Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

hhaze

Wajong + hennep

Recommended Posts

lostchild en anderen, laat ik een ding voorop stellen: ik benijd jullie niet in je situatie. Maar elke situatie is toch uniek, nietwaar?

Ik geloof jullie op je woord dat je niet kunt participeren in het arbeidsproces.

 

Maar als je gezond van lijf en leden bent, dan kun je dat wel.

Naar ik vermoed, zijn er onder de ongeveer 300.000 bijstandsgerechtigden, toch wel enkele duizenden die wel kunnen participeren in het arbeidsproces.

Waarom aanvaarden ze geen werk in de kassen in het Westland?

Waarom moeten Poolse arbeiders dat werk verrichten?

Niemand zal me aan het verstand kunnen peuteren dat al die 300.000 Nederlandse uitkeringstrekkers ziek, zwak of misselijk zijn en dus buiten staat om te werken.

 

Alles in deze maatschappij is gebaseerd op geld verdienen.

Wat is daar mis mee?

Waarom moeten anderen zich zeven slagen in de rondte werken, fiscaal compleet uitgemolken worden teneinde uitkeringstrekkers van een dusdanig inkomen te voorzien dat ze bier, rookwaar en chips kunnen kopen.

Naar mijn oordeel zijn dat nog steeds geen eerste levensbehoeften.

 

Op negenjarige leeftijd ging ik aardappels rooien, bessen plukken, aardbeien plukken, asperges steken.

Mijn energie reserves waren daartoe toereikend.

Nadien heb ik -toen ik studeerde- in de havens van Rotterdam en Amsterdam gewerkt als classificeerder: heb jij ooit een tank schoon moeten spuiten, die voordien was gevuld met ingedikt vruchtensap?

 

Nu zit ik lekker achter mijn bureau, maar nog steeds kan ik me donders goed herinneren dat ik me voelde als iemand die rond had gezwommen in een zwembad gevuld met stroop.

 

De gebraden duiven zijn me echt niet in de mond gevlogen.

Maar een ding staat als een paal overeind: ik heb nooit mijn hand moeten ophouden.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan ben je een bevoorrecht mens.

 

Ik heb altijd 60-80 uur in de week gewerkt. Nu willen ze me nergens meer.

 

45 jaar en te oud.

 

Het gaat niet om die werklozen Xtreme, maar om het systeem waar ze in rondlopen.

 

Voorts heeft niet iedereen het zelfvertrouwen te ageren.

 

groetjes Mitsz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dan ben je een bevoorrecht mens.

 

idd, ben ik het helemaal mee eens mitsz!

 

er zullen er op die 300.000 zeker wel tussen zitten die wel kunnen werken, ben ik het ook mee eens...

maar dan moet niet gelijk iedereen over dezelfde streep getrokken worden zoals in vorige post's in dit topic wel gebeurd!

van die stellingen die hier getrokken worden "als je kan kweken kan je ook werken" maken mij helemaal gek!

 

ik kan van mezelf zeggen dat ik wel mijn plantjes kan verzorgen niet kan werken, en zo zijn er nog velen hier.

 

in BE zal het allemaal ook wel een beetje anders zijn, als hier iemand de rekken van de winkel vult voor een loon van 1200€ in de maand, en nu al lange tijd thuis zit door een ongeval ofzo en 1100€ invaliditeit trekt, waarom zou ie dan terug gaan werken?

voor 100€?

dat is nu dat

systeem waar ze in rondlopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt me bijna onwaarschijnlijk dat er volwassen mensen zijn die vrijwillig en gelukkig thuis zitten met die zeer riante uitkering . 1100 euro ?:)

 

Trieste wajongers die te lui zijn om recht uit de ogen te kijken daar gelaten ....

 

Wtf moet je met 1100euro ?of 1200 ?

Aangenomen dat je er van moet wonen , gas en licht , boodschappen , verzekeringen ,blowen ,vervoer,verzorging en ontspannen...

Je zou maar een auto hebben .... 3 pupers rond rennen ,chronisch ziek zijn ,kind met speciale behoeften hebben .......

 

Ik bedoel maar.... Denk dat er weinig mensen zijn die dit zichzelf vrijwillig aan doen ...

 

.

Share this post


Link to post
Share on other sites

onwaarschijnlijk of niet van die 300.000 uitkeringsgerechtigden ken k er wel 3 wow wat veel :) maar goed die zijn daadwerkelijk te besodermieterd om te gaan werken

 

trekken dr uitkering en hosselen van alles wat ken dr zelfs 1 die ging hier bij de avr snachts vuil pikken en niet zomaar... srchoefte op zn gemakkie een wasmachine uit elkaar

verplaatste m op de fiets naar zn huis 5 km verderop deed hij 3 ritjes had hij m thuis staan om m daar weer inelkaar te schroeven.

geloof me dat s best zwaar werk voor het geld wat hij ervoor verdiende.

 

maar zodra er weer een keuring ofzo aan kwam zette hij t een aantal dagen op een zuipen als hij zich dan niet versliep ging hij helemaal brak en anders belde hij op dat hij ziek was deed een beetje zielig dat hij een drank probleem had en niet kon slapen ging zich uitermate asociaal gedragen echt tokkie s gedrag zeg maar.

 

af en toe werdt hij eens gepakt voor diefstal openbaar dronkenschap en ga zo maar door dit houdt hij cker al 15 jaar vol en k hoop nu niet lang meer maar weet je wat t met zulke is .... ze krijgen alles voor elkaar.

 

echt tuurlijk moet je aanspraak maken op de voorzieningen die er zijn als je ze nodig heb maar er zijn dr ook echt wel die hier misbruik van maken en k geloof dat t hier over degenen gaat die er gewoon misbruik van maken

 

om on topic te gaan ben je een wajonger die een paar plantjes hebt staan voor zichzelf en de stroom kosten hoor je hier denk k niemand over

maarja het gaat wel om iemand die de wajong ingaat en dan denkt van nou laat k maar 100 planten neerzetten

 

en verders leven en laten leven....

Share this post


Link to post
Share on other sites
lotschild

deze man weet gewoon totaal niet waar ie over spreekt, laat die gewoon wat zeveren, !

gelijk heb je Sensi , ik denk dat niemand wil ruilen heb ik ook al vaker tegen mensen gezegd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom aanvaarden ze geen werk in de kassen in het Westland?

Waarom moeten Poolse arbeiders dat werk verrichten?

Dat is het probleem Xtreme. Dat soort werkgevers willen namelijk goedkope arbeiders. Er is vast niemand op deze forum die voor 3 euro per uur in de kassen zou willen werken. De Polen doen dat namelijk wel, gezien de meeste de taal niet beheersen en afhankelijk zijn van zo een baan zijn ze makkelijker te onderdrukken vergeleken met ons die de taal wel spreken. Heel lang geleden toen ik nog opzoek was naar werk ging ik langs een uitzendbureau. Daar hadden ze vacatures openstaan voor de bloemenveilingen. Het leek me wel leuk, toen ik interesse toonde zeiden ze tegen me dat die functie alleen voor Polen is. Omdat Polen niet zo "moeilijk" doen. Met andere woorden zij kennen de wetten/regels niet en wij wel. Toen ik heel lang geleden nog in de kassen werkte had ik een Poolse collega die heel gebrekkig Nederlands sprak.

 

Deze collega was echt veel ouder als mij. Op een dag toen we onze loon kregen vroeg hij aan mij hoeveel ik per uur kreeg. En geloof me ik verdiende 2x zo veel als hem terwijl hij ouder was, en daar veel eerder als mij werkte + we hadden de zelfde functie.

 

De werkgevers willen zelf goedkope arbeiders die twee keer zo hard werken. Dat zie je nu ook vaak bij IT bedrijven die naar India verhuizen. Dan had je hier in een NL een servicedesk die nu in India zit. Dus dan krijg je mensen die ontslagen worden, en die kunnen dan nergens terecht. Ze worden dan gedwongen om een uitkering te nemen. Want je rekeningen wachten niet op je.

 

@urbangrower: 1200 euro? Nee hoor je krijgt 800/900 euro per maand. En dat is echt totaal niks.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lostchild en anderen, laat ik een ding voorop stellen: ik benijd jullie niet in je situatie. Maar elke situatie is toch uniek, nietwaar?

Ik geloof jullie op je woord dat je niet kunt participeren in het arbeidsproces.

 

Alles in deze maatschappij is gebaseerd op geld verdienen.

Wat is daar mis mee?

 

Nadien heb ik -toen ik studeerde- in de havens van Rotterdam en Amsterdam gewerkt als classificeerder: heb jij ooit een tank schoon moeten spuiten, die voordien was gevuld met ingedikt vruchtensap?

 

Maar een ding staat als een paal overeind: ik heb nooit mijn hand moeten ophouden.

 

Ok, gelukkig maar dat je ons niet benijdt, ik zou het niemand gunnen overigens zelfs ergste vijand (heb ik die dan?) niet.

 

Werken in een rubberfabriek bij de oven zonder afdoende PBM.. lache man

Goten schoonmaken hele dag in betonfabriek, wat heeft die man nu op zijn am dan die hier al jaren werkt :P

Wat er terugkomt vd AH aan over datum wegwerken op sorteercentrum is ook leuk, vooral als de vleeswagen kwam was het feestwacko.gif

 

Zo hebben we allemaal wel onze 'baantjes' gehad denk ik :)

 

Dat alles gebaseerd is op geld verdienen is misschien wel juist wat er het meest mis is met deze maatschappij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wou dat ik nu een van die crappy baantjes had lostchild... :)

 

ik zit al al meer als een jaar in de ziektewet en het uwv wil me er uit zetten, ik wil wel werken (en maakt niet uit in wat) maar vind het op dit moment gewoon niet.. :)

en omdat ik een koophuis heb krijg ik ook geen bijstand, of te wel.... :P

 

zit daarlijk zonder inkomen met een pas geboren kind.. :D :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt gewoon recht op bijstand met je koophuis 3.0 normaal gesproken..

zolang je niet teveel overwaarde hebt en spaargeld enzz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie ben ik om de maatschappij te veranderen: bij tijd en wijle doe ik daartoe toch een poging.

Thans verzorg ik de loonadministratie van een vijftal fruittelers.

Inderdaad, de gemiddelde Nederlander gaat niet in de regen appels plukken voor weinig geld.

 

Maar ik heb bindende afspraken gemaakt met de fruittelers:

 

de ingehuurde Polen worden gehuisvest in porta-cabins, met sanitair aangesloten op het riool;

er is een schotelantenne en televisie;

voor de eerste acht uur arbeid wordt er betaald volgens de CAO en voor de overuren krijgen de Polen een overuren toeslag;

dat geldt ook voor werk in het weekeinde.

 

Je kunt me geloven of niet, maar zowel de Polen als de fruittelers zijn gelukkig met deze constructie.

De enige die roet in het eten gooit is de belastingdienst: het gratis woongenot in de porta-cabins wordt aangemerkt als loon in natura.

En daarover moet de fruitteler uiteraard belasting betalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is dat echt zo dat je geen bijstand krijgt omdat je een eigen huis hebt?

moet je dan per direct je woning verkopen en dan huren met dat geld ofzo en jezelf bedruipen?

 

Als je jonger bent kun je nooit je huis al afbetaald hebben (uitzondering daargelaten) en draaien ze je dus gewoon de nek.

Ga je maar onder een brug wonen ofzo want zonder inkomen kun je ook niet huren en je huis zien te verkopen in deze tijd is lastig

 

vaag (a)sociaal stelsel is het aan het worden zeg, het was toch altijd de bedoeling dat het stelsel er was als vangnet ipv 'wij bevelen en u volgt op met alle gevolgen op uw conto'

 

Je kunt natuurlijk nog in een caravan dicht bij een tomatenkweker gaan wonen en voor uurloon van €8 op 0 uren basis gaan werken maar wat als je nu maar 15u in een week draait dan?

Kom je thuis met max 120 pleuries incl. vakantiegeld (maatje van me werkt in kas) waardoor je, desondanks dat je meedoet en werkt onder het bestaaansminimum uit komt.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je hebt gewoon recht op bijstand met je koophuis 3.0 normaal gesproken..

zolang je niet teveel overwaarde hebt en spaargeld enzz...

 

ik kreeg helaas te horen dat dit voor mij geen optie is...

zit dan ook een beetje met de handen in het haar wat nu te doen... :P

 

en dan hebben ze ook nog me hobby hok gesloten....

ze maken het me gelukkig wel makkelijk om mijn hoofd en dat van me gezing boven water te houden...

 

top geregeld allemaal !! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou je uit (koop)huis gezet worden daar wanneer je gepakt wordt mer 3x600 w 18 plantjes ofzo? @ 3.0?

 

of is dat sowieso geen optie ivm vrouw/kindje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is geen optie helaas, ze hebben me in de woning (nog voor het kind) al een keer geruimd...

vrouwtje wil er niet meer aan, anders wist ik de oplossing wel.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wist wel dat je een deel moet 'op eten' van je waarde maar dat ze (na gelezen hebbende) 3.0 weigeren is ook wel apart, ze zouden dan toch voor deel vd woning wat afbetaald is die regeling kunnen toepassen?

Huren in die regio is flink ad prijs dus vergelijk huren/hypotheken gaat niet op dan?

 

Maar als dit in de alinea koptekst staat kan er natuurlijk van alles gebeuren aan de balie bij de ambtenaar in kwestie:

dan kunt u recht hebben op een bijstandsuitkering om niet als u aan twee voorwaarden voldoet

 

@supernoob

en dan hebben ze ook nog me hobby hok gesloten.... zei 3.0 eerder

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is me probleem niet eens, maar het geld om te starten wel..

 

los van het feit dat ze me medicijn afpakken (wat al erg genoeg is in mijn situatie)

hebben ze me ook nog een terugvordering van bijna 5k gegeven... of ik die nog ff wil betalen... :)

 

ze maken je verder kapot dan je zelf zou kunnen...

kan je blijven draaien is er niks aan de hand, maar ze hebben mij echt even goed te pakken financieel..

(niet alleen door me hobby hok)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die wajong uitkering is belachelijk, ik ken ook een paar mensen die dat hebben.

Die krijgen dan op hun 18e hun wajong uitkering en denken, zo dat is veel waarom zou ik nog naar school gaan of werken?

Juist ja, die gaan allemaal lui thuis zitten en geld innen van de belastingbetalers, en dan ook nog kweken is helemaal belachelijk natuurlijk.

 

Mensen die echt een wajong uitkering nodig hebben en die niet kunnen werken OKE, daar heb ik niks op tegen.

Maar heel veel wajongers hebben die uitkering gewoon gekregen omdat ze lui zijn, en dus niet eerlijk verkregen.

1 Voorbeeld, een jongen werd een beetje snel agressief toen die een tiener was 2 jaar later op een andere school was er niks meer aan de hand, maar toch krijgt die een wajong uitkering ivm gedrachtsproblemen ofzo, belachelijk gewoon.

 

Jullie doen net of 90% van de wajongers zijn die allemaal te lui zijn. Tegenwoordig kom je zonder een dubbele diagnose echt niet meer de wajong in en er wordt ook streng herkeurd. Dus met een beetje agressie problemen of gedrag problemen kom je echt niet in de wajong.

 

Net of een klein beetje geld van de overheid vangen leuk is, nou leuk hoor zeggen ik zit in de wajong als iemand op een feestje vraagt wat doe jij nou?

 

Ik denk dat er maar zeer weinig voor de lol de hele dag thuis zitten, wie wil dat nou? Verveel je je toch dood? Zeker als je weinig geld hebt,

ik blij met me 3 dubbele flikkere ze me dr voorlopig niet uit. daarnaast heb ik er de afgelopen 6 jaar 3 keer 2 maanden gebruik van gemaakt, dus heb momneteel naar eigen zeggen van uwv nog 4 jaar voor ik eventueel op herkeuring zou moeten komen, maar als ik tussendoor een maandje werk heb, heb ik eerst weer ww en dan weer 5 jaar wajong voor herkeuring ( dat is nog met de huidige regels met die van volgend jaar weet ik het nog niet)

 

weet je wat een werkgever doet als die hoort dat iemand momenteel wajong ontvangt? haalt zijn neus op en kijkt naar de volgende solicitatie.

 

en de baantjes die zeje vanuit de wajong aanbieden, asbest verwijderen uit een boot voor 3,22 per uur met 23 jaar, nou neej dankje mijn longen zijn me tog nog eenigsinds lief als er nog een reelsalarig met gevarengeld voor had gestaan had ik er nog over willen nadenken maar voor 3,22 egt niet

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites
zou je uit (koop)huis gezet worden daar wanneer je gepakt wordt mer 3x600 w 18 plantjes ofzo?

in de gemeente Brunssum al voor 5 planten of 5 gram wiet of een halve gram harddrug...gaat je huis voor 3 maanden op slot ..dus ook de koophuizen!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan komen we er toch goed van vanaf: in Singapore krijg je bij het bezit van 15 gram drugs de doodstraf.

Elke vrijdagmorgen wordt die uitgevoerd door middel van ophanging.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 gram drugs

heroïne ja niet voor wat wiet.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijk heb je gelijk Gobru.

 

Alleen in Singapore wordt geen onderscheid gemaakt tussen soft- en harddrugs: drugs zijn aldaar drugs.

 

Maar om je te gerieven, ik geef je nogmaals gelijk.

 

En als je je gelijk proefondervindelijk wil vast stellen dan geef ik je de volgende raad: ga met meer dan 15 gram wiet naar Singapore.

 

Dus je krijgt je gelijk, ga naar Singapore en probeer van uit het gevang je berichten op dit forum te continueren.

 

De morgen waarop je opgehangen wordt, zal ik een waxinelichtje voor je ontsteken.

 

Het rechtssysteem aldaar wijkt namelijk enigszins af van het onze.

De rechters beoordelen namelijk alleen de schuldvraag.

 

Achten ze de ten laste legging bewezen dan bepaalt de wet de straf.

En die bestaat gewoon uit ophanging, zowel voor wiet als voor heroïne.

 

Aan verzachtende omstandigheden hebben ze aldaar geen boodschap.

 

Maar nogmaals en wellicht ten overvloede: je krijgt gelijk hoor.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...