Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

polletje

polletje aan de hydro :wacko:

Recommended Posts

ZEKER VERSTEVIGEN!!

 

Buiten het feit dat je niet zou willen dat het door zou zakken moet je het ook anders bekijken.

Als er 1 van de 2 (om wat voor reden dan ook) al doorzakt, en je bakken niet meer schuin staan,

heb je geen drain meer waardoor ze vol blijven staan met water, met alle gevolgen van dien.

 

Dat wil je niet, dus voorkomen beter dan genezen... :verrygood

 

Hoe ging je het trouwens nou doen met je afvalwater/drain... hoe vang je dat op?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met wietplantage's zou ik alles gewoon zo goed en stevig mogelijk in elkaar zetten.

Gewoon een extra balkje dus ( scheelt misschien een hoop gezeik zoals hierboven me gezegd word )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jullie snappen t niet, hoe meer mensen zeggen dat er een balkje onder moet, des te minder is de kans dat ie t doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jullie snappen t niet, hoe meer mensen zeggen dat er een balkje onder moet, des te minder is de kans dat ie t doet.

Inderdaad eigenwijs die kutpol

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb m al gezet, geen zin om later te klooten :D

 

 

gallery_2875_10567_2121169.jpg

 

afwatering heb ik zo, en ja t werkt (nog) :verrygood

 

gallery_2875_10567_1119699.jpg

 

gallery_2875_10567_762790.jpg

 

alles onder afschot naar deze hoek en de tent uit :D

 

gallery_2875_10567_3104627.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes nu zijn we tevreden :verrygood

 

Kom maar op met die 3.5 kg :D

 

Veel suc6 pol .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jullie snappen t niet, hoe meer mensen zeggen dat er een balkje onder moet, des te minder is de kans dat ie t doet.

 

heb m al gezet, geen zin om later te klooten :verrygood

 

Zie je wel :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zie je wel :D

:verrygood

 

Zeer vindingrijk overigens hoe je je drainwater opvangt/afvoert. Zo had ik m nog niet eerder gezien met die gaatjes.

Zal wel ff een gekut zijn geweest denk ik al je pijpjes erin te krijgen?

 

Op de vorige pagina zei ik het zelf d.m.v. kleine tuinslangetjes te willen doen, en dan opvangen in een curverbak.

Maar misschien dat ik jou manier ook eens ga overwegen.

 

Normaal gesproken gebruik ik gewoon van die rechthoekige polyster dakgoten, maar in tenten is dat klote ivm hoogte (kan geen afvalbak bouwen onder me librabakken)

 

Trouwens, 2 dingen die mij opvielen aan jou foto's

  1. Op foto 1 waar je toont je balkje te hebben ondersteund zie ik (als ik goed kijk) dat je wel "iets" onder je balkje hebt gedaan, wat kan ik eigenlijk niet goed zien.
    Ook zie je dat er (na al!) druk op je zeil uitgeoefend wordt. Als ik jou was zou ik je steunbalkje 18mm inkorten, en er een plaatje van 25x25cm onder brengen.
    Puur voor de veiligheid zodat je meer drukverdeling hebt, en geen kans op scheuren in je onderzeil hebt
     
  2. Je geeft zelf al de opmerking "afwatering heb ik (nog)".. als ik naar foto 3 kijk naar de laatste bak(ken) dan lijkt er teveel afschot in te zitten.
    Ik denk dat je daardoor juist te veel water-/voedingsverlies hebt. Puntje om in de gaten te houden!

 

Verder ziet het er keurig uit lijkt me zo,.... Heel veel suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

afschot is ongeveer 2 cm per 1,5 m. (foto is denk beetje scheef, of ik of jij :) )

kan ook dat ik net bezig was om alles onder afschot te zetten... dat zie je ook onder de balkjes, extra balkjes of rubber matten voor afschot :D

de hele tent staat op isolatiematten, dus echt beschadigen zal niet snel gebeuren.

 

het werk viel wel mee, gewoon de pvc langs een lat leggen, met stift lijntje trekken (had de balk en buis vastgezet met tyrip) dan ffe meten hoever je de bakken uit elkaar wil hebben, bij mij dus gaatje, 10cm gaatje, 18cm gaatje, 10cm gaatje etc etc

daarna plug je de pijjes er zo recht in, gewoon de bak op de pijpjes laten leunen :D

 

@boefje, nee wil nog wel ffe me drain meten...... wel makkelijk als t zo zou zijn......................hmmm toch ffe kijken :verrygood

 

Nu bezig met de tyleen en gaatjes voor drukventiel etc etc, snap nooit waarom er altijd een paar geen zin hebben :D

 

waarom gebruikt de opticlimate de condensafvoer als passieve valse lucht aanvoer bij gebruik van een plenumbox?

Edited by polletje

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi polletje. :D

ik zie geen insijdingen in je slabs. :D

alla,

vanboven toch niet. :verrygood

ga je dat doen pas als je de stekjes erin hebt?

hydrogroet. DV :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ vlaming: Gast je begint echt vervelend te worden, en dan is het nog niet eens mijn topic:

 

ik meen dat polletje in een van zn vorige post duidelijk had gemaakt dat hij voldoende ervaring heeft

 

(k durf gerust te zeggen dat jij dhr vlaming nog het een en ander van polletje kan opsteken ipv andersom)

en als je geduld hbet zul je zien dat alles ook zonder jou paniek reacties ook alles op zn pootjes terrecht komt :verrygood

 

 

nu is het niet aan mij om te zeggen wie er op het forum welkom is en hoe of hij/zij zich moet gedragen

Maar: persoonlijk vind ik dat jij het een beetje te bont maakt.. misschien heb je het zelf niet door dat je in mijn ogen nogal als een wijsneus overkomt

 

daar in tegen kan ik nergens een foto-verslagje van jou vinden???

(doe is even een linkje naar jou hydro-kweek? dan kunnen we zelf concluderen of je zo goed bent als je zelf roept)

 

 

in nederland zeggen we altijd: de beste stuurlui staan aan wal.....(blijkt in belgie niet anders te zijn)

 

 

(VERDER GELOOF IK BEST DAT JE VAST EEN LIEVE JONGE BENT! (L) )

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me idd gewoon het beste dat we achterover leunen en gaan genieten van dit kweekje :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat bedoel ik jeice :verrygood

 

thnx voor de samenvatting!

Share this post


Link to post
Share on other sites

slabs zijn 48 uur ingewaterd met 1.4 ec met PUK start AB, extreme zym, xtreme roots en xtreme crop. ph 4,5

aan de ONDERKANT sneedjes gemaakt, en restvocht weg laten lopen.

toen aan de bovenkant startblokjes afgemeten en weggesneden en prikkers erin.

alles loopt goed, geen lekkages (meer) en afwatering functioneerd perfect. :D

 

gallery_2875_10567_1088535.jpg

 

stekjes zijn startklaar, gaan nu in startblokken en morgen de tent in, co2fles is leeg moet ffe nieuwe halen :verrygood

gallery_2875_10567_4114771.jpg

 

gallery_2875_10567_1549713.jpg

 

gallery_2875_10567_1392735.jpg

 

bedankt voor t meekijken en t spannend wordende commentaar :D

Edited by polletje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ijverige stekken, starting countdown.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit Polletje. Gebruik je de CO2 voedingslijn van PUK?

 

:verrygood Let the games begin

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij heb ik de normale voeding, er staat bij de bloom geen co2 voor :verrygood

 

maakt ook niet heel veel uit hoop ik hahahahaha :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi gewortelde stekken.

Allright.....daar gaat ie dan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
waarom gebruikt de opticlimate de condensafvoer als passieve valse lucht aanvoer bij gebruik van een plenumbox?

 

Omdat je een te dunne luchtaanvoer hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom krijg ik er dan maar 1 flens bij met maatje 254?

de oc staat op ze zachtst.............................. beetje jammer dit :verrygood

 

dag 0 18/6 (temp 27gr - 23gr, lv >70%, 1 lamp aan op 1150w co2 800ppm)

 

gallery_2875_10567_795811.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Passief aanzuigen doe je altijd groter dan wegblazen. Hoe groot is je uitblaas?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hydro aan de polletje, succes man. :verrygood

 

Mooie stekken ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk daar is die weer!! gewoon vanaf het begin co2 erin knallen!!

 

ziet er netjes uit polletje!!

 

ff een vraagje.....

je werkt met een oc 6000 maar je koeld maar 3450watt.

krijg je nu geen problemen met de een schommelende rh

doordat de opti aan en uit zal gaan of zet je de oc niet

op automatische piloot??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...