Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

El oro verde

9 x Cheese, Sannie's way onder 400 watt

Recommended Posts

High people!...

 

Daar ben ik weer om effe bij te praten over kaas!

 

Ik zie dat mijn laatste post op 2 juni was, sorry, dat heb je in de zomermaanden, but we are still alive!

 

Nou daar gaan we weer.

 

 

Dag 51 op 12/12.

 

Het schiet dus alweer op, en dat zien we ook, de herfst begint er in te komen. Vallend blad onderin, verkleuring van de bladeren, dikker en witter wordende toppen, we gaan richting het einde.

 

Maar er zijn hier en daar wat tekorten, of te veel van iets, ben er nog niet uit, het is ook niet bij allemaal, er zit veel verschil in, ik weet wel zeker ook dat de zaden niet van dezelfde moeder zijn, wat een verschil in groei, bloei en blad.

 

 

Watergift en voeding:

 

Daar kunnen we kort over zijn, voeding met mondjesmaat, in het begin van de bloei wat teveel, maar dat hebben we snel rechtgetrokken, ze hebben sporadisch bloei en booster meegekregen, en om de 10 dagen het "medicijn" Bacto.

 

In de zuipperiode vocht tot 1.5 liter per pot per dag, soms wat minder, net hoe ze er bijstonden, het gewicht van de smartpot was, en wat de tensio aangaf.

Nu drinken ze al wel minder, 1 liter de ene dag, halve liter de andere dag voor de 15 liter smarpots.

 

 

Klimaat:

 

Dit is de hele ronde prachtig geweest, lamp aan (17.00-5.00) tussen de 27 en de 29 graden, met die warme periode niet boven de 29 gekomen, dat is altijd lekker, in de nacht 21 a 22 graden, grondtemp. tussen de 21 en 23 graden, LV is met de smartpots hoger, dat verschil merk je wel, gaat soms nog naar de 65% maar gemiddeld was het tussen de 55 en 60%.

 

Jullie begrijpen dat we daar zeer tevreden over zijn!

 

 

 

Maar nu de foto's, want 1 foto zegt meer dan 1000 woorden:

 

Linkerkant:

 

gallery_37549_16920_3402925.jpg

 

 

 

Rechterkant:

 

gallery_37549_16920_206565.jpg

 

 

 

Dame rechtsvoor, na de plet en knakbehandelingen meerder toppen gekregen, als we er niks aan gedaan hadden, had ze 1.5 meter geweest, niet normaal.

 

gallery_37549_16920_1361032.jpg

 

 

 

Ze heeft nu van dit soort topjes,

 

gallery_37549_16920_2563407.jpg

 

gallery_37549_16920_3008269.jpg

 

 

 

Here they are.....Cheesebuds:

 

 

gallery_37549_16920_1282741.jpg

 

gallery_37549_16920_213930.jpg

 

gallery_37549_16920_542347.jpg

 

gallery_37549_16920_484340.jpg

 

gallery_37549_16920_1177132.jpg

 

gallery_37549_16920_336976.jpg

 

gallery_37549_16920_3008269.jpg

 

 

Nog een week of 2 a 3 te gaan, sommigen beginnen al te verkleuren, die zullen eerder om gaan, we gaan het zien!

 

 

 

Greetzzzz,

El oro verde

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh ja, nog even de verkleuring van de bladeren, op de foto goed te zien.

 

gallery_37549_16920_3085488.jpg

 

Dit begon 2 a 3 weken terug bij 1 blad, maar verspreid zich nu naar het einde toe, ook bij de vorige post te zien, vanuit de nerven van het blad, bij sommige dames zie je nog niets, maar bij anderen is het echt herfst.

 

Ben er nog niet uit wat het is, kunnen ook verschillende dingen zijn, maar geen tekorten lijkt mij

 

Ik hoor het graag van jullie.

 

 

 

Grtz,

El oro

Share this post


Link to post
Share on other sites

oogt mooi compact dude

 

hoe is die geur :dribble: ????

 

dat bladprobleem lekker laten varen... wil je cheese lekker puur van smaak hebben moet je der gewoon heel weinig voeding geven dat houd in dat ze bij de laatste paar weken gaat zeiken om een beetje. geef hier niet aan toe a.u.b dat gaat ten kosten van de smaak.

 

met anderhalf week zal het toch spoelen geblazen worden. cheese van greenhouse kweek ik klaar in in 10 a 11 weken direct 12/12. jij hebt je plantjes zelfs voorgegroeit vaak zijn je planten dan sneller(omdat ze volwassen zijn) met alles dus ook afrijpen.

 

ontzettend benieuwd wat je er van bakt/lweekt :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Hemp. Thnx, Na 2 rondes Haze is dit wel even wat anders qua geur, kan het nog niet helemaal thuis brengen, maar laten we het houden op de aparte geur die bij deze strain hoort.

 

Zal deze week proberen de kenmerkende geur is te omschrijven.

 

Dat bladprobleem daar ga ik me ook geen zorgen over maken, maar zou wel graag willen weten wat het is, kan nl. diverse oorzaken hebben, maar daar kom ik nog wel achter.

 

Zoals je hierboven leest, hebben we ze heel weinig voeding gegeven, omdat ze in de 4e week 12/12 al behoorlijk donkergroen werden, de laatste 10 dagen is het altijd spoelen met alleen water, maar eigenlijk spoelen we nu al, ze krijgen zo weinig voeding.

 

Wat je zegt klopt idd, nog een week of 2 dan gaan de eersten wel om.

 

Bedankt voor de info!

 

 

Grtz,

El oro

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben zin in wat calcium, roestomrande vlekjes in het blad en vergelend vanuit de nerf maar ik zou hempre zijn advies ter harte nemen gezien hoe de rest vd plant eruit ziet, calcium los bijgeven wordt lastig, meer BAC ook want zit niet zoveel calcium in.

 

Mocht je volgende ronde weer zelfde soortje doen met zelfde voeding weet je wat je te doen staat... grondje voor gebruik licht opwaarderden met wat extra kalk (Maerl is mooi op grond en gewoon bij tuincentrum te koop ipv luxe verpakking bij de GS van een of ander merk voor minimaal 3x de prijs en de helft vd hoeveelheid (dus je betaald volle mep en krijgt 33%).

Elke week een douche met Calgel vanaf begin kan ook maar dat moet je maar aandurven.. week 5 de toppen ook bespuiten, worden ze wel lekker hard van en nee, geen toprot gedoe, geloof je me niet, vraag maar na aan Rob van Metrop :icecream:

Edited by lostchild
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

kaaskop! hahaha

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben helemaal gek op cheese / the greenhouse

 

jaren lang werd er k2, ww, pp amnesia in mijn favo shop verkocht allemaal van dat doorgaans meuk tot dat deze er kwam. alle jezus wat ben ik me toen toch veel gaan blowen :dribble: ik heb een jaar terug het geluk gehad dat ik bij een kennis van me een rondje kon doen met wat cheesejes waar we wat stekken van hadden genomen.

 

1 daar van was sooooow gruwelijk lekker hebben we bewaard en zijn we mee verder gegaan. momenteel geniet half het dorp van die cut. niet de makkelijkste plant om te kweken heb ik gemerkt en stress gevoelig . maar kweek haar op een voedings ratsoen en fok yeah wedden dat jij nog veel meer blowen gaat :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

High there!....

 

@Nonsense. Thnx, het kan altijd beter, maar we zijn niet geheel ontevreden, de dames zijn nog wel dikker en compacter geworden de laatste week.

Nog een week tot 2 weken.

 

Hey Lostchild. Bedankt weer man voor je informatie, dat zijn adviezen waar we wat aan hebben, maar we doen er idd nu niets meer aan, het spoelen is begonnen.

De volgende ronde wordt wel weer een ander soortje, misschien wel een Selena, ga me er nog is in verdiepen.

Mearl heb ik idd goeie dingen over gelezen, en heb het wel eens zien liggen in het tuincentrum, volgende ronde af en toe maar eens een theetje met mearl meegeven.

 

Hey Bob. Ja lekker hoor, en ze ruiken ook als een tierelier, kan het alleen niet omschrijven, maar het is de karakteresieke aroma die bij deze strain hoort, laten we het daar nog even op houden.

 

@Miami. kaaskop? ha ha ha maar geen friese hoor!

 

Hey Hemp. Ja wij ook man, vandaar weer is een rondje met deze strain, maar moet zeggen er zit in deze veel meer sativa dan in de vorige ronde, 2 jaar geleden of zo. De groeiwijze is ook heel verschillend, niet eens in de voorgroei, maar zeker na de omschakeling op 12/12.

Ze konden toen ook meer voeding verstouwen als in deze ronde, we zaten nu met minimale voeding al in de 4e week op wat overvoede planten, wat we zeker niet verwacht hadden.

 

Zo zie je maar weer, het blijft ieder ronde opletten.

 

 

Bedankt weer, morgen verse foto's en een update!....

 

 

Grtz,

El oro

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allejezus. Wat een prachtige maagden heb jij daar staan!

Die toppen zien er echt heel erg sappig uit... :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond allen!...

 

Weer even updaten hier.

 

@pjotter. Dank je, Sappig zijn ze idd, en plakkerig, is weer een potent wietje geworden.

 

 

Het is inmiddels dag 59 12/12.

 

Het gaat goed hier, de dames hebben er nog wat hars bij geproduceerd, en zijn harder en compacter geworden.

Ze hebben 5 dagen geleden nog een boost gehad, nu nog een week spoelen, dan zullen de eersten klaar zijn.

Drinken doen ze niet zoveel meer, om de dag een halve liter per pot, het einde nadert.

 

Het klimaat is eigenlijk ideaal geweest, ook de afgelopen week, het is prachtig kweekweer momenteel.

Temp. max 27.5-28.5 graden.

min 21 -22 graden.

 

LV rond de 55%

 

Temp. aarde rond 21 graden.

 

Verder verwacht ik dat de eersten binnen 5 tot 7 dagen om gaan, anderen hebben nog wel een weekje langer nodig, er beginnen zich steeds meer milky trichomen te vertonen, zodra er amberkleurige veldjes te zien zijn door de microscoop, is het harvest time!

 

Ik moet zeggen dat we best tevreden zijn met de smartpots, en de yucca die we 2 x mee hebben gegeven, de smartpot voelt hard van de wortelkluit, dus ben wel benieuwd naar het wortelgestel straks, de waterhuishouding was prima, en de tensio een stuk stabieler, en die meet toch 20 cm diep in de pot,

 

De LV is wel een stukje hoger geweest door de hele ronde, maar dat heeft de dames alleen maar goed gedaan, en is nergens rot te bespeuren.

 

Wel begint er steeds meer blad te verkleuren, en af te vallen, maar er zit bij allemaal nog veel mooi blad aan, dus vind het prima, ze zitten tenslotte in de laatste fase.

 

 

Dan nu nog wat pica's.

 

gallery_37549_16920_798089.jpg

 

gallery_37549_16920_1943732.jpg

 

gallery_37549_16920_1943072.jpg

 

gallery_37549_16920_361096.jpg

 

gallery_37549_16920_1373561.jpg

 

 

 

Dit was een vreemde dame, tot in de 2e week 12/12 20 cm kleiner dan de rest, toen nog een groeispurt gemaakt, en gelijk getrokken met de rest, iele dame ook, met raar groot blad, maar nu uiteindelijk toch redelijk dichtgegroeit, en het meest slechte blad.

Ik kan ze soms maar moeilijk begrijpen die wijven! :D

 

gallery_37549_16920_1044232.jpg

 

 

 

gallery_37549_16920_1732625.jpg

 

 

 

Deze dame zal als eerste klaar zijn:

 

gallery_37549_16920_795597.jpg

 

 

Mooie dame:

 

gallery_37549_16920_536486.jpg

 

 

Met het nodige pletwerk, toch nog doorgeschoten, jammer.

 

gallery_37549_16920_1076524.jpg

 

 

 

gallery_37549_16920_139174.jpg

 

gallery_37549_16920_1364705.jpg

 

gallery_37549_16920_707206.jpg

 

gallery_37549_16920_749701.jpg

 

gallery_37549_16920_1056594.jpg

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kut, stoned en wrong button ingedrukt, we gaan weer verder.

 

gallery_37549_16920_1914206.jpg

 

 

Laatste foto, ik heb het al eerder gedacht, maar als ik zo de foto's kijk, vind ik dat er toch wel veel verschil zit in de dames van de Greenhouse. :oeps :oeps :oeps

 

Of ben ik nou stoned? :blink:

 

By the way, ik zit te denken om de volgende ronde de Selene van Sannie en Knutsel neer te zetten!

 

Wat denken jullie?

 

 

Tot de volgende keer weer.

 

 

Greetzzzz,

El oro verde

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is voor het uitselecteren van een moedertje juist mooi dat greenhouse veel phenos in een zakje zaad heeft zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even terug ingelezen. Mooie toppen daar El Oro.

Idd een sativa pheno...ben benieuwd wat het gaat zijn qua smaak en effect.

Verwen ze nog goed voor de laatste dagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Missappel, ja denk het ook wel als ik het zo lees op de site van Sannie, Predator heeft mij deze ook aangeraden een keer neer te zetten.

 

 

Hey Predator, leuk dat je weer is even mee gluurt, ik vind het maar lastig die verschillende fheno's, vorige ronde met deze Cheese van de Greenhouse zag er toch echt anders uit, de kruisingen zijn duidelijk anders, meer naar de Sativa kant, ben nu toch wel zeer benieuwd naar de smaak.

De geur is al wel heerlijk, beetje citrusachtig, met wat Kush, dat geeft goeie hoop op een lekkere smaak.

 

 

Hey Tune. Een poosje niet meer gehoord, maar dank je man. Idd een veel meer sativa strain dan verwacht, naar mijn idee iets teveel sativa, en als je leest over deze Cheese zou het 60% indica, en 40% sativa moeten zijn, het lijkt eerder andersom, de geur is wel weer kenmerkend voor deze soort, tja nog even geduld, dus nog even verder verwennen!

 

 

Grtz,

El oro

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit bedoel ik eigenlijk wat betreft deze Cheese strain.

 

Nog even van jong naar oud:

 

gallery_37549_16920_10012.jpg

 

gallery_37549_16920_24497.jpg

 

gallery_37549_16920_110460.jpg

 

gallery_37549_16920_37275.jpg

 

gallery_37549_16920_948886.jpg

 

gallery_37549_16920_1943732.jpg

 

 

 

Van Indica naar Sativa, ik ben benieuwd hoe jullie dit zien.

 

 

Grtz,

El oro

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja even wat minder hier op WF geweest. Weinig reactie op mijn topic en druk op mn werk. :mellow:

Idd frappant hoe die bladeren veranderen.

 

Volgens mij heb je zelf stiekem die bladeren telkens een stuk bijgeknipt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gister nog even een check, check, dubbel check gedaan, we hebben de dames met de microscoop onder handen genomen, het meeste is behoorlijk milky, en bij sommigen beginnen er amberkleurige veldjes met trichomen te verschijnen.

 

Verder zijn de toppen goed hard afgebloeid, en "stinken" ze dat het een lieve lust is, toen ik de tent open ritste werden mijn reukzintuigen op een muur van kruidige Cheese getrakteerd.

 

De bladeren verkleuren nu in rap tempo, en vallend verschrompelt blad zien we ook steeds meer, ook het drinken is aardig voorbij, een halve liter gehad per pot in de laatste 4 dagen, we laten ze een beetje droog trekken, en dan gaan de eersten toch echt om!

 

 

ALMOST HARVEST TIME!!! :execute

 

 

Grtz,

El oro

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha klinkt goed Oro, Cheese blijft een geweldig soortje, lekker en apart.

Succes nog effies dan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

geniet er van kerel!

 

cheese blijft gewoon qua smaak een heerlijk rokertje!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

tjah jammer alleen dat er vandaag de dag ZOOOOOW veel cheese is.

 

echt elk merk heeft zijn of haar cheese. opzich niet erg mits het lijkt op....

 

exodus cheese, greenhouse cheese en big budha hebben alle drie duidelijk smaakovereenkomsten. een beginnende blower zou meteen ruiken/proeven dat het een typisch aards smaakje heeft. helaas hebben lang niet alle cheesjes dat.

 

niet me makkelijkste plant btw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb genoten van je verslag, succes met de laatste loodjes nog. Toppen zien er lekker uit. Dat zal een ideaal zomerwietje worden voor jullie.

 

@hemp

Kenmerk voor cheese is voor mij dat aardse smaakje ook. Ik ben nu toevallig al enkele dagen (voor het eerst) van de greenhouse cheese aan het roken en dat bevalt me goed. Bij greenhouse zit er naast de aardse smaak, ook wat zoetigheid tussen vind ik en het effect kalmeert mij (gedachten) ook meer. Bij andere (blue) cheese is de high mij soms te clear en daar hou ik niet van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...