Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
danee

van energiebedrijf wisselen

Recommended Posts

Hoi,

 

Even benieuwd naar ervaringen van anderen.

We overwegen om over te stappen naar een ander energiebedrijf.

Ik betaal netjes stroom voor mijn hobby. Dat betekend hoge verbruikskosten.

Ik heb 4x600 watt incl twee afzuigers draaien met daarbij nog de ditjes en datjes als ventilator enz.

 

Dat betekend dat we iedere maand 275 euro aan essent betalen. daar hebben we al een paar jaar geen problemen mee gehad. nu overweeg ik over te stappen naar nuon. is dat verstandig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als er geen problemen met essent zijn....

zou ik lekker blijven waar je bent en niet wisselen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maakt niets uit, je netbeheerder neemt de meterstanden op.

En die maakt meldingen bij vreemde standen.

Bij essent of noun reken je alleen maar af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar die wil je met deze hobby

zowiezo niet bij of in je huis hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar zolang je betaald is er niets te vrezen toch?

Wat maakt hun het uit of je nou je energie gebruikt om elke dag onder de zonnebank te liggen of om hpsjes te laten branden.

 

Gewoon betalen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou ook lekker bij essent blijven je hebt nu geen gezeik en dat al een paar jaar :tu

 

dh070

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maakt niets uit, je netbeheerder neemt de meterstanden op.

En die maakt meldingen bij vreemde standen.

 

Wat versta jij en/of de netbeheerder onder vreemde standen ?

En aan wie melden ze vreemde standen?

 

@danee

 

Als je nou met 4x600W draait, moet je dan voor die paar €'s goedkoper wisselen van leverancier....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal ook blijven.. als essent jou geen gezeik zover heeft opgeleverd en jou als een loyale klant ziet die zijn rekeningen keurig betaalt, kan je ook (volgens mij) vanuitgaan dat het zo zal blijven in de toekomst.

Als ik jou was zal ik blijven!

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

netbeheerder en leverancier zijn 2 verschillende dingen! Maar ik geloof er al langer niet meer in dat deze concurerende bedrijven niet in de eerste plaats aan de klant denken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt

gewoon blijven waar je ben als het al jaren goed gaat :)

 

geen slapende honden wakker maken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja ik ben wel gewisseld, scheelde op jaar basis toch een dikke 500. Nooit geen problemen mee gehad. Vorige week nog enexis aan de deur gehad voor de meterstanden, geen enkel probleem. Lachen want op 2 meter afstand stonden mijn planten in het hokkie. Gebruik ook kleine 9.000 kw per jaar. Woon ook in een redelijk groot huis, dat dan weer wel.

 

Als je het hele jaar draait met 4x 600w weet ik niet of ik het zou doen, dan maakt die 500 op jaarbasis ook niet zo veel uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

4x600 watt en het hele jaar draaien en betalen ??

 

muhahah wat ben jij dom !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
;) totdat je gepakt wordt tim :spliff: dan wou je dat je betaald had :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tim ik vind je aso.

Ik snap sowieso niet dat mensen die diefstal voorstaan niet geweerd worden van dit forum maar wie ben ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 X 600 watt met 4 kweken per jaar is al 6500 kwh alleen aan de lampen

5 kweken 8000

 

normaal huishouden gebruikt 3000 per jaar

 

kom je al snel boven de 12.000 per jaar uit

wel bizar veel

Share this post


Link to post
Share on other sites
:angry: totdat je gepakt wordt tim :lol: dan wou je dat je betaald had :smoke

Een oud gezegde: Je bent pas een dief als je betrapt wordt. ;)

 

Was hier in de buurt een paar weken terug een gast die dat had.

Vrachtwagen voor, ruimen maar.

 

Gelijk stroom afgesloten, koud als de tering en een nacht in de cel.

Vond ie niet zo grappig :tu

Dan zit je dus zonder stroom, doet je CV het niet.

Lekker koud in je huissie als je de volgende dagen zit te wachten op de rekening.

 

Want dan gaan ze schatten wat je gejat hebt, lekker ruime schatting met vette boete erbij natuurlijk, en dan mag je je portemonnee trekken.

Of niet natuurlijk en zit je alleen maar langer zonder stroom en in de kou en krijg je als bonus t.z.t. een deurwaarder aan de deur.

 

Hij heeft een koophuis, anders was hij nog op straat gezet ook.

Voordeel van koophuis. :)

 

Dus als je betrapt wordt dan ben je zwaar de Sjaak! :spliff:

 

Volgens mij kunnen ze tegenwoordig aardig meten wat ze kwijt raken door diefstal en waar dat ongeveer plaats heeft.

Als het maar genoeg is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze kunnen helemaal niks , is alleen maar natte vinger werk wat ze doen bij een schatting

meestal nemen ze gewoon het proces verbaal over van de politie

en dat hoge verbruik is echt geen probleem hoor als je maar gewoon betaald

niemand weet toch dat jij een jacuzi in de tuin hebt staan en een sauna en een zonnebank

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ze die 10.000 kw/h per jaar echt wel gaan missen... ;)

Maar het schijnt dat er al 10% energie verloren gaat tijdens het transport van energie centralen naar de gebruiker..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik denk dat ze die 10.000 kw/h per jaar echt wel gaan missen... :)

Maar het schijnt dat er al 10% energie verloren gaat tijdens het transport van energie centralen naar de gebruiker..

Ja, en ze weten ook precies waar want tussen de centrale en jou meterkast zitten nog een dozijn andere meters.

Dus ze zien wat jou wijk in gaat.

Hun grootste probleem is echter, zonder slimme meters, dat ze maar 1 ijkpunt hebben: wanneer wij de meterstanden doorgeven!

Maar dit raakt een beetje off topic. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

rekening betalen betekend niet altijd dat je veilig bent. was vroeger misschien zo, maar nu met die gekke taskforce staan ze snel voor je deur. Heb laatst iets gezien dat ze met 8 blauwe petten voor de deur bij iemand stonden. Dachten door zijn hoge verbruik dattie een kwekert was. Bleek dus niks van waar te zijn.

 

Dusja betalen of niet betalen, kans dat ze komen is er altijd. Zolang jou verbruik veel hoger is dan andere in je wijk is er toch wel een kans dat essent of nuon of wie dan ook de blauwe petten inschakelt om te gaan kijken. Best raar eigenlijk, want hoe meer je verbruikt en betaald, hoe meer hun verdienen. Maargoed snap wel meer niet in deze wereld:S

Share this post


Link to post
Share on other sites
rekening betalen betekend niet altijd dat je veilig bent. was vroeger misschien zo, maar nu met die gekke taskforce staan ze snel voor je deur. Heb laatst iets gezien dat ze met 8 blauwe petten voor de deur bij iemand stonden. Dachten door zijn hoge verbruik dattie een kwekert was. Bleek dus niks van waar te zijn.

 

Dusja betalen of niet betalen, kans dat ze komen is er altijd. Zolang jou verbruik veel hoger is dan andere in je wijk is er toch wel een kans dat essent of nuon of wie dan ook de blauwe petten inschakelt om te gaan kijken. Best raar eigenlijk, want hoe meer je verbruikt en betaald, hoe meer hun verdienen. Maargoed snap wel meer niet in deze wereld:S

 

Ja, vreemde zaken dit.

Ik vraag me af hoe dat zit met de wet op de privacy enzo.

Geven ze die info an de politie, gewoon alles. En filtert de politie het?

Verraden mensen het en controleren ze (politie) vervolgens de energie nota?

Ik zou wel eens precies willen weten hoe dit nu werkt.. ik bedoel de Energie leverancier->politie route

In hoeverre de energie leverancier verplicht is bepaalde dingen te melden en volgens welke criteria.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dusja betalen of niet betalen, kans dat ze komen is er altijd. Zolang jou verbruik veel hoger is dan andere in je wijk is er toch wel een kans dat essent of nuon of wie dan ook de blauwe petten inschakelt om te gaan kijken.

 

Waar haal je deze wijsheid vandaan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jongens maak jullie eigen niet druk kom regelmatig bij mensen die 10.000kw verbruiken en niet eens kweken dat zie ik bijna dagelijks een netwerk beheerder meld nix aan de politie of waardan ook tenzij je betrapt word met stelen dan geven ze door dus zolang je netjes elke maand betaald niet steeld kun je jaren draaien ;)

 

gr nieuweling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...