Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Limbic

Plants going wild!

Recommended Posts

Ik weet het niet hoor PH......

ik heb een pot met 12 zaden, waar ik 9 vrouwtjes in heb maarrrrrr

heb ook een pot met dezelfde aarde etc enkel andere soort zaden en daar had ik 10 mannetjes en 2 vrouwtjes.

Lijkt me gewoon weer een gemiddelde van 50/50.

 

Je zou haast verwachten dat wanneer het tegen zit in de natuur zij er juist iets op bedenkt om zich meer voort

te planten en dan juist meer (herma) dames geeft.

Dan zou iedereen met de ratio 50/50 het toch niet helemaal goed doen? Is er een zaadleverancier die reguliere zaden aanbied die

aangeeft op 80% vrouwen in gunstige omstandigheden?

Ben benieuwd.

 

gallery_21454_15855_549285.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik weet het niet hoor PH......

 

Ik weet het wel en met mij vele ;)

Cees en Atmo bv

 

Als je er van uit gaat dat een zaadje op toffe grond, genoeg licht, en de juiste verhouding wat pH en EC aangaat krijgt… in 90% van de gevallen een vrouw wordt… dan kun je daar veel mee. Dat zulks een natuurwet is….. komt door het volgende. Cannabisplantjes beslissen pas tussen de 6-de en 11-de levensweek of ze man of vrouw worden. Het ligt eraan waar ze staan, hoeveel licht ze krijgen, of er voeding genoeg is, of het medium goed is… en waarschijnlijk nog factoren die wij niet eens kennen. Om een voorbeeld te geven het volgende : Zaai een veldje in en laat ze gaan… zaai na twee weken tussen de reeds groeiende planten nogmaals, en je kunt er zeker van zijn dat die tweede ronde 95% mannen oplevert. Waarom ? Omdat ze gewoonweg licht te kort komen en een man erg simpel omhoog kan schieten (sprieten) om er toch bovenuit te komen. Overlevingsdrift dus !

BRON

 

Ik zelf heb in mijn zaaitijd ook scores gehad van 80/20

 

gallery_22925_8436_3684.jpg

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat je moet opgeven Limbic,maar zoals er hier al veel mensen aangeven staat je gezondheid voorop.

Wat PH zegt kan wel kloppen hoor,ik heb het ook wel een getest met schaduwplaatsen en zonnigeplaatsen.

Schaduw plaatsen leveren over het algemeen 80/20 mannen vrouwen op.

Nog succes gewenst met je zadenkweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannabisplantjes beslissen pas tussen de 6-de en 11-de levensweek of ze man of vrouw worden...

 

Say what? :lol: :smoke

Dus eerst staat die 8 weken onder de schaduw van de andere planten en dan denktie nou laat ik toch maar n baard groeien, dan schiet ik hier nog een keer door dat bladerdak door?

 

Zelf heb ik ook zware ''wortelstress'' gehad, meerdere malen zelfs.. Precies hetzelfde plaatje als hier. Gewoon zonder poespas 50/50...

 

med_gallery_23901_10532_2297180.jpg

med_gallery_23901_10532_2243371.jpg.

 

EDIT* En dat werden nog planten van 1.60 in het najaar hoor :(

Edited by Bastet

Share this post


Link to post
Share on other sites
. Gewoon zonder poespas 50/50...

 

Dat is met poespas,zonder poespas heb je 80/20....dus je doet gewoon iets giga verkeerd!

 

Dat zegt Cees met 40jaar kweek ervaring en van vele meer.

Lees eens de verslagen van daar met zaad die liegen niet!

 

 

Tis een raar plantje he' :smoke

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plaatjes Bastet :(

(Spees)Cees weet waar hij over praat, maar mbt "die Denen"...... :lol:

Lastig te bewijzen wat een zaadje zou doen als....? Maar ik wil best geloven dat 20-30% een 'veranderings' factor in zich heeft

als overlevingsdrift.

 

Dit is een plaatje van de wortels. Te weinig ruimte voor ze, maar verder geen lastige verwikkelingen. :smoke

 

gallery_21454_15855_3114469.jpg

 

 

Laatste plaatjes van de meeste........ dit was de 20e.

 

gallery_21454_15855_81042.jpg

 

gallery_21454_15855_1838857.jpg

 

 

En hier de laatste, en late mannen. Heb nu alles verwijdert op een paar mooie geselcteerde dames na. ;)

 

gallery_21454_15855_549285.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles verwijderd in de zin van kapoet?

 

Zonde zonde maar het is niet anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haaii,

 

Klote dat je gezondheid je in de steek laat.

Zeker als je zoveel mooie plantjes hebt staan! :lol:

Beterschap!

 

Staan of stonden al die plantjes nou gewoon in je tuin? :smoke

 

Jawszz

Share this post


Link to post
Share on other sites

:smoke Jammer, volgend jaar weer een jaar, en misschien kan je er toch nog wat mooie zaden vanaf halen. Je boontjes van vorig jaar doen het tot nu toe perfect bij mij.

 

Ik heb nog geen herma's gespot.

 

Laterr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mooie plaatjes Bastet :smoke

 

(Spees)Cees weet waar hij over praat,

Cees weet waar over die praat mbt zaad zaailingen en zaaien.

Geloof mij dat ik ook niet zomaar iets aan neem en zelf ook eerst moest ondervinden dat het wel degelijk zo werkt!

En op de manier zoals Cees zegt dat je moet zaaien heb je meer % ♀

 

Roots trailers zijn uitstekend voor STEKKEN maar zaailingen hebben al wortelstress als de penwortel draait en geen ruimte krijgt.

 

De uitgesproken verticale wortelstructuur
BRON

 

Zonder poespas is een score van 70/80% ♀ mogelijk :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo.

 

Bedankt voor je uitleg PH. Als jij het zegt wil ik het ook zeker wel geloven. Al betwijfel ik of ik met zaden kweken

er beter van af ben met die twijfel dames. :D

 

Mooi Polygonum :smoke gezien hoe je het doe is er ook geen reden voor herma's........wat een struiken man! :P

 

Thanks pietjepuck. Zaad kweek blijf ik het mooist vinden. :lol:

 

Dank je jawszz. Gezondheid heeft me een poos geleden in de steek gelaten maar het is nu ik die de schuldige is en niet

aan m'n conditie werk. Beetje eigen schuld. :(

 

Zo goed als alles kapoet Johnny_Sack.

Heb enkel nog een aantal Royal Dane's, Danish Gold en WS07xDG geselecteerd wat wel weer een luxe was om te kunnen kiezen

uit zo'n 150 dames. ;)

 

Véééééééééélste lang in rootrainers laten zitten en ze een paar keer laten uitdrogen................................ 2 dagen geleden in pot verzet.

03 augustus

 

gallery_21454_15855_738627.jpg

 

 

De bedoeling is nu dat ze zo klein mogelijk blijven en zo snel mogelijk klaar zijn, dus zo veel mogelijk in 1 pot en gáán. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je nog zaden maken van die WS07xDG?

 

 

Plantjes zien er nog goed uit na dat je ze zo hebt mishandeld. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

je plantjes zien er goed uit, dat gaan mooie struikjes worden!

 

is er een groot verschil in opbrengst als je ze met 6 bij een zet of een apart?

 

grtz, animal :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een verschil van groot en klein. :smoke Planten groeien door zolang ze het naar hun zin hebben.

Ik heb momenteel een auto AK man buiten staan Johnny_Sack dus een WS07xDG kruising ontkom ik niet aan. Had graag een extra man in

de tuin gehad maar om kruisbestuiving te voorkomen heb ik dat niet gedaan.

 

De aarbeienplantjes ook maar even met neem behandelt............

 

gallery_21454_15855_3471257.jpg

 

denk niet dat ze het lekker vonden en heb dit mannetje en vrouwtje maar meteen uit de tuin gezet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Royal Dane's zetten de bloei door.

 

gallery_21454_15855_2772526.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan die nou nog steeds in roottrainers?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mooie plaatjes Bastet :smoke

 

(Spees)Cees weet waar hij over praat,

Cees weet waar over die praat mbt zaad zaailingen en zaaien.

Geloof mij dat ik ook niet zomaar iets aan neem en zelf ook eerst moest ondervinden dat het wel degelijk zo werkt!

En op de manier zoals Cees zegt dat je moet zaaien heb je meer % ♀

 

Roots trailers zijn uitstekend voor STEKKEN maar zaailingen hebben al wortelstress als de penwortel draait en geen ruimte krijgt.

 

De uitgesproken verticale wortelstructuur
BRON

 

Zonder poespas is een score van 70/80% ♀ mogelijk :lol:

 

 

In mijn topic heb ik wat plaatjes gezet van een vezel hennep veld. Die zaden worden uiteraard direct in de grond gezaaid, en inderdaad denk ik een verhouding van maximaal 20% man als het niet minder is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
In mijn topic heb ik wat plaatjes gezet van een vezel hennep veld. Die zaden worden uiteraard direct in de grond gezaaid, en inderdaad denk ik een verhouding van maximaal 20% man als het niet minder is.

Dat is pas zonder poespas @Bastet.... :P

 

Direct ingezaaide zaailingen geven de minste stress Johnny ;)

 

3x♀

 

gallery_22925_15867_160584.jpg

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Dat zal ik volgend jaar ook eens doen meteen inzaaien ,kijken of er dat minder mannen of herma,s komen ,want daar word je toch wel ziek van .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij zijn er meerdere factoren van invloed, ook de tijd wanneer je ze laat ontkiemen...mijn (weinige) ervaring is dat de vroege voorjaarsplanten vaker man zijn en degenen die je als laatste zet, in augustus doe ik altijd nog een najaarsronde autoflower, dat die bijna allemaal vrouwelijk zijn, misschien omdat degenen in het voorjaar toch ligt stressen dat ze 16 uur licht op hun dak krijgen in juli, terwijl die in het najaar alleen maar bezig zijn zo snel mogelijk af te bloeien tegen het snel minder wordende daglicht...ik weet het niet, heb alleen het gevoel dat dat ook van invloed is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was toch ook zo hoe kouder hoe meer mannen. Zal volgend jaar eens direct in grond zaaien proberen. Opkomst zal wel minder zijn omdat ze veel kwetsbaarder zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Dat doe ik volgend jaar ook johnny ,meteen inzaaien ,en wat betreft de kou daar ligt het bij mijn ook niet aan ,want toen ik de denen aan het ontkiemen was ,was de koude tijd allang voorbij .

Het zal een kombinatie zij van alles denk ik ,ik heb van de 35 plantjes 14 vrouwen over ,en dat is slecht ,het komt natuurlijk ook omdat er veel rotzooi op de markt is ,en daar heb ik er van gekocht ,zo zie ik het ,maar volgend jaar heb ik goed zaad van een medelid gekregen . ;)

Edited by wiet61

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...