Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Budgetgrower

55x power Plant, 4x600W, eerste kweek

Recommended Posts

Ik heb zelf witte plastic en zelfs radiator folie 'onder', naast en tussen mijn planten :smoke Wel's hermas gehad, maar dat was met een zwarte vloer. Zou een zwarte vloer dan de oorzaak zijn? :(

 

ligt aan het soortje en de genetica ;)

het ene soortje of genetica is er meer gevoelig voor dan het andere....

Inderdaad, en gevoelig als in kans dat ze tot hermas stressen, niet dat ze het standaard ook worden. Dat feminized seeds meer hermas gevoelig zouden zijn is achterhaalde onzin, het tegendeel is bij de betere breeders waar. En fem seeds is juist geschikt voor grotere kweken omdat ze meer uniformiteit geven dan uit regulier zaad. Welbekende feiten, blijf elkaar vooral napapagaaien...

 

Grappig... beginner doet een verslag bij WF, wordt verteld meer te gaan lezen over hermas, en ondertussen word hem daar over onzin verteld. Waar hebben jullie dat zelf gelezen :lol: Mensen met herma-angst, ga zelf ff lekker lezen, zie deze post bijvoorbeeld: http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...t&p=1193314 Zat bronnen en links om de feiten te leren kennen (artikel van sensiseeds erover mist uit die post... google...). Zoals als vaak met angst, is het niet rationeel en onterecht.

 

@budgetgrower: sommige mensen die moeten eerst een half jaar lezen en zijn de "iedereen kan zijn eigen wietje kweken" mentaliteit vergeten waarmee het thuiskweken in NL is begonnen. Anderen doen het gewoon - mooie kweek voor een eerste ronde man!

Edited by Sativied

Share this post


Link to post
Share on other sites

he he eindelijk iemand die mij snapt :( nee ik denk zelf persoonlijk dat het niet aan de vloer ligt :lol: maar als er iemand over begint probeer ik met hem mee te denken..

denk zelf dat de meeste herma's toch echt onstaan door licht stres heb het zelf ook gehad en heb daarna de licht spleet gedicht en heb daarna met het zelfde soortje geen herma's meer gehad

uit zaad kweken is gewoon vet maar je moet wel weten hoe je ermee moet omgaan en daar kom je alleen achter door ze te kweken :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
@budgetgrower: sommige mensen die moeten eerst een half jaar lezen en zijn de "iedereen kan zijn eigen wietje kweken" mentaliteit vergeten waarmee het thuiskweken in NL is begonnen. Anderen doen het gewoon - mooie kweek voor een eerste ronde man!

 

thx m8

We proberen het er het beste van te maken en gaan proberen het de volgende ronde alle verbeteringen door te voeren en zo rustig aan te leren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Binnenkort hopelijk oogsten, knippen en dan dogen alleen hebben we een aantal die waarschijnlijk 2 a 3 dagen eerder klaar zullen zijn voor het oogsten dan de andere.

Kunnen we de tent opdelen via een licht dicht zeil en dan aan 1 kant te drogen (met lichten uit natuurlijk) en aan de andere kant nog door te groeien?

Dit voornamelijk gelet op de 28 a 29 graden en een 1125 kuub afzuiger (vol aan) die toch wel t/m 15% lucht uit de andere kant van de tent zal zuigen.

 

Hoeveel lucht en warmte kunnen wij veroorzaken terwijl er aan de andere kant planten hangen te drogen?

 

m.v.g. budgetman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Herma angst haha. :smoke

 

Je hele verhaal klopt wel gedeeltelijk maar je vergeet even dat perfecte rondes zonder 0,0 problemen bijna niet voorkomen. Zeker niet bij beginners. En soms is het wel degelijk genetisch bepaald en kun je er als kweker niets aan doen.

 

Onzin verteld? Misschien maken een paar zaadjes in jou 1 lamp kweekje niets uit als je het zelf rookt. Als je naast voor je zelf ook nog commercieel bezig bent dan is zaad in je toppen erger dan minder draaien dan door bijvoorbeeld spint als je geen fatsoenlijke stekken kunt regelen. Beetje lullig als deze dude straks 2 kilo wiet met zaad heeft en die hij dan niet kan slijten.

 

Ik zeg niet dat het gebeurd maar ik waarschuw alleen maar omdat het die jongen z'n oost kan verneuken. In die zin vindt ik jou post onzin.

 

Leuk die artikeltjes maar zogenaamde "feiten" van zaden banken daar hecht ik geen waarde aan omdat bij herma problemen breeders ALTIJD naar de kwekers wijzen. Commercieel belang he.

 

Ik ga uit van ervaring en wat ik (hier) bij mensen zie.

 

 

Ik heb zelf witte plastic en zelfs radiator folie 'onder', naast en tussen mijn planten :lol: Wel's hermas gehad, maar dat was met een zwarte vloer. Zou een zwarte vloer dan de oorzaak zijn? ;)

 

ligt aan het soortje en de genetica ;)

het ene soortje of genetica is er meer gevoelig voor dan het andere....

Inderdaad, en gevoelig als in kans dat ze tot hermas stressen, niet dat ze het standaard ook worden. Dat feminized seeds meer hermas gevoelig zouden zijn is achterhaalde onzin, het tegendeel is bij de betere breeders waar. En fem seeds is juist geschikt voor grotere kweken omdat ze meer uniformiteit geven dan uit regulier zaad. Welbekende feiten, blijf elkaar vooral napapagaaien...

 

Grappig... beginner doet een verslag bij WF, wordt verteld meer te gaan lezen over hermas, en ondertussen word hem daar over onzin verteld. Waar hebben jullie dat zelf gelezen :( Mensen met herma-angst, ga zelf ff lekker lezen, zie deze post bijvoorbeeld: http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...t&p=1193314 Zat bronnen en links om de feiten te leren kennen (artikel van sensiseeds erover mist uit die post... google...). Zoals als vaak met angst, is het niet rationeel en onterecht.

 

@budgetgrower: sommige mensen die moeten eerst een half jaar lezen en zijn de "iedereen kan zijn eigen wietje kweken" mentaliteit vergeten waarmee het thuiskweken in NL is begonnen. Anderen doen het gewoon - mooie kweek voor een eerste ronde man!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leuk die artikeltjes maar zogenaamde "feiten" van zaden banken
Ach ja, zijn allemaal evil corporations die hun klanten voorliegen :smoke Onzin. Niks "zogenaamd' aan die feiten en er staat wel wat meer in dan artikelen van zaden banken. Iedereen die weet waar die het over heeft of met een OPEN MIND het uitzoekt zal je hetzelfde vertellen. Herma-angst bij fem zaad is achterhaald gepapagaai... niets meer, niets minder.

 

Ik ga uit van ervaring en wat ik (hier) bij mensen zie.
En ik ga uit van de feiten en vooral niet van wat anderen mensen bij weer anderen vooral hier 'denken' te zien. Zoals ik al in die thread zei (meedere posts btw) als het over hermas gaat moet je vooral 'niet' op WF kijken. Things aren't always what they seem to be.

 

Je hele verhaal klopt wel ..... gedeeltelijk
ok...

 

Zaad in je wiet is kut, je kunt wel gaan doen alsof het voor mij minder erg is omdat ik toevallig met wat zaad maken bezig ben... maar je gaat van feminized naar herma naar zaad in je wiet terwijl die eerste link al onzin is. Goed feminized seed is 'niet' meer in herma gevoelig dan regulier zaad, in tegendeel zelfs. Blijkbaar 'geloof' jij liever in de spookverhalen, maar ik mis zoals gebruikelijk een geldige argument, gezond verstand, enige logica, onderbouwing, voor de herma angst en het onzin kweekadvies tegen het gebruik van feminized seeds.

 

Bedenk dat als budgetgrower met zaad wil werken het alternatief regulier zaad is. Mannetjes er uit pikken dus... en dan hou je alsnog vrouwtjes over met minstens net zo veel kans om herma te worden als de feminized version of dezelfde strain in de zelfde (slechte) omstandigheden. Hij heeft een goede optie gekozen voor zijn situatie.

 

Ben wel benieuwd hoe je 'ervaren' hebt dat feminized seeds de schuld is voor de hermas die jij dan hebt gehad. Mijn lijstje met voorbeeld drogredenen gemist zeker? Post hoc ergo propter hoc: aangezien gebeurtenis A voor gebeurtenis B plaatsvindt, moet A wel B veroorzaakt hebben.... niet per se dus.

Edited by Sativied

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit voornamelijk gelet op de 28 a 29 graden en een 1125 kuub afzuiger (vol aan) die toch wel t/m 15% lucht uit de andere kant van de tent zal zuigen.

 

Hoeveel lucht en warmte kunnen wij veroorzaken terwijl er aan de andere kant planten hangen te drogen?

 

Ik zou wel oppassen met die temperatuur, zo hoog in de 20 zal het eindprodukt niet ten goede komen, helemaal als het dan ook nog snel droogt door teveel afzuigen. Het moet ook echt lichtdicht zijn, anders gaat de cyclus nog even door ook als zijn ze geknipt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit voornamelijk gelet op de 28 a 29 graden en een 1125 kuub afzuiger (vol aan) die toch wel t/m 15% lucht uit de andere kant van de tent zal zuigen.

 

Hoeveel lucht en warmte kunnen wij veroorzaken terwijl er aan de andere kant planten hangen te drogen?

 

Ik zou wel oppassen met die temperatuur, zo hoog in de 20 zal het eindprodukt niet ten goede komen, helemaal als het dan ook nog snel droogt door teveel afzuigen. Het moet ook echt lichtdicht zijn, anders gaat de cyclus nog even door ook als zijn ze geknipt.

+1

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leuk die artikeltjes maar zogenaamde "feiten" van zaden banken
Ach ja, zijn allemaal evil corporations die hun klanten voorliegen :smoke Onzin. Niks "zogenaamd' aan die feiten en er staat wel wat meer in dan artikelen van zaden banken. Iedereen die weet waar die het over heeft of met een OPEN MIND het uitzoekt zal je hetzelfde vertellen. Herma-angst bij fem zaad is achterhaald gepapagaai... niets meer, niets minder.

 

Ik ga uit van ervaring en wat ik (hier) bij mensen zie.
En ik ga uit van de feiten en vooral niet van wat anderen mensen bij weer anderen vooral hier 'denken' te zien. Zoals ik al in die thread zei (meedere posts btw) als het over hermas gaat moet je vooral 'niet' op WF kijken. Things aren't always what they seem to be.

 

Je hele verhaal klopt wel ..... gedeeltelijk
ok...

 

Zaad in je wiet is kut, je kunt wel gaan doen alsof het voor mij minder erg is omdat ik toevallig met wat zaad maken bezig ben... maar je gaat van feminized naar herma naar zaad in je wiet terwijl die eerste link al onzin is. Goed feminized seed is 'niet' meer in herma gevoelig dan regulier zaad, in tegendeel zelfs. Blijkbaar 'geloof' jij liever in de spookverhalen, maar ik mis zoals gebruikelijk een geldige argument, gezond verstand, enige logica, onderbouwing, voor de herma angst en het onzin kweekadvies tegen het gebruik van feminized seeds.

 

Bedenk dat als budgetgrower met zaad wil werken het alternatief regulier zaad is. Mannetjes er uit pikken dus... en dan hou je alsnog vrouwtjes over met minstens net zo veel kans om herma te worden als de feminized version of dezelfde strain in de zelfde (slechte) omstandigheden. Hij heeft een goede optie gekozen voor zijn situatie.

 

Ben wel benieuwd hoe je 'ervaren' hebt dat feminized seeds de schuld is voor de hermas die jij dan hebt gehad. Mijn lijstje met voorbeeld drogredenen gemist zeker? Post hoc ergo propter hoc: aangezien gebeurtenis A voor gebeurtenis B plaatsvindt, moet A wel B veroorzaakt hebben.... niet per se dus.

 

Ik heb mijn info vanuit 12 jaar kweek ervaringen en meerdere rondes met fem zaad. Ook heb ik voordat Fem zaad populair aardig wat rondes gedraaid met regulier zaad. Kijk maar eens in mijn album. Ik ben de laatste die achter de kudde aanloopt en maar wat roept. Ik ga uit van mijn eigen ervaringen en wat ik bij andere kwekers ( Hier bijvoorbeeld Krasi, toch niet 1 van de slechte kwekers op dit forum) zie.

 

Hoe kan het dat ik in het zelfde hok met ongeveer de zelfde omstandigheden met Reg zaad en stekken geen herma's had en met Fem zaad meerdere rondes er wel last van had? Het komt omdat fem zaad gewoon gevoelig is voor stressfactoren zoals je zelf aangeeft. Om in jou verhaal te blijven, ik heb reg zaad of stekken en mijn temp is eigenlijk net iets te laag, en er gebeurd niets. Dan heb ik Fem zaad en wordt het ook iets te koud en ik krijg herma's. Dan is Fem zaad toch gewoon gevoelig voor stress? En nee dit is niet 1 keer gebeurd maar een stuk of 4 keer. Inderdaad een spook verhaal, voor de kweker!

 

Rondes die 100% zonder stress verlopen bestaan bijna niet. En daarom zou ik aan een beginner nooit fem zaad aanbevelen omdat die altijd foutjes maken dus de plant stressen. En zeker niet in een commerciële opstelling waar jij 0,0 ervaring mee hebt als ik in je album kijkt. Dat je een paar rondes met 5 plantjes heb gedraaid maakt je nog geen Jorge jorge cervantes. Al denk jij alles te weten en dit ook op een arrogante betweterige manier brengt, niet alleen in dit topic. He

 

Dan zeg jij dat de ervaringen op wietforum niet zijn wat ze lijken te zijn, wat wil je hier nou mee zeggen? Dat mensen dit verzinnen om zaden banken in een negatief daglicht te zetten? Ik weet toch wel wat ik zelf heb meegemaakt?! Het is ook pure onzin dat op WF meer verhalen over herma's dan op andere grote wietforums. Ik zit ook op ICMAG, daar is het niet minder hoor.

 

Nee ik neem artikelen van zadenbanken niet 100% serieus, gevalletje van WC eend adviseert WC eend.

 

 

Zie hier, mooie planten die gemiddeld 50 gram droog waren behalve in de 1e week van de bloei een paar graden te koud en toch herma's. Nee joh het ligt allemaal aan de kweker. :lol:

 

gallery_5015_7010_482234.jpg

Edited by Johnny_Sack
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier een mooi stukje over hermafrodieten, by mr cannabis-encyclopedie Monty.

 

 

Hermafrodiet een vloek of een zegen¿

 

Wat is een hermafrodiet?

 

Een Hermafrodiet of "Herma" cannabis plant is een tweehuizige plant die bloemen van het andere geslacht ontwikkelt. Doorgaans komen we vrouwen tegen die een aantal mannelijke bloemen vertonen, maar het omgekeerde kan ook een mannelijke plant vrouwelijke bloemen laten zien. Wanneer een mannelijke plant vrouwelijke bloemen laat zien noemen we dit een omgekeerde herma "backwards herma". We komen deze over het algemeen maar weinig tegen maar dit komt omdat we de kerels doorgaans al genekt hebben voordat ze vrouwelijke bloemen kunnen vertonen.

 

Het fenomeen dat een tweehuizige plant bloemen van het andere geslacht laat zien kan twee oorzaken hebben:

 

1) Genetische hermafrodieten, deze planten zijn genetisch geprogrammeerd om herma te worden en zullen dat doen in alle omstandigheden.

2) Stress veroorzaakt hermafrodieten, dat zijn planten die genetisch puur man of vrouw zijn maar onder invloed van stress toch bloemen van het andere geslacht aanmaken.

 

De meest gehanteerde manier om stress geïndiceerde herma-bloei tevoorschijn te laten komen is door de plant te stressen doormiddel van temperatuur schommelingen, lichtstress, Ph fluctuaties van voedingswater en bodem of doormiddel van het inzetten van chemicaliën zoals gibberelline zuur en Colloïdaal zilver ', dat de planten stimuleert om van geslacht te veranderen.

 

 

Goede en slechte kanten van Herma's

 

Hermafrodieten worden meestal beschouwd als een slechte zaak en de meeste kwekers gooien ze meteen uit hun hok of tent om te voorkomen dat het stuifmeel van een herma de andere vrouwelijke planten bestuift.

 

Wanneer een genetisch bepaalde herma zicht zelf bestuift dan zullen de nakomelingen uit dit zaad 100% herma zijn. Bestuift herma-stuifmeel een andere 100% vrouwelijke plant dan is de kans dat haar nakomelingen ook genetisch herma zijn 50 %. Dit is natuurlijk een goede reden om herma's meteen uit je hok of tent te gooien omdat we nu niet echt op genetisch bepaalde herma's zitten te wachten.

 

Er zit echter ook een goede kant aan hermafrodiete cannabis. Cannabis planten zijn doorgaans genetisch volledig vrouwen (ze hebben xx chromosoom) of mannen (XY-chromosoom), maar als we deze planten stressen dan kunnen ook deze bloemen van het tegenovergestelde geslacht vertonen.

Als een genetische vrouw, die alleen het xx-chromosoom heeft, een mannelijke bloem aanmaakt dan kan ze dus enkel het X geslachtschromosoom doorgeven. Wanneer we dit stuifmeel verzamelen en er een andere genetische vrouw mee bestuiven dan zullen haar nakomelingen uit haar zaden enkel het xx-geslachtschromosoom kunnen bevatten en dus vrouw worden mits ze onder gunstige omstandigheden opgroeien en niet gestrest worden.

 

Bovenstaande is één van de manieren waarop zaadbanken vrouwelijke cannabis zaden maken. Dit kunnen we zelf ook heel gemakkelijk doen maar je moet er dan wel zeker van zijn dat je planten herma zijn geworden door de stress die je bewust hebt toegebracht en niet door genetische aanleg. Stress-herma's kunnen dus zeer waardevol zijn!

 

Wanneer je dus wil proberen om zelf gefeminiseerde zaden te maken moet je eerst op zoek naar een dame die je met normale stress niet tot herma-bloei krijgt aangezet. Deze dame zal genetisch gezien een zeer lage herma tendens hebben en de kans dat haar nakomelingen genetisch bepaalde herma-bloei gaan vertonen is dan zeer klein. Je moet deze dame dan wel haast dood stressen om haar aan te zetten tot de aanmaak van wat mannelijke bloemen. De meeste zaadbanken doen dit dan ook door chemische stress.

 

Vaak hoor je: "herma-zaden kun je weggooien" echter bedenk het volgende eens: Uit de nakomelingen van je eigen herma-zaden zal er een bepaald aandeel ook weer herma worden en een aandeel vrouw. De verhouding vrouw/herma zal in ieder geval gunstiger zijn dan wanneer men uit regulier zaad zou vertrekken omdat uit de reguliere zaden zowel

mannetjes, vrouwtjes als Herma's zouden kunnen voortkomen. We hebben echter de het mannelijk aandeel uit onze zaden verwijderd er is nergens een Y te bekennen in ons herma zaad dus het uiteindelijke aandeel vrouwe wat je overhoud zal aanzienlijk hoger zijn dan wanneer je vanuit regulier zaad zou zijn vertrokken. We gaan er hier dan wel vanuit dat het stuifmeel van een haast zuivere vrouw komt met een zeer lage genetische herma-tendens.

 

Een andere vorm van hermafroditisme is het verschijnen van een paar mannelijke bloemetjes midden in en vrouwelijke top (banaantjes) Doorgaans zien we dit in de laatste weken tot dagen van de bloei. Deze vrouwen worden niet beschouwd als herma's. Het is een natuurlijke verschijnsel laat in de bloei van een cannabisplant die niet bestoven is. Het is een soort van noodmechanisme van de plant die zo probeert om zichzelf toch nog te bestuiven en zo toch nog haar genen door te kunnen geven. De ene strain vertoont dit weer meer dan de andere.

 

Dit fenomeen word aangestuurd door plant-stuur-stoffen en is dus niet genetisch bepaald. Het stuifmeel uit een banaantje is dus zeer waardevol! Er is echter een probleem, de bananen zijn doorgaans nog niet rijp terwijl je wiet wel al rijp is. Om echter aan het waardevolle stuifmeel te komen zouden we de plant overrijp moeten laten worden. Dat is natuurlijk jammer van je wiet. De THC zal grotendeels weer afgebroken zijn als het stuifmeel rijp is. Je kan natuurlijk gefaseerd oogsten en enkel een paar toppen laten staan die veel bananen bevatten. De rest oogst je gewoon. Een tweede nadeel is dat deze manier is dat het veel tijd kost. Je zou dan eigenlijk met meerdere hokken moeten werken. Stuifmeel kan je niet zo heel lang bewarem dus je zou eigenlijk er voor moeten zorgen dat er reeds een aantal vrouwen die in de tweede tot derde week van de zichtbare bloei zijn, klaarstaan om bestoven te worden op het moment dat de bananen rijp zijn.

Edited by Krasi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo... dat is zeker wel een mooi stukje informatie.

Wel een brok lezen met alle YX XX X informatie, maar misschien dat ik (wanneer ik een 1 plants hokje heb gemaakt) nog wel eens hier mijn eigen zaden mee ga maken.

Echter heb ik wel gehoord dat het stuifmeel van een wiet plant geen grapje is (kan vele tientallen kilometers worden gedragen).

Daarom alleen al is het erg onverstandig om de lucht van buiten af aan te zuigen want stel dat iemand in de buurt en mannetjes/herma plant heeft staan en het niet in de gaten heeft.

 

maarja is wel weer iets voor een leuk expirimentje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu 2 rondes met elke keer 50 planten feminized seeds gewerkt, ik heb gelukkig geen last gehad van herma's.

En mijn temperaturen waren niet bepaald ideaal haha.

Ik denk dat een licht-lek misschien wel herma's kan veroorzaken.

Ik ga gewoon verder met zaad ;) lekkere dikke stammen en dikke toppen, geen insecten en je kan zelf kiezen welk soortje je wil kweken.

Ik ontkiem ze wel de eerste 2 weken in ideale omstandigheden (in een DP90 met TL) Misschien dat ik daarom nooit herma's heb.. kweenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb nu 2 rondes met elke keer 50 planten feminized seeds gewerkt, ik heb gelukkig geen last gehad van herma's.

En mijn temperaturen waren niet bepaald ideaal haha.

Ik denk dat een licht-lek misschien wel herma's kan veroorzaken.

Ik ga gewoon verder met zaad ;) lekkere dikke stammen en dikke toppen, geen insecten en je kan zelf kiezen welk soortje je wil kweken.

Ik ontkiem ze wel de eerste 2 weken in ideale omstandigheden (in een DP90 met TL) Misschien dat ik daarom nooit herma's heb.. kweenie.

hoe beoel je de temp was niet echt ideaal? was het te koud of te warm? ik heb namelijk het idee dat het beter te warm kan zijn dan te koud,ik heb ook vaker een temp van boven de 30 gehad en een

donker temp van zo 25 graden en heb in die omstandigheden ook nog nooit hermas gehad,wel toen ik eens een keer in de winter een temp zag in het hok van 17 graden in het donker had ik meteen weer last

van een paar planten die wat zaad hadden,weet het natuurlijk niet zeker maar te koud lijkt me slechter dan te warm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad jack white, bij mij ook te warm! het zou kunnen dat hermas vaker ontstaan door te lage temperaturen (en licht inval)

Ik heb nog niet gekweekt met zaad in de winter

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een andere vorm van hermafroditisme is het verschijnen van een paar mannelijke bloemetjes midden in en vrouwelijke top (banaantjes) Doorgaans zien we dit in de laatste weken tot dagen van de bloei. Deze vrouwen worden niet beschouwd als herma's. Het is een natuurlijke verschijnsel laat in de bloei van een cannabisplant die niet bestoven is. Het is een soort van noodmechanisme van de plant die zo probeert om zichzelf toch nog te bestuiven en zo toch nog haar genen door te kunnen geven. De ene strain vertoont dit weer meer dan de andere.

 

 

ookal zouden we het geen hermafodiet mogen noemen, feit is dat er bij boven beschreven situatie(onderontwikkeld) zaad in je wiet komt en dat niet wenselijk is!!

(zolang je geen gepland zaadkweekje aan het doen bent)

 

maar zeker nuttige info krasi!!!

 

lekker helder en duidelijk uitgelegd

 

k was hier ook al een poosje mee aan het stoeien maar blij dat het nu helder is!

Share this post


Link to post
Share on other sites
'k zal vanavond nog even nieuwe foto's maken.

Je afspraken na komen :D en na deze kweek, je kappen en vsa's aarden. ;)

 

 

:P B) B)

Edited by BBB

Share this post


Link to post
Share on other sites
ookal zouden we het geen hermafodiet mogen noemen, feit is dat er bij boven beschreven situatie(onderontwikkeld) zaad in je wiet komt en dat niet wenselijk is!!

(zolang je geen gepland zaadkweekje aan het doen bent)

 

De banaantjes die aan het einde van je bloei in je toppen verschijnen zullen nooit de tijd hebben om je planten te bestuiven en tot zaad ontwikkeling te komen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft je afzuiger wel genoeg capaciteit? 4 * 600 = 2400m3 lijkt mij. Je kon je zaadjes direct in de aarde ontkiemen, dan had je wel zaai- stek aarde moeten aanschaffen.

 

Ik zie dat je Light Mix van Plagron gebruikt, ik hoop dat je wel een PH meter hebt. Misschien is het beter als je de complete lijn van Plagron gebruikt. En dan wel de Bio lijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

The End ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
ookal zouden we het geen hermafodiet mogen noemen, feit is dat er bij boven beschreven situatie(onderontwikkeld) zaad in je wiet komt en dat niet wenselijk is!!

(zolang je geen gepland zaadkweekje aan het doen bent)

 

De banaantjes die aan het einde van je bloei in je toppen verschijnen zullen nooit de tijd hebben om je planten te bestuiven en tot zaad ontwikkeling te komen. ;)

 

 

Precies, lemonskunk van ghs heeft er last van, geen zaad in mijn wiet gehad. En heb tot de oogst ze laten zitten in de hoop wat stuif te kunnen vangen. ( wist dat je er andere planten ermee kon bestuiven). Helaas pindakaas.

 

Beginners kunnen prima aan de slag met fem zaad, hoeven de mannetjes er niet uit te halen. Een hoop beginners weten niet eens hoe een man eruit ziet. Mijn kweekmaat heeft alleen verstand van wietroken en totaal geen planten kennis en die heeeft nog nooit een herma gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites
'k zal vanavond nog even nieuwe foto's maken.

Je afspraken na komen :D en na deze kweek, je kappen en vsa's aarden. ;)

:P B) B)

The End ??

 

ja ik dacht dat er toch niet al te veel meer zouden meekijken en het ging toch al way off topic.

 

Ook hebben we de dames al tot boven de lampen staan en is er geen houden meer aan.

Dus echt mooie foto's worden het niet meer.

We zien wel wat deze ronde nog brengt en beginnen eind volgende maand weer met volle moed (drogen en wegbrengen, dan pas nieuwe spullen bestellen want geld is nog steeds op). Ook krijg ik de volgende ronde hulp van een ervaren topper/knakker/fimmer.

 

Ik heb in de tussentijd hééééééééééééé (even adem halen) éééééééél veel gelezen (meer als in mijn totale hbo tijd).

Van ontkiemen in een glas met waterstofperoxide t/m ec waarden en wat lucht/co2/zwafel doet.

 

Ik ben van plan om al het geld wat ik overhoud te investeren in nieuwe apparaten/verbeteringen, dus er zullen vele volgen.

Eveneens een paar echte Mac Gyver custom made laag stroomgebruik koeling oplossingen.

 

Ook volg ik dat topic van 4 x J Herer Dr240 W II / Scrog / Eerste kweek alleen heb ik wat moeite om het te geloven sinds er geen foto's van stekje t/m helemaal vol en goed gescorgd staan en bombvol is.

Maarja daar ga ik achter komen sinds ik zelf ook "maar" 16 dames ga neerzetten of heel misschien zelfs nog minder :icecool.

 

Ik zal nog een foto maken van de toppen als ze bijna op knappen staan (2 weken max) en als het allemaal gedroogd is inc. het totale gewicht enzo.

 

p.s. toen het zo herma offtopic ging had ik eerlijk gezegd al een slotje verwacht, maar schijnbaar is ie er net tussendoor geglipt

m.v.g. Budgetgrower

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heeft je afzuiger wel genoeg capaciteit? 4 * 600 = 2400m3 lijkt mij. Je kon je zaadjes direct in de aarde ontkiemen, dan had je wel zaai- stek aarde moeten aanschaffen.

 

Ik zie dat je Light Mix van Plagron gebruikt, ik hoop dat je wel een PH meter hebt. Misschien is het beter als je de complete lijn van Plagron gebruikt. En dan wel de Bio lijn.

4 x 600 = 2400m3 afzuiger??? B) volgens mij heb jij nog nooit gekweekt en als dat wel zo is dan weet je dat het onzin is wat jij zegt :P en hoezo moet die de bio lijn gebruiken? omdat die dan een beter

rokertje heeft? niet iedereen kweekt met 4 planten onder 1 x 400 watt voor eigen gebruik, en hoe zie je dat ontkiemen voor je dan? eerst 56 potten aarde vullen met zaai stek grond en zodra ze ontkiemd zijn alle 56 potten vervangen voor andere aarde,succes! ;)

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moskoufiets Ik heb inderdaad niet genoeg afzuig capaciteit maar dat komt omdat we maar 2 lampen van 600 watt zouden doen. en dan is 1000 m3 wel genoeg.

 

We hebben geen PH meter sinds we de complete lijn van hesie gebruiken en die is ph stabiliserend.

We gaan de volgende grow ontkiemen in waterstof peroxide en dan planten in stekjes grond in 1 liter "zakjes" en daarna overpotten naar hun grote 26 of 41 liter smart pot.

Ook schaffen wij een 2000 m3 stalenbox afzuiger aan en gaat de huidige 1000 m3 als inblaas.

Maar dit zal over een maand wel allemaal duidelijk op het forum komen onder een nieuw bouwverslag en daarna komt er een kweekverslag.

meer informatie is al te vinden op: nieuwe opstelling en planten per m2

 

hierna komen nog een paar foto's van de toppen en het gedroogde spul en nog van alles geknipt, voor de rest wou ik hier geen wellus niettus ik heb gelijk topic van maken.

 

m.v.g. Budgetman

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok nog effe een paar foto's van de toppen atm

Weirde geinige foto :lol:

gallery_38229_15937_3241485.jpg

 

met normale lamp

gallery_38229_15937_1892628.jpg

gallery_38229_15937_768771.jpg

gallery_38229_15937_1430543.jpg

gallery_38229_15937_2513742.jpg

met HPS

gallery_38229_15937_1907506.jpg

hierna komen "alleen nog" nog foto's alles alles geoogst is en daarna nog van het totale gewicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...