Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

AeroNoob

16 X K2 Op Aeroponic (600W 120Lx90Bx255H).

Recommended Posts

Vandaag vat maar weer verversen... en het bloeischema aan gaan houden dan... wellicht ff telefoontje afwachten van uitvoerder en dan alsnog afbreken. Ik ben er in elk geval goed ziek van... alsof ik een dierbaar persoon zie lijden aan een ernstige ziekte ofzo...

Ik draai momenteel nog op het groei schema van GHE om het maximale uit de groei fase te halen maar dit zal nu veranderen.

 

PS: Op pagina 1 staat een foto van de kast, zou ik deze dan helemaal moeten afbreken indien ze toch in mijn huis moeten zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zette in de PM eea net in wat andere context neer als dat het in die brief stond volgens mij, daarom kwam ik er nog op terug in topic.

Al op 12/12.. helemaal ok dan.

Als je rondje goed doet.. jij bent de baas he op hyro dus als jij week 6 ergens lekker met de EC en bijv. wat Ripen wilt gaan kloten om zo tegen eind augustus alles in de kast te hebben en dan maar wat minder dikke toppen maar wel wiet voor een tijdje en geen gedoe, wat let je :showoff:

 

Mooie (zelfbouw opberg) kast toch?

ze hebben nooit recht om in je kasten te gaan dus niks aan de hand.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat vat naast je kast zou je misschien wel even moeten verbergen of camoufleren, maar die kast ziet er toch verder uit als een gewone kast?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja behalve dat er in de zeikant gaten zitten voor lucht toevoer en afvoer zie hier:

 

Afvoer:

gallery_41599_17155_1913469.jpg

 

Aanvoer:

gallery_41599_17155_1516792.jpg

 

Dit moet ik ff wegmoffelen en het dak weer dicht maken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gat in het dak is misschien sowieso wel iets wat op valt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar ben ik dus ook bang voor... gelukkig heb ik het deel nog wat er in zat en is het gat zo weer dicht gemaakt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo dat gat een probleem, daar stond een droger.

 

Gaat lekker daar AeroNoob, succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@LC, Jij hebt ervaring met GHE, heb jij ook dat jou PH daalt i.p.v stijgt? Wellicht komt het doordat ik HESI ph- gebruik ipv van GHE PH Down....

Mijn PH wil nog wel eens zakken naar 5.2...heb jij hier een verklaring voor?

 

Als ik zelf logisch na denk... kan ik de volgende redenen bedenken:

 

1) Hesi PH- niet goed i.s.m. GHE.

2) Hoe hoger de temp. hoe lager de PH (zo lijkt het in mijn situatie).

 

Mee eens?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm Bij mij daalt de ph met elke voeding....Ik moet soms zelfs plussen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt niet aan de Hesi denk ik, wat doet de EC?

Als deze gelijk blijft of stijgt is het heel logisch als je steeds aangezuurd toevoegt met voeding dat de 'ph buffering' richting de 5 gaat.

 

Minder voeding geven, hier geef ik max helft van schema en indien nodig iets meer maar echt geen volle mep, da's veel te heftig en krijg ik na verloop van tijd ook ph op 4.9 en EC naar de 6 in drainmeting.

 

Aero is wel hydro maar toch ook weer niet, dwz, je mag zo ongeveer de helft aanhouden van hetgeen wordt aanbevolen aan voeding omdat je op water kweekt en ze dus 24/7 kunnen doen waar ze zin in hebben, geef je teveel krijg je cummulatie en moet je je vat verversen of aftappen en aanvullen met lagere EC.

 

Reservoir management vondt ik altijd wel kicke, nu met steenwolblokken en drain is er geen fuck aan eigenlijk.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de bloei is het wel normaal dat de pH wat daalt, maar naar 5,2 is wel heel laag. Zeker als je elke week je water ververst. Je zit nog in de groei dus dan zou de pH eerder moeten stijgen.

 

Bij mij varieert het per dag hoe dan ook hooguit een paar hondertste (op GHE FloraNova of met BioNova of met alleen kraanwater).

 

De pH kan ook dalen door bepaalde bacterien of schimmels. Zeker met dat warme water moet je daar wel mee oppassen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Allemaal,

 

Zoals gebruikelijk, is het weer tijd voor een update!

 

We zijn vandaag op dag 22 12/12 en de bloei begint steeds meer zichtbaar te worden. Ook zijn de meiden begonnen aan een immense groeispurt.

Met deze hitte was het wel ff een ding om het water koud te houden... (in totaal heb ik gister 3x een fles met ijs in het vat moeten leggen). Dit koelt het water dan wel direct van 25C naar 19C, het is nogal een verschil... maar ik hoef nog geen dure chiller te kopen...

Wel heb ik effe een aircotje op de kamer gezet die de ruimte koelt tot 22C. Die zet ik ook natuurlijk alleen aan wanneer dat nodig is.

 

Verder ben ik na de discussie met LC heb ik besloten om de meiden heel de kweek op half rantsoen te laten draaien... dit resulteerde inderdaad in een stabiel vat en nog beter een EC van 0.7 / 0.8! Dus een wijze les voor iedereen die zich aan de aero gaat wagen.

 

Eerlijk gezegd heb ik deze week wat minder tijd aan de meiden kunnen besteden i.v.m. een drukke baan....

Ik heb al wel kunnen zien dat elke plant een meid is en daar ben ik blij mee!

 

Het huidige scrognet voldoet niet aan mijn eigen gestelde eisen en zal in een volgende kweek nog eens aangepast worden.

 

1 ding weet ik zeker, ik wil nooit meer anders als Aeroponic! Het is volgens mij zelfs voor een beginnende kweker best goed te doen.

Om hier ff op in te gaan.... ik ben met dit soort dingen vrij ongeduldig. De problemen die ik had met aarde/coco zijn o.a.

 

1) de drain vergeten te meten, waardoor je nooit weet wat de exacte waardes zijn van je grond.

2) de temperatuur van aarde is vrij lastig te meten. hierdoor ging ik altijd maar wat aankloten met de hoop dat het goed komt (al kwam het ook altijd wel goed). Met aeroponic, weet je zeker wanneer iets goed gaat of niet!

3) aarde bevat klontjes en deze klonten zijn vaak brokken met meststoffen o.i.d dit heeft als gevolg dat de ene plant teveel/te weinig voeding krijgt.

4) als ik op aarde wilde bij sturen duurt het ongeveer een week voordat al je overbodige voedingstoffen of wat dan ook compleet weggespoeld zijn. hierdoor krijgt een plant een week lang overbodig voeding etc.

5) de potten stonden altijd op de grond in de lekbak van de tent... hierdoor liep overtollig water nooit weg en resulteerde dit weer in paarse stelen etc...

 

en zo kan ik nog wel effe doorgaan...

al deze punten zijn met Aero al zo goed als uitgesloten en vandaar ik aeroponic niet meer de deur uit doe!

 

Nog even over het EPA onderzoek... deze zal inderdaad pas in september plaats vinden. En ik hoef er niet zozeer voor thuis te blijven.... dus ik denk dat ik deze ronde gewoon uit ga draaien. de meiden tonen al wat haartjes. en met nog 6 weken te gaan verwacht ik dat ik het wel ga redden... wat LC al zei.. ff wat eerder beginnen met Ripen en dan komt het zeker goed.

 

En dan nu weer tijd voor wat foto's! De foto's zijn speciaal voor jullie geschoten met de lamp uit! (iets wat ik normaal gesproken probeer te voorkomen). Maar morgen heb ik geen tijd meer om een verslag te maken en ik wil gewoon elke week een verslag opleveren (al is het enkel voor mezelf en kan ik deze lezers hier daarmee ammuseren).

 

Het ijs doet zijn werk prima!

gallery_41599_17155_1001142.jpg

 

De uitschieters in het net... (ik ga niet buigen of binden... het is enkel ondersteuning voor de meiden).

gallery_41599_17155_179116.jpg

 

Het mag nog 1 tandje voller,, ik verwacht dat het aantal toppen zich nog vermenigvuldigd!

gallery_41599_17155_2881183.jpg

 

Groen, groener, groenst!

gallery_41599_17155_2441752.jpg

 

gallery_41599_17155_3197471.jpg

 

Zien jullie dat... ze willen misschien toch heel iets meer eten... of toch net niet... ik maandag avond een nieuw vat maken met 3/4 van de aanbevolen hoeveelheid voeding om eens te kijken wat dat gaat doen.

gallery_41599_17155_156786.jpg

 

Ssshhhhttt maak ze niet wakker!!!

gallery_41599_17155_2853276.jpg

 

gallery_41599_17155_3564063.jpg

 

Die grote in het midden, ga ik eens extra goed in de gaten houden... meestal duiden die relatief grote planten maar op 1 ding...... (gelukkig zie ik wel haren i.p.v ballen maar het kan nog komen!)

gallery_41599_17155_2030478.jpg

 

Anyway... ik doe het rustig aan... en gelukkig met wat minder stress t.o.v vorige week.

 

Verwachtig:

Ik verwacht dat de bloei flink aan zal slaan, mede doordat ik vorige week al was begonnen met het geven van bloeivoeding. Ook verwacht ik dat het aantal toppen nog zal toenemen. (ik hoop stiekem nog wel x 2). Ook verwacht ik een warme week dus zullen we de vriezer goed aangevuld houden met flessen ijs... wel balen want mn bitterballen passen er niet meer in :-o hahahahahaha

 

Greetings AeroNoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gaan erg mooi. Om je water koel te houden moet je eens gaan kijken naar een aquarium koeler.

 

Gegroet, Cum Laude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum Laude,

Welkom, ik kan me voorstellen dat je niet 9 pagina's aan tekst gaat lezen... maar als je op pagina 6 tot 9 had gekeken was er een hele discussie gaande over het water koel houden. Dit is een tijdelijke oplossing.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet om de hele discussie weer opnieuw te houden, maar met een klein PC fannetje op het water hou ik de watertemperatuur makkelijk rond de 22 graden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar hoe ga ik die in mijn vat hangen dan Wietefras zonder dat deze in het water valt o.i.d?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je maakt een rond gat en laat de fan daar doorheen blazen. De fan ligt daar bovenop en kan dus nooit in het vat vallen.

 

Wat ik zelf nog het lastigste vond was om te zorgen dat er geen licht bij het water komt terwijl de lucht er wel in en uit kan, maar goed dat is ook wel een standaard probleem bij het wietkweken in een hok.tent.

 

Plus dat er wat extra water verdampt. Dat maakt het lastiger om in te schatten hoeveel de planten drinken en eten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik zelf nog het lastigste vond was om te zorgen dat er geen licht bij het water komt terwijl de lucht er wel in en uit kan

Rond naar rechthoek verloop vd bouwmarkt, PC fan in ronding plaatsen (klein stukje wegsnijden) en rechthoek maken in deksel en daar verloop in hangen.

Blazen (koelen) maar zonder lichtinval.

 

Iets meer verdamping heb je dan wel maar je kan vaker aanvullen ook weer dan, elk nadeel heb ze voordeel.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

(misschien ten overvloede)

 

Gooi je die ijsblokjes er gewoon in? Dan verloopt je ec toch? Of doe je er iets omheen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels wel een aparte vriezer voor de cola flessen denk ik, niet aan te slepen :hug:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er toch best allemaal aardig uit. Komt gewoon goed.

 

Maaruh, als je geld gaat uitgeven, geef het zinnig uit. Alleen je water koelen en dan de rest van je ruimte te heet laten worden is in mijn optiek geen 'winst'. Daarnaast is dit een situatie van een paar weken per jaar hooguit, er van uitgaande dat je klimaat 'normaal gesproken' wel op orde is en je daarmee ook je watertemp, dus dan kan je beter investeringen doen die wat 'breder' inzetbaar zijn.

 

Maw. dat hele klimaat moet in orde zijn, de onderkant van die bakken moet ongeveer 20-22 graden Celcius zijn en dan is je water dat ook want dat staat daar ook. Staat jouw kast dus in een kamer die te heet is, dan moet die kamer koeler. Isolatie is een stap, een airco is ook een stap en dan zijn er nog sjiekere oplossingen die vaak in aanschaf wat duurder zijn, maar die zich op termijn ruim terug verdienen (zonder 1 gram ooit te verkopen).

 

Ik ken dus je situatie niet, maar ik zou i.i.g. de zinnigheid laten regeren ipv je blind te staren op 1 waarde die feitelijk voortkomt uit algehele foute waardes op dat gebied in je hele kast.

 

Nog een voordeel van aero: heel veel tijd over om je klimaat op orde te brengen! :lol:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat zeker goed komen verwacht ik Ponix!

 

Ik ga natuurlijk niet zomaar een dikke chiller kopen of wat dan ook... ik begin eerst eens met een nieuwe afzuiger etc... echter moet dit effe uitgesteld worden en wachten we ff af wat de woningbouw gaat doen aan mijn huis voordat ik weer een halve rug geinvesteerd heb en niet ken draaien...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hele goedemorgen op deze zaterdag!

 

Vorige week ben ik niet in staat geweest om een update te plaatsen... nogal wat gezeik gehad met me vrouwtje... na 3,5 besloten om maar uit elkaar te gaan... dus dat was wel ff heftig.. vooral omdat ik echt gek op der was en van der hield... maar we hadden te veel gezeik om de kleinste dingen...

 

DAG: 29 12/12 (week 4 12/12. week 2 zichtbare bloei)

 

Hier ga ik niet te veel over melden meer... te weinig genoteerd ik gebruik namenlijk het forum als notitieblok... verder kan ik zeggen dat in deze week de dames zich sterk vermenigvuld hebben maar ook flink de hoogte in gegaan zijn... zie foto's... dit was een week vol ellende en gezeik met het vrouwtje

 

gallery_41599_17155_1308278.jpg

 

gallery_41599_17155_1778346.jpg

 

gallery_41599_17155_5182550.jpg

 

gallery_41599_17155_2561869.jpg

 

gallery_41599_17155_4004602.jpg

 

DAG: 35 12/12. (week 5 12/12, week 3 zichtbare bloei)

 

 

Na even een weekje te zijn bijgekomen en effe tijd voormezelf te hebben gehad toch maar weer besloten om mijn beloften hier op het forum waar te maken (het leveren van een goed verslag).

 

Ik heb foto's, maar die zijn van vorige week... ben vannacht laat naar bed gegaan en was te laat wakker om nog een foto te maken met lamp aan. Ik wil ze echt met rust laten dus ik kan vanavond pas actuele foto's plaatsen.

 

PH en vat schommelen nog steeds... maar dat komt doordat ik er een paar dagen vrij weinig aan heb gedaan.. eergister het vat flink schoongemaakt met een beetje Dreft en goed omgespoeld.

 

Vanavond meer dus...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke aero opzet hoor.

Ze lijken wel wat hongerig, wellicht is 0.7 toch ietwat laag?

Puntje hoger zou geen kwaad kunnen denk ik in de bloeifase lusten ze toch wel een hapje zou ik zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...