Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
macerror

Malware melding Google Chrome

Recommended Posts

We zijn er mee bezig

De melding komt door google, safari, chrome en andere browsers werken via google. Internet explorer gebruikers zullen deze melding niet hebben gehad.

 

Als het goed is zou het forum weer vol open moeten zijn, banners zullen spoedig weer geplaatst worden.

 

Excuses voor het ongemak

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

is idd weg bij mij ;)

 

dus was het niets om ons ongerust over te maken..??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komen dr ook eens een keer andere banners?

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij op safari ook niks meer aan het handje ;) , zoekfunctie ook!

 

nice Job whazzup en Mods!

Edited by secret jardin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kunnen jullie de zoek functie na zoveel tijd ook een keer maken? ;)

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die doet t al een dag of 2........

 

Heel fijn !

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zoekmachine vindt bij mij alleen maar oude berichten tot ergens begin april 2012 ;) .

Als ik voor de gein op Shaman zoek, krijg ik oude topics en mijn actuele topic staat er niet bij.

Bij het zoeken naar Warzone Kush krijg ik geen enkel zoekresultaat.

Edited by Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites
Regelmatig zijn website met gevoelige software het slachtoffer van een sql injectie en tig andere exploits die een hacker (of spammer) kan loslaten.. Dit had eigenlijk niet mogen gebeuren bij goed onderhoud...
Zelfs bij goed onderhoud kan het nog steeds voorkomen, maar dan is het meestal een gerichte aanval van iemand die echt moeite doet. Dit was duidelijk een malware/virus infectie en die gebeuren vaak random door attackers die een lijst met bepaalde forum en/of hosting software (een lekke Plesk bv) af gaan om te kijken of er een bij zit die niet de laatste update heeft. Of inderdaad door iets te posten... Ik heb die posts niet gezien... er word soms weken gewacht tot een nieuwe gebruiker goedgekeurd word, een (random) attacker wacht niet zo lang om dan nog's wat te gaan posten. Plus dat die posts dan wel waren opgevallen.

 

Altijd laf om een site als dit aan te vallen. Echte hackers zijn het zelden, script-kiddie vandalen zijn het. Paar tooltjes downloaden en dan met een paar kliks een site gaan kutten... Meestal chinezen en oost europeanen.

 

Maaaar, als het "bijna onvermijdelijke" dan wel gebeurt hoor je: iedereen zo spoedig mogelijk EN ZO VOLLEDIGE MOGELIJK informeren. Ook contact opnemen met de registrars van de domeinen die eerder genoemt zijn.

 

EN VOORAL NIET:

1. Afdoen alsof het niet zo erg is (dat is ieder security incident per definitie, helemaal op een site als dit).

2. Geen openheid geven over wat het was.

3. Wishfulthinking dat het geen schade heeft gehad.

 

ben nog aan het zoeken maar het is hoogstwaarschijnlijk een link of externe foto/video die op het forum is geplaatst.
Het werd duidelijk op meerdere paginas geladen waar geen posts van onbekende mensen stonden? Zou leuk zijn als je die "hoogstwaarschijnlijk" inmiddels in een "zeker" kan veranderen. (Welke gebruiker heeft het gepost?) Zo niet, dan hoor je dit te melden. Als een internationaal bedrijf met concurrentie na zo'n duidelijk security incident zo zou reageren zouden ze failliet zijn.

 

Ik gaf deze eerder niet weg in de forums omdat het ook vaak banners e.d. weghaalt: www.vtunnel.com (zie de Remove Scripts optie). Geen smiley opties en andere menu opties die het niet meer doen, maar anoniem en veel minder kans op infecties.

 

 

 

dus was het niets om ons ongerust over te maken..??

Logisch dat je dat wil denken, maar als je geen goede virus mal/ad/spy-ware scanner had dan is het wel degelijk iets om je een zorgen over te maken. Heb je je computer gescanned met een up-to-date scanner en vind niks dan kun je er vrij zeker van zijn dat er niets aan de hand is (de kans dat de malware/trojans zo uniek zijn dat een scanner ze niet herkend en dan op een siteje als WF gebruikt wordt is nihil). Dergelijke trojans en malware worden ook niet altijd gebruikt om iets van jou PC te spelen. Vaak worden ze onderdeel van een aanval netwerk (botnet, zombies). Bijvoorbeeld jou geinfecteerde PC kan samen met duizenden anderen gebruikt worden op 31 Dec, op afstand dus, om samen met z'n allen een site plat te leggen (DDOS attack). Zoek maar 's een rapportje over hoeveel PCs er wereldwijd opdezelfde manier geinfecteerd zijn.

 

Heb je een MAC, gebruik Little Snitch om er voor te zorgen dat je PC niet naar huis belt (de attacker, de 'baas' van het botnet bijvoorbeeld). Voor Windows is ZoneAlarm een product met soorgelijke functionaliteit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanavond niets meer aan de hand hier met inloggen, geen shield, meer!

Heb zelf in verleden problemen met name dankzij Java gehad, met goed zoeken via google, kwam ik op een pc forum, nederlandse site! Zij veronderstelden: Java heeft z,n updates kwa beveiliging niet up te date!

verschillende windows besturingssystemen waren niet bijgewerkt kwa veiligheid; wat betekent dat mensen met deze besturingssystemen, niet geinformeerd zijn over de risicos, en in veel gevallen de klos zijn van infecties ed.

Zie re maar eens vanaf te komen! misschien is t wel het grijs gebied van de marktwerking, en lopen de innovaties ver vooruit op de regel, en wetgeving!~Dat laatste klinkt bekend toch!!!

Hoop maar dat nu over is, ziet er naar uit!

Succes wietforum!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels is het probleem volledig verholpen zoals jullie hebben gezien. Het zat niet in de forumsoftware maar in de adserver. Het forum en de gegevens van het forum zijn niet in gevaar geweest hierdoor.

 

Ik kan natuurlijk niet helemaal in detail treden maar de forumsoftware en databases (waar tenslotte alle gegevens in opgeslagen worden) zijn op een speciale manier beveiligd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor het fixen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Inmiddels is het probleem volledig verholpen zoals jullie hebben gezien. Het zat niet in de forumsoftware maar in de adserver. Het forum en de gegevens van het forum zijn niet in gevaar geweest hierdoor.

 

Ik kan natuurlijk niet helemaal in detail treden maar de forumsoftware en databases (waar tenslotte alle gegevens in opgeslagen worden) zijn op een speciale manier beveiligd.

 

 

;) :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...