Jump to content

Blowmonkey

Full member
  • Content Count

    5,005
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Blowmonkey

  1. Heb je het over potten? Ik zou eerder aan grote potten gaan denken dan aan de perfecte grond. Je zal toch bij elke potgrond (ook batmix) vaste of vloeibare voeding moeten meegeven na een tijdje. Als je er verder echt niks aan wilt doen zal je moeten denken aan potten van >100 tot 1000 liter gebaseerd op wanneer je gaat starten. Begin je nu al met ontkiemen, zullen die planten zo'n 2-3 meter groot worden en heb je minimaal wel 1000 liter potgrond nodig wat al stevig is bemest. Maarja, in potten zal je toch ook water moeten geven, kan je net zo goed wat voeding erbij gooien. Wat jij wil doe je in de volle grond, het enige wat je daar vaak hoeft te doen is wat vaste meststoffen toevoegen en je bent klaar. Alle grond vervangen voor goede potgrond is niet nodig, misschien 1 zak per plantgat om de structuur wat te verbeteren.
  2. Ik denk eerder dat die "steriele stekken" zijn veroorzaakt door de varenrouwmug dan door de stekkenboer. Als brabant deze stekkies nog een keer zet en dan wat preventieve maatregelen neemt tegen de beestjes gaan we diezelfde stekken waarschijnlijk gewoon mooi zien afbloeien. Al wat rond zien vliegen na het wateren? Even een bonk tegen je pot aangeven werkt ook, komen ze onder of bovenaan de pot eruit kruipen.
  3. Ik zeg herma. Royal dane staat daar wel bekend om, meeste deense soortjes trouwens. Groot percentage van die zaadjes zal hetzelfde probleem gaan hebben.
  4. Ik had meer in m'n hoofd dat je meteen grote zijtakken in 2 liter potjes of iets dergelijks wou gaan laten wortelen, stekblokkies eromheen is idd ook een stuk handiger en sneller. Die blob aan stekgel was niet nodig alleen, teveel aan iba kan het ook weer vertragen, dat is meer voor de echt verhoutte delen.
  5. Je had waarschijnlijk ook niet van die hoge temperaturen collie, alles gaat sneller dan, waaronder de verdamping. Ik gok nogmaals, maar ik denk zomaar dat de 2 planten van Brabant die het meest zijn aangetast pal onder de lamp staan en dus meer last hebben van de stralingswarmte. Bovendien wordt hier mineraal gevoed; ik ken de lijn van ferro niet, maar als iemand ec waardes meegeeft kan je daar wel vanuit gaan, de larven zullen dus sneller aan wortels gaan knagen vergeleken met een compleet organisch gevoede plant. Er zijn wel meer dingen die werken hoor, diatomeeënaarde, zand, perliet, neemolie, neemmeel, chitine, variatie aan natuurlijke plantenextracten (waaronder oa kaneel http://www.wietforum...ost__p__1342881 of knoflook), peroxide, etc. Het beste is ook altijd een combinatie van meerdere producten, niet alles werkt evengoed in elk stadia van de verschillende levensfases van die beesten, bacteriën hebben geen nut in de volwassen mug, maar ook in de latere larvestages hebben ze een verminderde werking, het is alleen heel simpel in gebruik. Je kan het door je grond heen mengen en/of gewoon met het voedingswater meegieten, het is vergeleken met andere producten ook relatief goedkoop in gebruik gezien de effectiviteit. Deze planten zullen alleen nooit meer helemaal opknappen, die eerste 3 weken zijn cruciaal voor de topontwikkeling, de uitgroei erboven zou nog wat bij kunnen trekken als de beesten eenmaal onder controle zijn, maar wat daaronder zit ziet er niet uit. Calyxes die van boven half open zijn, bruine pistils vanaf de uitgroei, bijna compleet verdwenen trichomes, als het kan zou ik zeggen zet ze buiten, houd de plaag onder controle en kan je er misschien nog wat vanaf halen ook, dat bloeit wel verder nu.
  6. Dit zijn stekken, geen zaden. Krullende bladeren wil zeggen dat er iets mis is met de turgordruk, dat kan een verscheidenheid aan oorzaken hebben, waaronder (zuigende) insecten. Als een plant zijn wortels worden aangetast kunnen ze de verdamping niet meer aan, gaan de bladeren krullen. Te lage temperaturen zullen het ook niet zijn, ik denk dat je te hoog bedoeld? Ik heb 2 jaar achter elkaar oogsten zien mislukken vanwege die beesten, bovenstaande foto's geven precies weer wat er dan gebeurt bij een gevorderde infestatie. Aaltjes (steinernema feltiae) worden eigenlijk altijd aangeraden als laatste redmiddel, maar wat toch het beste werkt is bacillus thuringiensis subspecies israelensis. Spuiten met pyrethrines tegen de volwassen rondvliegende beesten, aaltjes in combinatie met de bacterie = gegarandeerd succes.
  7. Kijk eens goed of je wat rond ziet vliegen, verdwijnende pistils in de eerste weken van de bloeifase zijn zo typisch, dat zijn echt problemen die karakteristiek zijn voor een varenrouwmug infestatie, zelfde als die klauw. Ben het wel eens dat je die ec in de gaten moet gaan houden, vooral als je planten zo warm staan en dus meer verdampen, die kruipt omhoog voor je het weet. Bladeren die klauwen zijn vaak de eerste aanduiding dat je wat te hoog in de stikstof zit, maar deze combinatie, ik gok varenrouwmug.
  8. Maar als er sprake is van RNA transport van root to shoot zou het dus ook moeten betekenen dat die proteïnes en RNA's ook in de zaden komen te zitten. RNA-dependent DNA methylation zou dan mogelijkerwijs voor veranderingen in het DNA van die zaden kunnen zorgen, wat weer betekend dat de eigenschappen anders zijn. Beetje hardop denken hoor, beter gezegd, lul maar een eind weg.In ieder geval een hoop leesvoer erbij. Ik vind het eigenlijk al heel wat dat je inderdaad het proteïne/anti-oxidanten/nutrienten/hormonen gehalte van het zaad kan beinvloeden en dus de voedingswaarde/kiemingspercentage/etc omhoog kan brengen. Wel een hoop gepuzzel alleen, wat werkt het beste, tsjah.
  9. Het is lastiger dan je denkt, je hebt horizontaal gigantisch veel ruimte nodig, je moet echt zorgen dat de bovenste laag niet uitdroogt, elke dag opnieuw de verankering checken omdat de zijtakken terug omhoog willen groeien, het is moeilijk om de ontwikkeling van de wortels te checken, je kan makkelijk ziektes introduceren op de plekken waar je probeert te marcotteren, maar bovenal kost het toch relatief veel tijd in vergelijking met gewoon stekken snijden. Je kan maar een beperkt aantal zijtakken op 1 moment marcotteren ivm ruimtegebrek, na pakweg een maand of anderhalf heb je misschien doorgewortelde plantjes, maar in hetzelfde tijdsbestek had je van 4-5 moederplanten al 2-3 keer honderden stekken kunnen snijden. Het is leuk voor buiten misschien, ooit eens een canadees of een amerikaan zien doen, ontgaat me even wie of waar het was. Trainde z'n plant zodat de top na een tijdje werd begraven en hij zo 2 wortelsystemen aan 1 plant had. Verhoutte delen kan je trouwens beter eerst verwonden en daarna stekpoeder/gel aanbrengen, zachtere delen hebben dat niet echt nodig, ook altijd met een node naar onderen begraven, zelfde als een stekkie.
  10. Misschien handig om mannetjes zo over te houden, enten op een vrouwelijke plant die geen problemen heeft met langdurig in de groei staan. Ook bepaalde soortjes zoals de deense vroegbloeiers of een blueberry (kruising) willen direct de bloei ingaan als de wortels een obstakel tegenkomen, zoals de rand van de pot, zou voorkomen kunnen worden door te enten op een makkelijkere plant. Toch wel heel interessant artikel, zou ook moeten betekenen dat het zaad andere eigenschappen gaat krijgen, in theorie dan, misschien zijn de verschillen te gering om snel op te merken, vooral als je kleinere populaties kweekt en planten hebt met toch wat overeenkomende groei/bloei eigenschappen.
  11. Wel weer een leuk linkie uit de oude doos van whazzie, maar wat is het wezenlijke verschil nou? Ze gaan misschien wat zorgvuldiger te werk bij de canna's en goldlabels, etc, maar het veen wat in die zakkies zit verschilt niet veel van het veen wat in de goedkopere zakkies zit, sterker nog, het komt vaak gewoon uit precies dezelfde winningsgebieden. Misschien; zoals ik eerder al aangaf, is de samenstelling kwalitatief iéts hoogwaardiger en in nét wat andere verhoudingen aanwezig, maar je doet voorkomen alsof ze het uit chernobyl halen, lol. Het verschil tussen een zak canna light mix en een zak fleurella is dat er perliet in de eerste zit en houtvezels in de laatste, het organische stof gehalte ligt net wat hoger bij canna (>85% voor canna, >75% fleurella), net zoals de ec (canna 1,0 ms/cm tegen 45 ms/m voor fleurella), allebei staat op de zak dat ze 1.5 kg minerale meststof per m3 bevatten, bij canna staat er 12-14-24 op, bij fleurella niks, ga het ook niet opzoeken, maar ik ga er vanuit dat dit wel iets in de trend van 12-10-18 zal zijn. Ik vind dat het wel aardig vergelijkbare grondjes zijn, ze hebben allebei nog wat opwaardering nodig, maar het is beide gewoon goed te gebruiken om (wiet)planten op te kweken. Volgens mij heb jij in het verleden ook wel eens een paar are wiet in de volle grond gezet, je gaat me niet vertellen dat je daar 10 kuub goldlabel aarde naartoe heb versleept, of wel? Wat heb je dan met die wiet gedaan? Letterlijk bij mensen door de strot gedouwd omdat ze het niet mochten roken? Beetje dubbel hoor, dilago. Ik denk dat ze bij die test gewoon een stel planten in de verschillende grondjes hebben gezet, kraanwater erbij en dan kijken wat het beste groeit. Volgens mij niet echt gekeken naar baggerslib of iets dergelijks, had er toch iets meer van verwacht.
  12. Antwoord op je vraag: http://www.wietforum.nl/topic/109489-mededeling-van-de-admin-mod-meeting-i2014/page__p__1286209#entry1286209 Dit is al 11 jaar zo,
  13. 1 op 1 draaien met bouwmarkt potgrond is een kunst. Het schort vaak aan de bemesting die erin zit, bekalking is meestal wel ok. Het is allemaal bijna dezelfde verhoudingen zwart/witveen, zitten wat meer additieven (perliet, cocos, wormenmest, lava en/of zeewiermeel, etc) in de "professionele potgrond", voor de rest is er eigenlijk niks op aan te merken, je zal alleen zelf die additieven er bij moeten gooien. Als er maar een rhp keurmerk op zit, ben ik al blij. Dat baggerslib werd voornamelijk voor bemeste tuinaarde gebruikt iirc, sommige fabrikanten voegen daar dan rivierslib aan toe, waar weer allemaal verontreinigingen in zouden kunnen zitten. Maarja, als je organisch kweekt en bijv een variatie aan steenmelen toevoegd, kan je ook wel eens bizar hoge waardes aan zware metalen en andere verontreinigingen in je aarde hebben. Toch wel heel benieuwd wat de conlusies gaan zijn, kan natuurlijk zoveel op de verpakking gezet worden.
  14. Tsjah, wietnamen, hehe. Ze vonden de toppies op peyote buttons lijken, blad wordt geheel paars, dus peyote purple, lol. Stekkie dat jij hebt daar lijkt wat meer op de katsu cut, neigt idd wat naar 3 vingers, vooral als je ze zo'n klein potje geeft, die strekken als een malle. Als je er echt wat vanaf wilt halen, grote pot, goed voorgroeien, veel zijtakken kweken, internodes terugdringen en die gigantische bladeren wat wegstoppen/knakken. Werkt goed in kruizingen, als je van de smaak houdt tenminste, beetje een acquired taste, ik vind het nog steeds 1 van de betere wietjes op de markt momenteel. Sterker dan amnesia, witter dan cookies of gglue, zeer typische diepe, volle overheersende smaak, gewoon een goed wietje.
  15. Ooooh, peyote, heb je finished pictures? Wat een uitvinding van die jongens van Cannabiogen, lol. Zijn bijna allemaal wel keepers, alleen jammer dat de opbrengst zo laag is.
  16. Elke visemulsie bevat een klein percentage aan fosforzuur zodat de ph net onder of rond de 4.5 zit, ontploft je fles niet van de verdere verrotting en vergassing.
  17. Blowmonkey

    Sannie

    Ja, toch wel jammer. Zo'n 11 jaar geleden was eigenlijk precies hetzelfde aan de hand. Nirvana hield het forum nauwelijks tot niet meer bij, onimusha was er weinig, greengrower probeerde het nog door wat actieve mensen aan te stellen als mod (iduls, atmo), maar de echte omslag kwam toch wel toen hennepdesk onderging. Hd had toen kwalitatief een wat hoger niveau, tot het van de een op de andere dag verdween. Veel hd'ers verhuisden hierheen, waaronder sannie en stijlloos, die wf weer overnamen van nirvana. Die gaven het een nieuwe impuls, kwam weer wat meer leven in de brouwerij. Heeft echt heel lang gewerkt, maar deze problemen komen toch niet helemaal uit de lucht vallen. Ik gaf al enkele jaren geleden aan dat er wel wat meer aandacht aan bepaalde punten besteed kon worden, vele jaren later blijkt er niet veel veranderd te zijn (sterker nog, het is nu evidenter), daar is die growshopwet geen excuus voor. Toch moeten we blij zijn dat wf er uberhaupt nog is, het kan altijd beter, maar het is tenminste geen overgrow of hennepdesk, daar zijn veel mensen nog steeds verbitterd en/of verdrietig over.
  18. Moet nog door die 1e kamer heen. Dat dit nou de oplossing is na al die jaren bedenktijd, weet niet of ik moet lachen of huilen.
  19. Dagelijks even spuiten met gewoon water hebben ze ook een hekel aan. Pyrethrinen werken maar een aantal dagen lang voordat het is afgebroken, je mist er altijd wel een paar, dan zijn er nog de eitjes die nog uit moeten komen. Meerdere keren spuiten met hetzelfde middel wekt ook resistentie op, daarom is het ook altijd aangeraden om tenminste 2 verschillende middelen in huis te hebben wil je een plaag effectief bestrijden. Het liefste 3 verschillende en dan om de 2-3 dagen spuiten met iets anders. Nu roofmijten uitzetten helpt ook nog wel om het wat onder controle te houden, maar er binnen een paar dagen vanaf zijn ben je niet. Het beste is beide, eerst een week lang om de paar dagen spuiten, paar dagen later (een combinatie van verschillende) roofmijten uitzetten.
  20. Wist je dat ze een stickytrap ook meerekenen daarin? Als je er 1 hebt hangen ben je blijkbaar professioneel bezig, vond het wel geinig.
  21. Kijk, weet ik tenminste waar je het over hebt. Niet dat het nou zo gigantisch wetenschappelijk is onderbouwd, maar het is toch noemenswaardig. Ik heb net nog even gekeken naar wat cijfers over de verontreinigingen van verschillende solvents die achterblijven in de olie, maar niet zo snel gevonden. Ik kan je in ieder geval vertellen dat die verontreinigingen in de microgrammen zitten met een rick simpson dosis. Dus ook de europese unie zou het een acceptabel niveau vinden. Het is natuurlijk wel iets om in je achterhoofd te houden, maar voor de occasionele gebruiker of de mensen die het niet jarenlang gaan nemen in de heroïsche dosissen, zou ik me meer zorgen maken om het cumulatieve effect van die frisdranken, sauzen en desserts dan om de iso olie. Maar goed, als je twijfel hebt, gewoon alcohol gebruiken, al is het voor de gemoedsrust.
  22. Gedegen bron bij zulk soort claims aub, geen forumposts, link maar een paar nieuwsartikelen of medische publicaties. Moet makkelijk te vinden zijn als je zo stellig bent. Als je het goed doet hoeft er geen enkel probleem te zijn, of is ethanol het enige gangbare extractiemiddel geworden op dit forum? Ik snap de huiverigheid enigzins wel, maar die is echt compleet ongefundeerd. De hoeveelheid iso die achterblijft in goed gemaakte olie is verwaarloosbaar. Emergency and Continuous Exposure Limits for Selected Airdoborne Contaminants: Volume 2: ISOPRPOYL ALCOHOL https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK208299/ http://www.fda.gov/downloads/drugs/guidancecomplianceregulatoryinformation/guidances/ucm073395.pdf Nog een handige pagina om helemaal door te nemen; https://skunkpharmresearch.com/qwiso/
  23. Zitten toch nog wat ouwe rotten op het forum. Beetje ingelezen, hele exodus weer gaande geweest, lol.
  24. Net even doorgenomen, staat er nog steeds allemaal fantastisch bij, ben wel benieuwd naar die india x madagascar. Koriander ben ik minder fan van, ruikt lekker hoor, maar die smaak.
×
×
  • Create New...