Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

polletje

polletje aan de hydro :wacko:

Recommended Posts

@prutsertje, ik deel je mening niet met t aanslaan, als t klimaat goed is slaan ze overal snel aan.

als ze klein blijven geef je dan niet teveel water oid?

probeer t is gewoon met meteen co2, kijk bij mijn andere verslag, is ook aarde met co2 :wOOt

 

Heb het verslag gelezen :lol:

Ik blijf er alleen bij dat aanslaan op grond langer duurt dan bv op cocos in dezelfde omstandigheden, kijk maar eens in mijn verslag.

Had er voor de grap 4 tussen gezet op cocos, de wortel en groeiontwikkeling gaat dan gewoon sneller en die 4 zijn dus ook stukken groter, ondanks knakken en een keer extra toppen.

Wordt dus een kwestie van experimenteren door gelijk co2 toe te gaan voegen.

Maar las in je verslag dat je de eerste weken ook maar op 500 ppm zat?

 

Ik heb hem in begin w 4 pas aangezet en meteen 900ppm. Gaat goed.mooi groen en het worden knotsen al een week later.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nog geen toppen

 

Gaat wel toppie! :wOOt

Ik hou wel van (iets) geel.

 

Kan je mij de na- en voordelen vertellen van gelijk co2 meegeven, ik durf het niet aan.

 

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leerzaam PH.

 

Maar neem aan dat je met stekjes niet gelijk op 900 begint, alhoewel de video dat wel suggereert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb de vorige keer meteen co2 gegeven, toen waren ze geknakt, getopt, afgeknipt en wel nog 2.00M geworden, ben nu bij week 3 begonnen en dat gaat goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ph, er zit zeker verschil tussen Co2 toevoegen maar dat filmpje sloeg behoorlijk nergens op :wOOt

T lijkt me een raar idee dat een zaailing sneller boven de grond schiet door meer Co2 te voegen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

op internet kan alles

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach meer co2 is in veel gevallen meer van alles zegmaar.

 

hier een foto waar je beter t groene ziet (hoop ik)

gallery_2875_10567_4042250.jpg

 

 

inmiddels netje gemaakt en alles ziet er nog goed uit vind ik :wOOt

gallery_2875_10567_2379569.jpg

 

gallery_2875_10567_3207809.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
op internet kan alles

:wOOt zelfs in een fimpje. Zaailing 2 loopt ruim 4 dagen voor op de ander. Doe dat maar eens met 200 zaailingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

drain loopt nog steeds terug, nu 1.27....

heb de ec van t vat op 2.80 gezet nu, kijken of ze t slikken of dat t teveel is voor ze :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet te snel omhoog he? stapje voor stapje!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ph, er zit zeker verschil tussen Co2 toevoegen maar dat filmpje sloeg behoorlijk nergens op :D

T lijkt me een raar idee dat een zaailing sneller boven de grond schiet door meer Co2 te voegen..

 

 

:wOOt :lol: :lol:

 

polletje ze gaan mooi hoor

 

ik heb alleen ff een stukkie gemist,pagina 9 en 10 gelezen zo weinig tijd en zoveel van iedereen te begluren momenteel :lol: ;)

 

please forgive :lol:

 

je hebt het vast al wel ergens gemeld maar je bind er zelf een netje boven van touwtjes of zijn dit nou tyrips :D stoned en geen bril bij de hand

 

PEACE HEMPY

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze drinken om de 2 uur 3 minuten, 15 druppers met drukventiel waar een spin op zit met 4 druppers, 2 druppers per plant (rekenzelfffe :lol: )

 

het net is gemaakt van elastiek :wOOt ja echt, zelf geknoopt tot ik geen zin meer had. vandaar ook dat ie nog niet af is eigenlijk....

 

ja whazzup, stapje voor stapje, ik vind t ffe mooi, ph is al stabiel nu, ec 0.3 omhoog ach moet toch kunnen...

ik wil oplosbare zakjes die je in je vat kunt gooien zodat de ec automatisch goed is, en t lieft ph neutraal :lol:

 

gallery_2875_10567_3034279.jpg

Edited by polletje

Share this post


Link to post
Share on other sites

wauw sow stoned daar was ik nooit op gekomen :lol: :wOOt tnxx for the answer

 

me is such a noob :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie boedel hoor , voor een netje kan je bij lidl of aldi terecht die hebben rolletje gaas in de aanbieding

misschien dat er nog wat ligt bij de winkel :lol:

 

succes deze ronde :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites
ze drinken om de 2 uur 3 minuten, 15 druppers met drukventiel waar een spin op zit met 4 druppers, 2 druppers per plant (rekenzelfffe :wOOt )

gallery_2875_10567_3034279.jpg

 

30L is dat dus ongeveer als ik goed heb gerekent

Share this post


Link to post
Share on other sites

overgegaan op bloeivoeding, begin met ec van 1.1

Share this post


Link to post
Share on other sites

EN NOU OOOOP MET DIE FOTO'S!!! :wOOt

 

Ben benieuwd hoe ze erbij staan.

 

hoezo trouwens ineens EC van 1.1 ipv 2.8?

 

was het toch teveel van het goede of ga je nu voor een verdampings spurt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geef lagere ec mee omdat er een nieuwe cyclus voor ze is begonnen, de bloeifase :lol:

begin nu laag met ec omdat er nog voeding in de slabs zit en zodat ze lekker kunnen verdampen :lol:

kunnen ze zelf bepalen hoeveel ze willen en als ze meer willen zie je dat in de drain (hoop ik)

het zonnetje schijnt, de lucht is vochtig en genoeg te drinken, ze mogen dus niet klagen vind ik ;)

drain ec is 1.55 en geef 1.1 mee dus er zit nog aardig wat in :lol:

nou wat foto's dan...

gallery_2875_10567_3687482.jpg

 

gallery_2875_10567_4781097.jpg

 

gallery_2875_10567_1265237.jpg

 

gallery_2875_10567_4523548.jpg

 

ik weet t, nieuwe blaadjes hebben het moeilijk met zoveel licht, maar ze herstellen goed dus ga nog nix veranderen.

 

t is mooi zo :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

bth_exactlysmiley.gif

 

Lekker vol ook Pollie, doe vooral je ding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan de ec te verlagen ja.

niet alleen de bovenste bladeren hebben het moeilijk zo te zien op de foto.

als je de lampen een standje terug draait herstellen ze sneller.

maar als je gewoon geduld hebt komt het ook wel goed denk ik.

 

en hoe zit het trouwens met de wortel temp nu de lampen er niet meer op schijnen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat wel lekker zo Polletje, de bloei zit er volgens mij mooi op tijd in en het is inderdaad goed te zien dat je nieuwe blaadjes het moeilijker hebben.

Dus meteen mij vraag waarom dim je dan niet 1of2 dagen je lampen 1 standje? Het is toch zonde als je dat knopje op die 1000watters niet af en toe zou gebruiken :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik verander nix omdat jullie alleen een momentopname zien, en ik te lui ben om continu te kijken en foto's te maken.

 

de foto's die jullie zien daar zijn de lampen nog niet aan, hier wat pics in volle glorie als de lamp half uurtje aan staat.

gedurende de dag herstellen de bladeren zich :lol:

 

gallery_2875_10567_1717388.jpg

 

gallery_2875_10567_3003511.jpg

 

gallery_2875_10567_843543.jpg

 

met flits :wOOt

gallery_2875_10567_1086099.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

nadeel van te hoog in je ec gaan zitten/ te grote stappen maken vlak voor de bloei, is dat je groei voeding in je drain gaat vinden waardoor je lager gaat insturen met je bloeivoeding. zo kun je een hogere drain terug krijgen en je planten toch wat te kort doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...