Ga naar inhoud

Test: Jardin Du Futur

177 replies to this topic

#41 dokkie

Cannabis Libertine

• Banned
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 1706 Posts:

Gepost 22 juni 2008 - 22:13

Drie dagjes verder en, It's all good in the JARDIN DU FUTUR.... :lol:
Op het filter schoonmaken om de twee dagen na, is er weinig werk aan dit systeem ,,ik wil ook echt erbij zeggen dat met het verlopen van deze test, ik zelf er steeds positiever ove rben.. het blijkt inderdaad best mee te vallen met de temperatuur...en het cyrculeer systeem werkt ook naar behoren,, de druppelaars hebben nog niet geweigerd, en ik hoef ze ook niet elke dag overnieuw in te stellen( kraantje draaien). Ergens heb ik t iedee dat het wat te nat staat, hier en daar hoor ik dit ook van mijn kweek collegas die de fotoos hebben bekenen, hierbij zal ik dus ook de watergift gaan beperken, 24/76 de pomp aan is dus niet meer, meer hierover in de volgende update. De Ec hou ik net onder 2.0 en pH zit nu op 5,8...temperatuur laats gemeten was 29,7graden max tegenover 25 graden minimaal...een temp fluctiatie van maar 4,7 graden was me nog nooit gelukt....ook dit is een voordeel wat mee werkt aan een goede oogst....

geniet van de fotoos..dit zijn de verse....BTW de JARDIN de FUTURE video is al in de maak,,bij het afsluiten van deze test zal ik de video publiceren als bewegend beeld verslag naast deze test...

groetjes eneuh, smookze dudes.... :smoke

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

wordt vervolgd..... ;)

UNDERDOK

A SCANNER DARKLY full movie

-----------------------

Dokkie knows the code.. To Grow ya Crops in easy mode..
It's all about cannabis, and it allways will be.!!!.
If your not in,for the love for cannabis, get the fuck out a here!!!!

#42 keesthemad

The only thing to fear is fear itself. - FDR.

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 10130 Posts:

Gepost 23 juni 2008 - 06:18

Zo, dat klinkt een partij goed!

Ga je voor de kilo ?

Kees.
Cheese and burger
Reeds gegeten; 8, 10, 13, 16, 18, 27, 30.

Grilled Cheese Acadamy

"putting on a few pounds the fun way"

#43 dokkie

Cannabis Libertine

• Banned
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 1706 Posts:

Gepost 03 juli 2008 - 08:54

Ik doe in dit stadium,maar liever geen voorspellingen.. ;)
Op een Magnesium tekort en wat pomp problems is alles best oke.. de temperatuur is prima.. afgelopen nachten was het wel extreem warm weer, en de temp kwam bij 32 graden, maar normaal blijft ze mooi rond de 28-29 graden..

Geposte afbeelding
magnesium tekort heb ik aan gevuld met bitterzout.. maar omdat daarvand e EC enorm stijgt geef ik dat dus niet elke dag..ook heb ik een potje C02 tabs (zit ook magnesium in)gekocht en geef die elke dag mee.

Jammer genoeg is het echt teveel water geweest in de erste weken. Ik gaf op advies van eosystem 24/7 water en zou na 3drie weken overschakelijken op 30min pe ruur druppelen..
Geposte afbeelding
Nu blijkt natuurlijk dat dit veels te nat heeft gestaan.. ik daarom de watergift beperkt tot 1 kwartier per uur, en de druppelaars bijna dicht gedraaid.
er zitten natuurlijk ook een paar kleintjes tussen die gewoon niet mee wilde doen.. mjaa wiet komt der altijd wel an he,,
Geposte afbeelding

Op gegeven moment kwam ik effe kijken, en werd verrast met een afschuwlijk lawaai, wat natuurlijk uit me ecosystem kwam. De pomp was stuk.. Ze ratelde enorm, en dit is natuurlijk met het oog op pak kans niet aanvaardbaar. Jammer genoeg gebuerde dit op zonda gochtend, ik moest dus zondag en maandag ochtend met d ehand watergeven, gewoon met een heel klein gietertje heb ik de slaps bevloeid, een paar keer per dag...
Maandag ging ik terug met de pomp naar de growshop, '' groeipaleis'' en kreg zonder problemen meteen een nieuwe pomp mee, nog een betere ook. deze draaid nu super stil..

Elke week krijge ze een spoel beurt, de EC heb ik nu veellager, zo rond de 1,3. pH is 5,9.....vanaf volgende week (week 5 van de bloei, eerste dag 12/12 was 5 jun.) ga ik ook PK 13-14 geven....bovenin zie ik dat de haartjes al wat bruinig beginne te worden, terwijl onderin het systeem alles nog spierwit is?

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

UNDERDOK

-----------------------

#44 Doc

this is my playground

• Full member
  • 8847 Posts:

Gepost 03 juli 2008 - 10:59

Hey Dokkie,

Ziet er toch wel leuk uit.
Heb gisteren kontakt gehad met Eric.
Hij gaf de suggestie om toch zonder de glazen buis te werken.....
Ben zelf erg benieuwd naar het eindresultaat.

Keep up the good work!!!!

Doc

#45 Silver

Harde kern lid

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1460 Posts:

Gepost 03 juli 2008 - 11:09

Leuk om je weer een keer bezig te zien Dokkie ;) :D
Had die onderste (bodem)HPS niet beter een beetje hoger kunnen zitten?
Zonder cooltube zal de temp hoog oplopen denk ik.
Learning

#46 dokkie

Cannabis Libertine

• Banned
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 1706 Posts:

Gepost 03 juli 2008 - 12:31

@Doc, sja zonder glas, ik wil t wel proberen, maar ik denk echt dat het dan net te heet gaat worden, ik vind dat de top vorming redelijk gaat, zonder vergelijking te kunne maken, ik heb deze soort nooit eerder gekweekt, ''Rays Choice''.
Ik zal het gl;as er eens uit halen, dat is makkelijk zat, ik hoef e rniet voor te verbouwen, als de lampen uit staan, kan ik de tube met een makelijke beweging zo eruit halen. en er weer inzetten mocht ik dat willen.. na een uur zien we wel wat de temperatuur dan is zonder glas..btw, hoeveel % licht zou dat glas eigenlijk tegenhouden..

@Silver, High man, alles chillem silver.. ;) ja scherp van je, die onderste lamp had inder daad wat hoger gemogen, zo ook de bovenste for that metter.. de planten groeie omhoog, ik heb ze met gaas tegen moeten houden en naar onder geforseerd. anders groeien ze voorbij het licht bereik.. in principe zou de gehele tube met lampen, ongeveer 30/40cm omhoog moeten, tenopzichte van de slaps..

maar het moet ook allemaal nog gefine tuned worden, de bovenste rij leeg laten is ook een optie, zo kan de hierna bovenste rij wel naar boven groeien , ik heb zelf al fantasieien van 20 planten, 1 per slapbeetje voorgroei, euh een 1,5 weekie ofzow. de plant onderin de slap planten he, zodat ze omhoog kan groeien... ghehe.. njaaa we zien, wel....er zijn zat mogelijk heden met dit systeem.. en tot nu toe hebben er zich geen grote problemen voor gedaan.

ltrs.... :D

UNDERDOK

-----------------------

#47 keesthemad

The only thing to fear is fear itself. - FDR.

• Full member
  • 10130 Posts:

Gepost 03 juli 2008 - 12:38

Hey Dokkie,

Ze worden langszaamaan dikker... Komt heus wel goed.

Ik meen me te herinneren dat het bij cooltubes zo'n 12-14% tegen hield..

Kees.
Cheese and burger
Reeds gegeten; 8, 10, 13, 16, 18, 27, 30.

Grilled Cheese Acadamy

"putting on a few pounds the fun way"

#48 Mehighto

Kern lid

• Members
  • Pip Pip Pip
  • 796 Posts:

Gepost 04 juli 2008 - 09:32

Hoi Dokkie,

Ziet er lekker uit daar, sucses man :)
Wel vreemd idd dat er lokaal meer bruine haartjes ontstaan in ieder geval iets wat je niet vaak ziet.
Zeker niet bij redelijk tot zeer gelijke temp/lv en verdere omstandigheden, ik heb dit nog niet gezien
alleen een keer in een hokje waar zogenaamde hotspots waren ivm slechte ventilatie.
Maar dit kan ik me niet voorstellen aangezien je voldoende ventilatie aan boord hebt ;) :D
Maar leuke test verders, jammer dat het watergeven nog wat finetuning vergt maar dit zal bij jouw geen probleem opleveren.
Ik denk idd wel dat je een redelijk tot zeer ervaren kweker moet zijn om met zo'n systeem de boel draaiende te houden.
Maar ja dat is het punt van de test natuurlijk finetunen zodat een ieder leuk kan draaien met een klein vloeroppervlak tot zijn beschikking
Test ze

Gr Mehighto

#49 No-Zem

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2690 Posts:

Gepost 04 juli 2008 - 09:55

Hey Dokk..
Ik krijg het niet gevonden,... wat is de LV in die Carrousel ?

#50 dokkie

Cannabis Libertine

• Banned
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 1706 Posts:

Gepost 10 juli 2008 - 08:35

Daar zijn we weer. :wtf:
Alles gaat redelijk, lv 38%min tot 46% max, temp is heel relaxed max. 28 graden en minimaal 23 graden.
Het gele blad , door het mg tekort, is deels weer wat groener geworden, maar groten deels geel gebleven, ik heb t niet weggehaald. Door wat bitterzout toetevoegen 1,5 week gelee, is het niet erger geworden. pH is 6 in de bak, en ik geef 5,8, EC houw ik nu op 1,5.

''effe koffie drinken, zo weer verder tikken''

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Hier zie je van boven nog wat geel blad door het mg tekort, en links een paar uitvallers die natuurlijk ook keihard haar best doen.
Geposte afbeelding

En alles vanaf de andere kant gezien.
Geposte afbeelding

Helemaal onderin een zijtakje...
Geposte afbeelding

UNDERDOK

-----------------------

#51 Doc

this is my playground

• Full member
  • 8847 Posts:

Gepost 11 juli 2008 - 18:46

Krijg zin in een :wtf: als ik dit zie.

toppie Dokkie

PS.Heb je het al zonder glazen buis gekeken naar de temperatuur??

#52 dokkie

Cannabis Libertine

• Banned
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 1706 Posts:

Gepost 15 juli 2008 - 21:04

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

De lege ruimte inhet linker deurtje is om ruimte te laten voor de dikke slag van de pomp en het filter, zodra ik het deurtje dichtdoe zouden de plantjes op die plek in de knel komen...wat daar wel zit is ook niet gegroeid en zijn klein gebleven..

:wtf:

UNDERDOK

-----------------------

#53 whazzup

Smoke he does

• Admin
  • 21259 Posts:

Gepost 15 juli 2008 - 22:02

ik zit dit zo eens te bekijken dokkie, en ik bewonder je test, maar ik vraag me werkelijk af of je met die aantallen stekken en die lampen gewoon in een tentje geen veel grotere bos planten had gehad. Ik kan het van afstand natuurlijk helemaal niet goed beoordelen en een ronde bak vertekent qua oppervlak, maar wat vind je er zelf van? Wat zegt je gevoel momenteel? :wtf:

#54 dokkie

Cannabis Libertine

• Banned
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 1706 Posts:

Gepost 15 juli 2008 - 22:27

nou Wazzup, :( In vergelijking met een normale setup, bijv. 2 keer 400watt, het kweekoppervlakte is dan ongeveer 1,4Meter bij 90cm, als ik de lampen net zo hoog zo hangen als nu het geval is. Wanneer ik daar 90 stekke opzet, is het best proppen... In dit systeem passen 20 slaps van 15cm bij 100cm, is 3 vierkante meter kweekoppervlakte, omdat de lampen rondom kunne schijnen is er ook overal evenveel en genoeg licht. :wtf:
Terug komend op de test , vind ik het gezien de omstandigheden wel goed gaan. .. In het begin heb ik teveel water gegeven, ondanks dat denk ik wel dat er een leuke oogst uitkomt, ik schat een 1,2 gram of mischien wel 1,4 gram per watt....de volgende ronde zal de watergift wel gelijk goed zitten, waardoor er veel minder of geen uitval maar is.. ik schat 16 plantjes die niet lekker zitten, daarnaast dat magnesium gezeik, wat ook weer voor achterstand zorgde op bepaalde plekken in de kast.. Wat me opvald is de variatie qua groei, de ene groeid als een speer terwijl een andere die daarboven in dezelfde slap zit, weer kleiner blijft,..., al met al, vind ik de buds wel oke der uit zien, ze zwellen, er komen ook steeds weer nieuwe witte haartjes en ze moeten nog tot half aug. :wacko: .
Ik twijfel of ik nog pk 13-14 mee ga geven aankomende week :lol:
Verder zie ik t wel positief in, het systeem is wel oke qua veel verschillende dingen,alleen al de oppervlakte die ze neemt, tis ook maar 150 vierkante meter die je nodig hebt, deze tent van 2meter bij 2 meter, maakt he tnatuurlijk wa tmakeklijkker.. door er een tent omheen t ezetten, is het klimaat ook veel beter te controleren dan wanneer je haar zomaar in een grote kamer zet...ondanks de tent ik kan nog steeds makkelijk bij alle planten als ik wil, zowel de tent als de jardin future hebben ingang aan bijde zijdes
Het druppelsysteem heeft geen problemen laten zien.. de temperatuur valt reuze mee..het enige dat ik doe is de bak vullen met vers water om de drie dagen, daarvoor moet ik dat eerst de boel leegpompen, met een tuinslag naar de doush.. dan gooi ik er weer 40liter water in, maak het aan met voeding, zuur de boel af..C02 pil derin. filter schoon spoelen onder d ekraan, en klaar is dokkie weer.. omdat het water essevoir onder het grow gedeelte van het syteem zit, is er dus ook geen extra ruimte nodig voor een groot voedings-vat. en ook geen externe afvoer, omdat het water in dit systeem circuleerd.
Ik heb natuurlijk geen vergelijking met andere vertical grow systemen in eigen ervaring.. maar gezien de moeilijkheden die er waren met bijv, de Ketel van toen en haar klimaat problemen, en het aantal planten wat normaal in die verticals gaat, denk aan pyrek met 358 planten. Sommige ketels wel meer dacht ik..heeft dit systeem wel degelijk ze'n waarde bewezen voor mij.. Ik weet 100% dat ik 2gram per wat kan draaien in deze vertical growtube met maar 80 tot 100plantjes..en in de winter ook met 1200watt inplaats van 800.. :huh:

UNDERDOK

-----------------------

#55 whazzup

Smoke he does

• Admin
  • 21259 Posts:

Gepost 15 juli 2008 - 22:33

nou dat klinkt goed! We gaan het zien :lol:

ps ben je die meter nou al aan het testen?

#56 suffie63

Suf bijt af en toe

• Members
  • 3508 Posts:

Gepost 16 juli 2008 - 09:32

Bekijk Post dokkie, op 15 Jul 2008, 23:27, zei:

Ik weet 100% dat ik 2gram per wat kan draaien in deze vertical growtube met maar 80 tot 100plantjes..en in de winter ook met 1200watt inplaats van 800.. :lol:
Dat is een stellige uitspraak, ik hoop dat je gelijk krijgt.

"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new." Albert Einstein
Een beetje etiquette kan geen kwaad.

TaskForce THC !, Drugtest ?, Politie(k?)

Jack Herer TV

#57 masteryero

Unrankable Forum Junkie

• Members
  • 3039 Posts:

Gepost 16 juli 2008 - 11:34

hey dokkie gaat daar op wat kleine dingen na erguhh goed zie ik :lol: nice ...

ik blijf nog altijd zwaar verbaas hoe jij zegt tog de 1,2 te kunnen gaan halen en onder perfecte omstandigheden misschien 2 gram de watt :wtf: dat zou werelds zijn !!!

en waar ik ook heel nieuwsgierig naar ben is:

of je al iid de glazen kap van de lampen eraf heb gehad ...

hoeveel kuub afzuiging je intotaal nou had staan want volgens mij vergt dit wel iets meer dan 1 kuub per watt ofnie???

hoelang ben je intotaal bezig met zo'n systeem een uurtje ???

waar ik ook benieuwd naar ben is wat zijn de koste voro nieuwe slabs ??? en waar kan je die bestellen ??? on line ?? of alleen in bepaalde growshops ..??

je had het in 1 van je vorige post over 150 vierkante meter dat zal wel 1.50 m2 zijn denk ik ???

nou ja 1,2 de watt halen ( 960 gram totaal ) voor een proef das natuurlijk nooit verkeerd

veel succes

greetzzz masteryero

#58 Doc

this is my playground

• Full member
  • 8847 Posts:

Gepost 16 juli 2008 - 16:31

WOW!!! nog ff

#59 dokkie

Cannabis Libertine

• Banned
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 1706 Posts:

Gepost 17 juli 2008 - 16:00

Met 3vierkante meter werkelijke kweek oppervlakte onder 800watt. warvan elke plant vrijwel onder de lamp staat. Normaal met een vlak systeem, (horizontaal) staan niet alle planten onder de lamp je ontkomt er niet aan dat er ook dames aan de rand staan, waar dus inprincipe minder licht is..In dit systeem waar de lamp rondom schijnt en de planten ook weer rondom de lichtbron staan, schijnt de lamp dus direct op elke plant evenveel licht.
Ik heb effe een tekeningtje derbij gemaakt..de rode lijnen in het ronde systeem zijn evenlang, maar daarnaast in het horizontale systeem zie je duidelijk dat er ook planten verder van de lichtbron verwijderd staan. Terwijl er dus wel meer dan 2 keer zoveel kweekoppervlakte beschikbaar is in het ronde systeem.
Geposte afbeelding

Als ik zeg, 2gram per watt. ga ik er natuurlijk wel van uit dat alles goed gaat en geen kleine foutjes, .. maar gezien deze test, geeft Jardin Du Future geen klimaat problemen zoals ik normaal verwacht van dit soort growsystemen(ketel) , de kleine afstand tussen de slaps en de cooltube( 40cm) geeft tot nu toe ook geen problemen. Nu haal ik die 2gram per watt niet, wat ik er deze test wel uit oogst is natuurlijk schatten, al met al ziet het er redelijk uit allemaal maar we zullen het pas weten als het gewogen is. :wtf:

UNDERDOK

-----------------------

#60 masteryero

Unrankable Forum Junkie

• Members
  • 3039 Posts:

Gepost 17 juli 2008 - 16:51

iid dokie ... zeker weet je pas als je het binnen hebt :wtf:

maar goed voor mensen die 'schit' aan het gedoogde hebben is dit wel een mooie systeem natuurlijk :lol:
1 op 1 kweken is als ik je zo mag horen met 2 x 400 veel makkelijker te halen op deze methode(verticaal) dan wanneer je horizontaal kweekt....

dus qua opbrengst is het een zeer gunstig .... en tsjaa met 2 x 400 watt of 2 x 600 watt word je neit zo snel gepakt dus de kans dat je pepakt word valt ook wel mee :wacko: ...

wat wel jammer is is de prijs van aanschaf ... maar ja die haal je er achteraf ook wel uit...

zijn dit soort kweeksysteem niet erg hype onder de commerciele kwekers??? ....

of is DIT systeem nog niet heel erg oud

greetzzz masteryero

ps edite : duidelijk uitleg en aanneembaar :huh: