Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

El oro verde

9 x Cheese, Sannie's way onder 400 watt

Recommended Posts

Jammer van de greenhouse vind k dat ze altijd veel pheno verschil hebben in hun zaad.

 

Daarnaast komen hermas regelmatig voor, niet echt stabiel dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha ha, Ik vind 2 soorten in 1 kweek meer dan zat hoor Nonsense, maar als je een beetje dezelfde strains met dezelfde bloeitijd hebt, is het goed te doen.

 

Tja Predator, dat is het nadeel van feminized zaden, het herma gevaar ligt altijd op de loer.

Het gaat hier wel gelijk op, tot nu toe weinig verschil in pheno, misschien wat hoogteverschil.

 

Zaden hebben we ook meestal van Sannie, maar die had deze Cheese strain niet.

 

 

 

 

 

Eh, Bob natuurlijk! :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry maar das echt het risico van ghs,

 

Fem hoeft namelijk helemaal geen herma gevoeligheid te hebben.

 

Daar is wel een stabiele moeder voor nodig en dat kost tijd... en tijd is geld zou arjan, king of cash zeggen.

 

:icecream:

 

Neemt niet weg dat ik arjans ultra haze(2) wel super lekker vind.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arjan King of cash, ha ha ha, ja tis wel een mannetje he?

Maar als hij slecht zaad kweekt raakt ie z'n klanten kwijt, daar zal hij toch wel voor op passen?

 

We hebben in het verleden wel meer zaden bij hem gekocht, nooit herma's gehad moet ik zeggen.

 

Maar het risico is altijd aanwezig, vorig jaar verslagen hier gelezen, met 9 plantjes waarvan zomaar de helft herma,

dan wordt je wel effe gek hoor.

 

Ik heb tot nu toe 1 herma gehad, die zat in de Kolossus ronde vorig jaar.

 

Gister nog even wat gegevens doorgekregen, dames waren 4 cm gegroeid in 2 dagen.

Ze hebben er dus zin in!

 

Vanavond een pletsessie... :showoff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hola!...

 

Nog even over de dames...

 

 

Dag 6 12/12:

 

Gister hebben 5 van de 9 een flinke plet op de stam gehad, net onder de bovenste internode, ze gingen echt hard en moesten getemperd worden.

Verder hebben ze allemaal een liter met wortelstimulator van onder gehad, ze waren redelijk aan de droge kant, en vonden dit wel lekker.

 

We hebben het gister weer gehoord, een veel gemaakte fout...te veel water in het begin, krijg je luie wortels van en alles blijft op een hoopje boven in de pot, ze vinden het wel best, en hoeven niet te werken om vocht te zoeken.

Niet bij ons gelukkig, we zien de wortels op diverse plaatsen uit de smartpots komen, ook onderin.

 

De waarden zijn ook nog oke, buiten ook niet te warm, prima weer om te kweken!

 

Inblaas nog steeds niet nodig, de temperatuur komt niet boven de 28 graden in de nacht als de lamp aan is.

Afzuiger draait op halve kracht, inlaten staan allebei open, dus verse lucht voldoende.

 

 

Gaat lekker!....

 

 

 

Grtzzzz,

El oro

Share this post


Link to post
Share on other sites

High!...... :j

 

 

Nog even een foto voor de liefhebbers:

 

gallery_37549_16920_110460.jpg

 

 

 

 

 

Een best bladerdek inmiddels, de flinke pletacties net onder de bovenste internode heeft wel even indruk gemaakt op ze, maar een dag later trekken ze alweer goed bij.

 

 

Wat denken jullie?

 

Is het verstandig straks wat blad weg te halen om wat meer licht op de toppen te krijgen, ik denk zowiezo de bladeren die op elkaar liggen wat meer ruimte te geven.

 

Ik heb het Krasi ook een keer zien doen, die haalde toch aardig wat weg, met zoveel blad is het ook niet zo'n probleem denk ik.

 

Maar dat denk ik, en ik weet het niet helemaal zeker.

 

 

 

Grtzzzz,

El oro

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk wel dat je er wat aan hebt. Nou heb jij meer ervaring dan ik dus of je mijn advies meeneemt in je besluit is nog maar de vraag :P

 

Nog een pletje geven en blad boven de zij scheuten weghalen? Zo wordt het nog een stukkie egaler denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet of dat zo is hoor Nonsense, Jij kweekt ook best lekkere toppen toch? ;)

 

We hebben deze Cheese wel meer gedraaid, maar toen wist ik nog niet zo veel als nu.

Gelukkig zitten we op het forum, en krijgen we regelmatig adviezen waar we wat mee kunnen. Zo geven we ook weer adviezen aan anderen.

 

Volgens mij zijn er maar weinig kwekers die niet twijfelen op sommige momenten. :oeps

 

 

Maar met jouw antwoord zit je er niet ver naast denk ik, daar heb je het weer (denken)..... :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zit bovenin nog wat groot blad wat de takken eronder in de schaduw legt.

 

Die zou ik weghalen, zo 4 tot 6 bladeren per plant zijn dat.

 

Takken eronder krijgen dan mooi licht en kunnen blijven zitten.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou het blad lekker laten zitten.. voor nu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is de eigenschap van Cheese mooie grote bladeren , zou ze lekker laten zitten

 

Onthou dat je ook nog met Fem zaad werkt , teveel stressen is niet nodig (zou ik denken)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ook geen bladeren weghalen

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1

 

fems niet on nodig stressen....

 

weet zo niet welk merk je kweekte. maar weet uit eigen ervaring dat cheese van greenhouse seeds zelf erg!!!! herma gevoelig is.

 

afgelopen half jaar bezig geweest om aan een leuke cheese moeder te komen uiteraard van greenhouse. kut werk ondanks dat ik een aardige greenhouse fan ben. veel pheno's veel herma's en ongeregeltheden voorbij zien komen.

 

mutatie met veel kropsla bladeren zie je vandaag de dag ook meer bij hun cheese terug... erg jammer.

 

zuinig zijn met voeding dat komt de smaak zeer ten goede!!!

 

peace hempy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hola!...

 

Hey Predator. Dat was ook mijn idee, en heb is zitten tellen, je aantal klopt, wil niet teveel lagere toppen weghalen, dan maar liever wat blad, en dan in 1 keer of in 2 keer?

 

Hey Miami. Ik laat het nu ook nog even zitten hoor, maar als het te vol wordt, wil ik toch wat meer licht en ventilatie in het struikgewas.

 

Hoi Boosie. Dat is zeker, joekels van bladeren. ze zitten er ook nog wel even, ik weet eigenlijk niet hoeveel stress de plant krijgt als je er een blad af snijdt. En natuurlijk alleen de hoognodige die echt in de weg zitten.

 

Hoi Topjuh. Zie boven, maar natuurlijk bedankt voor je reactie.

 

Hey Hempy. Wat ik hierboven al schrijf, ik weet niet hoeveel stress het oplevert als je wat blad weghaalt, ze hebben ook bijna allemaal al een plet gehad, vanwege het doorschieten, en gisteravond 2 een knak, die staken er te ver bovenuit.

Ik wil toch een egaal veldje krijgen.

Heb meer zaden van de Greenhouse gehad, nooit een herma gehad gelukkig. Het blijft toch altijd een risico met fem. zaad, soms heb je pech, en soms mazzel.

 

We voeden deze Cheese biologisch, dat komt de smaak al zoveel meer ten goede, enne een dag of 10 spoelen.

 

 

 

Thnx weer mannen voor de reacties en het meedenken! :tu

 

 

 

Grtzzzz,

El oro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even over de dames praten.

 

 

Vandaag is dag 10 op 12/12:

 

Het wordt voller en voller, en we krijgen al een aardig idee wat er staks allemaal aan toppen aan zit te komen.

Zoals gezegd in de vorige post, ze hebben op 4 na allemaal een flinke plet gehad, en sommigen gister een 2e.

 

Resultaat, toch best een mooi egaal veldje, dat hebben we i.i.g. al bereikt.

 

Gister nog 2 een knak gegeven, die gingen nog steeds als een speer, en staken er te ver bovenuit.

 

Aan voeding:

 

Water om de dag met BAC wortelstimulator (1 l/p/pot) soms krijgen ze 2 dagen niks, dan staan ze nog fier omhoog.

BAC grow geven we mondjesmaat, nu 3 x meegeven sinds ze in de tent staan, de kleur van het blad is oke!

De Yucca hebben we 1 keer meegegeven.

 

Nog geen banaantjes en/of bloeiharen gespot, dus het gaat naar tevredenheid.

 

 

 

Hier dan nog wat foto's:

 

 

Het struikgewas van boven:

 

gallery_37549_16920_57516.jpg

 

 

 

Mooi in ontwikkeling:

 

gallery_37549_16920_322765.jpg

 

 

 

Na de knak/buig actie:

 

gallery_37549_16920_836964.jpg

 

 

 

In het zonlicht van de bloeilamp, bossige boel!

 

gallery_37549_16920_567183.jpg

 

 

Er gaan onderin nog wel wat takjes weggehaald worden, degene die het echt niet redden gaan er af.

Ook wordt er nog gedieft, al wat onder het bladerdek zit, en niks zal worden dan alleen fluf gaat er ook af.

 

Ik verwacht tussen nu en het einde van de week de eerste bloeiharen te spotten.

 

 

Tot zover weer.

 

 

Greetzzzz,

El or verde

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je City! Ik zit eigenlijk nog even in tweestrijd, wil er eigenlijk helemaal geen net boven, het werkt niet prettig, en je kan nergens meer bij.

 

Volgens mij doe ik er verstandig aan deze keer gewoon 9 plantringen te kopen, en deze op bamboestokjes te zetten, bind ik de boel daar op vast.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi bosje! Daarbij kan ik me wel voorstellen dat een net niet het handigst is x)

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon bamboe stokje erbij werkt volgens mij oko altijd gewoon nog prima.

 

maar ze staan er lekker bij zeg!!

 

word nog wat ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey W and B. Dank je, en welkom in dit topic, nee joh, scroggen op een net is natuurlijk mooi, maar zeker niet altijd handig, en zeker bij deze lage bossige Cheese strain niet.

 

En terwijl ik dit tik zie ik skunkmonster voorbij komen, en raadt het mij ook aan. Dank je skunkmonster, ja hoor we zijn best tevreden zo, we gaan lekker door!

 

 

 

Het lijkt allemaal vanzelf te gaan, dat gaat het natuurlijk niet. We zijn serieus, werken schoon, en steken er tijd en energie in, lezen de planten zo goed mogelijk, maken een soort planning wanneer wat te doen, en dan nog heb je regelmatig verassingen, en moet je een beetje bijsturen, en als we er niet uitkomen of twijfels hebben kijken we naar wat hier voor advies gegeven wordt, dat is het mooie van dit forum, we helpen elkaar allemaal!

 

 

 

Grtzzzz,

El oro

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hola!...

 

Zo, maar weer is even bijpraten hier.

 

Dag 14 op 12/12:

 

Er beginnen zich bloeitekenen te vertonen, het bouwen is begonnen! De dames zijn nu zo'n 50 cm hoog, of liever gezegd laag, we vinden het prima zo, er komt nog wel wat hoogte bij.

 

Door het plet en buig/knakwerk hebben we een mooi egaal veldje gekregen, sommigen waren niet te stoppen, en zijn 3 keer onder handen genomen.

 

Voeding krijgen ze niet veel, om de 2 dagen beetje BAC grow, en wat wortelstimulator.

Vandaag ook weer bacto meegegeven.

 

Deze week starten we met de BAC bloei, te beginnen met 1ml/liter, we hebben tot nu toe rustig aan gedaan met watergeven, maar in de verdere bloei willen we om de dag 1 liter p/pot gaan geven, tot 1.5 l/per pot, ze worden steeds dorstiger.

Maar staat het blad er mooi bij slaan we een dagje over...net wat de plant nodig heeft!

 

Klimaat is oke, door de huidige koude dagen hebben we wel iets omhoog bij moeten stellen voor de nacht, het lijkt verdomme wel herfst!

 

Verder werd het bladerdek zo dik, we hebben wat fanleaves moeten snoeien, veel toppen stonden in het donker, en blad op elkaar, het zal alleen maar voordeel opleveren, ook onderin hebben we gesnoeid en gedieft. Nu is het mooi geweest, ze komen in de bloei, en we laten ze met rust!

 

 

 

Zo staat het er nu bij:

 

gallery_37549_16920_32341.jpg

 

gallery_37549_16920_62188.jpg

 

gallery_37549_16920_43222.jpg

 

Enne, nog geen banaantjes of andere narigheden gespot! :verrygood

 

 

Lekker door gaan zo denk ik!

 

 

Greetzzzz,

El oro verde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie kleur in de dames, wanneer de eerste bloeiverschijnselen in de planten komen zal er een heuse groeispurt plaatsvinden, die 50cm wordt zeker meer.

Slim van je om de snoeiactiviteiten te staken om de bloei niet te storen.

Wordt al en lekkere volle tent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heee Oro,

 

Wanneer ga je die rieten stokjes erin jassen? Ik heb er al negen klaar liggen maar vraag me af wanneer ik die er het best in kan doen zonder al teveel wortels stuk te maken.

 

Verders is het wel lekker dat je de hoeveelheden watergift per pot erbij zet, dat kan ik mooi als richtlijn gebruiken. Carry on -

 

Hoi Vin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Krasi. Leuk man dat je weer mee leest hier, enne thnx. Ja we zijn ook wel tevreden, de kleur was eerst wat lichter, maar met wat extra voeding zie je ze geleidelijk aan wat donkerder groen worden, mooi hoe dat een plant in elkaar steekt!

Ja hoor als de bloeiharen verschijnen laten we ze echt met rust, of het moet een blad hier of daar zijn, maar lekker in de bloei laten komen nu.

Vol is het wel, en heb wel wat fanleaves gesnoeid, je ziet het amper op de foto's, en toch is het al een stuk meer open.

 

Jij ook weer succes met je nieuwe Gavita spullen, gaat weer lekker bij je!

 

 

Hey Vinnie. Die rieten stokjes gaan er nog niet in, we kijken even aan of het allemaal een beetje op zijn plaats blijft, we doen er geen net in, ze kunnen er altijd nog uit voor een stokje en een plantenring...vooralsnog niet.

 

Als je ze er in zet, tussen de kluit en de pot steken, dan beschadig je geen wortels.

Watergiftis bij ieder weer verschillend hoor, maar als het een beetje een richtlijn is voor je, en je planten staan er goed bij is het voor jouw weer wat makkelijker toch?

 

Succes!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vinnividivici, ik heb hier wel is op het forum gelezen dat het niet per se slecht is om de wortels een beetje te pijnigen. Het kan volgens mij zelfs bevorderend zijn voor de omvang van de wortelkluit. Niet te veel beschadigen uiteraard. Ook komt er weer wat meer zuurstof in de aarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...