Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ja wadde.....effe 90° draaien die top. :)

Vind ze beide echt wel mooi.

Opbouw van de warzone is zo anders als de Uruz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Harry, Thanks

 

En inderdaad klappen de Uru's ook naar het licht, iets minder heftig alleen.

 

@ Tune,

Wie niet luisteren wil moet maar voelen. :) Beide soortjes zijn zeker erg mooi, op hun eigen manier alleen.

 

 

Week 3 dag 1 12/12.

 

The day after the great abuse :) wat zal het geworden zijn.

 

Hokje open.

 

gallery_19177_15681_791146.jpg

 

en zoek de gewonde dames.

 

gallery_19177_15681_854066.jpg

 

Een stukje Uruzgani.

 

gallery_19177_15681_227463.jpg

 

Topje,

 

gallery_19177_15681_43780.jpg

 

en een beetje rood erin? zit wel wat maar weet niet wat.

 

gallery_19177_15681_484380.jpg

 

Dan nog even kijken hoe de knakkers zich houden.

 

gallery_19177_15681_1134760.jpg

 

gallery_19177_15681_139174.jpg

 

gallery_19177_15681_134559.jpg

 

gallery_19177_15681_283534.jpg

 

 

Het knakken geeft dus geen probleem, en ze lijken erg snel te herstellen. Vandaag zoals je hebt kunnen zien alle bladeren weer naar het licht gedraaid.

En het gehele veldje ligt nu op een hoogte van 47 tot 51 CM. Daar wordt ik dan weer vrolijk van. :)

 

De toppen van de Warzones zitten op 47 en 48 CM, en de Uruzgani's zijn nu 47, 50 en 51 CM. Groeien mag dus wel nog even maar het hoeft niet meer.

 

Vanavond voedingtijd, 10 mL bloei, 5mL Bio PK en 0,2 mL Bloeistim, op 5 liter water. Maar dat krijgen ze straks pas. Ook ga ik dan weer 1 of 2 bloeibuizen instoppen de groeispurt zal er nu toch wel even uit zijn neem ik aan.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dj, en geloof echt dat al het geknak alleen maar loont, in gemiddled kleine ruimten; eigenlijk wel logisch; meer licht en betere sapstroom , dat doet m,n braam ook buiten; het blijft fruit moet je maar denken! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat knakken loont het in mijn ogen voornamelijk om de ruimte en hoogte zo goed mogelijk te benutten. En zeker meer licht beschikbaar op lagere plaatsen.

Wat betreft de sapstroom zegt mijn logica dat dit niet echt wat zal uitmaken.

 

Nu moet de sapstroom ineens haaks de bocht om, door half dichtgeknepen vaatjes (of zo) maar ze gaan wel gewoon verder, dus echt kwaad zal het wel niet kunnen. En ik kan natuurlijk nu ook niet meer vergelijken of er straks verschil zit in de toppen/planten.

 

Deze discussie is volgens mij recent in een ander topic ook al eens gevoerd, volgens mij ook met voor en tegenstanders zonder winnaar.

 

Ach ze gaan gewoon lekker verder, daar gaat het om voorlopig.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er toch gezond uit, niet dus schade zal er niet wezen, in de natuur knakt er ook wel eens wat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie foto's weer DJ :) en prachtige dames natuurlijk, maar dat zijn we onderhand wel van je gewend :tu.

 

Nog heel eventjes over die Vermicrop:

...

en wat ik heb teruggerekend zou in elk geval de Vermilife 18 mL moeten zijn en 5mL kwam hier uit op 3,4 gram. Ik heb 5 mL droog poeder in een injectiespuitje gegooid, en toen gewogen.

...

Als ik dan de verhouding van PUK aanhoudt (1 deel VermiBrix, 1 deel VermiFeast en 8 delen VermiLife), dan kom ik met jouw berekening op het volgende (per liter):

- 1,53 gram VermiBrix

- 1,53 gram VermiFeast

- 12,24 gram VermiLife

Komt dit een beetje overeen met wat jij toepast?

 

De Vermicrop kit heeft overigens een heel andere verhouding dan dat PUK (of Art eigenlijk :tu ) opgeeft :) .

VERMICROP KIT

 

Deze kit bestaat uit:

• Vermibrix 225gr

• Vermilife 600gr

• Vermifeast 300gr

 

Groeten Beaker :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja,ik zeg t verkeerd! Bij het horizontaal aanbinden zoals bij fruit bevordert dat de sapstroom; weet niet of dat met knakken ook zo is, maar uiteraard zal het lichtrendement voor de lagere toppen beter beschikbaar zijn.Maar dat is geen nieuws voor je! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Sniper,

Is ook geen probleem hoor, ik knak wel vaker wat. En ze zien er zeker goed uit.

 

@ Beaker,

Ik heb nu de voorbereidingen voor morgen reeds getroffen. En vergeleken en gewogen met een Theelepel (maateenheid), deze moet 5mL zijn.

wat ik nu heb gedaan is voor 2,5 liter.

 

Vermilife 45 mL x 0,72 Gr = ca 33 Gram

Vermifeast 11,25 mL x 0,94Gr = ca. 11 gram.

en morgen nog Vermibrix erbij 11,25 x 0,72 Gr = ca. 8 Gram.

 

Ik denk wel dat hier ook enig eigen inzicht en gevoel bij komt kijken, en geen exacte wetenschap. Maar even kijken hoe het er na het brouwen uitziet ook maar eens PH en EC meten dan.

 

@ GF, :) lichtrendement is zeker een mooi voordeel nu.

 

 

Week 3 dag 2 (12/12)

 

maar een paar plaatjes.

 

gallery_19177_15681_59689.jpg

 

gallery_19177_15681_1849078.jpg

 

gallery_19177_15681_718991.jpg

 

gallery_19177_15681_24575.jpg

 

gallery_19177_15681_905437.jpg

 

 

Vandaag de Warzone's een keer geen water, denk dat het mishandelen ze toch even wat doet. De tensio gaat niet zo hard omhoog, om 22:00 uur 150.

Alle Uruzgani's weer 1 liter.

 

Alles is ca 1 á 2 CM gegroeid. Dus dat is nog niet gestopt.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker daar bij je,

Ik kijk mee wat jij allemaal experimenteerd met de thee.

Ik gooi alles in een panty en borrelen maar heb eigenlijk tot nu toe nooit wat gemeten.

 

Maar ben wel reuze benieuwd wat de ph en ec nou doen leer ik ook weer van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bloei gaat ineens hard, ik ben best blij dat je voor loopt op mij, tis net of ik in een glazen bol kan kijken en de toekomst kan voorspellen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knakken? Pfff...daar trekken we ons niets van aan! :)

Schitterend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ BUZZ,

eigenlijk experimenteer ik niet echt, alleen een beetje verhoudingen puzzelen met minder liters water. op het eind maar kijken wat het heeft gebracht.

 

@ Krasi

Ik dacht eerst nog dat ik bij anderen van alles kon afkijken, maar loopt ie weer een beetje voor. ;)

De bloei gaat zeker hard nu, ben benieuwd of dat ongeveer vergelijkbaar gaat worden bij jouw.

 

@ Bassey93,

Dank u wel.

 

@ Tune,

't is net onkruid soms, ;) groeit overal door.

Thanks,

 

Sniper78.

volgens mij net mooi vol genoeg nu, als er gestopt wordt met groeien.

 

Week 3, dag 3:

 

gallery_19177_15681_1223636.jpg

 

Warzone 1,

 

gallery_19177_15681_186052.jpg

 

en 2,

 

gallery_19177_15681_583432.jpg

 

Uruzgani 1,

 

gallery_19177_15681_405873.jpg

 

2,

 

gallery_19177_15681_1615817.jpg

 

en de back-up,

 

gallery_19177_15681_282042.jpg

 

alles bij elkaar.

 

gallery_19177_15681_684120.jpg

 

en voor morgen.

 

gallery_19177_15681_454564.jpg

 

 

Ik heb het idee dat de groei er bijna uit is, nu de hoogtes even opgeschreven om morgen te vergelijken. dan kan de rest van de bloeibuizen er van de week ook in. Dan ook maar weer een keer het klimaat gaan meten, even kijken wat de bloeibuizen met de temp gaan doen.

 

Allen weer 1 liter water vandaag, morgen thee-dag.

 

De thee heeft nu een PH van 7.2 en een EC van 0,4. Met deze EC-waarde zou verdunnen inderdaad niet nodig zijn. Morgen krijgen ze weer elke 1 liter waarvan de helft thee. Tenzij er morgen ineens een enorme EC waarde is, maar dat lijkt me niet.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus puur geven kan ;)

mits de ec nog niet stijgt.

 

Je plantjes staan er echt mooi bij

helemaal happy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
op 1 ltr water 1 eetlepel VermiLife, 2 theelepels VermiBrix en 2 theelepels VermiFeast te gebruiken, deze 24 uur laten

 

Dit was mijn thee recept, en daarna 10x verdunnen, het gaf een ec van 1.3.

Variaties genoeg.

 

Het recept van Art.

 

Thx!

Vandaag ga ik me eerste thee maken,op de site van Vermicrop staan verhoudingen per 20Gallon..4cups VermiLife...1/2cup VermiBrix...1/2cup VermiFeast.

Ik heb de cups gewogen en ga 8 theelepels VermilLife.....1theelepel VermiBrix..en 1 theelepel VermiFeast in een panty op 10Liter water,en dan thee zetten ;)

 

Ik heb ook even de EC gemeten....ik kom op 1.24 uit...dit is inclusief de ec van het kraanwater(0.63)

Op de Ph zie ik weinig invloed...ik meet 0.04 hoger bij de thee wat te verwaarlozen is.

Beiden gemeten met een HM Digital EC en Ph meter.

 

 

1 ding is zeker, de planten lusten er pap van.

Geweldig hoe de Uruzghani`s zich ontwikkelen, zij prefereren meerdere bloemen in het volle licht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo zijn er zeker meer wegen die naar Rome leiden, en gelukkig is er nog niet 1 geweest die we met deze thee kennen die fout ging.

hier is het natuurlijk wat te vroeg om te zeggen dat het hierdoor erg goed gaat, maar zeker geen negatieve invloeden.

 

Op de laatste foto is inderdaad goed te zien dat de Uruzgani's veel toppen naar boven sturen, en dat zonder enige echte vorm van dwang. Alleen af en toe een groot blad naar beneden duwen, en van no2 een tijdje de grootste uitloper DMV een blokje tempex iets naar buiten geduwd.

 

Net nog even wezen buurten bij de 3 meisjes die buiten staan.

 

gallery_19177_15681_56847.jpg

 

gallery_19177_15681_6621.jpg

 

gallery_19177_15681_829075.jpg

 

gallery_19177_15681_137945.jpg

 

De Amg is een vage gebleven, maar wel gewoon verder ontwikkeld.

 

De verzorging is daar laten we zeggen minimaal, als ze geluk hebben krijgen ze water wanneer het nodig is maar dat kan ook zomaar een paar dagen overgeslagen worden. Maar ze zien er best wel goed uit nog.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Week 3 dag 4:

 

Hokje.

 

gallery_19177_15681_435253.jpg

 

een paar van de Uruzgani.

 

gallery_19177_15681_537045.jpg

 

gallery_19177_15681_118054.jpg

 

gallery_19177_15681_114966.jpg

 

gallery_19177_15681_1226195.jpg

 

en wat van de Warzone 2.

 

gallery_19177_15681_831054.jpg

 

gallery_19177_15681_1211219.jpg

 

 

Vanavond hebben ze thee gehad, ieder 1 liter. 2,5 liter thee gemaakt wat uiteindelijk op een ph van 7,2 en een EC van 0,6 uitkwam.

Nu verdunnen weer 7,2 en 0,4. Volgende keer ga ik het onverdund geven.

 

De groei is er nog niet helemaal uit, de hoogtes liggen nu tussen de 54 en 57 CM maar met die omhoogreikende blaadjes is het wat lastig meten. Ook strekken de geknakte toppen van de Warzone's weer wat naar het licht dus echte groei is wat lastig te bepalen.

 

De Uruzgani's beginnen lekker vroeg met glittertjes dat belooft wat voor straks ;) . De Warzone's glimmen nog niet, wel hebben deze wat dikkere toppen.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Freaky lady die AMG, blijft vreemd die freaks.

 

Mooi perspectief in deze foto`s, je ziet heel mooi de bouw van de planten, vooral mooi om te zien dat de onderste takken mooi mee omhoog zijn gekomen bij je.

De potentie van de Uruzghani was me al bekend maar het doet me goed het nog weer van je te horen.

Ik heb het zelf ook aan de levende LIJFE ondervonden vandaag, de bloei is nog net niet zichtbaar maar wel voelbaar, als in jeuk ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er lekker uit! Ik ben benieuwd naar de potentie en de top/blad ratio

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Krasi,

Als het goed is blijft de freak en ben ik erg benieuwd wat dit gaat worden. Al weet ik het nooit met de verzorgster. ;) ik heb haar zelfs al de planten zien aaien, maar ook zomaar verzuipen. Nou ja dan wordt het ook bekend of ze goed tegen stress kan. :)

 

Vooral de opbouw van de uru's is erg aangenaam zeker voor de microkwekert, en met jouw opstelling en knakken zorgen ze ook voor een mooi egaal veldje. Al vind ik dat de Warzone meer HPS geschikt is, en dan meer planten per vierkante meter. Het knakken heeft hier in elk geval ervoor gezorgd dat de onderliggende topjes weer de volle aandacht hebben.

 

 

@ Beaky,

De potentie zit zeker goed, reeds een klein voorproefje ervan gehad.

Wat betreft de blad/top ratio dat zullen we moeten afwachten. Wat wel goed zichtbaar is de verschillen in de back-up en de beide andere Uruzgani's. De back-up heeft wat minder lang voorgroei gehad, en dus minder blaadjes en uitlopers. Hiermee wil ik een keer terugdenken aan LAI (leaf area index) wat ik eens heb geleerd op een Canna workshop. Mijn gevoel zegt dan dat de LAI van de back-up beter is, maar volgens mij gaat uru 2 het meest brengen.

 

Maar dat zou ik dan kunnen meenemen in een volgende ronde, als ik dan met dezelfde genetica verder zou gaan. Maar dat zit er niet in bij mij ;) , ik wil weer eens wat anders proberen, en dan zal het weer uit reg zaad worden. Maar zover is het nog lang niet.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Week 3 dag 5:

 

Hokje,

 

gallery_19177_15681_193452.jpg

 

Veldje,

 

gallery_19177_15681_1826099.jpg

 

Warzone's

 

gallery_19177_15681_1626503.jpg

 

1,

 

gallery_19177_15681_1426524.jpg

 

2,

 

gallery_19177_15681_1675655.jpg

 

Uruzgani's,

 

gallery_19177_15681_232164.jpg

 

1,

 

gallery_19177_15681_326079.jpg

 

2,

 

gallery_19177_15681_1763807.jpg

 

en 3,

 

gallery_19177_15681_1393262.jpg

 

Veldje zonder licht,

 

gallery_19177_15681_3038139.jpg

 

en het aanwezige licht deze dagen, een beetje van alles.

 

gallery_19177_15681_22933.jpg

 

 

Vandaag was de bovenlaag van de potten wat vochtiger dan normaal. Wel een tensiowaarde van 160/200 en een licht potgewicht. Zou de thee hier ook wat mee te maken kunnen hebben? Vanavond krijgen ze in elk geval van onderen water.

 

De groei is nog niet helemaal gestopt, geen CM's er meer bij maar nog even wachten met de bloeibuizen. 55 t/m 58 CM is het veldje nu.

 

Op de foto's is het niet helemaal goed te zien maar ook de Warzone's zitten ook vol met topjes. Ik zit nog even te twijfelen om hier ook wat blad weg te halen, ik buig ze nu wel weg maar 2 uur later staan ze weer fier omhoog.

Op zich komt er nog best wat licht ertussendoor, maar even afwachten hoe de lagere topjes ontwikkelen.

Ook heb ik de geknakte toppen wat geholpen naar beneden te blijven. 1 met een loodje van 50 Gram, en de andere met een ijzerdraadje. Ze willen toch erg graag weer omhoog.

 

Alles gezond en groen, zo zie ik het graag.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker ziet het er lekker uit! ;) Toch wel een tip. beter ijzerdraad/stroomdraad dan lood. Blad er uit knippen is ook wel goed te doen bij de Warzone :)

Keep it green....

 

Peace Leo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

karperloodje hangt met een ijzerdraadje aan de stam, of zeg je lood in je hokje is slecht?

 

denk dan dat ik nog wat uit ga dunnen bij de warrior's, Thanks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het plukken van wat blad ook voor jou wel goed uit kan pakken ja, vooral de Warzones hebben een compacte gesloten bouw, zelf heb ik ook al rond de 120 bladeren verwijderd in m`n tent, en nog stikt het van het blad. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...