Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Hazertje

20 X Amnees Onder 800 Watt. Ervaring Op Doen.

Recommended Posts

Iemand nog een idee hoe ik het beste mijn inblaas kan regelen ? Ze beginnen al erg te groeien, anders blaast ie direct op de dames..

 

Ik heb voorbeelden proberen te vinden maar echt wijzer kom ik er niet uit. Nog niet althans.

 

 

Hazertje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je geen stuk slang aan je inlaat maken en die door je tent laten lopen met een paar flinke scheuren erin ?

 

Dit is een 200 of 250mm slang ? Dan zou je die kunnen opsplitsen naar 2x 160

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bluebud, is een 250, ik zal even kijken of ik nog een stuk over heb, zo ja, doe ik dat. Thanks

 

@Djbroertje, ziet er goed uit, alleen iets lastiger in een tent om zoiets te bouwen natuurlijk maar ik steek er gewoon een paar flinke gaten in de slang die ik ( vast wel ) heb liggen.

 

Morgen een update'tje :punk:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen, hier is hazertje met een nieuwe update.

 

We zitten inmiddels op totaal 22 dagen waarvan dag 10 bloei. Ze hebben net lekker gedoucht met een ph van 5.8 en ec op 1.3.

 

Temperatuur in onze tent is 29 graden overdag en uit 22 graden. Lv zitten we op 65%. Ze hebben hier en daar wat nare plekjes, alleen waar de inblaas wat tegen de plantjes aan blies. Ik zet af en toe de wat kleinere dames onder de lamp inplaats van in de hoek zodat ze allemaal evenveel kunnen genieten B)

 

 

Inmiddels zijn onze sletten al aardig de lucht in aan het groeien, daarom heb ik meteen wat aan m'n inblaas gedaan.

 

gallery_41926_17340_876714.jpg

 

Met een touwtje naar beneden gericht zodat de lucht op de oppervlakte lekker kan uitspreiden. Niet de perfecte manier, maar ik had helaas toch geen buis over :wacko: :thumbsdown:

En heb mijn wat grotere fan tussen de lampen en bladerdek gericht zodat er een betere circulatie onstaat. Wat niet te zien was, maar wel erg hinderlijk was is dat mijn tuinslang veeeelste lang was, erg lastig werken op een nauwe plek, dus heb het mezelf wat makkelijk gemaakt. :dribble:

 

Afijn, laten we ze eens bekijken

 

gallery_41926_17340_723699.jpg

 

gallery_41926_17340_209758.jpg

 

gallery_41926_17340_225391.jpg

 

gallery_41926_17340_40357.jpg

 

gallery_41926_17340_682092.jpg

 

gallery_41926_17340_124821.jpg

 

gallery_41926_17340_730822.jpg

 

gallery_41926_17340_140473.jpg

 

gallery_41926_17340_484083.jpg

 

gallery_41926_17340_475680.jpg

 

gallery_41926_17340_281821.jpg

 

gallery_41926_17340_538465.jpg

 

gallery_41926_17340_692763.jpg

 

Btw, een paar dagen geleden lieten ze al zien dat ze lekker in de bloei geschoten waren, daarom zijn we vandaag begonnen met Bloei voeding a&b. Wat wortel stimo erbij en hoppa, GAAN ! :punk: :showoff:

 

 

Vragen heb ik op dit moment niet. Maar wie ze wel hebben, of suggesties heeft, kom zoals gewoonlijk door. Alles is welkom hier :popcorn:

 

 

Tot de volgende keer :shifty:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik het goed zie heb je niet getopt of geknakt, en ze zijn na 10 dgn bloei al best hoog, amnezen groeien vaak nog tot dag 21 na de 12/12 schakel, volgens mij mag je hier en daar een plet of een knak geven, anders zit je straks met verbrande toppen.

 

Hoe hoog zijn ze nu en hoeveel cm ruimte heb je nog over om met de lamp omhoog te gaan ?

 

Verder zien ze er goed uit, beetje je voeding aanpassen zoals gezegd, maare keep it up !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wortel stimu ? na 3 weken ? .. denk dat je daar mee kan stoppen ..

En die ventilator.. kan je die niet hoger plaatsen .. lucht hoeft niet door de planten te verplaatsen maar net erboven zodat de verdampte lucht meegezogen wordt.

De luchtverdeling is erg belangrijk ..

Kleur van het blad is goed.

Zodra ze dadelijk wat dikkere toppen gaan aanmaken zou ik de afstand tot de lamp toch hoger ( minimaal 50 ) houden.

Zo voorkom je foxtails en dat je planten te hard moeten rennen met verdamping.(ivm stralingswarmte)

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, dat heb ik niet gedaan. Ze zijn nu op dit moment. Gemiddeld 75 centimeter. Hoogste dame is 80. Ik heb 60 cm over in hoogte. Ik denk dat ik vrij zeker genoeg ruimte over zal hebben.

 

Zometeen gaan ze even een regen dans doen, ik kon gister helaas niet op locatie aanwezig zijn. Ziet er wel top uit trouwens.

 

Binnekort meer.

 

 

Advies enzo, altijd welkom :)

 

 

Hazertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier hazertje met een nieuwe update ! :wave:

 

We zitten inmiddels op 25 dagen bloei. Ze beginnen al lekker te meuren die dames ! :dribble:

 

* Ec houden we op 1.3 Ph 6.5.

 

* Temperatuur staat jammer genoeg op 35 :thumbsdown:

* LV schommelt tussen 35 % en 40 %

 

Morgen krijgen ze weer een regendansje. Net gecheckt of de potten wat zwaar aanvielen, en dat deden ze nog wel.

 

Drinken een liter of 1-1/2 om de 2 dagen.

 

By the way, heb de lampen opgehangen tot 50 centimeter hoogte. Bedankt nog bluebud voor de tip :tu

 

Hier hun foto sessie van een kwartier geleden.

 

gallery_41926_17387_734454.jpg

 

gallery_41926_17387_241920.jpg

 

gallery_41926_17387_273094.jpg

 

Ze plakt zo lekker :wOOt

gallery_41926_17387_229163.jpg

 

Blad staat wat omhoog vanwege de fan. Geen stress.

gallery_41926_17387_225424.jpg

 

De meeste toppen zien er zo uit. Het gekke is dat aan de linker kant in de tent ( zie de 2e foto hieronder ) ze een beetje klein en bruinig uit zien. :huh:

gallery_41926_17387_673831.jpg

gallery_41926_17387_802553.jpg

 

the fuck :o??

 

Ik weet niet goed of ik dit als een groot probleem moet zien. De fan staat er niet rechtstreeks op. Lv blijft redelijk laag, waardoor het me geen toprot lijkt... <_<

 

Iemand een idee ? :tu

 

 

<_<

gallery_41926_17387_646130.jpg

 

Alle dode en gele bladeren haal ik morgen weg.

 

Beetje gekloot met m'n telefoon..

gallery_41926_17387_74531.jpg

 

 

 

Ik sta verbaast bijna dat ik nog geen spint heb ontdekt. Kan natuurlijk altijd opzetten waar we nooit op hopen natuurlijk... Geweldige stekken moet ik zeggen :tu

 

Morgen even langs de GS denk ik. Me sproeier heeft het begeven. Dus water geven vandaag word eruugg lastig <_<

 

 

Toedeledokie !

 

:icecool :ph34r:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze knallen lekker die amnees! :icecream:

Dat gele blad onderin kan een zwaveltekort of een ander tekort zijn. Dat tekort kan onstaan door een opgelopen ph in je medium want je ec is goed. Je planten geven zelfs aan dat ze zelfs genoeg ec krijgen. Lager insturen met je ph zal de vergeling wel moeten stoppen. Ook stoppen met wortelstimulator als je die nu nog gebruikt dat drukt je ph goed omhoog in je medium wat je niet ziet. ;)

 

Bovenlaag oogt idd wat droog.. voor de rest zien ze er wel nat uit. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mijn optiek moet je vanaf nu knallen met water vinden ze lekker !! Vanaf nu ff volle bak voor 2 weken hou je ec op die 1.3 en flink inwateren !!

 

Zie nog wel wat lege plekken😁😁

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mijn optiek moet je vanaf nu knallen met water

Idd knallen met water rond deze periode maar de planten geven nu aan dat ze op dit moment te nat staan (gaan klauwen). Lege plekken kan je niet meer opvullen met meer water als de groei eruit is.

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mijn optiek moet je vanaf nu knallen met water

Idd knallen met water rond deze periode maar de planten geven nu aan dat ze op dit moment te nat staan (gaan klauwen). Lege plekken kan je niet meer opvullen met meer water als de groei eruit is.

 

Ik bedoel ook niet dat hij meer water moet geven om de lege plekken op te vullen hij had gewoon moeten toppen om het vol te krijgen zekers als ik kijk naar de verhouding plant per m2. Maar is nu een beetje te laat daarvoor.

 

Mijn advies is nu wachten tot die pot begint droog te worden en dan rammen met water !

 

Cheers!

 

Wel stoppen met veel water weekje of 2 voor de oogst. Nu zijn ze dorstig. Straks niet meer

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Cum Laude Oke, ik zal Ph maar even aanpassen en kijken wat er gebeurt. Ik zal ook even binnekort m'n ph meten van de grond. Is het dan belangerijk om je grond van iets onder de pot te testen, of kan de boven laag ook getest worden op een betrouwbare manier ?

 

Wortel stimulator ben ik mee gestopt. thnx voor de tips ;)

 

 

@ Just made it Zometeen gaan de lampen aan, dan gaan we knallen met water ! Ik had inderdaad moeten toppen.. Kan ik niks aan doen meer. Een goeie reminder voor de volgende sessie :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanaf dag 21 plompen! Flink nat houden maar niet zo nat dat je aarde drap wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is goed. Hou ik me aan, ze hebben net lekker wat lekkers gekregen .

 

Temp. houd jammer genoeg aan op 34 op het moment.

 

 

Effe heel snel een goeie fan kopen -_- . Ik zuig namelijk al 100% af.

 

 

Ph 6.5 ec 1.3.

 

 

Wie me nog meer kan vertellen over die vreemde bruine kleine toppies waar ik het over had, hoor ik graag meer over. Of was het gewoon een water tekort ? idk.

 

 

 

Bedankt allemaal :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een update van de Amnees ladies.

 

 

We zitten inmiddels op 36 dagen bloei. Ph 6 Ec 1.4.

 

Temp nacht, 22.1 Dag 29 graden.

 

 

 

heb een beetje last van geel blad, waarschijnlijk door een dag water te kort, stonden gort droog omdat ik de ruimte niet in kon :wacko: Voor de rest, te zien gaat het wel lekker met die amnees. Steeds gedacht dat het 38 graden was, bleek toch m'n thermometer naar z'n moer te zijn.

 

 

Foto's zeggen zoals gewoonlijk meer.

 

 

gallery_41926_17408_346591.jpg

 

gallery_41926_17408_974026.jpg

 

Helaas met de lampen aan, was net te laat :(

 

gallery_41926_17408_1210722.jpg

 

gallery_41926_17408_123162.jpg

 

Ze schoot zo erg de lucht in dat ze iets te dicht bij stond tegen de lamp.... zal vast goedkomen, toch ? :lol: :angry:

gallery_41926_17408_233792.jpg

 

gallery_41926_17408_133839.jpg

 

gallery_41926_17408_552432.jpg

 

<_< bovenkant

gallery_41926_17408_789667.jpg

 

 

onderkant <_<

gallery_41926_17408_180879.jpg

 

Waar ik ook een vraag over had, is dat de onderste toppen ook lekker vet worden, mooi, maar worden erg zwaar, en hier en daar brak er net niet iets van af, goed getaped aan de stam dan maar. Kan ik dit voorkomen in de toekomst ?

 

 

Wie tips heeft, ga je gang, crisssisssss hierrr :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geel blad kan door droog staan komen, maar week 6 bloei mag er al wat vergeling optreden.

Breken van je onderste takjes door gewicht.....vaag....gewicht mooi, breken vaag.

Wellicht door uitdroging?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou best door uitdroging komen dacht ik zo inderdaad. Even aankijken de komende dagen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...