Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Budgetgrower

55x power Plant, 4x600W, eerste kweek

Recommended Posts

49~55% is in de donker periode. in de licht 40~45.

 

Das goed. Mijne tikt de 80 aan in week 7. Nog geen rot gezien. Overdag rond de 40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er op zich leuk uit, alleen vind ik het ook een fout om in deze grote met fem zaad te werken. Als er ergens in het midden een herma zit (wat gewoon veel voorkomt bij fem zaad) ga je dat niet zien. Zie je pas als je oost en je toppen vol met zaad zit en je de handel niet kunt slijten.

 

Zaad heb je denk ook zo goedkoop mogelijk gekocht. Ik hoop voor je dat dit je allemaal bespaard blijft maar eerst klein beginnen of goed inlezen kan je een hoop drama besparen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ziet er op zich leuk uit, alleen vind ik het ook een fout om in deze grote met fem zaad te werken. Als er ergens in het midden een herma zit (wat gewoon veel voorkomt bij fem zaad) ga je dat niet zien. Zie je pas als je oost en je toppen vol met zaad zit en je de handel niet kunt slijten.

 

Zaad heb je denk ook zo goedkoop mogelijk gekocht. Ik hoop voor je dat dit je allemaal bespaard blijft maar eerst klein beginnen of goed inlezen kan je een hoop drama besparen.

 

We gaan er idd nog een keer plant voor plant goed doorheen om alles te controleren, maar dat is pas over iets meer dan een week. we gokken dat we dan nog wel op tijd zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja...... Das fucked-up....

Dit gaat een hell worden ,kerel...

 

Lezen is de key..

 

 

Btw.... Wat is shite?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt de hoogste uitschieters nogsteeds knakken. proberen de lampen zo hoog mogelijk te hangen

 

hoeveel planten heb je er uiteindelijk uitgehaald?

Share this post


Link to post
Share on other sites
je kunt de hoogste uitschieters nogsteeds knakken. proberen de lampen zo hoog mogelijk te hangen

 

hoeveel planten heb je er uiteindelijk uitgehaald?

 

we hebben er van de 55 eerst 3 kleintjes uitgehaald die totaal ondergesneewd waren en daarna nog eens 20 uitgehaald en in een andere tent gezet.

 

tja we hebben nog nooit geknakt en weten niet wat er dan nog mee gaat gebeuren nu we al bijna halverwege de bloei zijn.

 

@urbangrower Power plant zoals het topic header al zegt :P

Lezen is de key.. ;)

 

Hoe hoog kan je een plantje voorgroeien in een 9x9x9.5 pot 1.250 liter ?

voordat je hele pot vol zit met wortels en je ze in een 12 liter pot wilt zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie dat je een afzuiger van 1100 m3 hebt voor 4 x 600 watt die op 90% draait en dan een temp van 31 graden in je tent met dit weer netjes! ;) van waar pak jij de verse lucht dan? ben ik echt zeer benieuwd naar kan ik miss nog wat leren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zie dat je een afzuiger van 1100 m3 hebt voor 4 x 600 watt die op 90% draait en dan een temp van 31 graden in je tent met dit weer netjes! ;) van waar pak jij de verse lucht dan? ben ik echt zeer benieuwd naar kan ik miss nog wat leren.

ik pak de lucht van BUITEN :P echt niet aan te raden want bij een regenbui zoals van net gaat de luchtvochtigheid 10% om hoog.

en 1100 m3 afzuiger is echt te weinig, maarja we hadden origineel maar 2x 600 watt dus tja :jump:

 

Afzuiger draait op 90% standaard en 100% als de temperatuur boven de 28 graden komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

van waar pak je dan wel de lucht? en heb je nu 2 x 600 watt draaien of 4 x 600 watt? ja als indd de luchtvochtigheid met 10% stijgt dan zal ik indd de lucht niet van buiten pakken levensgevaarlijk ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

trouwens heb je er ook al over nagedacht hoe je het hermafrodiet gebeuren gaat aanpakken? neem aan dat je ze daar in het midden niet meer kan controleren ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ziet er op zich leuk uit, alleen vind ik het ook een fout om in deze grote met fem zaad te werken. Als er ergens in het midden een herma zit (wat gewoon veel voorkomt bij fem zaad) ga je dat niet zien. Zie je pas als je oost en je toppen vol met zaad zit en je de handel niet kunt slijten.

 

Zaad heb je denk ook zo goedkoop mogelijk gekocht. Ik hoop voor je dat dit je allemaal bespaard blijft maar eerst klein beginnen of goed inlezen kan je een hoop drama besparen.

 

We gaan er idd nog een keer plant voor plant goed doorheen om alles te controleren, maar dat is pas over iets meer dan een week. we gokken dat we dan nog wel op tijd zijn.

;) je moet je planten toppen blijven controleren en vooral in de laaste weken dan gaan ze vaak banaantjes( zaad) produceren wat je nu zeker nog niet kunt zien! ik zal als ik jou was je er eens iets meer in verdiepen en er niet

te makkelijk over denken :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteravond midden tussen de dames gestaan en alle dames eens goed onder hun oksels bekeken en overal was het duidelijk dat het geen herma was.

Ook gelijk goed gecontroleerd voor spint en tot mijn verbazing nog steeds niets.

 

Hoe kan dit? waarom heb ik nog geen spint ik zuig de lucht van buiten ongefilterd aan.

Heeft spint een hekel aan zoute zeelucht? Ik zit relatief dicht bij de zee.

Ook pak ik mijn lucht redelijk hoog weg zo'n 5 meter hoog zonder significante andere hoge gebouwen of bomen in de buurt.

 

'k zal vanavond nog even nieuwe foto's maken.

 

De dames hebben een vat van 200 liter in 5 dagen opgedronken. Dit lijkt me een beetje veel maar ik heb de vloer bekeken en nergens ligt water.

De afzuiger staat constant op 90% en knalt naar 100% bij licht aan.

De temperatuur gaat overdag met kachel op een stabiele 24 graden en 's nachts met lampen aan op 29 graden met een lv van 45~65%.

Omdat 's nachts de kachel niet aan staat en de buitenlucht dan kouder is en we via de onderste ventilatie roosters aanzuigen is het op pot hoogte een andere temperatuur dan halverwege de tent waar de afzuiger temp meter hangt.

 

Alles lijkt voorspoedig te gaan en we hopen over 3 of 4 weken te oogsten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mannetjes zul je niet snel krijgen van gefeminiseerde zaden wel hermafrodiet dat krijg je pas op het laatste en dat zul je niet aan de oksels zien ;) hou goed je toppen in de gaten!

als het zo makkelijk zal gaan om alleen onder de oksels van de plant te kijken dat zal geweldig zijn :lol: daarom zorg ik dat ik door de planten heen kan lopen en iedere plant grondig kan bekijken :smoke

spint krijg je ook meestal niet op zaadplanten die krijg je meestal er gratis bij van de stekken boer ;)

hou het zo zou ik zeggen want als je ze eenmaal in je hok hebt zijn ze er nog moeilijk uit te krijgen en blijf je bestrijden :(

 

ps: zoek maar eens op google afbeeldingen hermafrodiet dat zul je een stuk wijzer maken en weet je waar je op moet letten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mannetjes zul je niet snel krijgen van gefeminiseerde zaden wel hermafrodiet dat krijg je pas op het laatste en dat zul je niet aan de oksels zien ;) hou goed je toppen in de gaten!

als het zo makkelijk zal gaan om alleen onder de oksels van de plant te kijken dat zal geweldig zijn :lol: daarom zorg ik dat ik door de planten heen kan lopen en iedere plant grondig kan bekijken :smoke

spint krijg je ook meestal niet op zaadplanten die krijg je meestal er gratis bij van de stekken boer ;)

hou het zo zou ik zeggen want als je ze eenmaal in je hok hebt zijn ze er nog moeilijk uit te krijgen en blijf je bestrijden :(

 

ps: zoek maar eens op google afbeeldingen hermafrodiet dat zul je een stuk wijzer maken en weet je waar je op moet letten.

 

 

bedankt voor je post, want ik had ze inderdaad verward met mannetjes.

Het forum had al van je hermafrodiet een link gemaakt met goede foto's.

 

Is het waar dat hoge temperaturen (29+) bij de groei herma's opleveren? of is dit bij een andere periode/temperatuur?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ligt aan het soortje en de genetica :smoke

het ene soortje of genetica is er meer gevoelig voor dan het andere....

Edited by pietje wiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

ligt indd ook aan de genetica het zal niet alleen door stres komen of warmte ik heb wel eens een draai gehad met zeer hoge temp 38 + en op het einde was er geen hermafrodiet te bekennen.

waar je wel echt goed op moet letten is dat ze geen licht stres krijgen bijv een spleet licht in de donker periode daar zijn ze wel echt gevoelig voor dat kan ik al te goed weten :smoke

dus zorg dat alles licht dicht is en ook geen schakelaars van stekker dozen of wat dan ook flikker die aub de tent uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het mij vraagt komen die herma's o.a. door de silvere/witte bodem. Planten zij mogelijk extreem gevoelig voor lichtreflecties aan de onderkant van de bladeren. Maanlicht/sterrenlicht wordt immers nauwelijks weerkaatst.

Ik heb nog nooit herma's gehad in een kast me zwarte ondergrond tenzij er iets goed fout was, zoals de lamp laten branden. Terwijl als ik in de tent met witte bodem, homebox, me goed aan de relels houd, dus geen lichtkieren laat onstaan, gaat het ook goed, anders heb ik meestal wel iets in de planten zitten, meestal zeer weinig overigens, en vrijwel altijd in de laatste weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je het mij vraagt komen die herma's o.a. door de silvere/witte bodem. Planten zij mogelijk extreem gevoelig voor lichtreflecties aan de onderkant van de bladeren. Maanlicht/sterrenlicht wordt immers nauwelijks weerkaatst.

Ik heb nog nooit herma's gehad in een kast me zwarte ondergrond tenzij er iets goed fout was, zoals de lamp laten branden. Terwijl als ik in de tent met witte bodem, homebox, me goed aan de relels houd, dus geen lichtkieren laat onstaan, gaat het ook goed, anders heb ik meestal wel iets in de planten zitten, meestal zeer weinig overigens, en vrijwel altijd in de laatste weken.

helemaal met je eens heb precies het zelfde! als je goed aan de regels houd zul je er een stuk minder last van hebben :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan jullie genoeg voorbeelden geven van mensen

die ook gewoon een zwarte bodem in hun ruimte hadden

en die ook herma's hadden.

het ligt echt niet aan de lichtreflectie tegen de onderkant van het blad............................

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik kan jullie genoeg voorbeelden geven van mensen

die ook gewoon een zwarte bodem in hun ruimte hadden

en die ook herma's hadden.

het ligt echt niet aan de lichtreflectie tegen de onderkant van het blad............................

bedoel je nou herma's of hermafrodiet? nee maar wel als het donker moet zijn en je hebt ergens een spleetje licht wordt het meteen al veel erger door de reflectie! ik heb in iedere geval niet meer zo veel last van hermafrodiet nou ik alles

pikken donker heb hoog uit een paar zaadjes daar kan ik wel mee leven, gewoon niet in het hok komen als het donker is ook geen fotos maken of wat dan ook gewoon met trust laten dan is er echt niks aan de hand, er zijn mensen die

constant naar de planten gaan kijken ook als ze slapen dat moet je gewoon niet doen dat is gewoon een gouden regel staat bijna op iedere online zaad site!

Share this post


Link to post
Share on other sites

herma is de afkorting van hermafrodiet :smoke

 

je hebt idd een punt dat je dames herma trekken kunnen krijgen

door stress. dit kan idd komen door lichtinval in de donkere uurtjes.

dit kan ook komen door te groot verschil in dag/nacht temp.

 

dit kan echter niet ontstaan door reflectie van licht op de onderzijde van het blad.

 

krasi had een jaar geleden een ronde van Female seeds- White Widow x Big Bud

ook hij had last van herma's.

en dat heeft echt niet aan de kweker gelegen :lol:

 

hier ff een linkie, http://www.wietforum.nl/BiggerandBetter-t88648.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat waren idd genetische herma`s van Shemale-Seeds.

 

M`n laatste Amnees vs s5 battle had ik reflecterende grondzeiltjes, geen herma`s, dat geld ook voor de 4 voorgaande ronden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat waren idd genetische herma`s van Shemale-Seeds.

 

M`n laatste Amnees vs s5 battle had ik reflecterende grondzeiltjes, geen herma`s, dat geld ook voor de 4 voorgaande ronden.

heb je verslag eens zitten bekijken wat een toppen :lol: :smoke!! ben je nu verder gegaan met stekken of ben je door gegaan met die amnees?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben weer met andere stekken in de weer gegaan, en nu weer met andere......ik kan niet stil zitten hè. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet zeggen het valt me iig op, ik zal eens gaan experimenteren.

 

Als grote temperatuur verschillen belangrijk zij, kijkend naar in welk klimaat planten groeien, dan kan het voornamelijk alleen aan de grond temperatuur verschillen liggen. die was in me vorige hok veel constanter vanwege actieve inlaat.

 

Wat ik al zij ik ga het gewoon proberen. Ik ben iig niet helemaal content met 3 op 4 oogsten enkele zaden ertussen, voelt onnatuurlijk. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...