Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Alchemistic

Micro Led 300 Watt Kweek/hobby Hokje

Recommended Posts

Het 12/12 systeem is bedoeld voor met zaad, dus ja dat moet werken. Al werkt het niet met alle soortjes even goed. Heb het zelf ook een keer gedaan. Ik vond de planten overigens niet kleiner dan dat ze met een "normale" kweek werden. Wel smaller (minder vertakkingen).

 

De foto zal wel van net na het watergeven zijn, maar je aarde ziet er toch nog steeds vrij vochtig uit. Weet je zeker dat je ze niet teveel water geeft?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja 100% heb met verpotten ook goed opgelet.. het kan wel zijn dat ik de 1e keer (toen de zaadjes er in gingen) het te vochtig had gemaakt ik heb dekokos verzadigd en toen mijn zaden er in gedaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey topper was even rondkijken en ben het eens met de mening dat je plantjes echt veel veel te nat staan ze kunnen het liever te droog hebben dan te nat groetjes smokesallday

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey smoke, weet dat dit zo lijkt op de foto maar had hier net water gegeven ik geef slechts enkele mililiters per dag heb er extra op gelet en de seramis vochtigheids meters staan zelfs helemaal in het rood... de kokos is licht vochtig maar zeker niet te nat wel hou ik de boven laag nat en geef ze een beetje water van onderen... echter verslechtert de situatie wel... de blad puntjes van de bladeren er boven beginnen ook geelig te worden, ik heb de lamp iets hoger gehangen omdat naar mijn idee deze er toch iets te dicht op hing... 2 van de nieuwe zaadjes zijn uit gekomen de rest laat nog op zich wachten...

 

vandaag bij een growshop geweest en een paar mooie zaadjes gehaald van een soortje met paarse haartjes (kan ff niet op de naam komen)

verder een starterspakket van bio tabs erbij gekregen en wat bladspray gehaald...

morgen weer foto's

en zal om jullie te laten zien n goed over te brengen de potjes morgen op de weegschaal zetten...

 

Groet !!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

je had ze ook al overgepot zag ik goeie zaak liefst nog grotere potten en ik ben niet altijd fan van overpotten omdat je de wortel dan toch kan beschadigen en dat is toch wel hun kracht lees ik vaak weet niet hoe anderen daar over denken komt zo spontaan in me op en als je dan zorg dat je rondom water geeft gaan de wortel toch wel zoeken :) las ik een keer....

ze zullen nu vast snel bijtrekken iig ze houden wel van een beetje space ik heb mijn vorige 2 kweken ook in grote potten gedaan had ook uit zaad en einde vd ooogst was het niet normaal meer maar mijn dikke zwarte potten waren 1 en al wortels die van jou kunnen nu nog lekker bijtrekken heb je in de bloei geen last meer van je gaat nog veel plezier aan je 300 watter beleven en voel goed aan je bakken zijn ze licht hebben ze water nodig zijn ze zwaar laat lekker maar dagje wachten groetjesss

 

en in begin mag de led wel 30 a 40 cm

daarna langzaam laten zakken tot 20 a 15 cm boven je plantjes

 

heb ik nu wel geleerd met me strek maar ook duidelijk ergens gelezen dat ze in begin nog heel slap zijn dus de licht er wel verder af mag doen ze met hps ook !!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seramis vochtigheidsmeter, was die niet speciaal voor Seramis?

Moet nog zo'n ding hebben want wil kamerplant op Sermamis gaan zetten die nu op fuckaarde van 6jr oud staat.

 

Je werkt met kokos, Blumat heeft tensio meters dus zou je zeggen, kan prima toch?

Blijkt dat kokos een heel andere zuigspanning heeft dan een medium als aarde of Seramis lava steentjes en dat je dus bij gebruik van een vochtigheidsmeter er flink naast kunt zitten, niet gebruiken op kokos wordt geadviseerd.

 

Las dat je elke dag een paar ml's water geeft, lees mijn comment van de 10e nog eens..

Je verzuipt ze echt wel met dat elke dag water geven, ze worden enorm lui en kunnen niks hebben want ze worden elke dag op wenken bediend, naast dat je met LED werkt heb je ook nog een medium wat liever droger dan nat staat.

 

Vul eens een potje met kokos en geef 10% water van inhoud potje, 'weeg' dit en vergelijk met je potjes onder de lamp.

Max gewicht mag zijn wat je woog met dat lege potje kokos 10% bevochtigd.

 

Vd rest kom ik niet te vaak langs want LED zakt me broek van af wat dat aangaat, al dat gedoe waar je 'gewoon' ramt met een Tneon of HPS en amper gezeik met water of voeding geven zult hebben.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey lost, je input wordt zeker gewaardeerd en hoop dan ook dat je gewoon langs blijft komen, je bent meer dan welkom.

zal vanavond ff zo'n potje wegen...

het is kokos 70% aarde 20% vermiculiet 5% perliet 5%...

Ik kan de kokos niet droog wegen omdat deze in blokken geperst zit en ik deze in water moet weken...

dat de seramis meter niet persee bedoelt is voor dit medium begrijp ik.. en zal er ook niet al te veel waarde aan hechten...

Ik wil mezelf nog wat t8jd geven om de led onder controle te krijgen... maar zit wel steeds vaker aan een 250 watt hps lamp te denken.. Deze zou ik dan met dimbare Evsa willen.. ivm de warmte

stomme vraag misschien... maar gebruikt een belast in gedimde stand ook minder stroom ??

 

Groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kokos trekt wel heel snel droog. Moet je dan niet wel elke dag watergeven? Dacht dat dat haast meer een soort hydro kweken was. Al heb je er nu ook nog aarde enzo doorheen.

 

Zo'n EVSA gebruikt minder stroom als je dimt. Al kan die van mijn niet dimmen maar alleen boosten (minimum is 250W). Als ik die op 275W zet dan verbruikt het wel meer. Heb het gecontroleerd hoeveel het was met zo'n stroom meter, maar ik ben even vergeten hoeveel het exact werd. Weet wel nog dat het meer werd :)

 

Ik was ook helemaal verknocht aan mijn T-Neon setje, maar als je zo'n HPS lamp hebt dan is dat zo'n verademing. Zelfs een kleintje als zo'n 250W lamp al. Maar goed, het heeft ook wel wat zo'm micro kweekje. Je kunt het makkelijke super stealth houden en als je maar weinig gebruikt heeft het ook niet zo'n zin om met zwaardere lampen te gaan werken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan de kokos niet droog wegen omdat deze in blokken geperst zit en ik deze in water moet weken...

 

Hey.. lees eens

Klik

 

Hebbie BN bricks?

Ga maar snel een zak GL of Canna halen dan (Ecopeat is ook goed) want kans is aanwezig dat je een beruchte brick hebt.

Mooi dat het medium dan kokos is mocht dit idd spelen en je moet verpotten :withstupid:

 

Ik kan best wel kweken :innocent: en heb 2x die bricks geprobeerd en beide keren in tijd van 2wk alle planten kapot op die troep omdat het niet uitgespoelde kokos is. Weet niet hoe groot die partij is geweest, weet wel dat BN er geen terugroepactie op heeft losgelaten dus kans dat e jaren later een doos met fuckbricks krijgt is aanwezig, heb jij ff mazzel dat je met LED kweekt en het allemaal niet zo snel gaat.

 

Action heeft ook van die zoute bricks, compacte potaarde voorbemest, € 0.80 per brikkie volgens mij en 10ltr 'potaarde'

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_41284_17312_271719.jpg

de kokos die ik gebruik.. idd van de action .. heb er mijn buiten planten ook op staan en moet zeggen dat ik idd wel verschil merk.. de eene reageert er beter op dan de andere...

gallery_41284_17312_1388472.jpg

de aarde waar ik het mee aanmeng... gewoon van het tuincentrum... volgende keer haal ik denk ik wel een mix bij de gs...

gallery_41284_17312_205542.jpg

klimaat in het hokje al vertrouw ik de lv die gemeten wordt niet helemaal...

gallery_41284_17312_1174975.jpg

de propogator en de plantjes en ook mijn nieuwe aanwinst een data logger (thanx djboerttje) wel een beetje overhaast gekocht en meet dus alleen maar temp... en geen lv

gallery_41284_17312_1460268.jpg

 

gallery_41284_17312_236942.jpg

 

gallery_41284_17312_3158469.jpg

 

gallery_41284_17312_2970139.jpg

opzich zien de bovenste bladeren er gezond uit...alleen het setje onderste 2 bladeren gaat achteruit...

gallery_41284_17312_2237641.jpg

stengeltje knal paars en ze groeien gewoon niet hard...

gallery_41284_17312_890575.jpg

 

gallery_41284_17312_1060955.jpg

557 gram

gallery_41284_17312_1368360.jpg

de uitgekomen zaadjes was een dagje weg en ze zijn toen uit gekomen (en snel ook) en waren behoorlijk aan het strekken.. dus op een verhoging gezet en zal ze met verpotten iets dieper in graven (ontkiemen in de jiffys is me tot nu toe goed bevallen) kijken of de andere 2 zaadjes ook nog op komen..

gallery_41284_17312_561021.jpg

links special queen rechts special kush

gallery_41284_17312_1885273.jpg

de box met voeding.Bedankt Organic earth maastricht !!!

gallery_41284_17312_1745801.jpg

zaden van hun huuismerk ben erg benieud ... mooi soortje met rode toppen (dacht paarse haartjes maar dat was een ander soortje en heb me dus vergist met de aanschaf )

gallery_41284_17312_1451279.jpg

 

gallery_41284_17312_1814356.jpg

spraymix omdat ik die nog niet had en graa g lekker kloot met flesjes...

gallery_41284_17312_1232646.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

jou cocobrick bevatten voedingstoffen voor 6 weken daar gaan je planten van naar de klote.

je moet de bricks zonder voeding hebben van de action.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke..is er een manier om dat er uit te spoelen ? zou ik ze gewoon kunnen door spoelen met water ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, helpt niet.

Plantje voorzichtig uit de pot, meeste medium afschudden vd wortels en dan verpotten in goede grond en fingers crossed dat ze het overleven.

Zet ze in die gewone grond die je ook hebt, volgens mij genoeg om de potten opnieuw te vullen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoooo gisteren het een en het ander aan gepast n mijn hokje.. de gtools op gehangen en alles weer aan gesloten... de zaailingen verpot.. (moeten er nogsteeds 2 uitkomen) en vandaag met alle liefde de plantjes uit de kokos gehaald en in een mix van 1/1/1 perliet vermiculiet aarde gezet met bactrex startex tijdens het verpotten 1 wortel per pot afgebroken maar de schade viel me erg mee... de wortels zagen er trouwens goed uit.. hier de foto's

 

gallery_41284_17312_344944.jpg

 

gallery_41284_17312_1193240.jpg

 

gallery_41284_17312_1845909.jpg

 

gallery_41284_17312_1901737.jpg

 

gallery_41284_17312_844549.jpg

 

Groet !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

de nieuwe plantjes doen het tot nu toe redelijk... heb van het weekend nieuwe potgrond gehaald bij de gs het eenigste wat er op staat is babeco iemand ervaring met deze aarde ?? en is deze geschikt om aan kleine plantjes te geven ??

de 2 fruit spirits lijken niet echt hinder te hebben ondervonden aan het overpotten al moet ik zeggen dat ik nogsteeds niet heel veel vooruitgang zie...

 

gallery_41284_17312_2095837.jpg

 

gallery_41284_17312_2739799.jpg

het plantje links onder lijkt wat geschrompelt blad te hebben iemand een idee hoe dit komt ? trekt dat vanzelf weg ??

gallery_41284_17312_115995.jpg

 

Groet !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo tijd voor weer eens een update..

 

gallery_41284_17312_1665470.jpg

 

gallery_41284_17312_2778727.jpg

 

gallery_41284_17312_2386496.jpg

 

gallery_41284_17312_1413919.jpg

 

de zaailingen gaan lekker iets meer dan een weekje oud nu.. heb mijn aptus setje bijna compleet en ga ze alleen nog bio voeding geven..

 

een van de plantjes heeft wat geschrompeld blad iemand een idee hoe dat komt ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb toch ook het gevoel dat het er ook voor net na het watergeven te nat uit ziet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

een van de plantjes heeft wat geschrompeld blad iemand een idee hoe dat komt ??

Water, wederom teveel.

Wederom net na het water geven... maar bedankt voor je mening

 

 

je plant ziet eruit als 1 die teveel water krijgt!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben gelijk en je planten hoeven ook niet in dat kastje die houd bergen licht tegen alleen stekjes moet je goed in een vochtige omgeving zetten zaadplantjes zijn supersterk grtz een andere ledgrower :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

tijdens het verpotten 1 wortel per pot afgebroken maar de schade viel me erg mee... de wortels zagen er trouwens goed uit.. hier de foto's

 

Groet !!

 

met zaad heb je 1 penwortel, heb je bij allemaal de penwortel afgebroken? of zaten die potten al vol met witte slierten?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zag al meerdere wortels lopen... maar de wortels die afbraken waren wel de dikste... Ik heb het gevoel dat de jonge zaailingen de andere in gaan halen... maar heb er al van geleerd en heb gs aarde gehaald.

 

Ik geef minuscuul weinig water en ook niet iedere dag, ik til de pot op om te kijken hoe zwaar deze is, ik geef een paar milliliter boven op en een paar milliliter spuit ik in het bakje ik ben hier zeer alert op omdat jullie mij hier al eerder op hebben gewezen. Maar zal er zeker op blijven letten.. volgende water beurs zal ik de exacte milliliter en gram van de pot noteren.

Dus voor alle duidelijkheid het water wat in het bakje ligt heb ik er dus in gespoten en is geen lekvocht ! De aarde is niet verzadigd.

 

Bedankt voor het mee kijken en denken !

 

Verder zien de jonkies er redelijk uit toch ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vul een leeg potje met aarde uit de zak.. dit is een voor LED 'nat' genoeg en waarvan je uit moet gaan, een nat droog cyclus zoals onder HID haal je niet met LED.

 

Geef de plantjes of van boven of van onder water, niet beide.

Wortels richten zich naar waar water vandaan komt en beste is als ze achter water aan gaan, hetzij daar waar het binnenkomt (van onder water geven) of van boven waar het naar de onderkant vd pot zakt na verloop van tijd. Met van boven en onder worden ze lui en staan ze ook al snel weer te nat, verwende krengen dat het worden dan.

 

Ik kijk naar je plantje, niet naar de toplaag of wat water onderin een bakkie.

Pas ook een beetje op met waterdruppels op het blad, niet dat het snel zal inbranden maar het kan blad wel beschadigen.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...