Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bluebloomer

Hempy Bucket kweekje met 6 soortjes

Recommended Posts

Hallo medekwekers !

 

Vorige 2 indoor kweekjes waren met de fem Big Bang. Beide op aarde, onder een 250 W HPS lampje. Deze keer wil ik wat anders, namelijk; de Bato Bucket aka Hempy Bucket aka Dutch Bucket.

 

Het idee is simpel; een emmer met op 5 cm boven de bodem een drainage gat, door dit gat onstaat er een reservoir in de emmer.

Dan de emmer vullen met een mix van perliet en vermiculiet, plant rechtstreeks in de perliet, en net zo veel water geven tot het uit het drainage gat loopt.

Plantjes gaan groeien, en de wortels raken het raken het reservoir onder in de emmer. Dat is de voedingsbuffer, waardoor een hydro systeem onstaat.

Door de zuigende werking van perliet blijft het medium relatief vochtig, zolang je maar dagelijks blijft wateren.

 

Dit is allemaal vrij nieuw voor me, dus het kan een complete catastrofe worden, of de beste oogst die ik ooit gedraaid heb. Laten we inzetten op het laatste.

 

Maar eerst de voorbereidingen.

 

- Kweekruimte is 80 cm breed bij 2 meter hoog en 2 meter lang.

- 250 m3 slak met dito filter

- 107 m3 inblaas fan

- Ontkiemen onder 2x55W T-neon

- Voorgroeien onder 150W MH

- Afbloeien onder 250 W HPS

- Medium gaat ca 70% perliet worden met 30% vermiculiet (mids ik weet waar ik vermuciliet kan kopen..)

- Wandjes van het kweekoppervlakte zijn beplakt met 2 lagen van die Nasa Thermal blankets, ofwel een soort van Mylar.

 

De zaadjes.

 

Al was het idee van het kweken om een kilo droge wiet te scoren, voor wat extra cash, maar dat idee heb ik inmiddels laten varen doordat ik wat mensen heb leren kennen die alleen medicinaal kweken en gebruiken. Die hebben mij geinspireerd waardoor ik dus nu aan het zoeken ben naar dat ene soortje dat voor mij medicinaal de pijn kan verlichten. De 6 soortjes die ik daarmee wil gaan testen zijn:

 

- 2x Dynafem : Kush n Cheese

- 1x Royal Queen : ICE

- 1x GreenHouse Seeds : King's Kush

- 1x Kera Seeds : Venice Beach (2e zaadjes is pleitos, aan vinger blijven plakken denk ik)

- 1x Santa Shiva van LePlantage

 

Zoektoch naar dát ene Cannabis soortje.

 

Ik loop al sinds 1999 met chronische pijn in de bekkenbodem. Volgens de ene arts is het psychisch, de anders denkt dat het een verkrampte blaas is, en weer een ander denkt dat het een auto imuum aandoening is. Niemand kan het bevestigen of uitsluiten, en ze stoppen me het liefst vol pillen, die alleen maar tijdelijk werken of helemaal niet. Omdat ik non stop pijn heb, en daardoor ook psychische klachten heb gekregen (depressies, stemmingswisselingen, identiteits problemen enz) ben ik dus op zoek naar een 2 ledige oplossing; zowel pijn verlichting, als mede ook hopelijk een kalmerende werking die de depressies in toom kan houden. Maar de nadruk ligt natuurlijk op de pijn. Het betreft hier orgaan pijnen en daar werken maar weinig medicijnen tegen. Dus ik hoop dat deze 6 soortjes uitkomst bieden, en anders zetten we in op de volgende 6.

 

Er is vast een soortje dat mijn pijn kan aanpakken, en dat is inmiddels een levensmissie geworden; zoeken naar dat gene dat mijn pijn kan verlichten.

 

 

So far

 

Zaadjes liggen sinds gister middag in het water, in een warme meterkast van 25 graden. Meeste zijn netjes opengebroken en lijken nu net mini mosseltjes. Vandaar uit heb ik ze in Toprock Paperbusjes gezet, die ik van te voren heb ingewaterd met 1/2 dosering wortelstimulator en een PH van 5.7.

Daarna de zaadjes in de propagator gezet, onder de T-neon. Now it's a waiting game.

 

Some pics

 

gallery_35305_16193_988950.jpg

Mylar geplakt, strakker dan dit kreeg ik het niet.

 

gallery_35305_16193_2047344.jpg

De soortjes

 

gallery_35305_16193_1332972.jpg

Zaadjes in de Spa Rood, in een borrelglaasje in een eier rekje, jaja inventief genoeg :lol:

 

gallery_35305_16193_1541460.jpg

Nog geen 24 uur in de meterkast van 25 graden en boem, zaadjes zijn open !

 

gallery_35305_16193_698612.jpg

Mini mosseltje

 

gallery_35305_16193_865438.jpg

Toprock Paperbus ingewaterd met PH 5.5 en 1/2 dosering wortelstimulator

 

gallery_35305_16193_1617762.jpg

Onder de T-neon 2x55W and we wait ...

 

Als iemand een tip heeft waar ik zowel perliet (100 liter) als vermiculiet (25 liter) kan kopen dan hoor ik het graag, meeste growshops lijken maar 1 van de 2 te hebben, of je betaald 4 euro voor 1 liter, pffffffff

Edited by Bluebloomer

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Komt niet vaak voor een Hempy Bucket grow :lol:

 

Voor vermiculiet kan je hier terecht, klik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks groenefingers ! Ik hoop het ook ! :lol:

 

Ja elmanito, ik heb wat rondgeneusd op het web en kwam de hempy tegen en was wel geintrigeerd door de opbrengsten van deze methode, dus ik dacht ik denk why not ? Enige manier om er achter te komen of dit een achterhaalde methode is, of een sterk ondergewaardeerde. :P

 

@Spacefrog, de hempy bucket kun je idd gebruiken als een soort DWC systeem, met het verschil dat je altijd maar een relatief klein reservoir hebt onder in je emmer, de drain kun je opvangen en weer rondpompen, maar omdat dit de eerste keer is, doe ik de potten handmatig wateren.

 

Ook heb ik ff geen geld voor een automatisch water systeem want dan moet ik een berg PVC kopen, lijm, voedingsbak, pomp enz enz.

 

Intussen de voorgroeipotjes, en de Bato bakken aan het schoonmaken. Morgen de perliet en vermiculiet bestellen, alsmede misschien wat extra voeding.

 

Zaadjes staan in de propagator met 25-26 graden bij 99% LV. Een ventilator die om het uur aangaat houdt de temperatuur in de propagator stabiel, anders loopt het op naar de 29-30 graden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet me sofa bij je buckets als je dat goed vind!?? Dit lijkt me een leuke en vooral goedkope methode van anders kweken!! Succes!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes Blue!

 

Een achterhaalde methode zal het vast niet blijken te zijn, steeds meer hydro kwekers in de VS stappen over op hempy buckets (en af van de fancy setups) vanwege het gemak en de lage kosten en toch dezelfde snelle groei. Minder zorgen om wortelrot en zuurstof level in water. De voordelen van hydro dus (beter voeding en ph regelen dan op aarde) maar met het gemak van aarde (alleen water geven, geen systeemonderhoud). Hempy, degene die het populair een popular drain-to-waste systeem heeft gemaakt in internationale forums, heeft o.a. nog z'n eigen stickies staan in de forums op www.mrnice.nl. Ik overweeg zelf ook een rondje hempy, wil een keer regulier zaad en het is moelijk mannen verwijderen in een hydro systeem waarbij de wortels 1 geheel vormen... Zelfde geld voor verschillende soortjes kweken, in hempy kun je tenminste afzonderlijk voeden en spoelen...

 

Anyway, gaat vast een mooie ronde worden met al die verschillende soortjes ook. Veel kweekplezier!

 

Edit: just curious, wat voor voeding ga je gebruiken?

Edited by Sativied

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zet me sofa bij je buckets als je dat goed vind!?? Dit lijkt me een leuke en vooral goedkope methode van anders kweken!! Succes!!

 

Mooi dan mag je op bug alert ;) Haha nee grapje, thanks ! Ik heb er zin in :lol:

 

@Sativied: Thanks ! Qua voeding sta ik nog eigenlijk open voor suggesties. De BN Supersoil Mix is me goed bevallen, en heb van BN ook de Super Hydro mix, een bio-minerale voeding als ik me niet vergis.

Dus tenzij iemand een goed argument heeft om geen BN te gebruiken, of een suggestie heeft voor een betere lijn, kies ik voor de Super Hydro mix van Bio Nova.

 

Natuurlijk is dat niet de enige voeding, en ik zie eigenlijk geen reden om andere additieven te kopen dan ik nu al gebruik, nogmaals ik sta open voor suggesties. Anders wordt het wederom:

 

- Rootjuice

- BN Super Hydromix

- BN PK 13/14

- BN Citric Acid (PH-)

- BN TML

- BN Bladvoeding

- Canna Zym

 

Ik twijfel wel of ik niet beter aan een A/B lijn kan beginnen,maar dit is wat ik al heb, en als het werkt why not ?

 

De babies zijn nog niet geboren, zou ook al mooi zijn na 1 dag :P Ik verwacht woensdag / donderdag dat ik de perliet in huis moet hebben. Ligt er aan hoe snel seedo.nl kan leveren.

Je schijnt ook zonder de vermiculiet te kunnen, maar wat ik begrijp is dat perliet alleen niet voldoende vocht vast houdt, en vermiculiet wel.

Edited by Bluebloomer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb niet een specifieke suggestie voor betere voedingslijn. Ik gebruik H&G omdat er een goede deal was met het startpakket, en gebruik het nog steeds omdat ik het ook nou eenmaal heb en het werkt. Canna, GHE, en anderen werken vast ook prima. Als je nog niks zou hebben zou ik zeggen koop de voordeligste AB (en dan een beetje meer A tijdens de groei voor meer N) of die GHE tri pack en negeer de dure additives met mooie namen.

 

De Super Hydro mix van Bio Nova zal vast ook wel goed werken, maar zou niet snel mijn eerste keus zou zijn voor een eerste rondje hydro. Er zitten organische extracten in en is zelf-regulerend qua PH (Bio Nova site geeft aan dat alleen in 'extreme' gevallen de PH geregeld moet worden). Op zich hoeft dat geen probleem te zijn, maar is wel iets om rekening mee te houden. Het werkt anders (lagere EC, PH niet sturen) en daardoor zul je misschien wat meer zelf moet zoeken naar juiste voeding hoeveelheid. En betere/snellere PH controle vind ik juist een van de grote voordelen van hydro. Maar ja, je kan altijd nog overschakelen naar AB als het niet lekker gaat, en misschien werkt die Super Hydro mix van Bio Nova super. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes ;)

 

leuke strains! ben benieuwd!

 

k schuif aan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk om weer ene hydro te zien hier ;) zal zeker even meegenieten.

Ik had alleen nog wel een vraagje.

je zij:

Kweekruimte is 80 cm breed bij 2 meter hoog en 2 meter lang.

- 250 m3 slak met dito filter

- 107 m3 inblaas fan

- Afbloeien onder 250 W HPS

ehh je oppervlakte = 0,8 x 2 = 1,6 m2

en daar gebruik je dan enkel 250 Watt voor? is dat niet een beetje erg weinig?

Opbrengst = watt x oppervlakte dacht ik.

Je afzuiging is wel prefect voor je aantal wattage.

 

Nu zij je dat je niet veel Opbrengst hoeft, maar een betere kwaliteit komt ook van meer watt dacht ik.

De meeste mensen gebruiken 600 watt de m2 dit zou bij jou dan 960 watt zijn

 

Ik zou in jouw geval echter voor 800 watt gaan ((2x 400) 400 watt per 0,8 x 1m).

(dan raad ik je ook een afzuiger aan van 700m3 of meer.)

Toch zal ik je verslag in volle nieuwsgierigheid volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes BB ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank u allen voor de support en interesse !

Met groot genoegen kan ik u mededelen dat 6 van 7 zaadjes zijn ontkiemd en er zin in hebben.

 

1 zaadjes is ontkiemd en daarna gelijk gestopt helaas, 5 andere zien er keurig uit, en 1 twijfelt nog; je ziet het zaadje liggen en denkt die doet niks; maar ze heeft wel een penworteltje van 1 cm lang. Ze wil nog even niet de lucht in; hoogtevrees misschien of een tikkie faalangst. Hoe dan ook, ze is aangespoord met therapie en ik denk dat ze er nu helemaal klaar voor is. ;)

 

@ Gobru: Thanks m8 !

 

@Sativied: Ik begrijp je argument volledig, echter is dat iets dat ik pas kan ervaren na enkele hydro kweekjes, dit is mijn eerste dus ik mis de ervaring daarin. Wie weet kan ik jouw mening na deze kweek delen omdat ik dan iets meer ervaring heb. Ik heb mede voor Bio Nova gekozen omdat het vrij goedkoop is t.o.v. de 'betere' merken, maar toch niet de goedkoopste. Al gaanderweg zal ik er achter komenwat de plantjes vragen qua voeding.

@ Budgetgrower: ik gebruik slechts 80 x 80 cm vandaag de enkele 150 w MH en de 250 w HPS, de overige ruimte gebruik ik voor de electra, de lucht in ,- en afvoer en gewoon omdat een groter hokje meer co2 kan bevatten dan een afgepaste ruimte waardoor plantjes minder snel in de stress zullen schieten door ijle lucht.

@Skunkmonster: welkom welkom grab a seat ;)

@Green-go: thanks, ik ben ook zeer nieuwschierig naar de soortjes, en hoe ze medicinaal aanslaan. De Kush n Cheese is puur voor de smaak; sinds ik die gerookt heb .. yum yum

 

Aangezien ik niet weet hoe de plantjes zullen groeien en bloeien in de Hempy Bucket, heb ik besloten het bij deze 6 te houden, en wie weet is dat al te veel voor een 250W HPS, maar in dat geval kan ik nog altijd over naar de 400W HPS waar ik slechts 1 kweekje mee gedraaid heb jaren geleden. Maar ik wil proberen het onder de 250 W te doen.

 

Maar geloof me, de verleiding was groot om het hele hokje vol te zetten, net als de verleiding om tóch nog 1, 2, 3 zaadjes meer te zetten. Maar k doe ik het niet, deze 5 a 6 en dan kijken we verder.

 

Vrijdag de perliet en vermiculiet ophalen en dan mogen ze zaterdag al getransplanteerd worden in voorgroeipotjes, ze staan nu nog alleen in de Toprock Paperbusjes.

 

Dit zijn de dames so far, zondag geplant, nu al mooie 2-3 cm zaailingen.

Look at me babies:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was hier laatst nog aan het zoeken naar kweek verslagen met Hempy buckets en kon niet veel vinden. Leuk dat jij er wel eentje begint. Ben benieuwd hoe het bevalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey bluebloomer succes met je zoektocht ik hoop dat je snel iets vind wat werkt.

 

Ik zou sativied zijn advies toch eens overwegen om voor een 2 componenten voeding te gaan.

dat is altijd verdediger op lange termijn.

 

als je voeding of additieven koopt let dan altijd of de mengverhoudingen.

de ene enzymen zijn 20ml op 10l en de andere 25ml op 100l.

dus dat is altijd ook wel iets wat je mee moet nemen in de beslissing.

 

GHE FloraNova werkt ook zeer goed en is zeer geconcentreerd dus goedkoop in gebruik. dat is een 1-component hydro voeding, dus ook nog makkelijk in gebruik, kijk maar eens in 1 van P_H_Donner zijn topics.

Ik zou alleen geen grotere fles dan een liter kopen anders schud je je arm eraf ;) (1.4Kg/1L)

 

ik ga um volgen in ieder geval ;)

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes BB, ook ik ben wel benieuwd naar je kweekje. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey hey all, bedankt voor de reacties. ;)

 

Vandaag bij de growshop wat duidelijkheid gehad over de Bio Nova Super Hydro mix en het hoe en waarom van de A + B voeding, en de BN mix.

 

Het grote verschil zit hem erin dat A+B voeding gescheiden moet zijn omdat calcium en magnesium niet samen in 1 fles kunnen, dit geeft een of andere reactie. Daarom zit in A wat meer calcium, en in B wat meer magnesium. Bio Nova heeft dat probleem opgelost door in hun Hydro mix een hele lage dosering magnesium te geven, meer dan genoeg voor de groei, maar zodra de bloei fase wordt ingezet moet er direct PK 13-14 worden meegegeven om magnesium tekort te voorkomen.

 

Kreeg het advies geen andere voeding te kopen en het bij de BN te houden mids ik maar direct in de bloei de PK mee zou geven, en dat deze dan wel ook van BN moest zijn.

Dus vandaar dat ik het deze ronde op deze BN lijn ga proberen, misschien volgende ronde toch de A+B lijn, maar ligt aan de resultaten.. :(

 

In een opwelling en een vlaag van verveling naar de GS gegaan om te vragen of ze vermiculiet hadden, maar helaas. Dichtbijzijnste locatie was een half uurtje rijden en daar had ik geen zin in. Dus terplekke besloten om de setup iets te wijzigen: perliet met cocos. Het wordt een 50/50 mix van Bio-Green coco mix en perliet.

 

Aangezien de wortels al door de paperbusjes kwamen (zondag pas ontkiemd) moest ik snel wat perliet halen. Gemengt met de cocos 50/50 en de voorgroei potjes gevuld.

 

gallery_35305_16193_1153010.jpg

Bij gebrek aan vermiculiet, de cocos...

 

gallery_35305_16193_81528.jpg

De eerste 10 liter perliet, nog 40 meer nodig...

 

gallery_35305_16193_1219792.jpg

3 zaadjes liggen te kiemen, 1 Kush n Cheese die het niet doet, 1 Kush n Cheese zit er vandaag in en 1 RQS White Widow is er bij gekomen mocht het voorkomen dat beide Kush n Cheese zaadjes niks doen.

 

gallery_35305_16193_2560521.jpg

gallery_35305_16193_1863698.jpg

Niet geheel onbelangrijk; de dames tot nu toe. 5 zaailingen ipv 6 wat ik heb er 1 gekilled. Wilde zaadje van dr koppie trekken en trok zo het koppie dr af.. Tjakka ! 1 Veniche Beach zaadje kwijt, en 1 gekilled. Venice Beach is helaas exit... ;)

 

Zondag zijn ze een week oud sinds ontkieming. Ik denk dat ik vanaf 2 weken sinds ontkieming ga beginnen met 1/4 dosering voeding. Vanaf volgende week 1/4 wortelstimulator.

Als de andere zaadjes ontkiemd zijn en net zo groot zijn als de rest nu, dan stap ik over naar de 150 w MH. Vanaf dan tel ik 10 dagen voor de groei, misschien 14.

 

Mijn idee was om ze straks op 12/12 te zetten met 1 week de MH omdat ze de eerste week 12/12 toch alleen nog doen groeien, dan beter on de MH dan onder de HPS. Dan hebben ze 3 weken MH gehad, en komt daarna de HPS.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het grote verschil zit hem erin dat A+B voeding gescheiden moet zijn omdat calcium en magnesium niet samen in 1 fles kunnen, dit geeft een of andere reactie. Daarom zit in A wat meer calcium, en in B wat meer magnesium. Bio Nova heeft dat probleem opgelost door in hun Hydro mix een hele lage dosering magnesium te geven, meer dan genoeg voor de groei, maar zodra de bloei fase wordt ingezet moet er direct PK 13-14 worden meegegeven om magnesium tekort te voorkomen.
Calcium en Magnesium niet bij elkaar? Staat vast wel een potje van de op hydro veel gebruikte CalMag in hun assortiment zoals als ieder growshop verkoopt. PK 13-14 meegegeven om magnesium tekort te voorkomen? Dat zou het alleen maar erger maken, daar's o.a. dat potje CalMag zo populair om.

 

A en B is voornamelijk gescheiden omdat phosphor, calcium and sulfur niet bij elkaar kan, daarom zit er alleen in B phosphor. Daar zijn ook hier op WF al topics over, o.a. van PH Donner, maar had de growshop ook gewoon op het label kunnen zien (of de vele lab analyses op het internet). In A zit veel meer N en is P waarde 0, vandaar mijn suggestie om ietsje meer A te gebruiken tijdens vooral tijdens de groei.

 

Wat ze je hebben "proberen" te vertellen is het verschil tussen 1-component en 2-componenten voeding. En dat is niet eens zo relevant. Het verschil zit hem tussen de meeste regulier minerale voeding en Bio Nova Super mix. Da's deels organische en de reden dat de EC en PH anders/vertekend zijn. Ik twijfel er niet aan dat je met die Bio Nova ook een mooie ronde kan neerzetten vooral "als" je maar goed bewust bent van de verschillen met (voor hydro) normale voeding. Beter de Bio Nova site lezen of ze emailen als je wat beter inzicht in je voedingskeuze wil dan ooit die growshop nog's om advies vragen. Als dat ene stukje over minder Mg in Bio Nova wel klopt is de joke (on the growshop) dat je een potje calmag zou moeten halen. Maar een voedingsfabrikant lost het AB probleem natuurlijk niet op door minder van het essentiele element Mg in z'n product te stoppen. Ze hebben je 1 groot onzin verhaal gegeven, schandalig gewoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je vermiculiet zoekt moet je een keer een terrarium zaak in gaan;)

Dat gebruiken ze voor de eieren van reptielen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ sativied het is het sulfaat uit de magnesiumverbinding die niet mer calcium samengaat.niet de magnesium zelf volgens mij

Share this post


Link to post
Share on other sites
A en B is voornamelijk gescheiden omdat phosphor, calcium and sulfur niet bij elkaar kan, daarom zit er alleen in B phosphor. Daar zijn ook hier op WF al topics over, o.a. van PH Donner, maar had de growshop ook gewoon op het label kunnen zien (of de vele lab analyses op het internet). In A zit veel meer N en is P waarde 0, vandaar mijn suggestie om ietsje meer A te gebruiken tijdens vooral tijdens de groei.

 

@Sativied: I stand corrected, ik gooide de elementen door elkaar besef ik nu. Zwavel en fosfor gaat niet samen, daarom lage fosfor en snel inzetten van de PK, zodat het in 1 fles kan.

 

Het verschil tussen bio-minerale en organische voeding en de impact op EC en PH in een hydro set-up is voor mij nog steeds een beetje vaag begrip, ik heb een leken uitleg nodig denk ik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biologische voeding is nooit direct opneembaar voor de plant(moet vrijgemaakt worden door bodemleven) daardoor kan je de ec er ook niet van meten.

minerale voeding is voor de plant direct opneembaar.

bio mineraal is biologische(organische) voeding aangevuld met mineralen.

 

op hydro werkt (bijna)iedereen met minerale voeding daarom meet iedereen de ec en ph.

op aarde word de ph en ec door je bodemleven geregeld(die zetten de biologische voeding om in opneembare voeding voor de plant in de juiste ph range)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haaaam dank je wel Amecheesia !

 

Het verhaal zal vast nog ingewikkelder zijn, maar nu snap ik het inderdaad iets beter. Ook begrijp ik (als ik het goed lees) dat als je zacht leidingwater hebt, je sowieso al een licht calcium te kort hebt, bij zacht water moet je altijd een dosis Ca meegeven zowel op hydro als soil. Correct ?

 

Leidingwater in Eindhoven heeft een dH van 5.5 tot 6.6 waarvan het waterschap de laatste meting heeft gedaan op 6.4 dH.

Het pH van ons leidingwater is tussen de 7.93 en 8.1, Hempy heeft volgens de USA sites de voorkeur voor een pH van 6.2

 

Dus met die gegevens heb ik een flesje Ca 15 gekocht, en op advies van u meneer Sativied heb ik ook besloten de HyPro Hydro A+B te pakken. ;)

 

Nu ga ik 6 Bato Buckets vullen met exact dezelfde mix van perliet en cocos. Drie daarvan krijgen de BN Super Hydro Mix en 3 daarvan krijgen HyPro Hydro A+B. Op die manier leer ik beide nutrient lijnen beter kennen, zie ik het eventuele verschil tussen beide lijnen en is het misschien makkelijker om aan het einde van de kweek een juiste conclusie te trekken.

 

Tot slot 1 vraagje, ijkvloeistof voor de PH meter, meeste wordt verkocht als poeder, maar er zijn ook vloeistoffen. Hoe is die vloeistof gemaakt dat het langdurig in een flesje kan zitten? Ik begreep dat de vloeistof die je maakt met een poeder slecht beperkt houdbaar is. Is de ijkvloeistof die ik gekocht heb gewoon een stabiele vloeistof die toevallig een PH heeft van 7.1 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind die Bn Hydro super mix maar een beetje onzin.

 

het is zogenaamd een 2 componenten voeding in 1 fles.

maar dan staat er onderaan de pagina:

In gebieden met een laag kalk cijfer (zacht water) dient Ca 15 toegevoegd te worden.

 

dus dan heb je eigenlijk toch minimaal 2 flessen nodig

Edited by Amecheesia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...