Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

polletje

polletje aan de hydro :wacko:

Recommended Posts

Die vat ik niet helemaal....... :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

gericht op mijn opmerking?

 

toch niet zo moeilijk te begrijpen. groeivoeding heeft een andere samenstelling. als er een overschot achter blijft terwijl de behoefte van de plant veranderd, ga je die terug blijven vinden in je drain en misschien ten onrechte minder bloeivoeding geven.

 

zeg niet dat het hier het geval is maar direct al 4 puntjes hoger terug krijgen met de 1e keer bloei voeding vind ik persoonlijk niet handig.

Share this post


Link to post
Share on other sites
begin nu laag met ec omdat er nog voeding in de slabs zit en zodat ze lekker kunnen verdampen

drain ec is 1.55 en geef 1.1 mee dus er zit nog aardig wat in

 

he he. :D

zo zal het zijn. :lol:

je ec zal elk seizoen anders zijn. :lol:

(tenzij opti clima en andere gesloten systemen)

ik heb, eens een gezond bladvinger in zo een snelsluitzakje gestoken.

na een uurtje of 10 was het merendeel van het vocht onttrokken van de bladvinger.

er zat gewoon water in het zakje!(en aan de kleur te zien ook voeding). :wOOt

en niet weinig!

het was toen ook zo warm weer.

 

maaaaaaar ;)

 

polleke weet dat. :lol:

 

planten kunnen afkoelen door te verdampen.

als je dat weet,

dan weet je dat de plant, zo veel mogelijk vocht gaat opnemen.

om via verdamping af te koelen,

iemand die niet kan kweken,

zou nu zijn ec verhogen.

omdat het veldje er zo goed bijstaat!

polleke niet.

hierbij lever je het bewijs dat het niet uitmaakt op wat medium je kweekt.

er zijn gewoon zo vele manieren.

allemaal met hetzelfde resultaat.

goeie weed! soit. :lol:

waar mij het om gaat,

is dat iemand uit het bio wereldje,

de moed heeft om een ronde op slaps te draaien.

mochten alle aarde jongens inzien dat je je ecologische voetafdruk,

substantieel verkleind (lees afval berg kleiner maakt),

zouden ze raar opkijken.

desalnietemin vindt ik je setup niet echt een doordachte opstelling.

maar ja, dat gaf je al zelf aan.

je hebt zelfs defmasterB ”overruled”!

ga stoppen.

alla hopelijk heb je er wat aan.

hydrogroet DV :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zal wel aan mij liggen maar ik vind de bladeren niet herstelt lijken op de laatste foto.

maarja dat zijn maar details. over het algemeen vind ik het er top uitzien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jeice

 

Een overschot aan groeivoeding die je terug gaat vinden in je drain?

En hoe ga je die dan vinden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eb vloed jongens zouden wat meer stikstof in hun drain/vat kunnen krijgen. Bij drain to waste loopt t weg. Maakt allemaal geen hol uit hoor. Een lagere ec zorgt voor meer worteldruk en dus kan er meer verdampt worden zoals Vlaming aangeeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites
overschot aan groeivoeding hoe ga je die dan vinden?

 

met google natuurlijk, die vind alles :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

die ga je niet vinden. maar na de 1e x bloeivoeding een hogere drain terugkrijgen 1+1

 

maar bedankt racker, voor de simpele uitleg dat dit bij slabs niet uitmaakt. heb pas 3x gevraagd hoe de drain werkt op slabs.

 

ik zal verder alleen plaatjes kijken goed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet zo dat als je stopt met groeivoeding te geven er dat binnen 1 dag uit is gespoeld op slabs.

Dat zal tog wel minimaal 4 dagen duren naar mijn ervaring.(als je 20% drain aanhoud)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste week van 12/12 doet de plant vooral groeien dus dan is dat helemaal niet zo erg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ devalming:

 

 

planten kunnen afkoelen door te verdampen.

als je dat weet,

dan weet je dat de plant, zo veel mogelijk vocht gaat opnemen.

om via verdamping af te koelen,

eigenlk zeg je hier 2x hetzelfde of lijkt dat maar zo!?

 

ga je hier nu de basis van transpiratie uitleggen aan een kweker van oude garde ;)

 

( links in beeld zie je dat polletje lid nr tweeduizend nogwat is, invergelijking met jou die lid nr twintigduizend nogwat kan je er van uit gaan dat polletje al een poosje weet waar ie mee bezig is)

 

 

btw lijkt me dat elke boerenlul die begint met kweken snapt dat aan de hand van de tempratuur een plant meer gaat verdampen om zichzelf te koelen dit meer water vraagt en los staat van je voedings schema... wat zich vertaald in meer water met een lagere ec :lol: maargoed misschien is dit in belgie rocket sience en voor de gemiddelde wietforum gebruiker die ff een keer de growguide door heeft gelezen (evt sticky's) is dit niet meer dan normaal

(niet dat dit garrand staat voor top oogsten, kijk maar naar mij :D)

 

 

dit maakt geen hol uit of je nou op hydro kweekt of buiten in de volle grond :D

 

na een uurtje of 10 was het merendeel van het vocht onttrokken van de bladvinger.

er zat gewoon water in het zakje!(en aan de kleur te zien ook voeding). wacko.gif

 

uhh als de kleur van je voeding mee verdampt zou ik toch gaan twijfelen om een zakje aarde te kopen en niet gewoon bio te gaan kweken, als het rare kleurtje aan de binnekant van je zakje nog geen alarm bellen doet rinkelen.. (lijkt me alles behalve gezond om te roken :lol: ) k wil hier later nogwel op in gaan...

 

 

 

mochten alle aarde jongens inzien dat je je ecologische voetafdruk,

substantieel verkleind (lees afval berg kleiner maakt),

zouden ze raar opkijken.

 

kijk eens achter op de fles van jou PH - vriend... denk dat het minder ecologisch verantwoord is dan mycrhizza en rhizobacterien die mijn ph bufferen :lol:

 

denk ook dat de grondstof waaruit de kalium die jou voeding gebruikt word minder ecologisch verantwoord is dan de palm tree ash die ik als bio-kweker met zanderige vingers gebruik :D

 

laat staan over de fosfaat in vergelijking met de vleermuizenpoep die ik gebruik.....

 

denk aan de verspilling van JOU Minerale (chemische) voeding bij je drain, verminderde bodemvruchtbaarheid door verontreineging van grondwater???

laat staan de verspilling van vers-water :smoke en de hoeveelheid voeding die jij gebruikt per dag of per kweek....

 

ik kan mn aarde meerdere rondes gebruiken en blijven opwarderen, raakt het echt uitgeput kan ik het door de grond heen spitten en geloof me dit komt onze groenten tuin alleen maar ten goede, wat gebeurt er met jou oude slaps? kan ik die ook door de grond harken????

 

aar in tegen gebruik ik minimaal voeding omdat de organisch gebonden mest-stof langzaam vrijkomt (o.a door het actieve bodemleven) dus zit ik met minder verpakkings materiaal,en en nogmeer efficiente zaken (minder transport ed)

 

 

minder compleet

 

bij een bio/organisch bemesting heb je een veel completer spectrum van primaire en/of secundaire macro nutriënten met micronutriënten (spoor elementen die niet mobiel zijn) waarvan de laatste niet direct opneembaar zijn voor de plant en als buffer aanwezig in je medium horen te zitten, bij een tekort kan je deze nooit meer opvangen in een hydro opstelling

 

kijk daar een product als azomite (gesteentemeel) of sea-90(zeezout....biomineraal) deze bevatten meer dan 90 micro-nutriens (spoorelementen) zoveel ga jij er niet terug minden in je hydro voeding...

 

 

ik durf zelfs te beweren dat je met hydro nooit boven een gemiddelde uit kan komen, aangezien je gebonden bent aan een kweek schema die is opgesteld om de gemiddelde plantbehoefte te voorzien in elk stadium van de plant.. maar wij weten ondertussen allemaal dat dit per strain nogal kan verschillen

ookal pas je de ec aan op je drain, je meet toch alleen de ppm en niet de hoeveelheid opgenomen N-P-K ?

 

met een actief bodemleven krijgt/neemt de plant zelf wat ze nodig heeft naar haar eigen behoefte

 

 

k denk trouwens ook dat als je je serieus gaat verdiepen in het aarde kweken en de symbio die schimmels en bacterien met de plantwortel aangaan,

welke nuttige eigenschappen specefieke stammen met zich mee brengen, dat misschien nog wel een stukje dieper gaat en moeilijker is dan:

 

het volgen van een voedings schema op slaps & het op peil houden van de ph in je medium, ec afhankelijk van je drain en climaat

is niet zo moeilijk als jij het wil doen laten blijken

 

 

 

nu hou ik op, anders lijk ik net zo'n wijsneus als jou!! :rofl

 

( dit is niet respectloos bedoeld tegenover DV maar ik kan soms moeilijk mijn mening voor me houden :lol: )

 

Biogroet :rofl Skunkmonster

:wOOt

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben pro bio dus ga me hier niet mee bemoeien.... (ookalkloptnietalleshelemaalhetisweleenmooiverhaal) :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Skunkmonster Je biologische voeding is mischien wel biologisch vervaardigt.

maar in je aarde is het 1 grote chemische fabriek.

 

en ja ecologisch heeft ook te maken met energie verbruik.

 

De ene groeit 3 weken voor op 65L potten. de ander 1 week op slabs.

 

En de voeding uit het blaadje is logisch: Plantsap heeft nl een ec tussen de 12-14.

 

en dan wil je geen mineralen roken. maar wel vleermuispoep :wOOt

 

alles heeft zijn voor en zijn nadelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

skunkmoster.

 

eigenlijk jammer dat je zo reageert. dacht dat dit wietforum was om wat van me kaar te leren.

en dat bij polletje nummer 2800 staat wil helemaal niks zeggen.

vind het maar afgezaagde antwoorden, wat die geeft. en als ik mijn draai al gemaakt heb. is het ook

gemakkelijk om antwoorden te geven. dat wel alles lukt. doordenkkertje.

 

ga je hier nu de basis van transpiratie uitleggen aan een kweker van oude garde :lol:

 

( links in beeld zie je dat polletje lid nr tweeduizend nogwat is, invergelijking met jou die lid nr twintigduizend nogwat kan je er van uit gaan dat polletje al een poosje weet waar ie mee bezig is)

 

 

btw lijkt me dat elke boerenlul die begint met kweken snapt dat aan de hand van de tempratuur een plant meer gaat verdampen om zichzelf te koelen dit meer water vraagt en los staat van je voedings schema... wat zich vertaald in meer water met een lagere ec :lol: maargoed misschien is dit in belgie rocket sience en voor de gemiddelde wietforum gebruiker die ff een keer de growguide door heeft gelezen (evt sticky's) is dit niet meer dan normaal

(niet dat dit garrand staat voor top oogsten, kijk maar naar mij ;))

 

dan geeft maar eens een ec van 4 kijken of de plant nog gaat verdampen. dat gaat die zich beschermen.

je wil niet weten hoe het dan in een paar dagen uit ziet.

...

 

 

 

ik durf zelfs te beweren dat je met hydro nooit boven een gemiddelde uit kan komen,waar haal jij deze wijsheid vandaan. aangezien je gebonden bent aan een kweek schema die is opgesteld om de gemiddelde plantbehoefte te voorzien in elk stadium van de plant.. maar wij weten ondertussen allemaal dat dit per strain nogal kan verschillen

ookal pas je de ec aan op je drain, je meet toch alleen de ppm en niet de hoeveelheid opgenomen N-P-K ?

 

nu hou ik op, anders lijk ik net zo'n wijsneus als jou!! :lol:

 

( dit is niet respectloos bedoeld tegenover DV maar ik kan soms moeilijk mijn mening voor me houden :lol: )

 

Biogroet :D Skunkmonster

:wOOt

 

sorry shunkmonster

maar moest hier ook even antwoord op geven.

ik weet niet of jij tegen poll op kijk. maar ik helemaaaaaaaaaaaaaaaaal niet.

jammer dat hij geen normaal antwoord kan geven. heb genoten van zijn oude topic,s

maar dit topic gaat nergens over. of wil je alleen maar horen dat het er goed uit ziet.

 

vind ze er helemaal niet goed uit zien. maar goed mijn mening.

zal ook alleem maar plaatjes kijken.

 

pff ik ben het kwijt. lucht op. hahahah :D :D :smoke :rofl :rofl :lol:

 

groetjes prettig

 

************************

Edited by Art
Geen persoonlijke toespelingen

Share this post


Link to post
Share on other sites
alles heeft zijn voor en zijn nadelen

 

 

:wOOt

 

 

Polletje succes, vind het super dat je gewoon je eigen ding doet!

 

Enneeikkijkniettegenjeop :lol:

 

 

grtz Mowgli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, k bied bij deze mm excusses aan voor het provocerende gedrag en slecht onderbouwde antwoorden. K zie dat het erg laat was gister :lol:

Ik ben maar een simpele kok die als hobbyist wat info heeft opgedaan hier op het forum..

Door af en toe de knuppel in het honden hok te gooien komen er wel een hoop feitjes boven tafel!

Mijn zogenaamde kennis is ook maar bij elkaar gesprokkeld savonds na werktijd met een jointje erbij.. vergeef me als ik er soms naast zit..

 

Als er van mij bepaalde antwoorden waarop iemand mij kan verbeteren doe dat dan want zoals je aangeeft ben ik hier ook om te leren

Ik ben geen plant fysioloog en hoor inderdaad niet andermans topic te vervuilen als ik me erger aan andere

 

Vanaf nu zou ik me netjes gedragen :lol:

 

Ik stap ik uit de zeikstoel

 

Sorry pol en ieder ander die ik voor de schenen heb geschopt

(voornamelijk dv)

 

Maar verbeter me asjeblieft als je vind dat ik het niet aan het rechte eind heb,

Ik vind het zelf namelijk een redelijk nuttige manier van informatie vergaren als irmmand mij met de neus op de feiten drukt

 

Haha ja wat een slijmbal bericht ik weet het, maar wil wel vriendjes blijven met iedereen :wOOt

 

 

 

 

 

Mowgli ook vooral niet doen en was ook zeker niet de bedoeling om zo achterlijk over te komen

Toen ik vanmiddag mm reactie zelf terug las vond ik hem zelf ook een beetje over de top, maar omdat er al op gereageerd was vond ik het een beetje laat om alsnog te verwijderen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

@prettig, jij stelt geen enkele vraag en loopt alleen maar te vertellen dat t niet gaat lukken, wat moet ik daarmee?

ik vraag niemand tegen me op te kijken oid

 

zou je aub mijn ouders hierbuiten willen laten, ik hou daar echt niet van :wOOt

 

 

en als ik mijn draai al gemaakt heb. is het ook

gemakkelijk om antwoorden te geven. dat wel alles lukt. doordenkkertje.

 

ga je er nu vanuit dat ik de draai al gedaan heb of voorloop ofzo?

Edited by polletje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vanaf nu zou ik me netjes gedragen :lol:

 

Ik stap ik uit de zeikstoel

 

Sorry pol en ieder ander die ik voor de schenen heb geschopt

(voornamelijk dv)

 

Maar verbeter me asjeblieft als je vind dat ik het niet aan het rechte eind heb,

Ik vind het zelf namelijk een redelijk nuttige manier van informatie vergaren als irmmand mij met de neus op de feiten drukt

 

 

Maar vertel wel eens wat nieuws... Aanhoudende zeikreacties, niet bedoeld om een discussie te entameren, maar om de sfeer te verpesten zijn niet gewoon niet oké....

Wat ook niet oké is zijn autisten die eerdere reacties niet lezen maar vooral hun eigen comments terug willen zien. Geloof me, dit is uitermate saai voor andere bezoekers schat ik zo in.... Maar wie ben ik :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee peepz, laten we terug ontopic gaan, verontschuldigingen zijn reeds gemaakt, geen reden meer om zand in de ogen te gooien.

Wellicht wat schoonmaakwerk van 1 van de mods, incluis mijn reply? :lol: :lol: ... :lol: :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aanhoudende zeikreacties, niet bedoeld om een discussie te entameren, maar om de sfeer te verpesten zijn niet gewoon niet oké....

 

klopt

 

 

wat ook niet oké is zijn autisten die eerdere reacties niet lezen maar vooral hun eigen comments terug willen zien.

 

 

spreek jij jezelf nu ook niet tegen? gezien je eerste punt?

 

ik heb mn excusses aangeboden naar dv en polletje voor het vervuilen van zijn toppic

en een ieder mij hiervoor op mn vingers heeft getikt geijk gegeven,

 

je hebt het recht om te zeiken wat je wil hoor

 

maar vind dat je nu beetje kinderachtig aan het na schoppen bent..

 

maar wie ben ik..:lol:

 

(vind het jammer dat ik hier nu nog een reply mee moet vervuilen, )

 

laat ik verder dan de eer aan mezelf houden rn bij deze ook mjin persoonlijke excusses voor jou kleenex

 

kusje erop? kom op kerel t punt is duidelijk

 

:wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

niks modde aan dit topic het juist leuk hier :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...