Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

@ GF, ja is bekend, :lol:

 

@ Krasi, yes and off we go. gelukkig vandaag ook nog fris en fruitig. :tu

 

@ Beaker, Schuif maar aan krijg je een idee wat je te wachten staat hopelijk op dames. Misschien heb ik wel weer wat anders om te verdelen binnenkort, zal weer eens nadenken of de Quiz wat gaat worden.

 

@ Harry, welkom hier bij de Fusionronde, nou ja niet alles dan. See you around.

 

@ Leo, maal je borst maar nat. :) Ach en we zijn toch allemaal conqulega's van elkaar, alleen hier dan op micro-formaat of zoiets. Stay tuned.

 

@ Tune, De worteling van de AMG was iets later op gang gekomen daarom wat minder. Ik ben erg beniewd naar de verschillen straks. Zeker nu al goed zichtbaar.

 

 

Dag 2, 18/6

 

Alles leeft nog. <_<

 

gallery_19177_15681_303479.jpg

 

Verder gebeurd er boven de grond uiteraard niet veel bijzonders, al heb ik wel het idee dat de AMG er erg veel zin in heeft. De grootste dan.

 

AMG,

 

gallery_19177_15681_448741.jpg

 

Uruzgani,

 

gallery_19177_15681_159924.jpg

 

Warzone,

 

gallery_19177_15681_162302.jpg

 

en een beetje inzicht in de verschillen van de AMG en de Warzone.

 

gallery_19177_15681_270822.jpg gallery_19177_15681_205733.jpg

 

Volgens mij krijg ik 3 verschillende planten wat betreft de opbouw. Time will tel.

 

Volgens de logger is de temp ca. 10 CM boven de newkids 32 graden, maar dat is met zulke kleine plantjes nog erg betrekkelijk. Ook hangt de lamp er nog ruim25 CM boven, van het weekend gaan de grote meisjes verhuizen dan kan alles weer op een iets betere hoogte.

Als ze wat groter worden zal de RV wat hoger worden en meteen de Temp weer wat zakken of andersom, in elk geval heeft een en ander met elkaar te maken. voorlopig maak ik me nog niet zo druk om het klimaat.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 4 18/6

 

 

langzaam maar gestaag gaat alles verder.

 

Nog geen water, de tensio's staan op 120. En hier en daar ook de potten gewogen ze worden per dag ca. 100 gram lichter.

De dametjes worden ook lekker van kleur, sommige waren iets lichter.

 

Wel groei zichtbaar, en de grootste AMG lijkt het hardst te gaan.

 

Vandaag zijn de meeste verhuisd, op 2 na. deze heb ik wel naar een groter potje verhuisd, just to be sure nog 1 Uruzgani en een AMG achtergehouden.

 

de meisjes zonder Tl-verlichting.

 

gallery_19177_15681_596061.jpg

 

en even alles weer op de plaat.

 

AMG's

 

gallery_19177_15681_348714.jpg

 

gallery_19177_15681_558188.jpg

 

Uruzgani's

 

gallery_19177_15681_535081.jpg

 

gallery_19177_15681_556338.jpg

 

De Warzone's

 

gallery_19177_15681_1392549.jpg

 

gallery_19177_15681_271965.jpg

 

en de back-up's, AMG eerst,

 

gallery_19177_15681_89957.jpg

 

gallery_19177_15681_479925.jpg

 

en het hokje weer gevuld zonder de grote erbij.

 

gallery_19177_15681_476953.jpg

 

Nu weer even verder tunen aan het klimaat, ook volgens de logger is het wat te warm, en de grootste AMG laat ook zien het teveel te vinden.

 

lamp aan 32° uit 19,6, en pottemp 23/20°

RV 28/56 %.

 

De logger vandaag op planthoogte geplaatst, en even stoeien met inblaas en afzuiging. Ook even de schakeling wat aangepast, de inblaas schakelt nu samen met de lamp aan en uit.

 

Zodra de wortels onderuit de pot komen wil ik starten met de AMG's op 12/12 te zetten, en dan uiterlijk de rest 2 weekjes later, eens kijken of we het oogstmoment zo een beetje samen kunnen laten vallen.

 

So far so good,

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er wel mooi vitaal uit.

Ook bij jou zullen ze binnenkort de hoogte in willen knallen.

Zie et steeds bij dit soortje hier op et forum en elders.

 

Had je nog een pm gestuurd.

Niet aangekomen?

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

zien er best goed uit inderdaad, hopelijk gaan ze niet super de hoogte in maar een CM of 50 mogen ze best worden.

 

PB terug, even over het hoofd gezien. :rolleyes:

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker kleurtje komt er in alle dames, ik zou me btw eerder druk maken om de groeipotentie van de AMG, ook bij mij gaan ze razendsnel onder plasma.

Ook zie ik progressie in de Uruz komen.

Ik zie bij jouw mooie vertakkingen ontstaan, na je finetunerij zal het allemaal wel los gaan :rolleyes:

Edited by Krasi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoogte is prima te regelen.

Krasi loopt iets op je voor en ik zit daar weer een stukje voor.

Zo kan je prima vergelijken wat ze gaan doen.

Verlichting is bij allemaal anders maar dat zal de genetica verder weinig beïnvloeden neem ik aan.

 

Gaat vast wel weer een top ronde voor je worden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krasi,

Die AMG maak ik me wel een beetje druk om, Nou ja druk :rolleyes: wel verwacht ik dat deze wel eens erg vlot lekker de hoogte in wil gaan. Ook mede daarom wat eerder in de boei.

We zien wel als het zover is, een knakje hier en daar doet vast wonderen.

 

Finetunen in progress, lamp wat hoger en inblaas wat harder. Het laatste uur al onder de 30° op de min/max meter. zometeen ook nog even de logger een keer uitlezen.

 

 

Schitzo,

Krasi loopt niet zo heel ver voor, maar jij wel gelukkig. de vorige keer is een uru meteen na wortelen op 12/12 meegegaan in het hokje dus heb wel al een idee. Maar nu is het toch weer heel anders.

 

Verder is niet alleen de verlichting anders, maar ook de samenstelling van het medium, en ook de hier nog te bepalen voeding. Ik weet zo niet wat jij gaat gebruiken maar het is ook erg interessant om dat te zien bij iedereen.

En dan staat er nog ergens wat buiten.

 

Ik hoop ook maar op een topronde, nog even terugdenkend is dit de 1ste keer voor het eggie met alleen stekjes dus wie weet. Aan de genetica zal het niet liggen. :lol:

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik voeding van A.N. Iguana grow en bloom, voodoo juice, piranha, Sensizym, Bud ignitor en nirvana.

Medium is Plagron batmix want dat was alles wat er beschikbaar was qua medium.

En 12L. potten.

 

Voor mij ook voor de eerste keer met stekken binnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In elk geval de genetica hetzelfde, maar we zullen het gaan ontdekken bij elkaar. Wie weet wat voor verschillen, of juist niet we zullen ontdekken.

 

Dag 5, 18/6.

 

Er gaat bij 1 van de AMG's toch iets niet goed.

 

gallery_19177_15681_272487.jpg

 

maar gelukkig wel een dame, daar was toch iets onduidelijkheid over.

 

gallery_19177_15681_164463.jpg

 

en de andere AMG heeft er geen last van.

 

gallery_19177_15681_636504.jpg

 

1 Uruzgani heeft een fraaie opbouw,

 

gallery_19177_15681_621.jpg

 

en de andere gaat ook lekker nu.

 

gallery_19177_15681_653938.jpg

 

De Warzone's zijn de volste en groenste dames.

 

gallery_19177_15681_573815.jpg

 

gallery_19177_15681_1007390.jpg

 

en bij 2 plantjes de 1ste wortels te zien.

 

gallery_19177_15681_154240.jpg

 

 

Ik heb nu de temp op 28 graden met licht aan, en even tijdelijk de luchtbevochtiger met licht aan voor de inlaat gezet. De Rv is nu met licht aan 58%.

De lamp hangt nu een stuk hoger, anders kwam ik niet aan de betere temp. Alles gaat een stuk beter als de dames wat groter zijn geworden.Dan moet alles weer op eigen kracht.

 

Wel een beetje vreemd van de grootste AMG, te warm en een lage RV lijken mij de oorzaak, maar het is wel de enige plant die er last van heeft. Maar ook de snelst groeiende.

Er blaast een klein briesje over de planten, maar ook dat is overal redelijk gelijk. Vanavond beide AMG's even van plaats verwisseld, als het op 1 plek in het hokje net andere waardes zou zijn ligt daar misschien de oorzaak. Al kan ik me daar erg weinig van voorstellen.

Tevens de inblaaspijp wat verhoogd zodat er zo goed als geen wind meer rechtstreeks op de plantjes komt

 

De AMG back-up ga ik denk morgen ook naar een grotere pot verplaatsen, mocht ik deze dan nodig hebben heeft ze zo weinig mogelijk achterstand.

 

Tensio's op 160, dus binnenkort weer een keer wat water geven verwacht ik.

 

Ook maar binnenkort het tentje weer even opzetten om de AMG's vast op 12/12 te kunnen zetten.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreemd van die ene AMG.

Ben zelf niet zo thuis in de problemen want het is me tot nu toe best wel bespaard gebleven :lol:

Lijkt me sterk dat je nu problemen krijgt in een set-up waar je vaker mee draait.

Denk eerder dat het iets met de stek zelf is.

 

Houd je Uruz maar goed in de gaten want hier gaat ze als een malle! Wordt hoog tijd voor een netje nu :rolleyes:

 

Morgen ff updaten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik krijg een beetje het idee dat het met het soortje te maken heeft, de backup heeft er ook wat last van na beter kijken.

Misschien dat het aandeel Amnesia wat last heeft van de verse aarde met toevoegingen.

 

ik heb nu de temp teruggebracht naar 26 graden, en de RV staat nu op 48%, maar even een paar dagen aankijken zo.

 

De Uru's hier gaan nog niet zo de hoogte in, maar ik heb wel een ander kleur buis erin dus denk ik dat het voorlopig wel mee zal vallen. De internodes blijven voorlopig wel dicht op elkaar. De ontwikkeling van de planten is best op gang gekomen nu, maar gelukkig de hoogte nog niet zo.

Dat gaat wel veranderen als ze op 12/12 staan.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi DJ, het zou idd goed kunnen wat je zegt, Amnesia is een lichte eetster, de aarde toevoegingen zal even wennen voor haar zijn, uiteindelijk wanneer ze wat groter is zal ze d'r beter mee omgaan door de grotere vraag naar voeding.

Ik heb even wat foto's gemaakt van mijn AMG's, ter vergelijking, deze staan alleen op custom lightmix en water, de eerste keer heb ik ze een beetje wortelstimu en bacto meegegeven.

 

Die met `t gele plantlabeltje is een Uruzghani.

 

gallery_30844_15662_1048006.jpg

 

gallery_30844_15662_2934519.jpg

 

Verder staan je plantjes er mooi bij, strakke internode afstanden en een mooie kleur.

Morgen ga ik mijn Kushjes voor het eerst echt wateren, 1,5ltr pp met groeivoeding.

Enkelen heb ik reeds getopt.

De anderen moeten zich eerst wat meer ontwikkelen.

Groeien en ontwikkelen doen ze wel, maar ook hier bij mij gaat dat gestaag.

Ik hanteer ook niet echt een hoge LV bij m`n stekken, ik dwing ze eigenlijk zo snel mogelijk hun wortels te gebruiken.

 

Easy does it :rolleyes:

Edited by Krasi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach we zien wel even wat het gaat worden, als de AMG-tjes maar een beetje laag blijven krijgen ze de tijd om zich aan te passen.

Op zich zit er niet heel veel meer in de grond hier op wat meel enzo na en natuurlijk de tab's.

 

Toppen wil ik eigenlijk niet doen, echt heel veel ruimte heb ik niet in de breedte, maar als ze gaan knallen moet ik wat toch. Maar dat is voor later.

 

Mooie slanke vingertjes daar, hier lijkt er wel wat verschil in de 3 AMG's te zijn, al is dat zo vroeg nog wat lastig te zeggen.

 

Zo een kushje zal toch heel anders ontwikkelen als wat je voorheen gewend bent, ik denk dat je wat langer moet voorgroeien om alles vol te krijgen. Maar als dat resulteert in een mooi egaal veld dikke besneeuwd toppen, maar dan iets lager heb je niets te klagen denk ik zo. Time wil tel

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoooi DJ, een beetje langer voorgroeien kan nooit kwaad! :lol: Je ben goed bezig!! :rolleyes:

 

Ik hou je in de gate!

Share this post


Link to post
Share on other sites

langer voorgroeien voor de war-lady's is IDD geen probleem en zal ook nog wel minimaal 1 week duren. Maar de AMG's that's a different story I believe.

De hoogte hier qua verlichting is een beetje de beperkende factor. Maar ook nooit echt een probleem geweest, overal is een oplossing voor. :rolleyes:

 

Stay tuned.

 

Topic,

 

de dames vandaag

 

gallery_19177_15681_1032841.jpg

 

het zorgenkindje,

 

gallery_19177_15681_34469.jpg

 

de opbouw gaat lekker en ze is de hoogste met haar 15 CM. probleem stabiel, en de jonge uitlopers lijken er minder last van te hebben.

 

Uruzgani,

 

gallery_19177_15681_102573.jpg

 

Warzone,

 

gallery_19177_15681_297262.jpg

 

en alles weer op de plaats luchtverdeler erin en deur dicht.

 

gallery_19177_15681_763387.jpg

 

Vandaag hebben de dames elk 0,5 liter water gekregen. Van bovenaf in elk geval de eerste tijd voor de buffertabs, als ze wat meer gaan drinken zal het om en om worden.

Hopelijk trekt de AMG weer snel een beetje bij, ik wil ze eigenlijk graag binnenkort op 12/12 zetten.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi compleet plaatje zo, de oorlogsmisdadigers zijn wat donkerder van kleur dan de haasjes.

Vreemd dat blad bij die ene, toch heb ik het wel vaker gezien, dat trekt idd vast wel bij, wat betreft groeipotentie, die bezitten ze wel ja, maar jij hebt een Nanda Devi grootgebracht, dus ik zou me niet teveel zorgen maken. :rolleyes:

Edited by Krasi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vergeleken met de Nanda zal deze dame inderdaad wel meevallen. :lol:

 

 

Het probleem verergert wel lijkt het. Ik vind toch dat het op een verdampingsprobleem lijkt.

Zit ook nog even te denken aan overbewatering, maar de back-up krijgt het zelfde verschijnsel en deze pot was toch redelijk droog.

 

gallery_19177_15681_768283.jpg

 

om te proberen of te zwaar bemeste grond van invloed kan zijn heb ik de kleine overgepot naar een iets groter potje met normale potgrond. Geen toevoegingen gedaan zo maar even kijken wat dit voor resultaat geeft.

 

Worteltjes zien er wel mooi wit uit.

 

gallery_19177_15681_35854.jpg

 

en vandaag de grotere AMG, ze groeit wel gewoon ca. 3 CM erbij.

 

gallery_19177_15681_297803.jpg

 

Maar goed even genoeg over de ziekenboeg, er staat ook nog wat fraais.

 

AMG 2 nog nergens last van.

 

gallery_19177_15681_48541.jpg

 

hopelijk blijft dat zo, :rolleyes:

 

1 van de mooiste dames, een Warzone,

 

gallery_19177_15681_719766.jpg

 

en de grootste Uruzgani,

 

gallery_19177_15681_425777.jpg

 

Als er niet snel verbetering optreed bij de 2 AMG's toch ook maar de back-up Uruzgani in een grotere pot zetten, Ik wil toch wel het hokje vol krijgen.

Op naar de dag van morgen, misschien ziet het er dan weer zonniger uit.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben toch wel erg benieuwd naar wat de oorzaak kan zijn van je probleem.

Zoals je zelf al aangeeft zijn de wortels gewoon netjes wit en ze zitten ook netjes door de hele kluit heen dus dat lijkt me gewoon goed.

Hoe is je lucht circulatie?

Dat zou een verdampings probleem kunnen veroorzaken?

Misschien is de AMG ook gevoeliger voor bepaalde omstandigheden dan de Warzone en Uruz?

 

Je Warzone en Uruz staan er iig prima bij!

 

Gister bij mij het net er boven gehangen en vandaag al wat er boven gespot.

Dus als ze gaan gaan ze echt lekker!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreemd......vooral omdat de wortels gezond lijken en nr2 nergens last van heeft en je back-up dan weer wel.

Nr2 zier er zelf superfit uit, evenals je Uruzghani en Warzone.

Het enige wat je kan doen is voorlopig even afwachten.

Edited by Krasi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja beetje vreemd zeker.

 

Luchtcirculatie is goed, actieve inblaas met de buis veroorzaakt hier en daar een wiebelend blaadje, en passieve openingen staan ook nog open. Ook verplaats ik de patiënt regelmatig dus lokaal een probleem lijkt me ook niet. En de rest heeft geen prob's

 

Met een wat hoge EC (wat ik me eigenlijk niet kan voorstellen) in de grond ga ik er vanuit dat dit zichtbaar moet zijn aan de wortels. Maar deze zien er gewoon gezond uit. De vorige ronde zat er veel meer in van alles, en nog Bentoniet erbij. Misschien morgen eens de pot van de grotere op de kop, kijken hoe deze wortels eruit zien.

 

Ook het later verschijnen van het probleem vind ik apart. In het begin zijn ze neem ik aan kwestbaarder voor allerlei zaken.

 

 

Wat nog kan is dat beide stekje van dezelfde moeder afkomen en misschien iets genetisch mis kan zijn, maar er zijn er meer vanaf gekomen, en als daar ook het probleem was had ik dat wel gehoord, dus oorzaak? :rolleyes: We wachten gewoon af, en gaan voorzichtig denken aan inzetten van back-ups.

Eind van de week maar beslissen.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een rare verschijnsel zeg,

het is altijd jammer dat we dit soort ziektes het niet begrijpen als mens anders had je haar graag geholpen natuurlijk.

Lijkt wel op verdampings probleem maar dat gaf je zelf ook al aan.

 

Ik vind het intresant hoe jij je aarde bewerkt met al dat lekkers voor de dames,

je overige dames knallen vrolijk verder mooi groen ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat vervelend om te zien dat het met een van de dame's slecht gaat.

Ik ben nog maar een beginnend kweker, als ik het wist had ik je geholpen.

Succes er mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ BUZZ,

Zeker jammer dat de planten niet altijd kunnen vertellen wat ze mankeert, zou soms best makkelijk zijn. Maar als er dan wel een oorzaak gevonden wordt leer ik er ook weer van.

die poedertjes lees ik ook maar allemaal hier op WF, daar denk ik dan het mijne van en ga proberen als het me aanstaat.

Vorige ronde zat er O.A. ook nog bentoniet en Himalaya zout bij, en de rest in een wat grotere hoeveelheid. De planten bleven erg mooi groen, maar voor mijn gevoel zijn ze niet zo groot en uitbundig geworden als ik had gehoopt. Daarom weer net even wat anders en afwachten wat het gaat brengen.

De bentoniet heb ik deze keer niet gebruikt omdat ik ergens had gelezen dat dit samen met de klei (of veensoort?) in de GL wel eens verkeerd uit kon pakken.

 

De rest gaat lekker verder IDD.

 

@ Stoner123, Bedankt.

Ach dat is ook een stukje natuur denk ik maar dan. Wel jammer dat het een nieuw soortje is, maar meer als ik nu probeer kan ik er ook niet aan doen, en een drama is het ook weer niet het hokje komt toch wel vol.

 

 

Eerst maar even over de ziekenboeg, weer een beetje op onderzoek gegaan en nog wat aanpassingen gedaan om de patiënt te diagnosticeren en eventueel te behandelen. :lol:

 

gallery_19177_15681_1528250.jpg

 

de pot op zijn kop om de wortels te inspecteren, en een heuse aardverschuiving. Nou ja het onderste deel van de pot.

 

gallery_19177_15681_1195403.jpg

 

Nog niet helemaal vol met wortels, dus de onderste laag grond dondert uit elkaar. :) wel nog erg vochtig onderin, en bovenin al best droog. Zo in elk geval geen correcte info van de tensio, deze zit toch vrij ver onderin met de kegel.

Maar wel mooie witte wortels, daar dus niets aan te zien.

De onderste laag weer gevuld met verse aarde zonder toevoegingen en een stuk droger.

Kluit er weer in, en de tensio iets minder diep geplaatst.

 

Verder heb ik de inblaasbuis uit het hokje verwijdert en ga een tijdje verder met alleen de passieve inlaten. Als de temp buiten weer omhoog gaat, hang ik weer 2 fannetjes aan de kap, die wel de warmte een beetje afvoeren maar niet op de meisjes blazen. Eens kijken of een eventueel verdampingsprobleem door de buis zou kunnen komen.

Vooralsnog de temp nog mooi rond de 27 graden.

 

Dan weer naar de fraaiere aanblik.

 

even wat voorbereidend werk, en wat extra groen in huis gehaald, voorlopig heb ik er nog ruimte voor.

 

gallery_19177_15681_99418.jpg

 

gallery_19177_15681_218926.jpg

 

en een fotoreportage van de rest.

 

gallery_19177_15681_441612.jpg

 

gallery_19177_15681_1289538.jpg

 

gallery_19177_15681_1311493.jpg

 

gallery_19177_15681_499791.jpg

 

gallery_19177_15681_249236.jpg

 

gallery_19177_15681_1092971.jpg

 

en weer alles in het hokje, met helemaal links de AMG-backup, met dezelfde verschijnselen, net weer even anders behandeld.

 

gallery_19177_15681_1185139.jpg

 

Zo hebben de patiënten de tijd om te genezen en de rest kan vast even aanslaan om de eventuele vrijgekomen plaats in te nemen als het toch zover komt.

De 2 nieuwe potten zijn nu gevuld met Uruzgani's Tja dan moeten we daar maar mee verder als het echt niet anders kan. :rolleyes:

 

En weer doorgaan.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou DJ, je doet er iig alles aan om een tot een soort van diagnose te komen, daar ligt het zeker niet aan.

De AMG2 is wel een hele mooie dame.

En de Kushjes, prachtige bouw, mooie vroege vertakkingen.

Het is genieten weer van je foto`s :rolleyes:

Edited by Krasi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach zoveel is het niet, ik wil gewoon alles proberen uit te sluiten. En graag 2 AMG's groot brengen. Meer als dit gaat het niet worden, nog even een tijdje aankijken tot er geen ruimte meer is, of dat het lang genoeg geduurd heeft.

Ik moet toch een beetje aan de hoogte denken. :rolleyes:

 

De dames blijven allemaal toch erg compact, ondanks dat de lamp erg hoog hangt, en niet de meest ideale kleur buisjes om strekken te voorkomen. Ik denk dat in dit stadium de spiegels daar toch een toegevoegde waarde in zijn.

 

enjoy the pica's, in vind ze ook altijd mooi om weer terug te zien, dan hoef ik geen uren voor de kast te zitten :lol:

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...