Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
viton

4 * XL 2 Reflector / 4 *400 W / amnees

Recommended Posts

Nix mis mee hoor met die waarde in een smart pot,mijn planten vinden het super en staan er mooi bij.

:)

Mijn punt was natuurlijk dat je gelijk hebt en die waardes niet (meer) gaan werken met een smartpot. Heb je het foldertje er al op nageslagen? Zo 'super en mooi' staat ze (je kamerplant) er niet bij hoor. Als je in dat foldertje kijkt en dan de aanbevolen waarden voor die (of soortgelijke) plant pakt voor "normale" potten en dan wat lager (natter) gaat zitten voor smartpots dan trekt ze wel bij. :)

 

@sativied ik snap niet echt tegen wie ik in ga dan
Ja mijn humor is niet besteed aan wf. FF serieus dan maar:

 

maar met 400w/m2 heb je minder snel verbrande tips.
Nee. Zoals ik zei: "lichte of zelfs verbrande puntjes", en dat gaat net zo makkelijk onder TL, buiten, als onder een 400 of 600w als in het donker... door overvoeding, is een process waar echt niet 600watt of meer voor nodig is.

 

wel zie ik diepgroene glanzende bladeren. dat is voor mij dan altijd wel een teken dat je iets te hoog zit met de voeding.
Dat duidt op een hoge hoeveelheid N (vaak een resultaat van te lang /teveel groeivoeding), niet perse zoveel K dat de stampers er bruin van worden.

 

het kan ook nog zijn dat ze een keer te droog hebben gestaan dan kunnen de pistons ook in 1 keer bruin worden.
En weer zou dat dan ook op andere manieren ook naar voren komen.

 

"Doktor ik heb zo'n pijn in mijn kop sinds vorige week"

"Wat is er vorige week gebeurd dan?"

"Gevallen van fiets zo met m'n kop op de grond"

"Oh dan heb je waarschijnlijk chronische migraine of drink je te veel alcohol"

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sativied

ik geef alleen dingen aan waardoor de pistons sneller bruin kunnen worden.

Maar het kan wel kloppen dat je met je hoofd op de stoeprand ben gevallen als je ph_donner uit wil leggen hoe je met tensio's moet werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
als je ph_donner uit wil leggen hoe je met tensio's moet werken.

Volgens mij heb ik een post van mezelf gemist dan. :) Ik probeer alleen te verklaren waarom een oudere en voor mij ook betrouwbare bron van info met hogere waardes werkte, of die gewoon compleet outdated zijn door nieuwe inzichten en ervaringen of dat Donner's aanbeveling (deels) berust op het gebruik van smartpots die veel sneller droogtrekken.

 

Mijn ene aarde plant staat sinds dat ik dat van Donner las op 40-50 en geef 1 x per 2 dagen ipv 1x per dag, dus tsja... ik ben heel 'anderwijs', leer van iedereen wel iets. Maar je kan op forums beter niet zo maar zonder kritisch te zijn van iedereen alles direct aannemen, zelfs van PH. Zat posts op alleen al WF van ervaren kwekers over de afgelopen 7 jaar die andere waarden gebruik(t)en en/of aanbevelen. En dus zoek ik naar meer dan een onderbouwing als een simplistische vergelijking met kamerplanten die natuurlijk niet opgaat. Die waarden werken voor Donner blijkbaar goed, in zijn setup. Hou er rekening mee dat "your mileage may vary" en niet alleen maar een beetje ook.

 

ik geef alleen dingen aan waardoor de pistons sneller bruin kunnen worden.
Oh, door de zin daarvoor en de context ging ik er automatisch vanuit dat je dat ook hier als eventuele oorzaak aangaf. Volgens de doktor komt het nooit meer goed maar die snapt er blijkbaar niets van :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo heren ! :)

 

Ik dacht, na een week dicht bij de maffia tot rust gekomen is mijn topic wel afgeschreven. :)

Helemaal mis zie ik, jullie hebben het ook naar je zit gehad. :)

 

Ik geluk dat ik uitgerust ben, er valt nog al wat in te halen, wel leuk hoor ;)

 

@ PH donner

De b.a.c

 

De vreemde bruine haartjes zijn er niet meer en er is nu en dan 100 mbar aan getroffen is mij verteld.

 

Morgen volgt de rest, eerst even goed slapen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik had verw8 dat de topjes afgelopen week wat dikker zouden worden.

 

Vraag me echt af waarom de bloei zo stagneert ?

 

 

gallery_30284_13076_236889.jpg

 

 

Dit had je vorige keer in week 6.

 

Ik ben het met je eens, dat is ook waarom ik al eerder aangaf ze voor mijn gevoel achter lagen.

Ik denk dat de planten zijn gaan strekken doordat het planten veld veel te dicht is.

Een 250 toppen op 4 m2 kan best, maar het pakte niet lekker uit dit keer.

Nu staan de 11 liters met de randen op elkaar.

 

Er is een groot verschil in de opstelling !!

De foto hier boven staan de potten ( 18 liter ) 5 cm uit elkaar in een ruimte die lekker liep.

Dat ga ik de volgende ook weer doen 18 Liter met de lava aarde.

 

Ze gaan goed vooruit nu, laat ze graag nog drie weken staan !

 

gallery_30284_15565_317786.jpg

 

gallery_30284_15565_385346.jpg

 

gallery_30284_15565_108646.jpg

 

gallery_30284_15565_214821.jpg

 

gallery_30284_15565_9396.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er gelukkig al weer wat beter uit. :)

 

Maak er wat moois van.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mat BAC aarde is groeivoeding eerste draai verse aarde niet nodig.

geef gewoon bloei voeding in de bloei (12/12).

 

Donner's aanbeveling (deels) berust op het gebruik van smartpots die veel sneller droogtrekken.

Mijn ene aarde plant staat sinds dat ik dat van Donner las op 40-50 en geef 1 x per 2 dagen ipv 1x per dag, dus tsja... ik ben heel 'anderwijs', leer van iedereen wel iets. Maar je kan op forums beter niet zo maar zonder kritisch te zijn van iedereen alles direct aannemen, zelfs van PH. Zat posts op alleen al WF van ervaren kwekers over de afgelopen 7 jaar die andere waarden gebruik(t)en en/of aanbevelen. En dus zoek ik naar meer dan een onderbouwing als een simplistische vergelijking met kamerplanten die natuurlijk niet opgaat. Die waarden werken voor Donner blijkbaar goed, in zijn setup.

 

Ik zeg eigelijk dat je op aarde in volle bloei +-week 3 van 12/12 NAT moet gaan kweken.

Mijn waardes, in volle bloei,op 18liter om de dag bewateren met de max aan temp van 29/30 daar waar het meeste gewas zich bevind,en dat is meestal 30cm onder de hoofdtoppen.

Dat de hoofd toppen dan iets te warm staan neem ik voor lief :)

Tensio verteld je ook waneer je weer wat drogen moet gaan zitten zodat je ze niet verzuipt.

 

Ben het helemaal met je eens dat je niet zomaar iets moet aannemen en het eerst zelf moet ondervinden.

Maar met deze insteek zal je geen windeieren leggen :)

 

 

ps, ik gebruik alleen smartpots in de huiskamer :)

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die temperatuur 29-30 is neem ik aan in combinatie van toevoeging van co2

 

Bedoel je met bac aarde de lava aarde.

!!! Lava !!! zitten er dan veel mineralen in die de canna plant nodig heeft ?

 

12/12 meteen voeden is dat niet vroeg, kans op overvoeding of valt dat mee ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viton, ze staan er gewoon niet goed bij, en dat ze te dicht op elkaar staan, ik heb altijd 11 liter potten strak tegen elkaar staan en in die ruimte is het structureel rond de 35 graden met lampen aan en die staan er toch echt een stukje beter bij en zijn ook 1 keer getopt, dus ook 4 a 5 toppen per plant.

 

55 stuks onder 4x400

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey viton,

 

Het ziet er naar uit dat ze wat zijn bijgetrokken.

 

Denk dat ze wel een weekje extra kunnen gaan gebruiken ook, je blad is gezond dus dat trekken ze wel.

 

succes en :) op een lekker smookie over een paar weekjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De wiet is ook mooi wit, alleen zijn de planten er helaas niet zo vol mee.

Is de genetica wel goed, daar zou het ook aan kunnen liggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moeilijk te zien hoe groot de toppen zijn, houd er eens een cola fles naast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan de bamboestokken als leidraad nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zeg eigelijk dat je op aarde in volle bloei +-week 3 van 12/12 NAT moet gaan kweken.
is dit specifiek voor de amnees of voor ieder plantje (sativa of indica)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

eindgewicht is wat telt straks he :)

 

ondanks dat er geen knallers van toppen opzitten ( het is ook niet veel licht per m2) ziet het er wel gezond uit

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zeg eigelijk dat je op aarde in volle bloei +-week 3 van 12/12 NAT moet gaan kweken.
is dit specifiek voor de amnees of voor ieder plantje (sativa of indica)?

 

 

Ik hanteer het ook, en ga het straks ook met m`n Indica`s doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezus wat een kleine oncompacte toppen. 5 a 10gr de plant denk ik.

 

Knippen en opnieuw beginnen. Gaat nergens over zo....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze achterstand hebben gehad kunnen ze als ze gezond blijven later nog bijtrekken, de schade inhalen kan niet natuurlijk.

Ik vind het heel moeilijk om op het uiterlijk van de plant zomaar even te schatten wat er af komt.

 

Ze zien er nog steeds gezond uit dus laat ze zeker staan, lullo !

 

Nog een paar foto,s voor de lief hebbers

 

gallery_30284_15565_102960.jpg

 

gallery_30284_15565_10152.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lullo?

 

Als jij denkt dat het nog goedkomt geloof je in sprookjes. Wil je niet afvallen, maar gaat nergens over. Vergelijk eens met andere fotos.

 

Kappen en opnieuw beginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu al kappen, is dat niet te vroeg, moet nog drie weken. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu al kappen, is dat niet te vroeg, moet nog drie weken. :)

 

Is het wachten niet waard imo. Ze gaan echt niet meer enorm groeien die toppen, meer afrijpen.

 

Met haze dien je een heel veldje knoeperds te hebben, ook als je een wat minder goede kwekert bent. Er is iets goed fout gegaan, hier komt echt heel weinig vanaf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga met jadasveel mee......gewicht isnietveel...opnieuw beginnen levert je meer op :)

 

Ik zeg eigelijk dat je op aarde in volle bloei +-week 3 van 12/12 NAT moet gaan kweken.
is dit specifiek voor de amnees of voor ieder plantje (sativa of indica)?

 

Planten met een tensio op 90/120(advies waarde) die nog 10uur staan te zonnen krijgen naar mijn mening te weinig.

 

@TS ik kweek zonder Co2 en de temp op max 29/30 zodat ze zo veel mogelijk verdampen.....

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker laten lopen zo, ze gaan vooruit ! :)

Jullie kunnen best gelijk hebben dat je er meer mee vooruit gaat als er nu nieuwe ingezet worden.

 

Aan de andere kant zijn ze er bijna en zal de eind opbrengst

vertellen of het een slechte of redelijke draai word.

Een goede draai word het zeker niet, gaf al aan dat er iets niet klopte.

Toch wil ik het afmaken en zal jullie de massa zonder er meer van te toveren laten weten.

 

Het is een dicht veld en de planten staan er nog steeds mooi en gezond bij.

Ik wil ook deze draai met de volgende kunnen vergelijken om te zien wat het verschil is.

Ik heb niet de mooiste en dikste plant op de foto gezet.

 

Ik zal eens een foto van boven maken om een beter beeld te

krijgen, heb ik zelf ook geen weet van eigenlijk.

De planten staan op een verhoging waardoor je een beeld ziet van de toppen die niet geknakt zijn.

 

De niet geknakte toppen zijn nog iets door gegroeid, en komen zo boven het geknakte veld uit.

Dat geeft op de foto met flits misschien een ligt vertekend beeld.

Ik zal eens een foto van boven maken, dan weet ik zelf ook beter hoe het erbij staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan net zo goed met de genetica te maken hebben. Mis andere stekken fixxen.

 

Zou eerst maar eens wegen straks, misschien verrast het je wel. Opnieuw beginnen vind ik ook onzin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...