Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Flexibel

Cannabisgebruikers voelen zich psychisch ongezonder

Recommended Posts

Cannabisgebruikers hebben vaker een minder goede geestelijke gezondheid dan niet-gebruikers. Dit blijkt uit nieuwe cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek. Twintig procent van de mannelijke blowers en 28 procent van de blowende vrouwen heeft psychische klachten. Dit is twee keer zoveel als mensen die geen cannabis gebruiken.

 

Bij mannen die niet blowen voelt tien procent zich psychisch ongezonder. Van de niet-gebruikende vrouwen heeft veertien procent last van psychische klachten. Hierbij gaat het om klachten als neerslachtigheid, zenuwachtigheid en ongelukkig of onrustig zijn.

 

Als iemand tijdens het invullen van de enquete onlangs (minimaal één keer in de afgelopen dertig dagen) cannabis gebruikte, dan werd hij of zij gezien als een gebruiker. Een niet-gebruiker is iemand die de afgelopen dertig dagen geen marihuana of hasj gebruikte.

 

 

 

 

Hoe ervaren jullie dit?

Ik heb in mijn kenissenkring redelijk wat mensen die regelmatig een jointje opsteken of opstaken.

Na wat rondvraag kon ik maar een conclusie trekken, ja de meeste (ex) gebruikers voelden of voelen zich wat minder lekker in hun vel zitten in een periode dat ze wat vaker opsteken.

 

Ik ben totaal niet tegen het roken van wiet en ik vind echt dat ze al die shit gewoon moeten gaan legaliseren.

Maar ook vind ik dat er meer en vooral door jullie naar de negatieve kant gekeken moet worden, en die zijn er geloof me genoeg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zit je niet op een verkeerd forum?

Share this post


Link to post
Share on other sites

..edit..

 

Ze zeggen altijd dat blowers ruimdenkend zijn, jammer dat dat in de praktijk meestal tegen blijkt te vallen.

Edited by blowsterke
onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

op een `pro wiet forum`

de `slechte kant` bespreken van cannabis ...

 

is niet erg slim

Ik ben best ruimdenkend waarom denk je dat ik op een wietforum zit ?

 

anders had ik wel op geitenwollensokken.nl

of breienisleuk.nl gezeten

niet dan

en ok jij je zin : mensen met psychische problemen kunnen beter geen cannabis gebruiken

kan hun geesteziekte nog verder triggeren .......en dan geven ze cannabis de schuld

dat moeten we niet willen ...

zoiets

Edited by Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wietforum is een van de schoonste en best leesbare cannabis forums ter wereld. Dat komt omdat wij goed toezien op het juist gebruik van de quote regels. Lees HIER nog eens goed door hoe we het graag willen. Snap je het dan echt nog niet, neem dan contact op met een mod of een jouw bekend lid dat het al wél snapt.

 

Een pro wiet forum?

je bedoelt een propaganda wiet forum?

 

En ik vind het juist wel slim om op dit forum de negatieve kanten te bespreken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, wiet heeft z'n voor en nadelen maar ook dat is per persoon anders..

Ik vind mezelf wel verslaafd maar dat is niet erg.

Zonder me wiet: Slechte nachtrust, opgefokt, zweten enz, ook als het uit me bloed is.

Ik ben wel overtuigd dat het verslavend is en ik rook voornamelijk voor het kalmerende effect.

Tis me medicijn tegen deze ziekmakende wereld, me meditatie... lekker relaxen weet je wel.

Bovendien kan ik er beter door functioneren :vape:

En ach, die negatieve kanten van een jointje.. waar lullen we dan over :j

Als je dan eens die negatieve kanten van harddrugs bekijkt dan stelt dit niets voor.

Ze zouden die harddrugs eens aan de tand moeten voelen inplaats van altijd maar wiet blijven demoniseren.

 

keep it burning ;)

mary-jane ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik al zo'n 30 jaar Cannabis, bijna dagelijks ;) en heb er nooit problemen van ondervonden. Het was meestal mijn omgeving die er moeite mee had. En ondertussen voel ik me geestelijk een stuk gezonder en gelukkiger dan de niet-gebruikers in mijn omgeving ;)

 

En de negatieve kanten van Cannabis :vape:

Ach, die zijn hier al eens eerder besproken en al die argumenten worden onderuit gehaald. D'r blijft geen spaan van over! Zo heeft ieder zijn eigen mening en dat mag. Geloof wat je wil. Ik weet wat ik weet en ik heb geen zin meer om met niet geïnformeerde mensen in discussie te gaan. Nutteloos

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ik mis een aantal zaken zoals de link van de bron & hoe betrouwbaar is dit onderzoek opgezet, dus maw wat laat je weg & wat laat je erin staan, maar ook hoe stel je de vraag.Je kan de vraag ook anders stellen door hoeveel mensen gebruiken cannabis voor een betere gemoedtoestand.Een probleem is dat de ene soort de andere niet is qua samenstelling van de betreffende bestanddelen.

Voorop kunnen we stellen dat marijuana een mild hallucinogeen is, dat zeker bij sommige mensen voor psychische problemen kan zorgen, maar door verandering van samenstelling van de bestanddelen zoals bv meer CBD,ervaren ze die problemen niet meer.Als een soortje een te hoog dopamine peil veroorzaakt, kan je beter een soortje kiezen die dat niet doet.Ben je van nature introvert, dan is een indica niet echt een goed idee, maar meer sativa.Tis niet zo eenvoudig te zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik rook elke dag wiet, en voel mij goed. Ik rook niet uit stress, onvrede of wat dan ook.

Puur omdat het heerlijk ontspannen is, en ook soms tegen misselijkheid of lichte hoofdpijn helpt.

Ik ben er zeker van dat het wel geestelijk verslavend kan werken bij sommigen. Maar niet in

algemeen. En dat is wat mij stoort aan dat soort onderzoekjes. Als ze ook maar iets vinden om

cannabis aan te pakken, of te zeggen 'zie je nu hoe slecht het is. '

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar is een paar duizend jaar geleden ook een thesis op los gelaten:

 

Zalig zijn de armen van geest...

 

 

Ik denk dat je de gevolgen van stigmatisering niet mag uitvlakken. Een hoop van die 'psychische problemen' zijn gewoon aangepraat/opgedrongen. 'Je bent een junk DUS je zal wel problemen hebben': herhaal dat vaak genoeg en mensen gaan het geloven.

 

Bij mij om de hoek zit een gesloten inrichting en daar staat regelmatig een gast achter het hek te roepen naar alle werkende mensen: IK BEN HEEL DE WEEK VRIJ!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit blijkt uit nieuwe cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek.

 

Bron ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een onzin. ;)

 

Arnold63 ;)

 

Elmanito, ben t eens met je. Ik gebruikte het net om geen anti depressiva te hoeven slikken :vape: Dat is pas ROTZOOI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle man-made drugs is rotzooi

Vage pilletjes en poedertjes en vloeistofjes. :vape:

Nee hoor geef mij maar wietje, het beste medicijn naar mijn mening.

Ik gebruik 't tegen elke vervelende ziektebeeld, zoals griep. En ik moet zeggen dat ik er sneller mee oplap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 2 depressies overwonnen door af en toe een blowtje te roken waardoor ik op moeilijke momenten even min of meer iets meer tot bezinking kwam en weer iets in balans kwam. Die kennis nemen ze mij niet af, geen onderzoek of overheid die het tegenspreekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Gerenommeerde psychiaters, waaronder hoogleraar professor doctor Aartjan Beekman, hoogleraar psychiatrische epidemiologie en psychiatrie aan de Vrije Universiteit Amsterdam, schatten dat 75% van de huidige gebruikers van antidepressiva het middel ten onrechte hebben voorgeschreven gekregen. Dat zijn dus rond 750.000 mensen in Nederland die elke dag pillen slikken die ze niet nodig hebben, die dus niet helpen, maar wel allerlei nare bijwerkingen hebben.

 

bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vraag is natuurlijk of mensen psychische problemen krijgen door het blowen of gaan blowen (als medicatie) als ze psychische problemen hebben. De kip of het ei verhaal...

Share this post


Link to post
Share on other sites
De vraag is natuurlijk of mensen psychische problemen krijgen door het blowen of gaan blowen (als medicatie) als ze psychische problemen hebben. De kip of het ei verhaal...

Dit heet: Post-hoc fallacy”: This is incorrectly asserting that there is a direct correlation between two findings. This is particularly nefarious but it is often more difficult to catch than the other tactics.

For example, if a study finds that vegetarians have a higher average income than meat-eaters, it would be absurd to conclude that you can raise your income by abstaining from meat. But that is exactly what some ‘researchers’ do.

grappig , simpel voorbeeld:

"Let’s say that in a trial involving 100 people, two people would normally get breast cancer during the trial duration, but when all 100 people are put on the drug, only one person gets breast cancer, meaning the reduction of breast cancer is one person out of 100. Yet the pharmaceutical industry will exclaim that the relative risk reduction is 50 percent because one is 50 percent of two. In other words, the risk is cut in half from a relative point of view.

Learn more: http://www.naturalnews.com/019368_absolute...l#ixzz2KFJ5iZ6J

Share this post


Link to post
Share on other sites

precies bulto!Post hoc fallacy!

Geweldige uitleg,met dat voorbeeld!

 

ik las dit topic een paar uur geleden, en iets beviel me er niet aan, eigenlijk steeds meer na verloop van tijd.

Los van de inzender , is het gewoon een stelling! Een telegraafkop! Klinkt lekker in de bek!

 

Er zijn inmiddels wel meer van dit soort stellingen gelanceert en besproken op het forum!

Ik heb t wel een beetje gehad eerlijk gezegd met dit soort suggestieve implicerende stellingen! Ranzig gewoon!

Mods gooi er maar een slot op! :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

pffff wat een nonsens weer :vape: dankzij ons mooie plantje ben ik van de chemische troep af en functioneer ik weer.

Mijn man, kids en huisarts juichen het gebruik toe, fysiek en mentaal ben ik flink vooruit gegaan.

Laat de schrijver maar eens gebruik maken van ons mooie plantje, ziet die het leven ook weer wat positiever in ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En op heel de CBS site is er niets over te vinden :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het cbs er nou werkelijk blij mee zijn , met dit soort lanceringen, in de pers of wat??

 

Ik weet nogsteeds niet of t om een conclusie of, om een stelling gaat!, en dus onzalig!; retorisch dus een losse flodder, een luchtballon, ... niets meer dan een scheet in een kussen, en een zucht onder de dekens!

Zoals niemand dat zou wensen, of uberhaupt kunnen bedenken! :vape:

 

;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreselijk,...Ge A LIFE,...Nee lekker alcohol zuipen das gezond zeker en vet vreten en rotzooi in de lucht,..etc etc.

Diepe zucht,....weer zon flut bericht wat niets zeggend is,...geloof me....de mens spoort bij voorbaat al niet en blowers

die hebben zich daar bij neer gelegd ,...das het verschil ,....Duhhhhhhh

 

Als tegenwerking zon ander berichtje.

 

 

'CANNABIS TEGEN DEMENTIE'

 

 

SYDNEY - Australische wetenschappers onderzoeken het effect van een onderdeel van cannabis dat in staat zou kunnen zijn dementie te voorkomen of terug te dringen.

Foto: Thinkstock

 

Neurologen betrokken bij het onderzoek hebben laten weten dat de stof cannabidiol eigenschappen heeft die heilzaam zijn voor de hersenen en de mogelijkheid heeft geheugenverlies tegen te gaan.

 

Een van de onderzoekers, Tim Karl, zette uiteen dat bij het onderzoek muizen zijn gebruikt die zo waren gefokt dat ze eigenschappen hadden zoals een patiënt met Alzheimer.

 

Een groep proefdieren die cannabidiol kreeg ingespoten, vertoonde plotseling een enorme vooruitgang bij proeven waarmee het geheugen en het vermogen tot herkenning werden gedaan, schreef de Sydney Morning Herald woensdag.

 

Ziek

 

''Dit brengt in wezen het gedrag van de zieke proefdieren naar het niveau van gezonde dieren. Je zou kunnen zeggen, het genas hen, maar daarvoor is meer onderzoek vereist naar de hersenen van de muizen'', aldus Karl.

 

Het onderzoeksproject wordt deze week gepresenteerd aan de jaarvergadering van de Australian Neuroscience Society in Melbourne.

 

Cannabidiol is overigens niet de belangrijkste werkzame stof van cannabis. Dat is tetrahydrocannabinol, dat het bewustzijn verandert. Het onderzoek wordt onder anderen gedaan door de student David Cheng. Hij wil hiermee promoveren aan de universiteit van Wollongong, circa 60 kilometer ten zuiden van Sydney.

 

Bron: http://www.nu.nl/wetenschap/3129072/cannabis-dementie.html

 

 

 

....wat een NitWit zeg,...ga thuis je kinderen opvoeden ;)

 

Afz: Ruimdenkend blower ,... :vape:

Edited by StoneTwisted

Share this post


Link to post
Share on other sites
zit je niet op een verkeerd forum?

 

Toch echt niet te schatten...Je doet juist hetzelfde als de mensen die je elke dag weer veroordeeld: maar één kant van het verhaal willen zien. We moeten naar een transparant correct cannabis beleid. Niet naar het magische stoners beleid dat jij voor ogen hebt. De negatieve effecten ontkennen maakt je geen haar beter dan zij die de positieve ontkennen. Maarja, kaars en bril enzo...

 

Mensen moeten gewoon eens beseffen dat ze een persoonlijke ervaring niet tot een feit kunnen veralgemenen. Dit lijkt me nu zelf wel een quatch-onderzoek aangezien de juiste correlatie echt niet is aangetoond met dit onderzoek.

 

Desalniettemin, ten strijde tegen de sprookjes-stoner! Op naar een correct cannabis beleid waar men positief staat tegenover de goede effecten van cannabis en tegelijkertijd rekening houdt met de negatieve ervan. Realisme en correctheid. Weg met anti-wiet propaganda, weg met sprookjes-wiet propaganda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met bovenstaand bericht kan ik het helemaal eens zijn. Cannabis heeft positieve én negatieve kanten. Zoals met alles in het leven. :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...