Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Cum Laude

20 x Amnesia Haze in Mammoth Pro

Recommended Posts

Eens met podhead, goed te belichten die toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal! Bedankt voor alle reacties.

Wegens drukte en opzetten van een nieuwe tent met een Opticlimate, jeje :punk: is er nu weer een nieuwe update van de Amnesia's. :popcorn:

Ze hebben wel een tijdje in het voedingswater een ph waarde gehad van 5.3 want de ph meter stond niet goed. Sinds 4 dagen is het water niet meer afgezuurd en zal er eerdaags wel weer afgezuurd worden. De temperatuur schommelt tussen 27 en 30 overdag en +/- 20/22 in de nacht. Lv is 50/60 met de afzuiger op halve snelheid. De lampen hangen op 50/55 cm. Planten zijn vanaf pot rand 65/80 cm hoog.

 

Start week 5 :)

 

gallery_41078_16981_2156135.jpg

 

gallery_41078_16981_2375249.jpg

 

gallery_41078_16981_367678.jpg

 

gallery_41078_16981_1505617.jpg

 

 

 

gallery_41078_16981_619659.jpg

 

gallery_41078_16981_1246365.jpg

 

Water geven met de hand wil ook niet meer lukken in dit oerwoud :showoff: dus er is een extra pomp met een sproeier bijgekomen. Deze kan 2 meter lang uitgerekt worden wat voor deze toestand goed van pas komt. Het scheelt enorm kwa tijd.

 

gallery_41078_16981_1382775.jpg

 

Qua water schikken ze nu 1 tot 2 liter per plant, per dag. De tensio's geven 300/400 aan als de lampen aangaan en na de gift 40/80. Vooral de gene die getopt of gefimm't zijn drinken het meest. Wat me wel opvalt is dat elke week het water uit de tensio is. Er is nu ook een 2de tensio bijgekomen en na 24 uur in het water te hebben gelegen heb ik de kop erop gedraaid onder water. Toen ik de tensio's eruit heb gehaald en op de kop hield, zag ik een luchtbel stromen. Ik heb de stappen weer herhaalt en de lucht eruit te krijgen en weer zat die luchtbel erin.. in beide Tensio's. Is dit normaal? want ik begrijp dat er geen lucht in mag zitten.

 

gallery_41078_16981_306158.jpg

 

gallery_41078_16981_146093.jpg

 

gallery_41078_16981_1726941.jpg

 

gallery_41078_16981_848128.jpg

 

Binnenkort een nieuw verslag van een nieuwe tent. Amnesia , green room 300x300 + opticlimate 3 6000 , 6x600

 

Gegroet, Cum Laude.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plannen man, dit ziet er iig super uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er goed uit!

 

die sproeikop had ik ook (chinees ding), lekte bij het punt waar je hem op de slang aansluit. heb maar een gardena gehaald, dat werkt gelukkig wel goed.

 

waarom wil je een greenroom gaan halen? voor de prijs?

hoeveel scheelt dit in kwaliteit en prijs met de mammoth en ga je geen hoogte verliezen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het schroefdraad van de Tensio ff taps af typen. Er komt valse lucht bij.

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Green room is veel steviger

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom 6x600 in een 3x3? past makkelijk 9x600 in, zeker met opti en co2

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Krasi, Het gaat idd erg goed, het is altijd maar afwachten wat voor stekken je krijgt en wat je erbij krijgt ;)

 

@ Komando, Dat ding lekte hier aan beide kanten :thumbsdown: na wat tape werk was het opgelost. De Green Room staat er al en is niet om de prijs aangeschaft. De Green Room was bijna 2 keer zo duur als de Mammoth Pro maar de kwaliteit is zo veel beter als een Mammoth. De buizen zijn dikker en de T splitsingen zijn van staal en geen plastic. Je kan gewoon je filter en jezelf eraan ophangen.

 

@ P H donner, Dat is idd een goeie. Bedankt.

 

@ Amnees, Er komen nog meer lampen bij als de klok word omgeschakeld, stapsgewijs word het opgevoerd als de potten uit elkaar worden gezet voor de optimale ruimte. Er komt ziezo 8 x 600 boven te hangen. De opti koelt erg goed en durf er zelfs meer lampen op te hangen dan is toegestaan. De Amnees staan nu al enkele dagen in de groei met 4 x 600 boven de lijfjes om te wennen.

 

Animisme!

 

Gegroet, Cum Laude

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg Interessant topic Komando. Aangezien de lampen al zijn aangeschaft zal het 8 x 600 of 10 x 600 watjes worden. 1000w is wellicht iets voor de volgende ronde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

1000w is niks in een greenroom. Die is 2 hoog. Dat wil je niet met am. Gewoon 9 of 10 x 690 watt. Had er zelf ook 10 in zelfde tent met opti. Ging prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar is nog niet over nagedacht, de tent is niet zo hoog idd. Goed om te horen dat het goed ging met 10 in die tent. Wij zijn ook zeer tevreden met de aanschaf van de Opticlimate. Vanavond of morgen zal er nieuw topic verschijnen van de lady's met opti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat lekker hier cum!

wat knallen die amneesjes zeg!

mooie bezetting ook trouwens:tu less is more!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx skunkmonster, ze gedijen ook goed nu. De meeste Amnees hangt hier en daar al wat scheef door het gewicht. Morgen maar langs de winkel om een net aan te schaffen. De EC is ook verhoogd naar 1.4 en zal in de loop van de week weer worden afgebouwd naar 1.2 en zal er stapsgewijs wat PK bijkomen. Als de temperatuur het toelaat kan er nog een lamp of 2 bij. Maar het is ook wel mooi om gewoon verder te gaan met hoe het nu loopt. Nieuwe foto's volgen later vandaag :tu

 

Hier is topic van de opti-tent met haze, http://www.wietforum...m-vol-met-haze/

 

Gegroet, Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

De update is wat later geworden :spliff:

 

2 dagen later na de laaste update waren de meeste takken en hele planten omgevallen.. Helaas door de feestdagen was er nergens een fatsoenlijk net te vinden want alle winkels waren dicht. Touw en bamboe doet nu zijn werk. De toppen worden hier en daar al lekker dik en hard en het begint goed te ruiken als de tent word opengeritst. Met de warme dagen zijn er wel pieken gemeten van 35 graden (op lamp afstand en half in de schaduw). De lampen zijn nu wat hoger gehangen om de temp te laten dalen.

 

De Tensio's werken nu uitstekend dankzei de tip van P H donner :tu Ze zijn al een poos niet meer bijgevuld en de waardes zijn mooi gelijk.

Deze lady's drinken nu best wel veel. 1.7 tot 2.5L per plant.

 

Ze krijgen nu de volle mep PK.

 

Dag temp max: 28/32

Nacht temp min: 22/23

LV: 40/55

EC 1.6 (1.3 bloei + 0.3 PK)

 

Halverwege week 6:

 

gallery_41078_16981_2605598.jpg

 

gallery_41078_16981_412960.jpg

 

gallery_41078_16981_1199265.jpg

 

gallery_41078_16981_956565.jpg

 

gallery_41078_16981_3087656.jpg

 

gallery_41078_16981_453999.jpg

 

gallery_41078_16981_1657174.jpg

 

gallery_41078_16981_145441.jpg

 

gallery_41078_16981_984343.jpg

 

 

Gegroet, Cum Laude.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice Cum, je zal waarschijnlijk nog wat stokken moet gaan plaatsen, volle trossen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een Amnesia haze in week 6,5 ;)

 

Dag 45 bloei:

gallery_41078_16981_1711709.jpg

 

gallery_41078_16981_921023.jpg

 

Nog een eventjes te gaan.. :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 53, De herfst neemt toe, de schutbladeren worden geel en de oogst komt steeds dichterbij :lol:

 

Vorige week een bodem test gedaan van verschillende mediums van de aarde. Resultaat: EC 1.6 - PH 5.9 :tu Dit is een goede EC waarde voor een amnees rond deze tijd. Rond de 1.8 EC is er kans op foxtails uit mijn ervaring met hogere temperaturen. De lampen hangen nu nog iets hoger de laatste 2 weken om de temp nog meer te laten dalen. Ze hebben nu al een paar dagen schoonwater gehad en dit gaat nog wel een week of 2 door. Het volume van de toppen word nu steeds dikker en harder merk ik doordat ze geen voeding meer krijgen.

Ik laat de vrouwen nu iets droger staan. Ze drinken nu 1,5 liter tot 2 liter per plant. Tensio's staan de volgende dag weer op 400/550mbar.

 

Ze blijven staan tot week 9,5

 

Foto's kan ik nu even niet maken doordat mijn toestel even weg is. Maar ze zullen snel komen!

 

Wel ken wel alvast een geheimpje verklappen wat hierna in de tent komt.. namelijk de S5 ^_^

Ik ben al een tijdje opzoek naar de S5 en ben zeer benieuwd naar deze strain. Volgende week worden ze opgehaald en zullen ze alvast onder TL wat voorgroei krijgen in kleine mediums.

 

Gegroet, Cum Laude.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier de laatste update wat later komt als verwacht. Mijn telefoon was stuk en kon helaas geen foto's meer maken.

 

Ik ben er achter gekomen dat dit niet de amnees is zoals ik die gewend ben. Er zit maar weinig haze smaak en geur aan. Maar het is wel een haze hybride. Ik word er erg loom stoned en super high van. Maar nogal onduidelijk wat voor soort het precies is. Ik heb gehoord dat de stekkenboer ook op de vingers is getikt met dit grapje. Er staan nu andere Amnesia stekken in de Mammoth tent en deze hebben nu al een overheersende en heerlijke zoete geur. Deze nieuwe amnees staat nu al een paar in de groei in 18 liters. De s5 haze was helaas nog niet op tijd te krijgen.

 

Verder wel een puur wietje.

De nieuwe amnees riekt beter. :yummy:

 

Alles is nu droog en we hebben de toppen nat geknipt. Nadat ze 2 weken hebben gelegen op een droognet in een kleinere Mammoth tent van 1.20 x 1.20 is het eindgewicht bekend.

Het is 1.7 kg geworden :yummy:

 

Helaas niet 1 op 1 gehaald maar zal vast komen omdat de andere lampen halverwege de bloei pas werden ingezet. Spint nam ook ineens de overhand de laaste 2 weken en sommige planten waren er best erg aan toe die helemaal achteraan stonden. Volgende ronde weer nieuwe kansen ;) maar verder weinig te klagen deze ronde.

 

Een topje 2 weken gedroogd:

gallery_41078_16981_1336268.jpg

 

animisme

 

Met de optie tot verbetering is er onlangs een irrigatie systeem aangelegd ter gemak en vanwege het feit dat er tot achter in de tent geen ruimte was tot reiken. tevens staan er 4 dimlux nanotubes 1000W in de droom om de een lagere temperatuur in de ruimte te krijgen.

 

@ Podhead5x, Dank voor alles.

@ Murdoch, Laat ze branden :j

@ Starter 1.0, Dank voor uw tips.

@ Skunkmonster, Thx

@ Komando, Thx jongen en fijn te zien dat de naam van je topic overeenkomt met het behaalde resultaat.

@ Ph Donner, Mooi! :book:

@ Krasi, Dank kraai voor uw tips.

@ Dilago, Veel Dank!!

@ Braboneger , Fijn waar te nemen dat het overeenkomt :dribble:

@ Amnees , Thx! en nat was het rond de 300 per plant gemiddeld

@ Preda, het ziet er mooier uit dan ie smaakt, voor de liefhebber, de misleiding van woorden! veel dank

@ Starter 1.0, Klopt ja

@ Appel, Thx en tot de volgende keer :wave:

 

Het was een fijne tijd tezamen, op naar het volgende topic :wave:

 

Bij deze sluit ik af en laat me in het niets achter.... .. .

 

Gegroet, Cum Laude

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

En het smaakt als een mango :spliff:

 

Smerig zwaar high ... maar toch door roken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...