Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
blowsterke

Training verkoper coffeeshop

Recommended Posts

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2201780...feeshop___.html

 

Training bepleit voor verkoper coffeeshop

 

AMSTERDAM -

Medewerkers van coffeeshops moeten een verplichte opleiding krijgen, zodat ze klanten op de gezondheidsgevaren kunnen wijzen. Ook moeten ze veelgebruikers verkoop van drugs kunnen weigeren en voorlichtingsfolders kunnen uitreiken.

 

 

Frits Bolkestein

Foto: ANP

Dat stellen VVD-prominent Frits Bolkestein en de stichting Epicurus Foundation, meldt Metro.

Het plan voor het opleiden van coffeeshopmedewerkers maakt deel uit van de transparante softdrugsketen die Bolkestein voor ogen heeft.

Bolkestein en Epicurus strijden voor het legaliseren van wietteelt door de overheid. Zeker 21 gemeentes zijn positief over dat plan. Volgens Bolkestein zou de overheid een beperkt aantal vergunningen moeten uitgeven aan wiettelers. De overheid keurt de wiet en ziet toe op de kwaliteit.

 

Bolkestein, een man naar mijn hart :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gezondheidsgevaren zijn algemeen bekend, daar hoef je geen genie voor te zijn.

 

Is een simpele disclaimer op de deur van de ingang niet voldoende? Weigeren?

 

Voorlichting oke maar ik denk niet dat de gemiddelde coffeeshopganger zit te wachten op een preek wat zijn lekkere wietje

allemaal niet voor schade kan aanrichten aan de gezondheid.

 

"Alles wat u koopt in deze coffeeshop kan de gezondheid in het geding brengen"

en je bent klaar.

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overheid keuren enz. En mensen maar denken dat het bij legalisatie goedkoper wordr...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zouden ze dat voor slijters en tabaksverkopers ook verplicht moeten stellen. Er gaan nog steeds mensen dood door alcoholgebruik en roken. Van cannabis is nog steeds niet bewezen dat het dodelijk is of in pure vorm de gezondheid ernstige schade toebrengt.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er mag zeker wel goede controle zijn op de cannabis die ze verkopen in de coffeeshops.

Een kwaliteitscontrole mag zeker gebeuren, creeert weer meer banen.

En hij stelt voor een aantal vergunningen aan kwekers te geven.

 

Dit echter voor mensen die niet zelf hun wietje kunnen telen.

 

Ieder mens moet het recht hebben zelf zijn plantjes te kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ieder mens moet het recht hebben zelf zijn plantjes te kweken.

 

Mits ze zo verantwoordelijk zijn om niet aan minderjarigen te verkopen.

 

Maar enige controle op "voedselveiligheid" zou op zijn plaats zijn. In de tuinbouw wordt immers ook gecontroleerd of de veiligheidstermijnen bij gewasbeschermingsmiddelen wel in acht worden genomen.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat spreekt voor zich, Xtreme, het is niet de bedoeling dat degene die het voor hun zelf als medicijn kweken het uberhaupt gaan verkopen.

Hoofdzakelijk voor eigen gebruik.

Overige hobbykwekers kunnen ze benaderen voor de verkoop aan de staat ipv aan de coffeeshops. Met deskundigen die het controleren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook voor, laat ons nou gewoon een vergunning aanvragen en inkomstenbelasting betalen. Ik wil wel, de winkel waar de handel heengaat ook wel. Laat me gewoon een factuur uitschrijven ipv dit onzinnige gedoe. Alleen de overheid wil niet, tja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je sprak eerst in algemene zin, maar ik kan me goed voorstellen dat een mediwietkweker uitsluitend voor eigen gebruik teelt.

 

Overigens, het gebruik door minderjarigen is naar mijn oordeel ook situationeel.

 

Zelf ben ik op 14 jarige leeftijd met blowen begonnen en het heeft me geen schade toegebracht.

 

Onze dochter, die zowel op de lagere school als op het VWO haar studie ruim binnen de nominale studietijd volbracht en dus met klasgenoten omging die 3 of 4 jaar ouder waren is eveneens op 14 jarige leeftijd met blowen begonnen.

 

Als ouder ben je heel goed in staat om niet alleen naar de kalenderleeftijd te kijken, maar ook naar de geestelijke rijpheid van kinderen.

 

Onze dochter liet haar vriendinnen in de coffeeshop haar wiet kopen.

Dan kun je toch als ouder beter zelf je kind van wiet voorzien.

 

Wat onze dochter in de shop liet kopen, hadden we geen zicht op, op wat we haar verstrekten wel.

 

Het enige verwijt richting onze dochter was dat ze op 14 jarige leeftijd een tattoo liet plaatsen.

Maar die is inmiddels met een laser behandeling verwijderd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook moeten ze veelgebruikers verkoop van drugs kunnen weigeren en voorlichtingsfolders kunnen uitreiken.

 

 

 

 

ja hallo, het gaat niet over alcohol, waar mensen agressief worden, van hun stoel af lazeren, anderen lastig vallen, de boel kort en klein slaan? DAN zou je graag iemand eruit willen schoppen. maar bij een coffeeshop geldt dit niet.

 

dit punt vind ik totaal overbodig, mocht er een lastige klant zijn, komt die zoiezo wel buiten toch? ook zonder opleiding?

 

voor de rest.. legaliseren van wiet.. WAUW.. (door de overheid) :) wat moeten we toch blij zijn met z'n allen.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

De overheid die ons wietje gaat controleren,wat moet ik me hier nou weer bedenken.

Ik weet wel vetrouw de hele overheid niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een drankkeet/jeugdhonk waar 14 jarigen aan het comazuipen zijn, wordt niet gecontroleerd. Dat heeft geen prioriteit.

 

Echter, als wiet legaal zou worden dan vallen de kwaliteit en de gezondheidsrisico's wel onder de jurisdictie van de voedselveiligheidsautoriteit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vraag me wel eens af, of de mensen die het beleid maken, überhaupt ooit in een coffeeshop zijn geweest. zou er niet iemand over moeten gaan, die zelf ook eens een jointje opsteekt, die weet waar we nou echt tegenaan lopen, wat prioriteit heeft, en wat NIET?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jawel hoor.

 

Enige weken heb ik een kamerlid van de Christen Unie op de televisie gezien, die een coffeeshop heeft bezocht.

 

Het viel hem mee, dat er niet allemaal paupers kwamen en dat de coffeeshophoudster hem tekst en uitleg verschafte over haar beleid.

 

De dame/coffeeshophoudster deed het overigens erg goed en zelfs het kamerlid had nieuwe gezichtspunten opgedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je sprak eerst in algemene zin, maar ik kan me goed voorstellen dat een mediwietkweker uitsluitend voor eigen gebruik teelt.

 

Overigens, het gebruik door minderjarigen is naar mijn oordeel ook situationeel.

 

Zelf ben ik op 14 jarige leeftijd met blowen begonnen en het heeft me geen schade toegebracht.

 

Onze dochter, die zowel op de lagere school als op het VWO haar studie ruim binnen de nominale studietijd volbracht en dus met klasgenoten omging die 3 of 4 jaar ouder waren is eveneens op 14 jarige leeftijd met blowen begonnen.

 

Als ouder ben je heel goed in staat om niet alleen naar de kalenderleeftijd te kijken, maar ook naar de geestelijke rijpheid van kinderen.

 

Onze dochter liet haar vriendinnen in de coffeeshop haar wiet kopen.

Dan kun je toch als ouder beter zelf je kind van wiet voorzien.

 

Wat onze dochter in de shop liet kopen, hadden we geen zicht op,

op wat we haar verstrekten wel.

 

Het enige verwijt richting onze dochter was dat ze op 14 jarige leeftijd een tattoo liet plaatsen.

Maar die is inmiddels met een laser behandeling verwijderd.

Geen schade? Kom op zeg als je van mening bent dat je je 14 jarige docher drugsgebruik moet toejuichen of haar daar bij te helpen is er toch iets niet zoals het wezen moet.

 

Wiet is drugs, drugs moet je weg houden bij 14 jarige dochters. Een 14 jarige die door haar ouders word voorzien van drugs zal 100000 keer eerder de keus nemen harddrugs te kiezen.

 

Het is verder heel leuk een aardig dat je dochter volgens eigen zegen goed is geindigd maar de kans dat het verkeerd zou aflopen is of was tig keer groter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marokkaan, onderbouw het. Ik ken enkele tientallen jongeren die al vanaf hun veertiende blowen en nog steeds geen problemen hebben, juist hun studie met succes afgerond en allen een baan. Nu jij weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Geen schade? Kom op zeg als je van mening bent dat je je 14 jarige docher drugsgebruik moet toejuichen of haar daar bij te helpen is er toch iets niet zoals het wezen moet.

Cannabis is niet schadelijk voor je gezondheid. Alleen de manke schapen die de media geloven lullen dat hun nek uit. Het is allang al bewezen dat cannabis helemaal niet schadelijk is. Er zijn genoeg onderzoeken geweest die het hebben bevestigd.

 

Wiet is drugs, drugs moet je weg houden bij 14 jarige dochters.

Wiet is gewoon een onschuldige medicijn. Sterker nog, er is nog nooit iemand doodgegaan aan cannabis. Het is helemaal niet zo erg als de media beweerd. Alcohol is veel erger, jaarlijks gaan er zoveel mensen dood aan alcohol. Waarom word daar niet op ingegrepen? Sterker nog, er word zoveel reclame gemaakt voor alcohol producten alsof het om kraanwater gaat.

 

Daarnaast als hij het goed vind dat zijn dochter blowt moet hij zelf weten. Bij mijn weten zijn er ergere dingen die een tiener kan gebruiken als cannabis. Ik heb liever een kind dat blowt dan een kind die elke weekend thuis dronken komt.

 

Een 14 jarige die door haar ouders word voorzien van drugs zal 100000 keer eerder de keus nemen harddrugs te kiezen.

Waarop baseer jij dat? Ik denk dat je zomaar zelf iets uit je duim zuigt. Dit lijkt mij op zo een goedkope Dhr. Phill uitspraak.

 

Het is verder heel leuk een aardig dat je dochter volgens eigen zegen goed is geindigd maar de kans dat het verkeerd zou aflopen is of was tig keer groter

Er zijn genoeg mensen die op een hele jonge leeftijd zijn begonnen met blowen, en daar is het ook bij gebleven. Veel blowers die ik ken zijn juist minder gaan blowen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

neej kinderen van 6 jaar ritalin voorschrijven dat werkt.

 

ben ook rond me 14e begonnen met blowen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Zou eens tijd worden dat het personeel wat training krijgt & als ze een cursus sociale hygiëne erachteraan plakken, zit het helemaal snor.Die bakjes (bij vele nodig een schoonmaakbeurt) waarin ze afwegen + dat ze met hun vingers lekker zitten te graaien in de betreffende handel is dan ook verleden tijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Marokkaan,

 

Waar staat in mijn reply, dat we het cannabisgebruik van onze 14 jarige dochter toejuichten?

 

Maar als je kind cannabis gebruikt dan sta je simpelweg voor een voldongen feit, ook al had je dat wellicht liever anders gewild.

 

Hadden we moeten overgaan tot lijfstraffen, huisarrest of een strenge kostschool?

 

Een kind van 14 heeft een eigen wil, die in dit geval wellicht mede werd beïnvloed door het feit dat haar klasgenoten 3 tot 4 jaar ouder waren.

 

Maar als jij keurig tot je 18e jaar je aan de huisregels hebt gehouden, dan is dat prima.

 

Maar niet alle jeugdigen laten zich tot hun 18e aan het handje houden door hun ouders.

 

De kalenderleeftijd zegt niet alles: een 14 jarige kan volwassener zijn dan een 18 jarige.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites
Overheid keuren enz. En mensen maar denken dat het bij legalisatie goedkoper wordr...

 

Dat komt omdat dat geen 'legalisatie' is, maar 'regulering' waar jij hier nu over praat. Dat ze 'regulering' regelen via wetten en daarmee dingen 'beperkt legaal' maken, heeft helemaal niks met legalisatie te maken.

 

Je mag naar de disco en thuiskomen wanneer je klaar bent en al je spaarcenten op maken (legalisatie) of je moet van paps en mams om 2 uur thuis zijn en je krijgt 10 euro mee om uit te geven (regulering). Wezenlijk verschil, hoewel je in beide gevallen naar de disco kan.

 

Regering, regelen, regulering, regelgeving, regeltjes, regenten, regelaars (, rekening). Die maken dus NIETS legaal. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik stem CDA! :)

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ook, maar zet er wel een eigen stempel op.

 

In plaats van:

 

"Een vaste burcht is onze God, een toevlucht voor de Zijnen"

 

Zing ik:

 

"Een vaste burcht, een varkenskot, een toevlucht voor de zwijnen".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik stem blanco, dat zouden, naar mijn bescheiden mening, meer mensen moeten doen.

 

Laat maar wat zetels in Den Haag leeg staan, dan snijden we namelijk in hun belang en dat vinden ze niet leuk. Mischien dat ze dan eindelijk eens tot bedaren komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet stemmen, blanco stemmen of een ongeldige stem uitbrengen, biedt geen soelaas.

De kiesdeler voor de Tweede Kamer bestaat uit het aantal geldig uitgebrachte stemmen gedeeld door 150.

Dus er komen gewoon 150 leden van de Tweede Kamer.

 

Wil je een stemcommissie dwars zitten: ga met je ingevulde stembiljet naar de stemcommissie en vraag een nieuw exemplaar, omdat je je vergist hebt.

Daar moeten ze een proces-verbaal van opmaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...