2 mooi mee kunnen komen er is nog niks verloren als je die andere 4 niet op 12/12 hebt anders zou ik echt overnieuw beginnen en ze even lekker voorgroeien liefst toppen of scroggen je ziet het wel aan mijne heb een leuk kweekje maar haal er echt niet het optimale uit zwz geen autoflowers meer voor mij die kun je niet toppen niks zijn eigenlijk gewoon klote planten en de tijd die het minder doet met elke dag 6 uur meer is echt niet rendabel ook nog

ill b watchin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yooo ja man alles staat op 12/12

Heb ze vandaag nog wat "laatste redding middel" voeding gegeven (deze heeft mijn buitenplantjes totaal opgepept) als dit niets veranderd gaan ze lekker buiten bloeien... En begin ik opnieuw..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk ! Thanx.... ook leuke site , kende hem nog niet... al denk ik toch dat voorgroeien wel goed had gedaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaa tuurlijk ik groei zelf ook voor hoor:P Ik ben nogal van het experimenteren en toch kriebeld het wel een beetje om het misschien volgende kweek ook te doen :shifty: haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...