Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

jummy jummy ziet er heerlijk uit

 

als je ze nog ff laat staan zou ik die verdorde bladeren eraf halen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon volgend weekend allemaal in 1x oogsten, ze mogen allemaal nog wel effies....

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er heerlijk uit man !

Zoals predator zegt , alles in een keer oogsten.

 

Ga je droog of nat knippen?

 

M.v.g Grondlegger !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor de reacties. Dan laat ik ze nog even staan.

Hoelang geef je al water ? (mss heb ik er over gelezen)

Vanaf morgen een week.

Ga je droog of nat knippen?

Nat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gister hadden ze weer wat meer dorst en ze hebben gemiddeld een liter opgedronken. Het meeste aan dorre bladeren heb ik verwijderd. Zonet nadat de lamp uit was heb ik nog wat foto's genomen en dat slaagde deze keer redelijk.

 

gallery_6495_16903_87526.jpg

gallery_6495_16903_11070.jpg

gallery_6495_16903_55851.jpg

gallery_6495_16903_148377.jpg

gallery_6495_16903_143080.jpg

 

Ik peins er sterk over om de verste planten toch eerst te oogsten en de anderen sowieso te laten staan zolang ik aan het knippen ben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn lekkere toppen man!

Ook mooi die herfstkleurtjes in de tent. :D

Succes met knippen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ze toch ook nog een weekje gunnen, zien er uit alsof ze dat wel aankunnen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles in een keer is veel makkelijker, mits je nog een tentje hebt om in te drogen , voorzien van filter.

Drogen en kweken in 1 tent gaat niet goed samen.

Ook heb je dan maar 1 keer last van de geur en niet 2 of 3 keer .

Heb het gevoel dat je nog niet weet , hoe erg het gaat ruiken wanneer de schaar d,r in gaat.

Maar het blijven jouw planten , het is jouw keuze .

Het ziet er in ieder geval heerlijk uit bij je .

 

M.v.g Grondlegger !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ze toch ook nog een weekje gunnen, zien er uit alsof ze dat wel aankunnen

Mee eens, volgende week vrijdag oogst ik de eerste.

Alles in een keer is veel makkelijker, mits je nog een tentje hebt om in te drogen , voorzien van filter.

Drogen en kweken in 1 tent gaat niet goed samen.

Ik ga ze niet drogen in een tent en terwijl ik de ene aan het knippen ben kan de ander nog even af rijpen.

Heb het gevoel dat je nog niet weet , hoe erg het gaat ruiken wanneer de schaar d,r in gaat.

Hoewel dit mijn eerste kweek binnen is heb ik wel buiten planten gehad, dus de geur is me bekend. Die is tijdens het knippen intens en het advies wat je geeft is zeker terecht maar ik neem het risico. :)

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie nog niets wat echt al rijp is dilago... niet de marathon rennen en dan een kilometer voor de finish stoppen dat is zonde.

 

Op de laatste foto zie ik planten die er nog wel 2 weken tegen aan kunnen vanaf nu gezien, 2 planten lijken met een weekje wel klaar te zijn.

 

Alleen toprot zou een reden zijn om eerder te oogsten, dan kan je gewoon niet anders.

 

Maak je niet druk om die nu staan voor te groeien, kies de 9 mooiste uit en plaats die in een 6 liter pot, afhankelijk van hoe snel ze groeien zet je er volgende ronde 4-5-6 neer....

 

 

Wel kan je alvast een plukje oogsten hoor dan heb je alvast wat te roken!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad te vroeg oogsten is ook zonde en aangezien er van toprot gelukkig geen sprake is laat ik ze nog mooi even staan. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb het advies van the Predator maar opgevolgd en wat mini topjes her en der onderuit geoogst. Alhoewel uiteraard wat te vroeg en de wiet nog vrij nat is ben ik zo high als een vlaamse pappegaai! :)

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De laatste loodjes wegen het zwaarst zegt het spreekwoord. Derhalve neemt men zolang een andere loot terwijl deze rijpt. Het doet me deugd dat de planten er zo mooi bij staan en dat de oogst nabij gekomen is. Zodoende heb ik ze maar even vereeuwigd.

 

gallery_6495_16903_90263.jpg

gallery_6495_16903_79984.jpg

gallery_6495_16903_17023.jpg

gallery_6495_16903_74904.jpg

gallery_6495_16903_43912.jpg

gallery_6495_16903_34073.jpg

gallery_6495_16903_24830.jpg

 

En dat in een tent! :)

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De smaak gaat je beslist niet tegenvallen. Laat ze maar lekker schoonwater drinken.

 

En dit is ook een heilig spreekwoord., Ook na een slechte oogst, moet men zaaien. ;)

 

Gegroet, Cum Laude.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geduld is een schone zaak

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aankomend weekend oogstfeest schat ik zo in!

Yes, party time! :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren hebben ze met zijn allen weer bijna 10 liter schoon water opgedronken. Het verbaasde me hoeveel dorst sommige planten hadden nadat het de laatste dagen ophield met slechts zo'n 300 cl per plant. Met name de wat minder vergevorderde planten dronken enorm, waarbij er een de kroon spande en bijna twee en een halve liter heeft opgezopen. Daarnet was de vloer van de tent kurkdroog en de LV 44% dus te nat staan ze ook niet. Ik begin te denken dat ik mogelijk wat vroeg met spoelen ben begonnen. Foto's heb ik niet gemaakt want ze zijn nauwelijks veranderd t.o.v. vorige keer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De mini topjes liggen nu een dag of drie te drogen en ik heb er daarnet eentje in de waterpijp gedaan. De high laat zich het beste beschrijven als mild en happy. Waarbij opgemerkt dient te worden dat happy kan komen omdat het mijn eigen wiet is. ;)

 

gallery_6495_16903_1306772.jpg

gallery_6495_16903_15630.jpg

Ziet er prima uit toch?

 

Vanochtend was de LV nog onder de 50%, dus de fikse waterbeurt van gister was geen overbodige luxe. Nog een of twee nachten slapen en dan is de oogst. Nog een leuk spreekwoord:

 

Vanwege de winter ploegt een luiaard niet, daarom zal hij bedelen in de oogst, maar dan is er niets.

 

En de smaak is heel typerend. Ik vind de meeste soorten altijd wel wat op elkaar lijken, maar deze soort heeft karakter net als haze.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon het grote blad eraf knippen, effe checken op rot en dan op de kop hangen met een klein windje.

 

Na een dag of 10 klein knippen en in weckpotten en die iedere dag een uurtje open zetten.

 

Een commerciele kwekert had ze inderdaad nog even flink overvoed maar jij wil toch gewoon triple aaa kwaliteit?!

Dan heb je t gewoon goed gedaan op deze manier.

 

Het effect en de smaak van je wiet zal na een week of 4-5 drogen/op smaak komen het beste zijn.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker wil ik het beste van het beste, blij om te lezen dat ik niet te vroeg gestopt ben met voeden. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag begonnen met oogsten nadat er toprot ontdekt werd. De dikste top zat helemaal vol. Hopelijk kan ik dit de volgende ronde voorkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer van die toprot, hoop voor je dat je niet veel meer tegen komt.

Mooie ronde gedraaid, succes met oogsten verder.

Ben benieuwd naar het eindresultaat.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...