Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Net even gekeken of de lamp brandde en wie schetst mijn verbazing? Dat deed hij op halve kracht! Vervolgens heb ik de DV-12 op een apart spoort gezet en toen brandde hij wel, maar pas nadat ik direct de stekker er in had gedaan. Ken je dat probleem of heb ik een defect apparaat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf heb ik daar eerlijk gezegd nog nooit last van gehad.

Probeer even rustig de handleiding door te nemen vooral 1.2

De davin dv 12 behoort op een schone 6 amp groep.

Dat betekend dat het stop contact niet door andere dingen word belast.

Ook kan je de dv 12 resetten onderop zit een klein zwart knopje. (thermische zekering )

Hoop dat je er wat aan hebt , zou lullig zijn om op een andere te wachten.

Garantie heb je er zeker op ,

Gewoon terug sturen anders, ps voel me best lullig zo , ik raad jou iets aan en het werkt niet...

Maar eerlijk waar , Davin is top spul.

 

M.v.g Grondlegger !

P.s waar heb je hem gekocht ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik verwijt jou niks hoor, begrijp me niet verkeerd. Het was ook nadat ik 'm op een schone groep aansloot dat ie wel voluit brandde. Zal zo nog even een test doen.

 

Edit: gedaan en nu werkt hij naar behoren! :)

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo daar ben ik weer met de update.

 

Eergisteren heb ik alle planten preventief een liter water gegeven met daardoor 10 ml neem olie en een paar druppels thee olie. Wat stinkt dat zeg, ik kan me voorstellen dat er geen beestje is wat het uithoudt met die lucht. Verder heb gister alles gesnoeid waar geen licht bij komt en helaas per abuis ook een tak te veel. Als laatste heb ik vandaag de planten een goede waterbeurt gegeven aan de onderkant waar ik tot mijn genoegen witte wortels zag en de klok op 12/12 gezet.

 

De foto's.

 

Rechtsboven zie je dat ik iets te enthousiast ben geweest met snoeien. Jammer, maar het is al zo.

gallery_6495_16903_110446.jpg

 

Gelukkig is er na een druppeltje regen weer zonneschijn!

 

gallery_6495_16903_38882.jpg

 

Van de weggesnoeide takken heb ik stekken gemaakt, die ik preventief met neem olie behandeld heb.

Deze heb ik stekpoeder op de stengels gedaan en ze in zaai - en stekgrond in een kweekbak gezet in de vensterbank.

Volgende week ga ik om een tl lamp zodat ik ze daar onder kan zetten.

 

gallery_6495_16903_43683.jpg

 

gallery_6495_16903_53811.jpg

 

Het is de bedoeling om de volgende ronde met enkele van deze stekken te gaan draaien.

 

Dat was het weer voor vandaag, nog een fijne avond/ nacht gewenst.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stevige waterbeurt van gister heeft de planten erg goed gedaan. Nog even een paar kiekjes van net toen de lamp aanging.

 

gallery_6495_16903_87111.jpg

 

gallery_6495_16903_127378.jpg

 

gallery_6495_16903_42593.jpg

 

gallery_6495_16903_102638.jpg

 

gallery_6495_16903_92885.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat lekker daar he :whistle:

 

greetz appel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat doet me deugd! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten groeien als kool, ik heb de lamp al moeten verhogen. De LV is echter 89% en het water stond op de deurkruk toen ik vanochtend bij mijn hok kwam. Hoewel dat nu nog niet dramatisch is wordt het dat tijdens de bloei wel en bovendien riekt het natuurlijk naar onraad en daar moet iets aan gedaan worden. Hoe krijg ik de LV naar beneden?

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je je afzuiger nog niet op 100% hebt draaien kan je dat proberen, werkte bij mij wel.

 

Planten zien er goed uit!

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je, ben er ook erg blij mee en wil dat graag zo houden. Zal eens proberen of de afzuiging op 100 helpt, maar kom ik dan straks in de bloei niet te kort?

Share this post


Link to post
Share on other sites

vlak na het water geven is het logisch dat de LV ineens heel hoog wordt in het hok

na een tijdje zakt dit terug tot normale waarden, dus is het wel echt 89% want dit is wel heel hoog

 

planten in groei mogen heel veel LV hebben, de kans op rot is dan toch heel klein want er zijn geen toppen

jij hebt natuurlijk wel bushy planten dus andere soorten schimmel en rot kunnen ook, hoeft niet toprot te zijn... dus toch oppassen

 

hoe droog is de lucht die je binnenzuigt? passief? wat is dan de LV van de kamer (meet je dit ook?)

als dit een vochtige kelder is met steeds 89% LV dan ga je weinig kunnen doen, de inzuiglucht moet/mag een stuk droger zijn als wat je echt in je hok wil

 

in bloei gaan je planten minder verdampen en zal het sowieso droger zijn in je hok... langs de andere kant wordt het snel zomer en dan is de LV wel heel hoog in onze landen.... dus of je id bloei problemen krijgt....

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten groeien als kool, ik heb de lamp al moeten verhogen. De LV is echter 89% en het water stond op de deurkruk toen ik vanochtend bij mijn hok kwam. Hoewel dat nu nog niet dramatisch is wordt het dat tijdens de bloei wel en bovendien riekt het natuurlijk naar onraad en daar moet iets aan gedaan worden. Hoe krijg ik de LV naar beneden?

 

Schuurtje oid?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor de reacties.

 

@ Imo, het is toch al twee dagen geleden dat ik de planten flink heb ingewaterd en net was de LV nog 89%. Het water stond weer dik op de deurkruk buiten de tent. De luchtinvoer is passief.

 

@ Predator, het is een berging/ hok waar het normaal koel en droog is.

 

Zou het wat helpen als ik een krachtigere afzuiging koop?

 

Vandaag nog een stekken hok gemaakt. Dacht dat ik twee linkerhanden had maar dit valt me nog alles mee!

 

gallery_6495_16903_8593.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, je zal echt moeten zorgen dat je verse buitenlucht aantrekt en je warme vochtige lucht naar buiten blaast anders krijg je giga vocht ophoping.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ik voor nu al e.e.a. verbeterd heb.

 

Wegens geluidsoverlast hadden we de slang net voor het filter naar buiten bevestigd zodat je minder hoorde. Dat heb ik losgemaakt en heb nu de uitblaas helemaal naar buiten, wat dus wel meer rumoer geeft. Weliswaar alleen tussen 23u en 11u als de lampen aangaan maar er zal z.s.m. een softbox moeten komen. Ik hoop dat ik nu de LV een paar procent naar beneden krijg met deze oplossing. Er blaast sowieso niks meer in het hok zelf dus zou het beter moeten worden.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, het heeft gewerkt, heb de LV naar 65% gekregen. Nog wat aan de hoge kant maar vergeleken met gister al een hele verbetering. Geen water meer op de deurkruk en alleen nog een beetje op het raam. Ook was het nu buiten de tent minder warm, dus ook dat had er mogelijk mee te maken.

 

@ Predator, ik haal de verse lucht uit het hok waar de tent in staat en daar werd voorheen een beetje ingeblazen vanwege rumoer. Nu kunnen de buren iets horen als ze er op letten maar ik heb al gemerkt dat ze er geen acht op slaan.

 

Kennelijk verspringt de LV nogal, want nu was hij weer 73%, hooguit een kwartier later. Het heeft dus deels gewerkt, of die meter deugt niet, maar dat lijkt me stug.

 

Dit vraagt om een grondige oplossing want ik wil niet dat de oogst me straks verrot vanwege vocht.

 

De situatie:

 

Mijn afzuiging heeft de capaciteit van 250m3 en het is een Dr100 tent (2x1x1). Is dat voldoende?

 

Zo ja, zou een actieve inblaas soelaas bieden? Bv een pc fan?

 

Zo nee, dan koop ik een softbox van 1500 kuub. Ik liep tegen een aan voor 100 euro en dat lijkt me een koopje. De vraag is dan: moet ik daar ook een specifieke fancontroller bij of kan ik diezelfde gebruiken die ik heb? En hoe zit het met mijn koolstoffilter, moet ik die dan ook vervangen?

 

Edit: Ik heb overigens gemeten dat de LV buiten vandaag ook extreem hoog is. Dus wellicht ligt het daar ook wel mede aan.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net was de LV 70% en het water stond niet meer op de kruk. Ook is het stukken minder warm in het hok bij binnenkomst. Aangezien het hier regent vind ik de LV niet gek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag was de LV 49%, zo te zien is dat probleem dus opgelost!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gister de planten water gegeven via de onderkant d.m.v. 10 liter in de tent te gieten. Ik vond ze daarnet echter aan de bovenkant nog erg droog. Alhoewel ik er eigenlijk niet meer bij kan door de enorme groei, heb ik de planten toch maar wat heen en weer geschoven, de bladeren aan de kant geschoven en ze allemaal een liter via de bovenkant gegeven. Voor de laatste maal denk ik en vanaf nu alleen nog via onder. Even een kiekje van net. De achterblijver is nu bijgekomen en niet meer te onderscheiden van de anderen!

 

gallery_6495_16903_139529.jpg

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt hoop ik wel een soort van lekbak ofzo, want dat tent materiaal is niet 100 procent waterdicht is mijn ervaring.

Verder ziet het er lekker vol uit.

 

Greetz appel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een lekbak heb ik helaas niet Appel, maar volgens mij is deze waterdicht. Zal kijken of ik het nog anders kan oplossen want het is niet ideaal zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien zelf wat fixe met paar houte latjes en vijverfolie.

 

Greet appel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...