Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jeice

onder de 100 planten blijven?

Recommended Posts

Een kennis van me had het erover da hij graag op rfx-1 wil gaan kweken, hij heeft een ruimte waar +- 100 18 liters in kunnen of 150 11 liters.

 

Ik gaf voorheen altijd 10 dagen voorgroei op 18 liters, nu met 16 per m2 op kratjes geef ik nog maar 2 of 3 dagen. Wat dat betreft zou ik em 11 liters adviseren. Wanneer voorgroeien geen optie is ben je toch een volle week eerder klaar.

 

Enkel hoor ik wel eens berichten dat justitie boven de 100 planten harder aanpakt/ meer onderzoek verricht? Zit hier een kern van waarheid in of boeit het niets of je nu 99 of 150 stekken neerzet.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja tot 100 planten is de richtlijn bij , eerste x betrapt geldboete .

let op neem geen 99 planten , ze tellen best creatief ( je kan beter een veilige marge aanhouden bv 90 stuks )

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

minder op een meter en hetzelfde cashen dan +100.

 

Als voorgroeien geen optie is dan moet je die optie creeeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks voor de info.

 

weet je wat het is Racker. kweek je met 60 planten en groei je 2 weken voor dan heb je er alsnog 120 staan gedurende 2 weken. dan kan hij beter op "save" spelen met 90 stuks en 10 dagen 18/6 geven. ben het wel met je eens dat het een stuk makkelijker is. je kunt selecteren en je wortels zitten gelijk op eb vloed niveau.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

extern voorgroeien misschien iets? of is dat teveel werk/ opvallend?

Share this post


Link to post
Share on other sites
minder op een meter en hetzelfde cashen dan +100.

 

Als voorgroeien geen optie is dan moet je die optie creeeren.

helemaal mee eens!!!

 

wat miss ook een optie is grotere potten pakken en meer lampen ;) ze tellen toch de platen en niet de lampen :vape:

maar voor groeien kom je toch wel het doen als je met grote potten kweekt met veel ruimte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij ben je jezelf onnodig gerust aan het stellen als je idd alleen naar aantal planten kijkt. ze kijken naar het totaal plaatje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

genaaid wordt je toch wel. maar als klopt wat knakenpoetser zegt is dat wel goed om rekening mee te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Art. 3, onder B, Opiumwet hennepkwekerijen

(LOVS: 15-9-2000, 31-10-2008)

Het min of meer bedrijfsmatig of in ieder geval met een zekere professionaliteit kweken van hennepplanten in ruimtes zoals een (woon)huis, loods of andere soortgelijke ruimte met als

kennelijk doel de verkoop van de geoogste planten. Het betreft een verdachte die voor dit delict first offender is en die niet in het kader van een georganiseerd verband handelt. Uitgangspunt bij hantering van deze oriëntatiepunten is dat het financieel voordeel is/ wordt ontnomen en dat apparatuur is/wordt verbeurdverklaard en/of onttrokken aan het verkeer.

 

a. 50-100 planten:

Oriëntatiepunt: € 900 geldboete

(per 1 januari 2009: € 1000)

 

b. 100-500 planten:

Oriëntatiepunt: 6 weken gevangenisstraf

 

c. 500-1000 planten:

Oriëntatiepunt: 12 weken gevangenisstraf

 

Algemene richtlijn voor alle oriëntatiepunten

Als de rechter van oordeel is dat kan worden volstaan met een werkstraf geldt het volgende uitgangspunt: 1 dag gevangenisstraf staat in verhouding tot 2 uur werkstraf met een maximum van 240 uur.

 

ontneming wie ze in veel gevallen erbij proberen te plakken is ander verhaal , daarbij nemen ze aantal lampen M2 en aantal kweken mee.

maar puur de strafmaat komt bij de eerste x gepakt heel goed overeen met de richtlijn (rechters kunnen niet zonder zeer goede motivatie afwijken van landelijke richtlijnen, gebeurt dit toch word het in veruit de meeste gevallen rechtgezet in het hoger beroep)

kortom het is nooit verkeerd om kennis te nemen/rekening te houden met richtlijnen.

als je onder 1000 planten blijft bv ,is de kans op celstraf vrij klein .

 

mvg

Edited by knakenpoetser

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als deze moet komen, betaal je die er wellicht ook nog bij:

 

gallery_1115_757_30947.jpg

 

Gewoon niet bang zijn, da's het beste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar hij maakt wel indruk, vooral op jou, blijkbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je beetje kerel bent zeg je dat het van jou is niet van haar ;)

hahahaha

trouwens ik ken gevallen van mensen van 100+ 200+ die taakstrafje kregen.

bijv overval staat ook hoge maximum straf op maar ze krijgen allemaal 1 tot 2 jaar.

6 weken zit je zo uit :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

tot 120 dagen cel kan in veel gevallen omgezet worden in een taakstraf , dus tot 1000 planten is zeer vaak een taakstraf .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu vraag ik me af dat als je getrouwd bent je beiden de cel in moet?

 

Ja, en jeugdzorg pakt je blagen af,

opa en oma moeten hun spaargeld inleveren,

en je komt op een zwarte lijst...

 

Beter niet trouwen, dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze kijken niet alleen hieveel planten je hebt hoor maar ook hoe je kweekt!ze bekijken elke situatie appart en richtlijnen zijn moeilijk te. Olgen!

 

 

 

Iedereen die op dat adres ingeschreven staat wordt meegenomen maar naar verhoor blijft alleen de uiteindelijke eivenaar van de plantage!

a een paar uurtjes sta je weer buiten hoor, tenzij je er meer dan 200 hebt

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat weet hij ja.

 

en @ piere, 6 weken zit je zo uit? zeker niemand om voor te zorgen :vape:

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ze kijken niet alleen hieveel planten je hebt hoor maar ook hoe je kweekt!ze bekijken elke situatie appart en richtlijnen zijn moeilijk te. Olgen!

 

 

 

Iedereen die op dat adres ingeschreven staat wordt meegenomen maar naar verhoor blijft alleen de uiteindelijke eivenaar van de plantage!

a een paar uurtjes sta je weer buiten hoor, tenzij je er meer dan 200 hebt

 

Volgens mij ben je in Nederland als je in gemeenschap van goederen getrouwd bent beide eigenaar van de plantage, vandaar de vraag.

 

Foolonthehill, als je niks zinnigs weet te typen, typ dan niks, of start een eigen onzinnig topic waar je op jezelf kan reageren ipv in allerlei topics onzin uit te kramen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

prutsertje: ze bekijken elke situatie appart en richtlijnen zijn moeilijk te volgen

Zegt bj.

 

Dat wilde ik ook aangeven, volkomen willekeur!

Ik wist niet dat je

.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Jeice.

 

Een Nederlandse opkoper bracht met grote regelmaat partijen wiet naar een grote stad in Duitsland.

Dat ging een keer opvallen bij de politie aldaar.

Het spoor wees naar Holland, en na een uitgebreid en langdurig onderzoek aan beide zijden van de grens,

is niet alleen de opkoper opgepakt, maar zijn er ook diverse kwekerijen in Nederland opgerold.

Na drie maanden hadden ze de meeste leveranciers in beeld.

Daar zaten grote jongens bij, zoals op de foto, maar ook een aantal kleinere "vissen" die af en toe een pondje of een kilo konden slijten.

Politie en justitie deden hun best om de Duitsers te helpen, de prestige in het geding, en de aanklachten gaan dus over veel meer dan alleen een enkel kweekje.

Men worden gezien als een deel van een organisatie die internationaal, etc etc.

 

Een waar gebeurd verhaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jongens...!!

 

Hoor ik hier nu niemand over de grootste ramp... Het terugvorderen van alle verkregen winsten?

 

Ze trekken je helemaal leeg ''officieel''. Ze tellen de planten, meters, lampen en gaan uit dat je maximale oogsten heb gedraaid. Een eventuele mislukking van een oogst zien ze als bedrijfsrisico en ook over die oogst moet je je ''winst'' terug betalen. Ze hebben in het archief alle ''wietprijzen'' staan en rekenen precies terug wat de marktwaarde was en wat je dus terug moet betalen. Hoe ze weten hoe lang je draait? Je eventuele energierekeningen en sporenonderzoek van het drain van je water. Ja echt boys. Het is helaas al zo ver.

 

Even heel simpel dus....

 

2x 600W met 32 platen dan zeggen ze dan je rond de 33 gr per plant trekt. 1.056 gram dus. Zeg even 3.200 de kilo dan mag je als je 3x gedraaid heb 10.137 terug betalen. Ooh ja... je mag je je investering wel afschrijven.

 

Ze hebben hier al hele computer programma's van om alle variabelen in te voeren en je winsten uit te rekenen.

 

En dit is GEEN bangmakkertje. Een vriend van me werkt bij het OM en heeft interne rapporten aan me gegeven hoe ze dit berekenen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...