Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mariska

Mariska's hobby kweek

Recommended Posts

Hey maris, ik zou er een stuk of ... uithalen , en in een DR90 ofzo zetten met een 400 of 600W ..... mocht je de mogelijkheden hebben, dit gaat een jungle worden.

Mocht je echt voor de sog methode gaan ben je iig heel goed bezig, maar je laat grammen liggen als je de oppervlakte niet vergroot denk ik.

Ziet er zeker wel heel netjes uit allemaal hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat waren jou ervaringen met die plasma Krasi?

 

Mijn ervaringen zijn positief, in de groei is het de beste optie, ook voor moeders, mooie vertakkingen, vitale planten, ik gebruik diegene die ik nog heb dus voor moeders en kleine zaailingen/stekken, ze harden gelijk uit.

In de vroege bloei gaat de lamp lekker door met nieuwe groeischeuten stimuleren, maar ook een beetje anti-strek, verder in de bloei geeft het net dat beetje meer witheid aan de toppen, planten blijven lang gezond, althans bij mij waren dit de ervaringen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook mijn ervaring! :wave: mooie vitale planten maar vooral veel minder strek.

 

Hey maris, ik zou er een stuk of ... uithalen , en in een DR90 ofzo zetten met een 400 of 600W ..... mocht je de mogelijkheden hebben, dit gaat een jungle worden.

Mocht je echt voor de sog methode gaan ben je iig heel goed bezig, maar je laat grammen liggen als je de oppervlakte niet vergroot denk ik.

Ziet er zeker wel heel netjes uit allemaal hoor.

 

Tja...als ik de ruimte had zou ik miss een plantje kunnen weghalen..maar die ruimte heb ik echt niet joh. Bovendien...op dit moment is er nog niks aan de hand hoor. Het is mooi dichtgegroeid zonder echt propvol te zijn. De planten mogen alleen nog een beetje hoger worden van me...

 

Morgen maak ik een paar pics

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nee de plasma lamp blijft de gehele cyclus aanwezig. De lamp is perfect voor moeders of voor groei, maar persoonlijk vind ik dat er ook een toegevoegde waarde is voor de bloei.

 

 

Ok zoals ik uit de reacties opmaak heeft de lamp dus de gehele cyclus meerwaarde. Stel dus ik laat een plasma meedraaien tussen bijvoorbeeld 2 x gavita pro 600 wat is dan aan te bevelen qua hoogte van de lamp. Kan ik deze de hele cyclus op 1 hoogte laten hangen ?

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon tussen je hps laten hangen. Als de hps in lampafstand varieert doet de plasma het ook.

 

Staar je trouwens niet blind op plasma omdat deze kweek lekker loopt.. :wave: Plasma is echt reteduur en geen tovermiddel. Het is slechts een toevoeging in een keten. Die hele keten moet in balans zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Picca's!!

 

De bloei komt er nu in en daarom heb ik ze vrijdag zo vol mogelijk gestopt met bloeivoeding: op 2.25 meter kreeg ik er maar liefst 70 liter in! De komende dagen kunnen ze dus relatief veel PK's opnemen. Ik hoop daarmee de bloei een kickstart te geven. Verder is de datalogger weg gehaald. Ik let nu toch niet meer echt op het klimaat maar vooral op de planten want ze zijn inmiddels echt sterk zat. Als het weer buiten plotseling veranderd zal ik de logger wel weer een paar dagen erin hangen om te kijken of het niet boven de 30 graden wordt.

 

Dag 14 sinds 12/12

gallery_36766_15332_2773543.jpggallery_36766_15332_593479.jpg[/urlgallery_36766_15332_754381.jpg[/urlgallery_36766_15332_1421890.jpg[/urlgallery_36766_15332_488902.jpg[/urlgallery_36766_15332_3323374.jpg[/urlgallery_36766_15332_1350769.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice!

Leuk om te zien, kweek zelf ook in een DR150 en ga deze keer voor het eerst de Gavita pro1000de gebruiken.

Ik heb al een paar keer gespiekt in je topic, maar ga er nu maar eens egt voor zitten :wave:

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hele mooie compacte jackberry's heb je staan mariska

Er staan zeker genoeg buds om er een knaller van te maken :wave:

Veel succes

 

groeten knutsel

Share this post


Link to post
Share on other sites
De bloei komt er nu in en daarom heb ik ze vrijdag zo vol mogelijk gestopt met bloeivoeding: op 2.25 meter kreeg ik er maar liefst 70 liter in! De komende dagen kunnen ze dus relatief veel PK's opnemen. Ik hoop daarmee de bloei een kickstart te geven

 

leg eens uit?

 

volgens mij eet een plant wat hij nodig heeft, en als er meer in doet gaan ze niet meer pk opnemen. bedoel je enkel veel water of ook een hoog ec. in t geval van ec doe je ze meer kwaad dan goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk ook dat een plant die voeding tot zich neemt wat het nodig heeft. Je kunt een plant niet op die manier vetmesten.

 

Er zijn heel veel wegen naar een goede opbrengst en sommigen zijn echt niet theoretisch onderbouwd. Maar dit is wat ik bedoelde: ik kweek in het begin redelijk droog totdat de eerste witte bolletjes verschijnen. Ik zorg dat de plant dan flink droog staat op dat moment. Dat geef ik een grote watergift met veel bloeivoeding zodat de plant zich ineens volzuigt met veel PK's. Dat dat ook echt gebeurt kun je zo zien: de bladeren hangen na 10 minuten al slap. Of het ook daadwerkelijk een kickstart betekent weet ik natuurlijk niet. Ik heb weleens een onderbouwd rapport gelezen dat juist in de vroege bloei (niet cannabis) het geven van hogere dosis PK belangrijk was voor het verder verloop van de bloei. De hele verdere bloei kweek ik vanaf nu een stuk natter.

 

Of het werkt? Geen idee. De opbrengsten zijn altijd leuk, maar dat is met andere methodes net zo goed.

 

Voor mij gaat het erom dat ik mooie groene planten heb die er vitaal uitzien. Dan volgt er vanzelf een mooie bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk niet dat het zo werkt.

 

Een plant gaat ook niet meer drinken als je ze meer water geeft. En ook al was het zo dan zouden de zouten achterblijven in je medium.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hele mooie compacte jackberry's heb je staan mariska

Er staan zeker genoeg buds om er een knaller van te maken :wave:

Veel succes

 

groeten knutsel

 

Dank je Knutsel! Leuk dat je meekijkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kweek ook droog aan het begin, natter vanaf de zichtbare bloei, maar dan niet gelijk veel pk`s, die gaan vanaf week 5 extra mee, wateren doe ik conform m`n tensio`s, dus als ze geen dorst hebben geef ik niks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies! Als ze nog voldoende nat staan heeft het geen enkele zin om te wateren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi veldje.

Nu maar wachten op de dikke Cola,s. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Doc: idd! Nu maar wachten op de cola's..maar alle voorwaarden zijn aanwezig lijkt me..Ik ben echt heel benieuwd wat het gaat worden.

 

De kweek gaat heel gemakkelijk: op klimaat let ik niet meer en ze krijgen 2x per week via de spuitlans een flinke plens water. In het weekeinde ongeveer 70 liter met een behoorlijke dosis voeding (zonder af te zuren), crops en roots en op dinsdag of woensdag ongeveer 70 liter met alleen kraantjeswater. Dat is samen 140 liter op 2.25 m2 dus bijna 9 liter per m2 per dag. Dat is niet weinig voor week 3 vd bloei. Ik ben erg tevreden hoe het gaat; de smartpots geven minder ongemak dan ik dacht en doen hun werk (airpruning) en je merkt gewoon dat de waterhuishouding goed geregeld wordt.

 

De meeste groei is er nu echt wel uit na 21 dagen bloei en qua hoogte (ivm met de 1000W) is het precies goed: zo'n 70-80cm tot de toppen. Ik heb geen idee hoe warm het is op tophoogte, ik zal binnenkort weer eens de logger erbij hangen.

 

Er is 1 plant met een verdampingsprobleem. Geen idee hoe dat komt, staat volgens mij niet op punt waar de lichtintensiteit het hoogst is. Wellicht is er een te hoge concentratie voeding in de pot aanwezig door toeval. Het is niet zo dat de plant per ongeluk een voedingsbeurt heeft gemist. Het is er maar één dus pas ik niets aan.

 

Foto's van dag 21 12/12, nog minstens 35 dagen te gaan.

gallery_36766_15332_2947306.jpggallery_36766_15332_443405.jpg

gallery_36766_15332_2820604.jpg

gallery_36766_15332_3034386.jpg

gallery_36766_15332_2947306.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi mariska, ze zijn niet bizar hard gegroeid en hebben nog een goede diepte.

 

kunnen we al beginnen met gokken :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker mooi, de combo 1000watt DE en de LEP hebben ze mooi gedrongen zonder strek gehouden, ze zullen weinig groei meer laten zien en dus volop met bloeien bezig zijn, lekker snel soortje is het, die Jackberry :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
mooi mariska, ze zijn niet bizar hard gegroeid en hebben nog een goede diepte.

 

kunnen we al beginnen met gokken :wacko:

 

 

Nou? Doe eens een gok? :)

 

Applaus voor jouw!!! :tu Wat ziet dat er mooi gezond uit. Zo te zien slaat de puk voeding goed aan!

 

Gaat prima zo!

 

Zeker mooi, de combo 1000watt DE en de LEP hebben ze mooi gedrongen zonder strek gehouden, ze zullen weinig groei meer laten zien en dus volop met bloeien bezig zijn, lekker snel soortje is het, die Jackberry :verrygood

 

Idd! Geen sprake van strek..toch draagt de hogere rlv in het begin daar ook aan mee...er zal nog een klein beetje groei komen vanuit de toppen. Het is geen soort die erg lang wordt.

 

Maar ja....als het niet vanuit de lengte komt dan hopelijk vanuit de breedte..whaha. Hopelijk komen er heel dikke knotsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaa Mariska met grote knotsen ! :verrygood :) :tu :wacko:

Ziet er goed uit !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker vol veldje dat heel goed aanzet. 7,5 weken bloei als ik het goed heb?

 

Groeten,

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ligt aan de moeder. Ik hoop dat deze plant na 8 weken afgebloeid is. Misschien start ik over een paar weekjes wel een topic met een JB die hopelijk na 7 weken klaar is.

 

De kweek gaat gewoon gemakkelijk: op dit moment 2 keer per week aandacht geven en meer doe ik er echt niet aan. Ik ben zelf heel benieuwd naar het eind gewicht om te kunnen vergelijken met modern kweken incl CO2. Dit is in feite een heel simpel kweekje: lamp, potten, tent en softbox met variac. Daar hou ik van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat worden knallende knuppels over een paar weken, mooi gedrongen, mooi van kleur, zelfs heel gelijkmatig gegroeid ook nog.

Muy bueno.

Misschien kan je wat van de onderste takken weg dieven als deze niet meer genoeg licht krijgen, het is best wel dik bebost namelijk bovenaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Ganjo..ik hoop het! Lijkt er wel op...maar ik zag vanavond voor het eerst dat er nog wel wat bijgestuurd moet gaan worden.. :tu Kijk maar even naar de onderste foto's..

 

Eerst dit: ik geef nog steeds 2x per week (voedings)water met de spuitlans: 2x 70 liter ongeveer waarvan 1 keer alleen water. De tensio varieert dan tussen de 30-250. Dus ik zal binnenkort moeten starten met een 3de keer watergeven per week want de hoogste stand van de tensio klimt nu toch wat op. En juist na volgende week zullen ze meer gaan gebruiken verwacht ik. Eigenlijk is dit de "saaiste" periode van een kweek: het is nu een kwestie van de rit uitzitten. De laatste 2 weken zijn wel weer "leuker" als je de toppen echt bijna ziet zwellen.

 

Picca's dag 26 12/12gallery_36766_15332_1451636.jpg

gallery_36766_15332_3410716.jpg

 

Dat gaat wel goed dus. Maar...dan de foto's waar ik graag heb dat jullie ff meekijken..

Ik had al gezegd vorige week dat er 1 plant is met een verdampingsprobleem (blad krult naar binnen)..dit zet door en niet zo'n beetje ook..Iemand een idee hoe dit komt en wat ik er aan kan doen?

gallery_36766_15332_2094974.jpg

 

En dan deze kleine, irritante beestjes...wat adviseren jullie? Plant Vitality van BAC? Het is echt al heel lang geleden dat ik spint heb gehad en ik zou niet weten hoe het binnen is gekomen. gallery_36766_15332_915251.jpg

 

Kijk..nog zo'n blad waaruit blijkt dat de omstandigheden niet helemaal perfect zijn..oorzaak overvoeding? gallery_36766_15332_369378.jpg

 

Nou dat was het dan. Over het algemeen zit het er prima uit, maar ik wil graag dat het allemaal echt strak is. Graag jullie advies dus over die beestjes en over de blad afwijkingen.

 

Groet Mariska!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...