Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
viton

4 * XL 2 Reflector / 4 *400 W / amnees

Recommended Posts

40Mbar is meestal net na een waterbeurt, ik zou persoonlijk tussen de 90 en 130 weer geven tot 50Mbar ofzo, iemand anders een idee daarover?

 

Die 90 en 130 komen heel bekend voor, maar niet als punt om water te geven, maar ideale punt voor respectievelijk groei en bloei, en als je daar op richt dan kom je ongeveer op 50 uit (uurtje) na wateren.

 

Als je tussen de 90 en 130 water geeft geef je water terwijl de waardes optimaal zijn en kweek je natter dan nodig.

 

Bron: WF natuurlijk. :lol: Oude post, toen die tensio net een beetje populair werd, waardes van 90 groei en 130 voor bloei zijn - als ik het goed herinner (en da's niet altijd zo ;)) - op basis van pro tests.

 

 

Stilstand [...] problemen kan natuurlijk wel anderzins zijn voorgevallen, dan is een weekje extra bloeien de remedie.......no problem toch?
ok met opstart problemen maar als je een weekje 'stilstand' hebt tijdens volle bloei dan ben je die week toch kwijt, het aantal bloeiweken loopt toch gewoon door ook al lijkt de plant stil te staan staan? Stilstand in de zin van geen zichtbare vooruitgang voor een week wil niet zeggen dat de plant de klok stil heeft gezet en een week later klaar is. Zit er zelf een beetje mee deze ronde, zoveel 'gevochten' tegen de stretch en aanpassingen gedaan, herindelen van toppendek, mishandeld zeg maar, en ik ga er van uit dat ik die dagen stilstand/herstellen gewoon kwijt ben en niet extra aan de bloeiperiode kan plakken (zonder overrijpe amber wiet te krijgen dan).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een plant moet gewoon een complete cyclus draaien, door stilstand kan de uiteindelijke bloei wel degelijk een week soms 2 langer duren.

Edited by Krasi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat dat "soms kan" ok maar dat lijkt me wel erg afhankelijk van de oorzaak. Als je te lang of ver doorgaat met knakken of op andere manieren de planten shocked in de volle bloei en ze daardoor stil lijken te staan, pauzeert de cyclus toch niet. Ze benutten een stukje van hun leven niet optimaal omdat ze gestressed zijn, en dan kost het gewicht ipv tijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ligt er dus aan, en nogmaals je moet het wel heel bont maken (flink in de volle bloei knakken bv) dat het door het knakken komt, in de landbouw zie je ook wel dat door slecht weer een oogst later klaar is, en niet per definitie slechter is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
40Mbar is meestal net na een waterbeurt, ik zou persoonlijk tussen de 90 en 130 weer geven tot 50Mbar ofzo, iemand anders een idee daarover?

 

90/130 is gewoon te weinig!

Dat zijn waardes voor in de tuin/kas maar niet in een hok!!

In volle bloei staat dat zo weer op 200 zeker met amnees ;)

 

De reden dat aarde kwekers die over stappen op hydro zo vaak beter draaien

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites
In volle bloei staat dat zo weer op 200 zeket met amnees
En/of smartpot. Daar was ook geen rekening mee gehouden met die 'oude' 90/130.

 

De reden dat aarde kwekers die over stappen op hydry zo vaak beter draaien
'De' reden dat overstappers draaien vaak beter op hydro omdat ze dan voldoende water hebben? Gaat net zo goed op met overwateren en te-nat kwekers. 'De' reden is de constante PH en voeding en controle daarvan, is niet simpelweg een kwestie van voldoende water hebben op hydro. Daarmee doe je het 'zo veel beter draaien' wel heel makkelijk af.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daarmee doe je het 'zo veel beter draaien' wel heel makkelijk af.

Kijk als de TS over gaat op hydro heeft die het bplm van te droog getrokken al zoiezo NIET ;)

 

@prutser,

130 in volle bloei is te weinig ja.

Bedenk dat deze waarde op het meetpunt +- 25cm diep zit.

Daarboven is het dankzij de zwaartekracht ALTIJD droger.

Nogmaals dat zijn waardes voor huistuinkeuken plantjes niet voor planten die elke dag moeten rennen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mag ik vragen welke waardes jij dan aanhoudt?

waarde dat je weer water gaat geven en waarde na het water geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ P H donner

 

Dus als ik het tussen de 40 en de 100 mbar in houd is het goed !?

 

Ik had wat aarde uit de natste pot samen geknepen en die plakte wel iets.

Ik ga eerst voor de volgende ronde wat verschillende aarde soorten testen hoe ze zich gedragen als ze nat staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn in volle bloei mooie waardes waarvan je zeker weet dat ze aan dat elemend niet te weinig heeft.

 

Inwateren om de dag tensio s 20/40 op 18liter.

Kijk 1 plant in 200liter aarde heeft ook wel genoeg tensio waarde van 130 maar het is de plant pot verhouding waar we rekening mee moeten houden.

 

Cold label & BAC Lava aarde hebben een uitstekende watervasthoudend vermogen ZONDER dat ze blubber word.

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, ga ik die bestellen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kijk als de TS over gaat op hydro heeft die het bplm van te droog getrokken al zoiezo NIET ;)

Ja, maar je ging van TS naar alle aarde kwekers die overstappen :lol:

 

Ik weet dat je uit ruime ervaring spreekt en neem het graag van je aan (zal mijn ene aarde plant 's wat meer water geven, 's kijken of de blaadjes bol gaan staan als ik aan de lage kant van die 40-100 blijf), maar:

Nogmaals dat zijn waardes voor huistuinkeuken plantjes niet voor planten die elke dag moeten rennen :lol:
Er zit een foldertje bij een tensiometers met die waardes voor huistuinenkeuken plantjes en die liggen toch een stukkie hoger als ik het goed herinner, en maken ook al onderscheid tussen winter en zomer. Als ik wat dieper graaf in mijn geheugen, die 90/130, waren die niet het resultaat van een test die No Mercy had laten doen voor cannabis planten? Post van atmo denk ik. Was wel aardebak tijd toen...

 

Tussen de 40 en 100 houden, is dat 40 vlak na wateren of nog een stukkie lager zodat ie over de dag op 40-100 uitkomt? Lijkt me erg moeilijk zonder meerdere keren water te geven of zonder 1 keer op 0 uit te komen (en dan weet je niet hoeveel 0...). Ik richt(te) zelf op 40-50 na wateren (als het ingetrokken/verspreid is) maar dan wel met het idee dat ie de rest van de licht aan periode richting de 130 gaat (en nog hoger 's nachts).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij blijven ze op de 40mbar hangen ondanks dat ze niets meer krijgen, vind ik vreemd !

Dan hebben ze toch echt te nat gestaan denk ik.

 

Ik heb nog een vraagje aan die het herkend !

Ik vind de haartjes een vreemde bruine kleur hebben. ( zie foto)

Komt dat door het bio voeden ?

Verder ziet de plant er prima uit.

 

gallery_30284_15565_166810.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bruine haartjes kan ook komen door te hoge LV maar, in week 5 is ze over het hoogte punt heen en sterven de eerste af.

 

Water zo tussen 1.a 2 uur (beste tijd) NA dat het licht is aangegaan en zet genoeg voor twee dagen.

Elke dag bewateren is ook niet je van het,ze moeten ook weer iets droog trekken voor het nodige zuurstof in aarde.

En dan heb je weer de plant grote pot grote verhouding waar je rekening mee moet houden.

 

Het helpt allemaal om zoveel als mogelijk met de zelfde genetika te werken zodat je op dingen in kan gaan spelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd hoge lv, nat geworden en zelfs veelvuldig aanraken kan de pistils doen bruin kleuren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je wel heren :lol:

 

Dan is het de hoge luchtvochtigheid. ;)

Die is al geruime tijd te hoog geweest.

 

Heb de lampen iets hoger gehangen en wil de

bovenkant van de aarde laten opdrogen.

Dan zal de luchtvochtigheid wel voldoende zakken.

Ik wil er nog graag wat moois van maken.

 

Zoals P H donner al melde laat ik de aarde eerst even

droog trekken tot 100mbar en geef dan tot 40mbar.

De nieuwe aarde is besteld !

 

@ Krasi

Het is niet van het aanraken wel van de hoge lv

Dat ze bruin worden is mij bekent, maar het is een lichte bruine kleur die ik nog nooit had gezien.

 

gallery_30284_15565_14146.jpg

 

gallery_30284_15565_79191.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had verw8 dat de topjes afgelopen week wat dikker zouden worden.

 

Vraag me echt af waarom de bloei zo stagneert ?

 

 

gallery_30284_13076_236889.jpg

 

 

Dit had je vorige keer in week 6.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind ze ook diep en diep groen....

Volgende X met verse aarde pot tot de rand vullen en GEEN groei voeding gebruiken!

Lage Ec aan houden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

D`r zit idd echt weinig aan die plant op je laatste foto.....heel bizar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik zo ff snel kijk denk ik teveel voeding.

bij te veel kalium krijg je ook sneller bruine haartjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bizar inderdaad die plant. Die reflectoren ook trouwens. Als ik dat zo zie zou ik eerder voor een Adjust-a-Wing gaan.

 

als ik zo ff snel kijk denk ik teveel voeding.

bij te veel kalium krijg je ook sneller bruine haartjes

Zo hey... jij hebt left, zo maar tegen de gevestigde orde in gaan :)

 

Maar als het teveel voeding zou zijn zouden lichte of zelfs verbrande puntjes of zelfs randjes dat wel duidelijk maken. Hij geeft zelf al aan dat de LV te hoog is geweest dus die bekende oorzaak is meer waarschijnlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sativied ik snap niet echt tegen wie ik in ga dan maar met 400w/m2 heb je minder snel verbrande tips.

wel zie ik diepgroene glanzende bladeren. dat is voor mij dan altijd wel een teken dat je iets te hoog zit met de voeding.

het kan ook nog zijn dat ze een keer te droog hebben gestaan dan kunnen de pistons ook in 1 keer bruin worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oke, ga ik die bestellen :)

 

 

Welke aarde hebbie besteld?

 

En/of smartpot. Daar was ook geen rekening mee gehouden met die 'oude' 90/130.

 

Nix mis mee hoor met die waarde in een smart pot,mijn planten vinden het super en staan er mooi bij.

gallery_22925_14806_698175.jpg

 

:)

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...