Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Budgetgrower

55x power Plant, 4x600W, eerste kweek

Recommended Posts

je gaat er zeker achter komen, geld stoppen in een zinloze exercitie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 mdf plaatjes van 4 euro het stuk noem ik geen geld verkwisting :verrygood

Eerder een leuke test nu ik straks me hok nog vrij heb.

 

lol gelijk alle idee'en afzeiken terwijl het toch gaat om een "leuke" hobby?

Het constant verbeteren, verbouwen en testen van je tentje/hokje is toch waar het om gaat met deze hobby ?

 

Ga eens wat minder zeiken als iemand dingen iets anders doet als andere mensen.

Ooit gehoord van de kat uit de boom kijken ?

Ik zij toch dat ik het uitvoerig zou gaan testen, waarom zou je dan zo voorbarig al gaan biatchen over mijn verspilde geld?

 

Mijn naam is budgetgrower denk je nou echt dat ik honderden euro's ga verspillen in een test ?

Hou het leuk het is maar een forum........

Share this post


Link to post
Share on other sites
DAAR GAAN WE ACHTER KOMEN :verrygood
Gaat vast wel iets helpen. Als ik mijn clip fans op mijn lamp richt en de filter achter de lamp hangt zakt de temp al doordat ik de warmte van de lamp - wat natuurlijk meer dan alleen stralingswarmte is - sneller afzuig. Succes er mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 mdf plaatjes van 4 euro het stuk noem ik geen geld verkwisting :verrygood

Eerder een leuke test nu ik straks me hok nog vrij heb.

 

lol gelijk alle idee'en afzeiken terwijl het toch gaat om een "leuke" hobby?

Het constant verbeteren, verbouwen en testen van je tentje/hokje is toch waar het om gaat met deze hobby ?

 

Ga eens wat minder zeiken als iemand dingen iets anders doet als andere mensen.

Ooit gehoord van de kat uit de boom kijken ?

Ik zij toch dat ik het uitvoerig zou gaan testen, waarom zou je dan zo voorbarig al gaan biatchen over mijn verspilde geld?

 

Mijn naam is budgetgrower denk je nou echt dat ik honderden euro's ga verspillen in een test ?

Hou het leuk het is maar een forum........

 

 

+1

Share this post


Link to post
Share on other sites

jij stelt een idee voor, ik leg uit waarom je idee niet gaat werken. vervolgens doe je de uitleg af met "we zullen het wel gaan zien".

als je er niet tegen kan dat er gaten in je plan geschoten wordt, stel ze dan niet voor. het plan gaat namelijk niet werken, en als het wel 'werkt', niet goed genoeg. kortom, het gaat je geld kosten, of het nou één euro is of 100. je kan inderdaad dus beter zorgen voor een goede inlaat, waarmee je voldoende koele lucht in je tent krijgt.

 

zoals satived eigenlijk zegt, het zuigt de warmte niet af, hij krijgt (relatief) koele(re) lucht op de plaats van de lamp. (overigens niet een fan direct op de lamp zelf richten en iets eronder mikken)

 

maar goed, test een eind weg, kom er achter dat het inderdaad niet zal werken en ga dan als nog aan de inlaat werken :verrygood succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onze lv is op het moment 61% :lol:

 

we zuigen al lucht van binnen af, maar hoe hard moet de afzuiger aan staan ?

 

1125m3 afzuiger en tent grote is 2m bij 2m bij 2m (8 cube.meter of 4 vierkante meter).

 

We hebben hem nu op 12,5% staan, maar zijn bang dat 61% veel te vochtig is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om te drogen neem ik aan?

 

Moet je de cv op 24 zetten voor een dagje en je afzuiging zo laten staan.

Zal je zien dat de wiet droger word en de lv lager.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is inderdaad verspeelde moeite. zou je filter ook niet in het midden hangen maar gewoon zoals het hoort aan de zijant of in de hoek tegenover je inlaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo net effe 53 van 12 liter potten geprobeerd weg te werken :lol: eerste 20 nog in de tuin kunnen legen, maar daarna dacht ik wel even de rest in de groene container te gooien BIG MISTAKE !!.

 

overdag legen: mistake 1 veel te riskant.

complete potten in de groene container: mistake 2

ai ai ai tijd te kort is echt niet fijn.

 

volgend keer echt wel hydro :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou je gelijk steenwol slabs aanraden.

werkt het makkelijkst als je het eenmaal door hebt.

 

-300L watervat erbij en je hoeft maar ongeveer 1X in de week water aan te maken

Edited by Amecheesia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je had je grond heel makkelijk kunnen hergebruiken.

 

Centrale verwarming bedoel ik met cv.

 

Als je de lv wil laten dalen zal je de lucht van buiten moeten opwarmen en langs je toppen moeten laten gaan.

2 Lampen aanzetten zal ook werken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@the-predator Dit huis heeft geen cv :P

ik kan toch geen lampen aanzetten als ik aan het drogen ben :lol:

 

@amecheesia heeft de plant wel genoeg stevigheid van het steenwol dan ? gaat dat niet omvallen als de dame te hoog is ?

300 liter watervat heb ik al.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Steenwol slabs moet je toch ook dumpen na iedere kweek of kan je die ook nog hergebruiken?

 

Kweken op coco's slabs dus, moet je lekker niet meer stressen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of op Mapito, Eurofoam, Rfx vlokken, kan je na elke oogst uitspoelen en weer opnieuw gebruiken.

Opticlimate er in en je bent meteen op temp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan de volgende keer ook iets beter plannen :lol:

beetje finetunen en dan weer gaan..:P

Share this post


Link to post
Share on other sites
zo net effe 53 van 12 liter potten geprobeerd weg te werken ;) eerste 20 nog in de tuin kunnen legen, maar daarna dacht ik wel even de rest in de groene container te gooien BIG MISTAKE !!.

 

overdag legen: mistake 1 veel te riskant.

complete potten in de groene container: mistake 2

ai ai ai tijd te kort is echt niet fijn.

 

volgend keer echt wel hydro :(

je hebt net 1 aarde kweekje achter de rug en je wil nu al aan hydro beginnen ;) zal ik maar eens goed over na denken als ik jou was zo makkelijk is het niet en wat heb je nou aan de slabs beter een groot medium per plant

leverd je vele dikkere toppen op!! aarde kan je ook hergebruiken gewoon opwaarderen met kalk en plagron super bio mix kan je zo weer een ronde verder.

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites
Steenwol slabs moet je toch ook dumpen na iedere kweek of kan je die ook nog hergebruiken?

 

Kweken op coco's slabs dus, moet je lekker niet meer stressen ;)

 

Of gewoon cocos in potten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha ja inderdaad ik moet nog maar eens goed gaan kijken voor een medium die bij mij past.

 

hydro is misschien toch iets te lastig voor een 2de kweekje.

maar ik wil wel iets wat ik makkelijker weg kan werken dan aarde ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook altijd op aarde gestaan, maar die kan je makkelijk hergebruiken hoor

Als je ruimte hebt om nog eens 55 potten ergens neer te zetten wordt hergebruiken nog makkelijker.

 

Gewoon bij omhakken de pot weer vullen met afgezuurd water en enzymen, week of drie laten staan en bijna alle wortels zijn weg, per pot in een speciekuipje gooien, wat kalk, nieuwe grond en wormenmest erbij, mengen en klaar.

 

Ik draai nu voor het eerst op cocos in potten, test met 4 potten tussen grondpotten leverde veel meer op dan met grond, dus vandaar de overstap.

Daar ga ik hetzelfde doen, twee keer zoveel potten als nodig dan kan tijdens de ene draai de andere serie potten lekker rusten en de wortels vernietigen en hoef je maar weinig cocos bij te vullen en hoef je niet teveel af te voeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nouja deze budgetman heeft toch maar weer besloten om nog 1 ronde om aarde te draaien ;).

Simpelweg omdat het makkelijker is en ga mij verdiepen in opwaarderen van aarde zodat ik volgende ronde dat kan doen.

 

Het schip met geld is weer binnen dus even nieuwe dingen gaan bestellen :(

hesi voeding bussen, vsa, sona lamp reserve :), 4x hortiline northstar kappen, sms twin controler, mabo brand garnaat, anti dect folie, darwin 14k, 9 smart pot, wat flesbussen/flensen en zo ook nog effe wat zaad + prope bij sannie ;).

 

En nu komt het ;), ik heb geen zin om een hoop stroom aan een kachel te besteden terwijl een hps lamp 80% warmte en 20% licht is.

Dus ik bestel/maak ook nog een klein tentje/kast met 1 a 2 lampjes die ik in de andere 12/12 uren wil laten draaien en hiermee de 200x200 tent verwarm.

Hier haal ik ook nog een afzuiger en filter voor.

 

Wel tentje zal ik halen ?

Ik heb 260 x 120 ruimte, maar dat is het punt niet ;).

Hoeveel lampen (ruimte) heb ik nodig om mijn andere ruimte van 200x200x200 IN DE WINTER NACHT!!! op 23~25 graden te houden.

Ja ik wil de 200x200x200 overdag draaien en de "nieuwe ruimte" 's nachts.

 

Hoeveel lampen gaan genoeg warmte maken dat mijn 200x200x200 niet IN DE WINTER NACHT!!! te koud krijgt?

Is dat 1 lamp of 2 ? Ik praat dan in 600 watt lampen sinds die ideaal zijn voor 100x100 of 100x200 en ik hier al 4 van heb +vsa dus die kan ik altijd bij nood gaan wisselen tot ik mijn vervangende heb.

 

Dus mijn vraag is hoeveel x600 watt heb ik nodig ? 1 of 2 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar ga je maar op 1 manier achter komen vrees ik ;) (testen ofcoz)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...