Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

hhaze

Wajong + hennep

Recommended Posts

Je zal maar Wajong'er zijn.

Voor je 18e al een stempel op je voorhoofd.

 

Dat je wat plantjes neer wilt zetten alla maar op proffesionele schaal is niet gepast en kan je flink in de problemen brengen.

 

Ik ken meer dan genoeg Wajong'ers die al jaren aan de bak probeerden te komen en idd maar carriere zijn gaan maken bij de Aldi, ze moeten toch wat niet?

 

In rolstoel balie functie?

Omdat diegene toch al zit dus zo in te rollen?

Rare opmerking, heb je ook nog anders gekleurde broeken Xtreme?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
Xtreme,

 

Je zegt meerdere malen totaal niet geraakt te worden door Gobru en dat je hem zelfs

komisch vind. Dit is echter complete onzin.

 

Als je NIET geraakt zou zijn had je er echt al 10 posts geleden met verdedigen opgehouden.

Wees niet bang dat je ooit inferieur zou zijn. Iedereen is gelijk hier.

 

Jij bent niet superieur vanwege je wetenschappelijk taalgebruik en gobru is niet inferieur vanwege zijn opvattingen.

Het is overduidelijk dat je iemand aanvalt vanuit een wetenschappelijke invalshoek en ik metk op dat gobru deze niet heeft.

Hij zal dus altijd van jou "verliezen". Maar eigenlijk is die manier van aanvallen een beetje zielig.

 

 

Je liegt (waarschijnlijk niet expres!!) over je echte gevoelens van woede want dat blijkt keer

op keer uit je ondermijnende opmerkingen naar gobru toe.

Het lijkt erop dat je jezelf probeert te verheffen boven anderen door de genomen instelling van je op

dit moment.

 

Gobru heeft het over levenservaring en jij over publicaties en data:

 

Dat zijn appels en peren.

 

Ik vraag jullie echt het te laten vallen.

 

Beiden behouden gedeeltelijke waarheden.

 

All I'm trying to say is. Calm down and peace up!!

 

We leven tekort voor onnodige negativiteit heren!

 

Ik val niemand aan, hooguit weerspreek ik iemand, in geval mijn opvattingen andersluidend zijn.

En verdedigen doe ik me al helemaal niet, want dan zou ik me aangevallen moeten voelen.

 

En inderdaad, ik vind de reacties van Gobru enerzijds komisch en anderzijds zielig.

 

Op mensen als Gobru kan ik niet boos worden maar hooguit medelijden hebben.

Trouwens, ik word nooit op iemand boos.

Maar mensen die medelijden verdienen, krijgen dat van mij.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites
:) :P :) :D grijze wollen sok

Share this post


Link to post
Share on other sites
Xtreme,

 

Je zegt meerdere malen totaal niet geraakt te worden door Gobru en dat je hem zelfs

komisch vind. Dit is echter complete onzin.

 

Als je NIET geraakt zou zijn had je er echt al 10 posts geleden met verdedigen opgehouden.

Wees niet bang dat je ooit inferieur zou zijn. Iedereen is gelijk hier.

 

Jij bent niet superieur vanwege je wetenschappelijk taalgebruik en gobru is niet inferieur vanwege zijn opvattingen.

Het is overduidelijk dat je iemand aanvalt vanuit een wetenschappelijke invalshoek en ik metk op dat gobru deze niet heeft.

Hij zal dus altijd van jou "verliezen". Maar eigenlijk is die manier van aanvallen een beetje zielig.

 

 

Je liegt (waarschijnlijk niet expres!!) over je echte gevoelens van woede want dat blijkt keer

op keer uit je ondermijnende opmerkingen naar gobru toe.

Het lijkt erop dat je jezelf probeert te verheffen boven anderen door de genomen instelling van je op

dit moment.

 

Gobru heeft het over levenservaring en jij over publicaties en data:

 

Dat zijn appels en peren.

 

Ik vraag jullie echt het te laten vallen.

 

Beiden behouden gedeeltelijke waarheden.

 

All I'm trying to say is. Calm down and peace up!!

 

We leven tekort voor onnodige negativiteit heren!

 

Ik val niemand aan, hooguit weerspreek ik iemand, in geval mijn opvattingen andersluidend zijn.

En verdedigen doe ik me al helemaal niet, want dan zou ik me aangevallen moeten voelen.

 

En inderdaad, ik vind de reacties van Gobru enerzijds komisch en anderzijds zielig.

 

Op mensen als Gobru kan ik niet boos worden maar hooguit medelijden hebben.

Trouwens, ik word nooit op iemand boos.

Maar mensen die medelijden verdienen, krijgen dat van mij.

 

Een portie zelfmedelijden lijkt op z'n plaats...

 

Ouwehoer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan zelfmedelijden heb ik geen behoefte.

 

Niet zo min als ik behoefte heb om iemand een ouwehoer te noemen.

 

Maar als jij daartoe wel de behoefte hebt: het zij je gegund.

 

Ieder vogeltje zingt immers zoals het gebekt is.

 

Sommige mensen gebruiken argumenten, anderen scheppen er genoegen in om te schelden.

 

Ik kies voor het eerste, jij kiest kennelijk voor het tweede.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je weet ook wel dat dit zo niet werkt.

Er wordt gezocht naar passende arbeid.

Iemand, wiens geestelijke bereik niet verder reikt dan het foutloos schrijven van zijn eigen naam zullen ze echt geen leraar maken op het VWO.

Van iemand die in een rolstoel zit, maken ze echt geen bouwvakker.

Maar waarom zou iemand in een rolstoel geen baliefunctie kunnen vervullen?

Omdat ze dan voor deze persoon allerlei dingen op zijn werkplek moeten aanpassen en dat kost geld en niet elke werkgever zit daarop te wachten. Bijv, niet alle bedrijven hebben een gebouw dat gehandicapt vriendelijk is. Denk aan bijvoorbeeld een lift, aangepaste WC's etc. Laat het werk over aan de mensen die het wel aan kunnen. De meeste wajongers zijn ook niet de slimste. Ik ken er genoeg en geloof me dat is echt een bepaalde niveau wat die mensen hebben, mensen die niet normaal kunnen functioneren. Ze kunnen wel werken, maar wat voor werk das weer een ander vraag.

 

Zo ken ik er ook een, meneertje zit op een speciale school, pas 18 geworden, school niet eens afgemaakt en krijgt binnenkort een wajong uitkering. Kijk van dat soort gasten ben ik wel van mening dat ze gaan werken of doorstuderen. Want deze gast beweerd dat hij een gedragsprobleem heeft. Daar geloof ik zelf niks van ik kan soms ook een eikel zijn (te vaak eigenlijk :)), en dat is iets wat je zelf controle hebt en niet meteen je zelf wijsmaken dat je niet kan werken etc.

 

Ik las laatst nog dat wajongers weer herkeurd moeten worden, van de 150 000 wajongers zullen er maar 40 000 wajongers hun uitkering behouden.

 

@lostchild: dat klopt inderdaad. Dat heeft vaak te maken met hun opleiding. Veel jongeren die op een speciale school zitten komen niet eens verder dan MBO niv 1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is weer gezellig!!!!!

 

en redelijk off topic volgens mij :)

 

 

mijn tip voor de jonge man in kwestie: probeer niet in de wajong te komen..

(volgens mij geef je dan aan dat je arbeids-gehandicapt bent?) zoiets achtervolgd je de rest van je leven!!

 

en het is zoiezo niet netjes om misbruik te maken van uitkeringen en shit!

 

uiteindelijk wil je toch ook je vrijheid, en niet afhankelijk zijn geld van een ander!

 

 

ook voor jou is er ergens wel een normaal passend baantje!

waarbij je genoeg verdiend om jezelf te kunnen onderhouden

wie weet spaar je binnen een paar jaar genoeg om een "vierkante meter" tentje te kopen

en dan lekker hobby'n kerel!!!!!

hou je een keer een onsje over... tja wat je daar dan mee doet.. dat is aan jou!

(al raad ik ten sterkste af om in soft-drugs te gaan dealen :P )

 

eerst maar eens volwassen worden voordat je over honderden planten begint

 

nou dames hou het een beetje gezellig hier!!!

 

kusje erop, en nu lief zijn voor elkaar :D

 

make weed, not war!!

 

Greetz Skunkmonster

:)

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Driewerf hoera voor Peterkan :P :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan het wat rustig aan onder elkaar.

Hou het gezellig op het forum.

Anders wordt het topic gesloten.

Als topicstarter wil dat het opgeschoond wordt.

Hoor ik het graag.

 

Respect!

 

Dank je wel en fijn weekend allemaal.

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oh.. ik bedoelde geouwehoer....

 

 

:) ik zeg maar niks meer mitsz... :) zo meteen vindt hij ons, of mij weer zielig en moet hij weer medelijden tonen, wat zal hij het zwaar hebben mitsz

 

zullen we doen blowsterke :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het wel gezellig hier. Ik geniet wel van een lekker stevige discussie. Ook al slaat die kant noch wal.

 

@Xtreme

Ik wil je niet aanvallen, want ik vind ook dat alles wat je zegt of schrijft moet kloppen. En dus gebaseerd moet zijn op feiten en niet op meningen. Tenzij er een vraagstuk ligt over meningen. Vandaar dat ik het eens wil hebben over jouw woord met meer dan drie lettergrepen, zijnde "azijnzurenhoutenankerkabelafsluitpennetje". Ik denk namelijk dat dit nimmer één woord kan zijn.

 

Je spreekt namelijk van een ankerkabelafsluitpennetje die gemaakt is van azijnzurenhout. Je voegt in dit geval een bijvoegelijk naamwoord samen met een zelfstandig naamwoord, wat taalkundig onjuist is. Immers is groenebank of houtenklomp ook taalkundig niet goed (groene bank en houten klomp moet dat zijn).

 

Ik vind dan ook dat als je een statement wilt maken door jouw taalkundige kwaliteiten kenbaar te maken, deze wel correct moeten zijn.

 

Dit is geen aanval hoor, alleen een gepaste correctie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat mij betreft, mogen ze dat soort lieden opsluiten in een kamp en pas loslaten als ze bereid zijn om te gaan werken.

Net als de topic starter, die met zijn wajong uitkering 100 plantjes wil gaan kweken.

 

Toch hebben ze weer een genetische monstruositeit ter wereld gebracht: wederom met beperkingen.

En wat zegt deze dame: we gaan net zo lang door tot er een "goeie" komt.

Kun je nagaan: vier kinderen op de wereld schoppen, allen met een beperking en er voor gaan toch nog vijfde een kind te krijgen...

In een kamp opsluiten, en wellicht ook gedwongen steriliseren?

Waar hebben we dat meer gehoord?

De voor seizoeninvloeden gecorrigeerde werkloosheid kwam in augustus 2013 uit op 683 duizend personen...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
De voor seizoeninvloeden gecorrigeerde werkloosheid kwam in augustus 2013 uit op 683 duizend personen...

 

Is toch van de zotte? 10% van de beroepsbevolking is werkeloos. Dit terwijl er nog steeds vacatures zijn die niet opgevuld worden

 

Ze zouden gewoon alle werklozen verplicht moeten laten werken voor hun uitkering. En dan echt zwaar werk zoals hovenieren. Ik durf de wedden dat de werkloosheid heel erg snel minder wordt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is natuurlijk bulshit. Gelukkig heb ik een vaste baan maar probeer maar eens werk te vinden in deze tijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat me niet beginnen over vacatures. Volgens mij zijn 80% van alle vacatures die je op het net vind gewoon spook vacatures. En topicstarter heeft inderdaad wel gelijk, het is echt wel moeilijk om een baan te vinden. Maar de mensen die al een baan hebben die praten er altijd makkelijk over. Ik zou zeggen begin eerst lekker klein met een of twee lampen. Zodra je ervaring hebt kan je de boel uitbreiden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaan werken als je kunt, genieten van een aow wao en weet ik veel hoe het allemaal heet als je er recht op hebt...en als je daarnaast planten wilt moet je dat zelf weten.

Edited by gezelligheids roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Nederland zijn er thans ruim 300.000 bijstandsgerechtigden, tel daar de WW-ers, de WAO-ers en de Wajongers, die deels tot partiële arbeid in staat zijn, bij op en we hebben geen Polen meer nodig om onze aardbeien, bessen, asperges en tomaten te plukken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat zou goedkoper zijn polen of mensen met een beperking waar ze heel veel rekening mee moeten houden , ik denk dat ze de Pool willen wat 80 uur per week werkt voor net niks :)

 

de meeste hebben namelijk beperkingen anders zouden ze er niet in zitten

 

zeker met de strenge keuringen van tegenwoordig

 

 

 

 

 

dit alles is gebaseerd op de werkelijkheid en niet op papier feiten

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo nou inderdaad extreme hier kom je niet eens de kassen in als je geen pools praat waren leuke zomer baantjes en als t nodig was kon de huisvrouw er ook altijd terecht

bloemenveiling zelfde laken en pak huisjes schoonmaken in zo n park ook alleen maar buitenlanders...

 

je komt er gewoon niet meer tussen al wil je nog zo graag en geloof me in deze tijd ken k r genoeg die dat tijdelijk willen doen ipv een uitkering ofzo..

 

ben er trouwens van overtuigd dat dit met de ouderenzorg ook zo gaat... eerst iedereen druit gooien ...straks komen ze met niemand wil in de zorg werken dus laat het de roemenen en bulgaren maar doen

 

staat van de week op rtv wachtrijen in ziekenhuizen te lang voor de ouderen gemiddeld 20 weken.......vreemd had niemand verwacht..

participatie samenleving is leuk vooral als 30 procent boven de 19 jaar zich nu al eenzaam voelt...die vallen zowiezo al buiten de participatie samenleving dan..

 

maarja nederland een prachtland.....vanuit polen gezien dan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zouden nu echt alle uitkeringsgerechtigden een beperking hebben?

Stel dat 10 % dat niet heeft: kunnen die de kassen niet bemannen?

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo makkelijk geblaat vanuit een (tov van de groepen die je aanhaalt) riante positie.

 

Zit zelf in de WIA (80-100%) en voor mij is geen functie bedenkbaar volgens UWV, ben al jaren bezig met letselschade en geen herstel mogelijk fysiek gezien en ik ben nog geen 43.

Ik wil echt wel maar ik kan niet met mensen, geen stress en zeer beperkt lichamelijk werk doen terwijl je aan de buitenkant helemaal niks aan me ziet, knap lastig om ineens vanuit bijna 60u werk naar niks en afgedankt te gaan en te moeten constateren dat ADH net hetgeen is wat je kunt bolwerken.

 

Generaliseren kunnen we allemaal en wat Gobru zegt is echt wel de praktijk.

 

Je wilt niet weten wat je als werkgever (Xtreme beperkten in dienst toevalig?) allemaal 'mag' als je een beperkte in dienst gaat nemen, gaat je veel brengen in de tomatenkas waar de winst per tomaat enorm laag is en de produktie niet gehaald kan worden op die manier :)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zo makkelijk geblaat vanuit een (tov van de groepen die je aanhaalt) riante positie.

 

Zit zelf in de WIA (80-100%) en voor mij is geen functie bedenkbaar volgens UWV, ben al jaren bezig met letselschade en geen herstel mogelijk fysiek

 

dan kunnen we ons de hand geven...erg genoeg... hier dus hetzelfde alleen de letselschade is al geregeld na 5 jaar touwtrekken....

 

heb het geprobeerd om toch goed gekeurd te worden...hun antwoord: helaas met die beperkingen wil geen baas er aan denken om je ook maar een paar uur aan het werk te zetten...en daar moet je het mee doe!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

lotschild

deze man weet gewoon totaal niet waar ie over spreekt, laat die gewoon wat zeveren, !

 

 

als je zelf 100% in orde bent heb je makkelijk praten!

wat lotschild hier aanhaalt waar hij mee sukkelt (letsels, revalidatie) sukkel ik ook al lange tijd mee...

ben altijd een harde werker geweest, vele uurtjes geklopt, veel meer zelf dan sommige mensen die nu hoog uit de toren spreken, altijd blijven vechten om te kunnen blijven werken, als je dat dan ineens niet meer kunt doen i.v.m medische redenen is gewoon niet te omschrijven!

ik wens mijn problemen niemand voor altijd toe, maar van die achterlijke praatjesmakers als xtreme mogen gerust is een maandje voelen wat ik(en nog zoveel andere) voelen, dan zullen ze wel anders piepen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
In Nederland zijn er thans ruim 300.000 bijstandsgerechtigden, tel daar de WW-ers, de WAO-ers en de Wajongers, die deels tot partiële arbeid in staat zijn, bij op en we hebben geen Polen meer nodig om onze aardbeien, bessen, asperges en tomaten te plukken.

Lang niet iedereen die bijstand 'geniet' is tot werken in staat. Zeker begin jaren negentig zijn velen vanuit de WAO spontaan goedgekeurd omdat Nederland, volgens de toenmalige CDA/PvdA regering, 'ziek' was. Gevolg was dat ondergetekende van 80-100% afgekeurd ineens volledig goedgekeurd werd. Die keuringsarts ze letterlijk tegen me dat hij gewoon iedereen goedkeurde. Omdat ik echt niet kon werken kwam ik via de WW na jaren van gedwongen, zinloze sollicitaties uiteindelijk in de bijstand. Alwaar ik uiteindelijk opnieuw, maar nu serieus gekeurd werd en direct een permanente ontheffing van de sollicitatieplicht kreeg.

 

Verder ben ik het met lostchild en sensi-life eens. Het is makkelijk praten (en klagen) vanuit een positie waarbij je wel tot werken in staat bent.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...