Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

hhaze

Wajong + hennep

Recommended Posts

zo zonder die vijandige voetnoot zijn je posts een stuk pretiger te lezen xtreme ,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal je opmerking in mijn beschouwingen betrekken.

 

Mijn voetnoten zijn overigens niet vijandig bedoeld: ik ben niet zo gecharmeerd van mensen die -met valse bescheidenheid- vissen naar complimentjes.

Toch heb ik thans besloten om mijn eerste voetnoot te verwijderen.

 

"Wat geeft de adelaar om het gebalk van een ezel. laat ik staan".

Daar denk ik namelijk aan als ik bepaalde bewindslieden aanhoor.

 

Met groet,

 

Xtreme

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rare reacties lees ik hier. Waarom ben je meteen een parasiet als je een Wajong uitkering hebt en ook nog eens kweekt? Wajong heeft iemand niet zomaar en het is zeker geen vetpot. Omdat iemand gehandicapt is moet hij of zij maar de rest van zijn leven van het absolute minimum leven? Dat vindt ik nou schandalig, het is ook nog niet klaar want volgend jaar gaan die er weer minimaal een kleine 1000 euro op achteruit.

 

Laatst zag ik in een docu van Jorge Carvantes een gozer die in een rolstoel zat en toch kweekte, die had zijn kweekruimte rolstoel toegankelijk gemaakt. Is die man nou een parasiet?

 

Buiten dat roepen mensen wel ga lekker werken, maar in de praktijk wordt je als arbeidsgehandicapte gewoon bijna nergens aangenomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wajong is zeker geen vetpot.

Echter, bij mensen die voor het minimum loon of iets meer moeten werken, is het overigens ook geen vetpot.

Maar voor een wajonger die zijn uitkering als basis beschouwt en daarnaast jaarlijks 4 rondes draait met 100 planten kan ik weinig begrip voor opbrengen.

Kom eens bij de les: een wajonger mag nog wat bijverdienen.

Sommigen doen dat ook: twee bezorgwijken voor reclamefolders en ze worden niet gekort.

Echter, zodra ze er drie nemen worden ze voor de derde wel gekort.

Het verbaast me overigens niet dat ze dat derde wijkje aan zich voorbij laten gaan.

 

Waarom zou iemand werken, terwijl je met niks doen even veel vangt?

 

Elk aanbod schept immers zijn eigen vraag.

Waarom zijn er in de ons omringende landen minder wajongers dan hier?

Omdat de uitkering ongeveer het dubbele bedraagt dan die in de ons omringende landen.

 

Vroeger betekende de arbeidsethos een redelijk bestaansminimum.

Thans kun je een bestaansminimum ontlenen door ziek, zwak en misselijk te zijn zonder te participeren in het arbeidsproces.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oude mensen die het al zwaar hebben en hun rekeningen niet meer kunnen betalen krijgen het alleen maar nog slechter door mensen zoals jou.

ga gewoon lekker werken voor je centen of zeg die wajong op.

 

als je kan kweken kan je ook werken

 

fail

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat weet iedereen hier toch mooi over een ander te vertellen wat wel hoort, en wat niet. ik laat m'n eigen mening ook wel horen, maar het maakt mij nou echt geen FUCK uit of je je geld via wajong, loon, uitkering, erfenis, kweken, dealen, etc haalt. als ik enigszins met je op 1 lijn lig, is dat wat telt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als enige ordening van de samenleving niet van belang is, moet dan de hele Nederlandse samenleving zonder dat iemand werkt dan maar aan het uitkeringsinfuus?

Wie moet dat betalen, wie heeft zo veel geld?

 

Of moeten degenen die wel bereid zijn om te werken, de lieden de al dan niet terecht aan dit infuus liggen, tot in lengte van dagen blijven faciliteren?

Heb je ooit de reportage over de Tokkies gezien?

En daarvan zijn er vele duizenden in Nederland.

 

Wat mij betreft, mogen ze dat soort lieden opsluiten in een kamp en pas loslaten als ze bereid zijn om te gaan werken.

Net als de topic starter, die met zijn wajong uitkering 100 plantjes wil gaan kweken.

 

Wat een drama: hoera ik zit in de wajong en ik ga wiet kweken.

Het lijkt welhaast dat hij met zijn instroom in de wajong een prestatie van formaat heeft geleverd.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die wajong uitkering is belachelijk, ik ken ook een paar mensen die dat hebben.

Die krijgen dan op hun 18e hun wajong uitkering en denken, zo dat is veel waarom zou ik nog naar school gaan of werken?

Juist ja, die gaan allemaal lui thuis zitten en geld innen van de belastingbetalers, en dan ook nog kweken is helemaal belachelijk natuurlijk.

 

Mensen die echt een wajong uitkering nodig hebben en die niet kunnen werken OKE, daar heb ik niks op tegen.

Maar heel veel wajongers hebben die uitkering gewoon gekregen omdat ze lui zijn, en dus niet eerlijk verkregen.

1 Voorbeeld, een jongen werd een beetje snel agressief toen die een tiener was 2 jaar later op een andere school was er niks meer aan de hand, maar toch krijgt die een wajong uitkering ivm gedrachtsproblemen ofzo, belachelijk gewoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soms kom je wel eens drama's tegen met wajongers.

Ik heb een klant, gewoonweg een "simple mind"-jongere in de leeftijd van 18 jaar. De beste man werkt zich zeven slagen in de rondte als zzp-er.

Hij ging een relatie aan met een 38 jarige vrouw, of ze nou in de wajong zit of naar de wao is overgeheveld is niet zo relevant.

De vrouw in kwestie had uit een vorige relatie drie kinderen, allen met een geestelijke beperking.

Ze was de ouderlijke macht ontzegt wegens verwaarlozing van haar kinderen.

 

Toch hebben ze weer een genetische monstruositeit ter wereld gebracht: wederom met beperkingen.

En wat zegt deze dame: we gaan net zo lang door tot er een "goeie" komt.

Kun je nagaan: vier kinderen op de wereld schoppen, allen met een beperking en er voor gaan toch nog vijfde een kind te krijgen met een volkomen geestelijk vermogen.

Mocht dat gebeuren dan benijd ik dat kind niet, want op zijn tiende overstijgt zijn geestelijk bereik dat van zijn ouders.

 

Maar wat wil je als toekomstige moeder: tijdens de zwangerschap dagelijks 3 flessen goedkope wijn uitlurken en drie pakjes camel roken en dan toch nog hopen op een gezond nageslacht?.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites
Weetje wat je beter kan doen? Spaar wat geld op tot je genoeg hebt voor alle materiaal, woning etc. Draai dan 1 of 2 rondes, zodra jij je oogst hebt verkocht geef je gewoon je wajong op. En dan ga je gewoon volop kweken en met dat geld leven/en investeren in andere hokken. Je zou misschien binnen een paar haar tijd meerdere hokken kunnen runnen. Word je met de ene opgepakt dan heb je de andere nog, en daarvan kan jij dan je boetes etc betalen.

Kan je wel (zonder uitkering of ander inkomen) leven van een kwekerij? De huur, gas&licht bijvoorbeeld moeten hier automatisch via een bankrekening betaald worden en ik neem aan dat kweekopbrengsten contact zijn. Volgens mij kan je dat zwarte geld niet zomaar ff op je rekening storten. Ik vraag me sowieso af hoe echte criminelen dat doen. Ze rijden in dikke auto's, maar elke contante transactie groter dan 25.000? euro wordt volgens mij al gezien als verdacht.

Je moet het ook niet in je eigen woning doen. Dan vraag je gewoon om problemen. Dat is volgens mij echt het domste wat je kan doen. Tenzij je 1 of 2 lampen hebt waarvoor je gewoon netjes betaald. Huis zet je ook niet op je eigennaam, gewoon op de naam van iemand die ook dringend geld nodig heeft. En daarmee een mooie afspraak maken dat die gene 10% van je opbrengst zal krijgen ofzo.

 

Grote bedragen die kan je witwassen via buitenlandse banken die niet mee werken met de FIOD. Ik vroeg het een keer aan een Marokkaan en die zei dat ze bankgeheim hebben. Hier in NL heb je ook Marokkaanse/Turkse banken en je kan daar zoveel storten als je wilt. Niemand die zeurt, en als je dan ooit toch gepakt word heb je genoeg geld op een buitenlandse rekening. Toen ik hem vroeg over de bankdirecteur zei hij nee als je met zulke grote bedragen komt zal hij je omhelzen. Van wat ik begrepen heb doen ze daar in Marokko nooit moeilijk als het gaat om hennep omdat hun overheid er veel aan verdiend. De telers investeren hun geld in hun economie. Kijk daar zijn ze tenminste wakker, daar kunnen wij veel van leren.

 

Topicstarter kan gewoon klein beginnen met 1 of 2 600w lampen en zo ervaring opdoen. Als je het goed doet dan zou je toch wel minimaal 600g moeten halen met 1200w verlichting. Reken de prijs zelf maar uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die wajong uitkering is belachelijk, ik ken ook een paar mensen die dat hebben.

Die krijgen dan op hun 18e hun wajong uitkering en denken, zo dat is veel waarom zou ik nog naar school gaan of werken?

Juist ja, die gaan allemaal lui thuis zitten en geld innen van de belastingbetalers, en dan ook nog kweken is helemaal belachelijk natuurlijk.

 

Mensen die echt een wajong uitkering nodig hebben en die niet kunnen werken OKE, daar heb ik niks op tegen.

Maar heel veel wajongers hebben die uitkering gewoon gekregen omdat ze lui zijn, en dus niet eerlijk verkregen.

1 Voorbeeld, een jongen werd een beetje snel agressief toen die een tiener was 2 jaar later op een andere school was er niks meer aan de hand, maar toch krijgt die een wajong uitkering ivm gedrachtsproblemen ofzo, belachelijk gewoon.

 

Jullie doen net of 90% van de wajongers zijn die allemaal te lui zijn. Tegenwoordig kom je zonder een dubbele diagnose echt niet meer de wajong in en er wordt ook streng herkeurd. Dus met een beetje agressie problemen of gedrag problemen kom je echt niet in de wajong.

 

Net of een klein beetje geld van de overheid vangen leuk is, nou leuk hoor zeggen ik zit in de wajong als iemand op een feestje vraagt wat doe jij nou?

 

Ik denk dat er maar zeer weinig voor de lol de hele dag thuis zitten, wie wil dat nou? Verveel je je toch dood? Zeker als je weinig geld hebt,

Share this post


Link to post
Share on other sites

@johhny_sack

als je 100 plantjes kan verzorgen.

dan kan je toch ook bv. vakken vullen bij de albert hein, of post sorteren of wat dan ook.

 

zo kunnen de mensen die ECHT niet kunnen werken van de Wajong blijven profiteren zonder dat ze gekort worden.

 

kweken is ook hard werken, vooral met meer dan 100 plantjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha, je gaat toch niet plantjes verzorgen vergelijken met vakken vullen in een supermarkt? Volgens mij heb jij dat nooit gedaan vandaar dat jij het verschil niet kent. Er is een hele grote verschil tussen deze twee. Maar goed dat hoor je wel te weten. Zo een wajong is alleen mooi meegenomen voor mensen die niet eens verder dan hun middelbare school zijn gekomen. Geloof me als iemand een diploma opzak heeft dan gaat die gene echt geen moeite doen voor die miezerige 600 euro per maand.

 

zo kunnen de mensen die ECHT niet kunnen werken van de Wajong blijven profiteren zonder dat ze gekort worden.

 

kweken is ook hard werken, vooral met meer dan 100 plantjes

Kijk je zegt het zelf, dan zal TS toch niet zo lui zijn als het beeld wat jullie van hem hebben.

 

@John Sack; Daar ben ik het helemaal met je eens. Mensen doen echt alsof wajongers een paar duizend euro per maand ontvangen. Je krijgt het minimum, met de meest domste baan zal je meer verdienen.

 

Maar goed. Iedereen is vrij om te doen wat hij/zij wilt. Wil je gaan kweken en genieten van een wajong dan doe je het. Ik snap niet waar sommige mensen zich druk om maken. En jahwel hoor, al onze belastingcenten die verdwijnen gewoon in de zakken van meneer Rutte. Dan kan hij elke keer weer zijn maatjes uitnodigen onder het genot van dure champagne en kaviaar. Vreemd daar hoor ik nooit mensen over klagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ze 190,000 mensen uit de wajong willen halen en ongeveer 40,000 willen over houden zal er toch iets mis zijn met de wajong lijkt mij.

 

daarom hebben mensen ook een vertekend beeld waarschijnlijk het overgrote deel vind het volgens mij ook wel erg makkelijk ook ik ken de voorbeelden in mn omgeving van jonge gasten die door de wajong en hun ouders worden onderhouden maar kunnen wel het hele weeken feesten zuipen enz

daarbij lekker hobbyen aan brommertjes e.d.

 

deze jongens kunnen in mijn ogen zichzelf zeker wel nuttig maken maarja waarom zouden ze....

 

trouwens is dit niet anders als met elke andere uitkering parasitieten zitten overal wil niet zeggen dat er zeker ook mensen zijn die hier gewoon recht ophebben en dus ook terecht gebruik maken van de sociale voorzieningen

Share this post


Link to post
Share on other sites
haha, je gaat toch niet plantjes verzorgen vergelijken met vakken vullen in een supermarkt? Volgens mij heb jij dat nooit gedaan vandaar dat jij het verschil niet kent. Er is een hele grote verschil tussen deze twee. Maar goed dat hoor je wel te weten. Zo een wajong is alleen mooi meegenomen voor mensen die niet eens verder dan hun middelbare school zijn gekomen. Geloof me als iemand een diploma opzak heeft dan gaat die gene echt geen moeite doen voor die miezerige 600 euro per maand.

 

zo kunnen de mensen die ECHT niet kunnen werken van de Wajong blijven profiteren zonder dat ze gekort worden.

 

kweken is ook hard werken, vooral met meer dan 100 plantjes

Kijk je zegt het zelf, dan zal TS toch niet zo lui zijn als het beeld wat jullie van hem hebben.

 

@John Sack; Daar ben ik het helemaal met je eens. Mensen doen echt alsof wajongers een paar duizend euro per maand ontvangen. Je krijgt het minimum, met de meest domste baan zal je meer verdienen.

 

Maar goed. Iedereen is vrij om te doen wat hij/zij wilt. Wil je gaan kweken en genieten van een wajong dan doe je het. Ik snap niet waar sommige mensen zich druk om maken. En jahwel hoor, al onze belastingcenten die verdwijnen gewoon in de zakken van meneer Rutte. Dan kan hij elke keer weer zijn maatjes uitnodigen onder het genot van dure champagne en kaviaar. Vreemd daar hoor ik nooit mensen over klagen.

 

Je mist het punt:

 

Werken is werken, of je nu thuis 100 plantjes verzorgd of dat je ergens in in een tomaten kwekerij werkt.

 

als je het ene kan dat kan je het andere ook lijkt mij.

 

Over die mensen heb ik het en ik neem het juist op voor de mensen die ECHT NIET KUNNEN WERKEN.

want die zijn hier nl. de dupe van, maar dat hoor je wel te weten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
als ze 190,000 mensen uit de wajong willen halen en ongeveer 40,000 willen over houden zal er toch iets mis zijn met de wajong lijkt mij.

 

daarom hebben mensen ook een vertekend beeld waarschijnlijk het overgrote deel vind het volgens mij ook wel erg makkelijk ook ik ken de voorbeelden in mn omgeving van jonge gasten die door de wajong en hun ouders worden onderhouden maar kunnen wel het hele weeken feesten zuipen enz

daarbij lekker hobbyen aan brommertjes e.d.

 

deze jongens kunnen in mijn ogen zichzelf zeker wel nuttig maken maarja waarom zouden ze....

 

trouwens is dit niet anders als met elke andere uitkering parasitieten zitten overal wil niet zeggen dat er zeker ook mensen zijn die hier gewoon recht ophebben en dus ook terecht gebruik maken van de sociale voorzieningen

 

Voor gemeenten is het ook aantrekkelijk om bijstand uitkeringsgerechtigden naar de Wajong over te hevelen.

Een bijstandsuitkering komt ten laste van het gemeentelijke budget.

Een Wajonger krijgt zijn uitkering van het UWV.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja en het uwv trapt daarin :) :P die sturen ze weer terug naar de gemeente :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gobru,

 

Ik respecteer je standpunt, maar het snijdt geen hout.

 

Literatuurverwijzing: CPB Policy Brief 2011/09/7-10-2011.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan wel aantrekkelijk zijn voor de gemeente ,ik weet van mensen in mijn omgeving hoe het gaat, dus leuk die brieven en mega teksten maar de werkelijkheid is net even anders.

 

als je bijstand uitkeringsgerechtigd bent heb je dan automatisch een aandoening??? dacht het niet dus wat moet het uwv (wajong) dan met je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De aangedragen informatie berust op feiten.

Thans krijgen de gemeenten hun mismanagement terug op hun bordje.

Volgens de beleidsnotitie van Kleinsma zullen van de 230.000 Wajongers er toch weer 190.000 terug vallen in de bijstand.

Stuk voor stuk zullen ze toch moeten re-integreren in het arbeidsproces.

Waarom zijn er in Nederland ongeveer 5 keer meer Wajongers dan in Duitsland?

Zijn de Nederlanders zieker, zwakker en misselijker dan onze oosterburen?

 

Maar of de maatschappij er mee opschiet is een probleem van geheel andere orde.

Mensen die te beroerd zijn om de ene voet voor de andere te zetten, zullen nooit kunnen integreren.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites
De aangedragen informatie berust op feiten.

die van mij ook ...papier is geduldig he :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik draag feiten aan en geef een literatuurverwijzing daartoe.

 

Op een literatuurverwijzing heb ik je nog steeds niet kunnen betrappen.

 

Ik wil mijn standpunten best wijzigen, maar dan niet op grond van blote mededelingen, zonder literatuurverwijzing of argumenten van jouw kant.

 

De "roeptoeter" uithangen, vind ik goedkoop en past niet in mijn discussietechniek.

 

Geef nu eens exact aan welke feiten je hebt aangedragen.

 

Volgens mij zijn dat slechts meningen.

 

En, dat wist ik ongeveer al op 12 jarige leeftijd: een mening is geen feit en een feit is geen mening.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op een literatuurverwijzing heb ik je nog steeds niet kunnen betrappen.

ik zal voor jou vragen of ze het op papier willen zetten omdat er xtreme mensen zijn die alles op papier willen hebben omdat ze het anders niet geloven...man dat zijn feiten uit het dagelijkse leven meen je dat alles op papier staat...

 

wist je ook al 12jarige leeftijd dat je op je oude dag beetje xtreme zou worden :) :P :) volgens mij wel he :D :wave:

 

De "roeptoeter" uithangen

nee de geleerde boekenwurm...alias grijze wollen sokken figuur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom giet je je fiolen van toorn uit op de man Gobru?

Dat doe ik richting jou toch ook niet.

Steekt het echt zo dat ik je mening niet ten allen tijde deel?

Ik heb totaal geen moeite met andere meningen.

Maar ik zal me niet verlagen tot vooronderstellingen met betrekking tot de sokken die iemand draagt.

Maar goed, dit is nu eenmaal jouw manier om je punten te scoren.

Ik gun je dat van harte hoor.

 

Vooralsnog, geef ik er de voorkeur aan om in een discussie feiten aan te dragen: dat deed ik altijd, dat doe ik thans nog en dat zal ik in de toekomst blijven doen.

En in tegenstelling tot jou, vind ik de kleur sokken van mijn opponent volstrekt irrelevant in een discussie.

 

Dus je maakt me niet boos met je insinuaties: sterker nog ik vind je komisch.

 

Zoals je ziet, hoe onhebbelijker je je richting mij gedraagt, hoe vriendelijker ik me richting jou opstel.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee het steekt dat je altijd gelijk moet hebben ......als ik echt kwaad ben dan reageer ik echt wel anders hoor :)

 

sommige dingen bestaan gewoon uit "feiten" uit het dagelijkse leven kerel ,wen er maar aan dat er ook andere feiten zijn dan alleen die op papier...

 

ken je die uitdrukking dan niet, valt me nu weer tegen ....jij bent altijd vriendelijk tegen iedereen :P , volgens mij probeer jij juist altijd de mensen omlaag te halen omdat ze het niet zo "gemaakt" hebben in het leven zoals jij (denkt) het gemaakt te hebben :) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...