Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Superbrecht

Plekjes, gaatjes en dan scheurtjes + lichtgroene blaadjes

Recommended Posts

Halloow!

 

'k Zit nog steeds met een bladprobleempje.

Het overheerst niet maar sommige blaadjes krijgen eerst plekjes, dan gaatjes en dan worden dit scheurtjes. Of de randen zijn precies afgevreten.

De nieuwe blaadjes zijn ook nogal lichtgroen.

gallery_12328_14943_2630000.jpg

gallery_12328_14943_1222215.jpg

gallery_12328_14943_41556.jpg

gallery_12328_14943_310630.jpg

 

M'n voeding is PH5.6, EC 2.2, canna A+B, boost en cannazym. Volgens schema van canna.

t°c was zeeeeeeeeeeeeeeer laag (tot 15°C 's nachts en niet meer dan 20 licht aan, maar dit wordt opgelost.

Ook lv was zeer hoog (90-99%) maar dit is van de baan (nu 55%)

 

En ik zag daarnet ook dit:

gallery_12328_14943_896250.jpg

't Zijn lichte lichtjes tussen de nerven van het blad. 'k Heb dit nog gehad maar dit is de eerste keer.

 

De bladeren zijn niet echt gelijk, sommige donkergroen, sommige zeer fel lichtgroen. Sommige blinken en sommige zijn mat.

 

Ik zie geen beestjes, dus dat is het denk ik niet.

 

Iemand een idee wat m'n kindjes mij proberen te vertellen? :D

 

Grtz!!! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had dit op sommige van mijn buitenplanten, ik weet ook nog steeds niet wat dit is maar ik gok iets met het medium.

Ik gok een te grote aanwezigheid van iets.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Denk overvoeding. Ec 2.2, en zie nog geen bloei. Lijkt me hoog.

Wie heeft er een ander idee?

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ongeveer het zelfde probleem bij mij komt het hoogs twaarschijnlijk door overvoeding

Share this post


Link to post
Share on other sites

overvoeding zou goed kunnen, ec is erg hoog. en als 1 plant 60 liter ter beschikking heeft, is er meer dan zat plek om voeding vandaan te halen dus moet je sowieso al lager gaan zitten als iemand met minder volume

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had mijn medium in de kuip ook samengesteld met verschillende elementen maar echt geen overdaad, het medium van zichzelf kan voor bepaalde strains teveel voeding bevatten schijnt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik had dit op sommige van mijn buitenplanten, ik weet ook nog steeds niet wat dit is maar ik gok iets met het medium.

Ik gok een te grote aanwezigheid van iets.

En werd het bij jou ook erger naarmate de zon meer/feller scheen? Ik had het ook, nog niet zo ernstig dat er gaten in de bladeren kwamen, maar ik had m'n grond wel goed verneukt. Iets waardoor de opwaartse sapstroom geremd werd i.m.o. Bij mij had het mogelijk ook met een hoge pH van doen (k@#$%t Ecostyle pH-tester). Had je ook basaltmeel toegevoegd trouwens?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ijzer tekort...

 

zo ff snel..

 

bij tuincentrum groenkracht halen voor 4 eu en meegeven met voeding.

 

GroeneGroet,

 

Urbangrower

Edited by urbangrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voel even aan de potten, hoe warm ze zijn.

Het ligt voor de hand gezien de koude dat je wortelkluit te koud is. Daardoor krijg je alles tekort + een verdampings probleem.

 

Die gaatjes heb ik ook steeds en dan kan ik verder niks vinden. Maar ..... 4 weken later heb ik vrijwel consequent een spint probleem.

Als ik verder naar de vlekjes kijk (moeilijk te beoordelen met lciht-aan foto) heb je echt wel beestjes ook, maar nog weinig.

 

Ik zou op dit moment de potten warmer zetten en behandelen tegen zowel trips als spint. Even geen water geven en de EC een beetje verlagen om ze de kans te geven om te herstellen.

 

Veel succes met je kweekje,

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht ook aan beestjes..

Er zijn dacht ik insecten die in de plant kruipen...was het varenrouwmug??

Misschien een paar nylon panties op de luchtingang zetten?

Tea tree oil , neem oil, knoflookspray..

 

 

Voel even aan de potten, hoe warm ze zijn.

Het ligt voor de hand gezien de koude dat je wortelkluit te koud is. Daardoor krijg je alles tekort + een verdampings probleem.

 

Die gaatjes heb ik ook steeds en dan kan ik verder niks vinden. Maar ..... 4 weken later heb ik vrijwel consequent een spint probleem.

Als ik verder naar de vlekjes kijk (moeilijk te beoordelen met lciht-aan foto) heb je echt wel beestjes ook, maar nog weinig.

 

Ik zou op dit moment de potten warmer zetten en behandelen tegen zowel trips als spint. Even geen water geven en de EC een beetje verlagen om ze de kans te geven om te herstellen.

 

Veel succes met je kweekje,

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gaatjes lijken door beschadiging, kan doordat je in het blad of de groeipunten hebt geknepen.

Ook mogelijk door een rat/muis/vogel, maar zeker ook een hond of een kat die vinden ze zeker ook lekker.

Misschien is dat het?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik had dit op sommige van mijn buitenplanten, ik weet ook nog steeds niet wat dit is maar ik gok iets met het medium.

Ik gok een te grote aanwezigheid van iets.

En werd het bij jou ook erger naarmate de zon meer/feller scheen? Ik had het ook, nog niet zo ernstig dat er gaten in de bladeren kwamen, maar ik had m'n grond wel goed verneukt. Iets waardoor de opwaartse sapstroom geremd werd i.m.o. Bij mij had het mogelijk ook met een hoge pH van doen (k@#$%t Ecostyle pH-tester). Had je ook basaltmeel toegevoegd trouwens?

 

Dit was in de groei in juni de plant was amper een halve meter toen die dit voor het eerst vertoonde, de andere planten in dezelfde kuip hadden nergens last van, wel dezelfde strain.

 

Geen basaltmeel, ik heb cocos, lavameel en wormenmest toegevoegd aan de grond.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voel even aan de potten, hoe warm ze zijn.

Het ligt voor de hand gezien de koude dat je wortelkluit te koud is. Daardoor krijg je alles tekort + een verdampings probleem.

 

Die gaatjes heb ik ook steeds en dan kan ik verder niks vinden. Maar ..... 4 weken later heb ik vrijwel consequent een spint probleem.

Als ik verder naar de vlekjes kijk (moeilijk te beoordelen met lciht-aan foto) heb je echt wel beestjes ook, maar nog weinig.

 

Ik zou op dit moment de potten warmer zetten en behandelen tegen zowel trips als spint. Even geen water geven en de EC een beetje verlagen om ze de kans te geven om te herstellen.

 

Veel succes met je kweekje,

 

Chassie

 

Ze voelen nogal koud aan. Als ik de t°C meet is het nu 19°C in de potten.

Dus tekorten is wel mogelijk. Ook het feit dat ze vaak te nat staan zal wel niet helpen.

 

Maar aan de andere kant zeggen sommige hier dan weer overvoeding?

 

'k Zal de EC naar 1.9 reduceren. En nog steeds maar om de 4-5 dagen vloeden.

Zal ook wat ijzer bijgeven. Zal hopelijk geen kwaad kunnen?

(Kan dit eigenlijk wel een tekort terwijl ik de volledige lijn van canna gebruik? Zo zouden ze toch alles moeten hebben?)

 

Ik had dit op sommige van mijn buitenplanten, ik weet ook nog steeds niet wat dit is maar ik gok iets met het medium.

Ik gok een te grote aanwezigheid van iets.

En werd het bij jou ook erger naarmate de zon meer/feller scheen? Ik had het ook, nog niet zo ernstig dat er gaten in de bladeren kwamen, maar ik had m'n grond wel goed verneukt. Iets waardoor de opwaartse sapstroom geremd werd i.m.o. Bij mij had het mogelijk ook met een hoge pH van doen (k@#$%t Ecostyle pH-tester). Had je ook basaltmeel toegevoegd trouwens?

 

Bij mij was het erger op de stroken waar het licht wat feller scheen.

'k Heb de lamp wat hoger gehangen nu en die stroken zijn weg en dus ook de plaatsen waar het zeer erg was.

 

Zal ook eens tegen spint behandelen. Voor de zekerheid :D

 

Bendakt iedereen voor de hulp!! :lol: :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.9 is nog te veel.

 

je hele bak zit vol wortels en ze drinkt veel. dus aan 1.5 heb je meer als zat. misschien moet je nog wel lager dan dat gaan zitten. meet je drain

Share this post


Link to post
Share on other sites
1.9 is nog te veel.

 

je hele bak zit vol wortels en ze drinkt veel. dus aan 1.5 heb je meer als zat. misschien moet je nog wel lager dan dat gaan zitten. meet je drain

 

Dus ook de EC van m'n drain meten? En zien wat ik terug krijg?

 

Op de site van canna rekent men de hoeveelheid voeding standaard EC 1.4 en met de EC van m'n kraantjes water die hier 2.2 is moet ik volgens hen dan 2.2 nu.

Rekenen je dan die 1.5 inclusief de 0.8 van m'n kraantjeswater?

 

grtz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

das wel hoog voor kraanwater, had ik niet aan gedacht.

 

meet je drain maar eens idd. doe maar 1.9 zoals je zelf al had geplanned.

probeer het allerlaatste beetje op te vangen wat er terugkomt uit je pot en vergelijk die met het ec wat je net hebt gegeven.

gaf je 1.9 en krijg je 2.0 terug, geef je de volgende keer 1.8.

gaf je 1.9 en krijg je 2.1 terug, geef je de volgende keer 1.7

gaf je 1.9 en krijg je 1.8 terug, geef je de volgende keer 2.0

ect

 

en zo elke watergift weer checken.

 

de drain van je ph wil je op 6.0 terugkrijgen.

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is duidelijk!

Nu weet ik wat ik moet! :lol:

 

Werkt PH dan ook zo?

stel 6 terug, 6 geven

6.1 terug, 5.9 geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...