Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
RollingStoned

Voorstel van 30 steden om legaal wiet te gaan kweken!

Recommended Posts

Vrijdag 31 januari kan een historische dag worden in de Nederlandse cannabis geschiedenis. In Utrecht komen burgemeesters en wethouders van zo’n 30 coffeeshopgemeenten bij elkaar om het manifest ‘Joint Regulation’ te tekenen en naar de Tweede Kamer te sturen. Het kan zomaar het begin zijn van de definitieve legalisering van marihuana. Wij hebben de letterlijke (concept)tekst!

 

LEGALIZE_IT_by_ShaggyMagic.jpg

 

Het manifest ‘Joint Regulation’ is feitelijk een noodkreet van de gemeenten. Zij zien in dat verbieden, opspeuren, vernietigen en vervolgen van wietkwekers dweilen met de kraan open is. De war on Drugs kan niet gewonnen worden. Jammer dat minister Opstelten van Justitie zich hardnekkig verzet tegen elk initiatief om de kweek – en daarmee de legale bevoorrading van de achterdeur van de 600 coffeeshops + het recht van elke blower om zijn eigen wietje te telen – onmogelijk maakt. Maar niet getreurd, de Tweede kamer maakt nog altijd de wetten in Nederland en niet de minister.

 

Dit is de letterlijke tekst van het voorstel dat de gefrustreerde gemeenten vrijdag na de Bestuurlijke Bijeenkomst Regulering Cannabisteelt naar het parlement gaan sturen (overigens ook naar Opstelten). Het is nog de conceptversie, dus er kan nog een komma ergens anders komen te staan, maar in hoofdlijnen gaat het hierom:

 

JOINT REGULATION – MANIFEST

Het water staat ons aan de lippen

 

Het huidige beleid waarin de verkoop van cannabis vanuit coffeeshops is toegestaan en de teelt van deze drugs illegaal is, mag misschien wel werken in de papieren werkelijkheid van Den Haag, maar is voor ons als bestuurders van de Nederlandse steden steeds meer onacceptabel en heeft diep ingrijpende consequenties voor de volksgezondheid en de leefbaarheid en de veiligheid in onze steden. Het cannabisbeleid is dan ook dringend aan vernieuwing toe. Reeds in 2009 kwam de Adviescommissie Drugsbeleid onder leiding van Wim van de Donk tot deze conclusie. Sindsdien is er weinig veranderd. De minister zet uitsluitend in op aanscherping van het repressieve beleid. Dit beleid biedt géén antwoord op drie problemen waar wij al jarenlang mee worden geconfronteerd:

 

1. de gezondheid van cannabisgebruikers wordt niet beschermd;

2. de veiligheid in de wijken staat onder druk;

3. de (georganiseerde) criminaliteit gerelateerd aan softdrugs is door het huidige beleid nauwelijks effectief aan te pakken.

 

De gevolgen hiervan zijn enorm:

* de samenstelling en kwaliteit van de cannabis is onbekend door het ontbreken van toezicht op het productieproces. De wijze van telen bepaalt uiteindelijk de schadelijkheid voor de gebruiker, bijvoorbeeld onaanvaardbaar hoge THC-percentages of de aanwezigheid van chemische bestrijdingsmiddelen;

* op duizenden zolderkamertjes wordt illegaal hennep geteeld. Dit leidt in heel Nederland tot brandgevaarlijke situaties. Maar ook het bevoorraden van de coffeeshop is voor toevallige passanten en het personeel van de coffeeshops gevaarlijk. Bedreigingen en afpersing komen geregeld voor, ook midden op straat;· er is een omvangrijk crimineel schaduwcircuit ontstaan. Liquidaties, omkopingen en vermenging van de boven- en onderwereld zijn het gevolg. Maar liefst 77 procent van de opsporingscapaciteit is gerelateerd aan hard- en softdrugs, uiteenlopend van veel kleine zaken tot enkele grote zaken. Het is dweilen met de kraan open.

 

Lees de rest van het manifest hier op RollingStoned.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit zal mede duizenden banen kunnen creeeren.

Wat willen ze nog meer in Den Haag?

Dat we met zn allen nog meer krom gaan liggen, om hun geld in de schoot te werpen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat me in dit kader altijd opvalt, is dat Opstelten zich altijd beroept op internationale verdragen. Hij is kennelijk doodsbenauwd voor de reacties uit Amerika. Maar in Amerika is de boel ook in beweging. Dus zodra de Amerikanen iets zeggen dan past daar maar een reactie op: kijk eens rond in eigen land. Want wie zijn eigen tuintje wiet, ziet het onkruid bij een ander niet. Hoe zou dit spreekwoord in het Engels luiden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een aantal jaren terug stonden de bazen te springen om personeel, nu laten ze 50 sollicitaties binnen komen en kiezen de best geschikte.

 

Het moet weer terug naar zoals voorheen, uitzendbureau's moeten worden verbannen zodat mensen weer iets kunnen opbouwen voor zichzelf en zichzelf kunnen verbeteren en een uitzicht hebben voor hetgeen waar ze hun gezondheid en vrijheid voor inleveren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar kunnen de bazen toch niks aan doen? Stel je hebt een onderneming en behoefte aan slechts een nieuwe werknemer. Er zijn 50 sollicitanten. Dan kun je die toch moeilijk allemaal aannemen en het werk van een man verdelen over 50 man. Of je hebt tijdelijk werk en je neemt iemand aan, die je na korte tijd ontslag moet aanzeggen. Dat geeft een berg papieren rompslomp, terwijl een uitzendkracht op een andere payroll alleen behoeft te worden opgeroepen indien en voor zover er daadwerkelijk werk is.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juistem, de markt is alleen gunstig voor de werkgevers terwijl de werknemers geen moer verdienen en hun reet uit de naat werken. Dat heet moderne slavernij, want je kan niet ziek worden en zal met de ergste griep gewoon naar je werk moeten anders word je vervangen en heb je geen inkomsten meer.

 

Een beetje compromie richting de arbeiders scheelt een hoop uitkeringen want die uitzendbureau's hebben daat een groot aandeel in.

 

Uitzendbureau's maken het heel erg makkelijk om iemand snel te lozen, ik ben van mening dat dat niet zo makkelijk moet zijn.

Mensen zijn geen machines maar worden wel zo behandeld!

 

Je moet de arbeidsmarkt motiveren zodat mensen aan het werk WILLEN, want overwerken word aangemoedigd maar daar staat op dat het word bestraft met extra belasting, waarom zou je dan overwerken en je vrouw en kinderen verwaarlozen.

Het is van de zotte dat alle hands aan dek worden gezet om werkgelegenheid te creeren en puur en alleen zodat ze voor hetzelfde geld aan het werk moeten om de schatkist te spekken, zorg eerst maar dat werkgevers fatsoenlijk betalen voor het harde werk en dat uitzendbureau's wettelijk een limiet krijgen opgedragen met een maximum wat ze mogen verdienen want dit is niet leuk meer.

Dus aan alle moedwillige uitkeringtrekkers, ga zo door want ze vragen er om!

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onze oproep is kort maar krachtig: voer samen met ons een landelijk stelsel in van gecertificeerde en gereguleerde wietteelt.Alleen op deze wijze is een oplossing mogelijk.

 

Maw. ze willen helemaal niet legaliseren (van dat achterlijke verbod af).

 

bijvoorbeeld onaanvaardbaar hoge THC-percentages

 

Wetenschappelijk bewezen dat iedere vorm van repressie op een dergelijk gebied een averechts effect heeft.

 

Maw, verbied je drank in een stadion waarin voorheen iedereen bier dronk, dan schakelen de bierdrinkers over op zware drank, want dan heb je veel minder nodig om dronken te worden en het smokkelt veel makkelijker dan een krat van 24. De voorbeelden zijn legio, de gevolgen zijn uitvoerig opgeschreven in dikke rapporten. Waarom weigeren mensen de werkelijkheid te aanvaarden?

 

op duizenden zolderkamertjes wordt illegaal hennep geteeld. Dit leidt in heel Nederland tot brandgevaarlijke situaties. Maar ook het bevoorraden van de coffeeshop is voor toevallige passanten en het personeel van de coffeeshops gevaarlijk. Bedreigingen en afpersing komen geregeld voor, ook midden op straat;· er is een omvangrijk crimineel schaduwcircuit ontstaan. Liquidaties, omkopingen en vermenging van de boven- en onderwereld zijn het gevolg. Maar liefst 77 procent van de opsporingscapaciteit is gerelateerd aan hard- en softdrugs, uiteenlopend van veel kleine zaken tot enkele grote zaken. Het is dweilen met de kraan open.

Erg he? En dat terwijl het al GEREGULEERD is!!!!! En dan ga je pleiten voor verdere REGULERING? :wtf:

 

Wat moet dat doen dan? Gaan we dan weer een verdere verdeling maken zodat er uiteindelijk toch nog een illegale markt is? Met geweld en alle bijbehorende ellende? Wat lost dat dan op?

 

Ik zal eens een gecalculeerde gok doen:

 

- in de VS hadden ze totale repressie : werkt niet

- wij hebben 'regulering' : werkt niet

- verdere 'regulering' : werkt niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog een groot probleem zijn al die bedrijven waar ze mensen ontslagen hebben, en hebben gezegd.. kom maar terug als ZZP'er.

 

ZZP'er is iets TOTAAL anders dan een simpele werknemer, als je geen ondernemer bent, moet je geen bedrijf beginnen.

 

niemand is VERPLICHT, maar de regering heeft dit aangemoedigd waardoor een hoop mensen niet officieel werkloos zijn geworden. Een zzp'er die 2 uur in de week werkt, kan niet rondkomen, wat zegt Rutte dan.. zo slecht is het nog niet gesteld.. werkeloosheid is relatief laag in vergelijking met andere Europese landen. ja KUT maar er zitten opeens wel 100000en zzp'ers zonder werk. zou je die meetellen... komen we minder rooskleurig uit..

 

 

sorry voor offtopic enzo.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrijdag 31 januari kan een historische dag worden in de Nederlandse cannabis geschiedenis.

 

Maak jullie niet druk, Opstelten heeft ze alle 30 weer naar huis gestuurd. Gaat niet gebeuren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit werkt toch niet, enkel protest werkt nog.. en geen simpel protest.. een hard protest!!

 

naast dat... IK en vele anderen volgen DAGELIJKS wat er in wietland gebeurt, staan midden in de realiteit, zijn op de hoogte van de problemen, en zelfs oplossingen.

 

Maar daar kunnen ze niet mee omgaan in DenHaag, dat stelletje betweters zijn als een op hol geslagen TOMTOM die jou 7 km laat omrijden en je nog op het verkeerde adres afzet.

 

Ik zou zo'n tomtom een klap geven, als ie het dan niet beter doet, gooi ik 'm uit het raam en haal een nieuwe.

 

Het zou er zelfs raar uitzien als ik met woorden zou proberen, die TOMTOM te laten functioneren.

 

En cannabis is 1 van de vele problemen, ik vind de afbeelding bovenaan wel erg duidelijk trouwens! maar deze kun je met heel veel onderwerpen toepassen, HELAAS! vraag is wat je er voor over hebt om het tij te keren.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Hoeveel zou Opstelten op zijn rekening gestort hebben gekregen????

Share this post


Link to post
Share on other sites

die zit er warmpjes bij kerst anno 2014..

 

Ik zou die lelijke hondenkop van een man niet willen zijn maar wil wel ruilen met zijn bankrekening

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach ik verdiende 2 a 3 maal Balkenende norm en ik werd er alleen maar depressief van.

 

Natuurlijk is het leuk, en kun je duurdere dingen kopen als een ander.. ik vind deze wel goed:

 

Money doesn't buy happiness?

 

Well it does buy a jetski

 

Have you ever seen a sad person on a jetski?

 

dat is een voorbeeld dat geld gelukkig maakt, KLOPT!

 

maar het was bij mij "meer lasten dan lusten"

 

nog een mooi voorbeeld: Opstelten heeft veel geld, maar ik weet zeker dat ie doodongelukkig is

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die ''liberale'' seniele man heeft alweer gereageerd.....ehhhhhh ehhhhhhhh ehhhhhhhhh internationale verdragen......etc.

 

Wat een verschrikkelijke lul is het ook, totaal het contact met het volk kwijt, mond vol met shit, baantjesachtbaan in politiek doorlopen en zelf nog nooit iets goeds gedaan voor NL. Hier wordt men dus moedeloos van, politici hoeven bij mij op 0,0 respect te rekenen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel is het zo dat er voor elke lul een andere lul terugkomt, Ik zou het liefst zo ver willen gaan dat er constructief iets veranderd, kijk naar hoe ze het in Zwitserland doen.. daar zijn referendums over belangrijke onderwerpen. Als er al gezegd word dat 70% van ONZE bevolking het eens is met legaisering, zou dit zeker boven komen tijdens een referendum, en dan zou het vanaf dat moment legaal zijn. En voordat je daar naartoe kunt...... zullen we zelf de handen uit de mouwen (en in de straat) moeten steken.

 

 

maarja.. ff kijkend naar de reacties van mensen.. zijn we hier nog niet aan toe.

 

 

Is dit dan totaal overbodig? zo'n wiettop?

 

Nee want juist door weer NIET gehoord te worden, word de groep ongelovigen steeds groter. Je moet namelijk wel echt GEEN vertrouwen in de overheid hebben voordat je 'm omwerpt.

 

klink dit alles niet wat cru? Nee, het is helaas zo dat je onderhand ergens voor moet willen sterven, om constructief iets te kunnen veranderen. HELAAS!!

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selde ellinde ,in oare dei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha Doede, je kan iets van het Engels naar Fries vertalen, dat maakt indruk hier dat weet ik zeker!

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry, ik kan het niet laten, dus herhaal ik nogmaals mijn reactie uit een ander topic.

 

Dom houden van het volk, en ondertussen je zakken vullen met de belasting inkomsten van cannabis. Dat is wat ze nu in stand proberen te houden.

En ondertussen doen alsof je streng optreed tegen de kwekers. Vergeet niet dat het maar doen is alsof, want ze willen zeker niet dat de shop droog komt te staan.

Waarom denk je dat ze niet willen vertellen hoeveel er jaarlijks binnen komt van de cannabis belasting.

Kijk ook eens goed hoe de heer op zn stelten nu weer zieltjes probeert te winnen via de media. Er komen weer verkiezingen aan.

Zie het maar als de laatste stuiptrekkingen van een halsstarrige seniele demente man van 70.

Mij is ooit geleerd dat democratie betekent: regering door het volk, voor het volk. Deze man en de rest van het huidige landelijke bestuur heeft nog nooit zo ver van het volk gestaan als nu. Hij volgt zijn eigen agenda welke is: schreeuwen dat je streng optreed tegen criminelen maar vervolgens alleen de makkelijke succesjes pakken, zorgen dat de mensen niet zelf mogen kweken want dat levert geen geld op, zorgen dat je mensen de indruk geeft dat je iets om het land geeft en criminaliteit bestrijd.

Cannabis wordt door deze meneer alleen maar gecriminaliseerd voor zijn eigen agenda. Als een moraal ridder de achterdeur bestrijden, terwijl je aan de voordeur de kassa leeg haalt.

Het bestuur van dit land heeft nog nooit zo ver van de realiteit en de wil van het volk gestaan als nu.

Het is om van te kotsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

belastinginkomsten van cannabis ……… GRINNIK…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van de coffeeshops niet, van Bedrocan wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

inkomstenbelasting ... ze zijn niet BTW plichtig.

 

het Europese Hof heeft bepaald dat er geen btw/accijns geheven mag

worden over drugs en valsmunterij. Dit is verboden in de gehele Europese Unie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het het dan soms omzetbelasting, gedoogbelasting, ik trek je leeg belasting.

Er komt hoe dan ook geld van binnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...