Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Thanatos

4x Shackzilla + 2x Mad Shack in SCROG

Recommended Posts

Hoi,

 

Hier ben ik weer na mijn jaarlijkse winterpauze:).

 

HOK

 

Zie handtekening. Niks aan veranderd. 0.75m² ruimte, 400 watt lumatek (dim en boost), 500 kuub softbox, allemaal op 200mm flens en doorloop. 15 liter smartpots

 

SETUP

 

2X3 opstelling.

 

STRAINS

 

4x Feminised Hericules (2x stek, 2x zaad) en 2x feminised Mad Shack (2x zaad). Stekken komen in het midden, wegens mildere groei en omdat ze drie weken voorzitten op de ontkiemde zaden.

 

De Mad Shacks zullen wel weer een hermafrodiet risico worden, maar ik heb ff niks anders.

 

LICHT

 

Voorgroei onder Tneon 2x36watt.

Bloei onder 400 watt dimmable Lumatek met hamerslagkapje, geschakeld via Davin DV12

 

AFZUIGING

 

500 kuub softbox gedimd met variac (ik slaap ernaast, is geluidsloos)

 

HOE

 

Scrog

 

 

MEDIUM

 

15l smartpots.

De onderste helft van mijn medium van vorig jaar, bovenste helft is een mengeling van 1/3 Plagron grow mix 2/3 en batmix.

 

 

VOEDING

 

Het medium van vorig jaar is heel droog geweest, maar ik heb aangevuld met volgende middelen en 3 weken laten gisten:

 

2 buffertabs

 

1 theelepel bloedmeel 13-0-0

1 theelepel beendermeel 6-16-0

1 theelepel vinasse-kali 0-0-38

1 theelepel guano 6-15-3

1 theelepel GS organics

 

1 theelepel zeewierkalk

1 soeplepel bentoniet

1 soeplepel pholin-basalt lavameel

 

2,5 gr Sannie schimmels

2,5 gr Myco-Maximum

 

 

Verder gebruik ik:

 

Calgel rond 4e week bloei.

Sannie's bacto elke week.

BAC wortelstimulator in groei en eerste weken bloei.

GS organics en guano rond 4e-5e week.

BAC bloei en PK vanaf 5e week.

 

RESULTAAT

 

Ik kan dromen van het resultaat van vorig jaar (zie handtekening), maar ik maak me geen illusies en weet dat dat oa dankzij de Mad Shack wss onrealistisch is. Ik ben tevreden met 400 gram.

 

Ik denk dat ik ze volgende week in het bloeihok zit en dan toon ik plaatjes. De stekjes staan al een paar weken en zijn getopt. De zaadplanten zijn nog niet getopt (komt nog), maar ik zou graag de shacks lozen voor shackzilla's. Mss plaats ik wel twee stekken per pot.

 

Groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes met je nieuwe ronde ! Thanx voor je vorige verslagen ook te delen, die ga ik deze middag eens doornemen, je laatste resultaat van 1,40gr/W is wel héél goed ! :tu

 

Je bodem heb je goed onder handen genomen, zullen je dames graag hebben..

 

Die Variac kom ik hier wel vaker tegen, ga er misschien eentje aanschaffen want ik hoor er telkens wel goede dingen over ! Wat gebruikte je voor die Variac? Als je in volle bloei zit, hoeveel dim je je softbox dan nog?

 

Ben benieuwd naar de fotos ! En op naar een goede welverdiende oogst !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes Thana, geen herma`s en en kom maar op met die 500gr aan mooie toppen :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx Shiva, Ganjamedicine en Krasi.

 

De plantjes staan in het bloeihok.

 

Foto's komen wss morgen.

 

@ Ganja: Hiervoor gebruikte ik zo een goedkope bronsdimmer. Die bromt. Varic is goedkoop (50-60 euro), onverslijtbaar en geluidsloos. Ik dim maximaal naar 40%. Dat is net goed voor mijn hok in de tussenseizoenen en winter. In de zomer kweek ik sowieso niet.

 

@ Krasi: Mja, die mad shack zal wel wat hermafrodiete trekjes tonen, ben ik zeker van. De Shackzilla zal alles wel goed maken:).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Links: Shackzilla uit zaad.

Midden: Shackzilla stekken (reeds getopt).

Rechts: Mad Shack uit zaad.

 

Zoals je kan zien moeten de zaadplantjes nog wennen.

 

De stekjes hadden beetje verbranding opgelopen in het groeihok omdat een buffertab hadden meegekregen vanaf de eerste worteltjes. Die heb ik terug uit moeten halen, nu groeien ze weer mooi. Wat onder het net wordt later toch gediefd.

 

Ik ga in bloei als de zaadplanten aan het net komen en getopt zijn. Binnen een week ongeveer.

 

gallery_16607_15082_5321852.jpg

gallery_16607_15082_2208004.jpg

gallery_16607_15082_4173392.jpg

gallery_16607_15082_4710431.jpg

gallery_16607_15082_1697106.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag de zaadplanten links en rechts getopt, behalve het achterblijvertje.

 

Nog twee dagen en we gaan in bloei.

 

gallery_16607_15082_1789178.jpg

gallery_16607_15082_3105100.jpg

gallery_16607_15082_1171378.jpg

gallery_16607_15082_4518593.jpg

gallery_16607_15082_1825335.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 - dag 3

 

Bloeiharen gespot op alle planten. 't Gaat verrassend snel!

 

Verder valt het me op dat de stekken minder voeding gebruiken als de zaadplanten, want de stekken tonen lichte verbranding terwijl ze op hetzelfde grondje staan. Maar geen probleem, de nieuwe bladeren zien er goed uit en het probleem lost zichzelf op naargelang de planten ouder worden.

 

De zaadplanten hebben het toppen verteerd (eigenlijk heb ik ze geFIMMED) en sturen hun uitlopers boven het net.

Shackzilla groeit sowieso nog 3 weken voort dus aan scrogplezier zal er geen gebrek zijn.

Die ene Mad Shack ga ik niet toppen want die zit wat achter. Ik vul de gaten in het net wel op met de andere zaadplanten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 dag 9

 

Fimmen is mislukt bij sommige planten. Stekken zijn gebogen en alles onder het net qua uitlopers is gediefd. Bladeren onder het net laat ik hangen. Dat zijn mijn kanaries in de koolmijn voor eventuele voedselgebreken later in de bloei:).

 

Stekken tonen bloeiharen, de zaadplanten hebben enkel voorbloei vertoont.

 

Verder doen ze het goed denk ik. Mooie donkere bladeren.

 

Het net lijkt nog wat kaal, maar de zaadplanten zullen dat wel opvullen.

 

Wat je niet ziet op de foto's: de potten zijn tot aan de rand bijgevuld.

 

Gezien het fimmen is mislukt bij sommige planten denk ik nu nog te gaan toppen. Goed idee?

 

gallery_16607_15082_3401696.jpg

gallery_16607_15082_951827.jpg

gallery_16607_15082_2283730.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben er tevreden van.

 

Doorworteling van het medium is veel beter dan bij plastic potten heb ik zelf gemerkt. Dat zal zeker wel een boost aan de opbrengst geven. ( 'k Heb samen met het beginnen gebruiken van smartpots wel heel mijn opstelling veranderd, dus cijfers kan ik er niet op plakken. )

 

Verder zijn ze licht en makkelijk op te bergen als je al eens graag van potgrootte wisselt:p.

Edited by Thanatos

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 dag 22

 

EVSA gaat van 75 naar 100%.

 

Voeding: 1 keer per week bacto met beetje BAC wortelstimulator. Heb een zeer kleine dosis calgel meegegeven deze week.

 

'k Vraag me wel af of ik het net nog vol ga krijgen...

De stekplanten (shackzilla) in het midden bloeien al ongeveer een week...

De zaadplanten (uiterst links shackzilla en rechts mad shack) moeten nog beginnen met bloeien.

 

Daar zit nog veel groeipotentieel om te scroggen. Laatste weken ook vrij veel geknakt.

 

Bladeren hangen een beetje op de foto's omdat de meisjes al een paar uur sliepen.

 

 

gallery_16607_15082_678927.jpg

gallery_16607_15082_1224322.jpg

Edited by Thanatos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het boeletje nog eens platgesmeten.

 

Verdacht stil in dit topic. Wietforummers moeten precies dikke toppen zien eer ze beginnen te reply'en:p.

 

gallery_16607_15082_3460634.jpg

Edited by Thanatos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga reageren man... :engel ......de gezondheid is prima, alleen ben ik bang dat je groei tekort komt, wat is jou gevoel omtrent dit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Krasi!

 

Heb jij hier nu eigenlijk een kweekje online staan?

 

Ik denk inderdaad dat ik iets te laat in bloei gegaan, maar de buitenste 4 zaadplanten links en rechts zijn nog maar net bloeiharen beginnen vertonen. Die gaan dat gat nog toegroeien. In principe groeien die nog zeker een week of twee.

 

gallery_16607_15082_5130965.jpg

gallery_16607_15082_6149280.jpg

gallery_16607_15082_1060540.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanatos, ik ben idd net weer een ronde begonnen.

 

Ik dacht juist dat je te vroeg de bloei in bent gegaan, vandaar je onderbezette net.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zaadplanten zijn pas net in echte bloei, dus ik vermoed dat het net nog dichtraakt. Zaadplanten zitten 2 weken voor op de stekjes in't midden:).

 

Heb beetje bladproblemen opgemerkt. Oranje-roestbruinige vlekken tussen de nerven. Ik denk aan kalium of calcium. Nog even afzien.

 

--

 

Volgende keer ga ik wel weer voor stekken, veel makkelijker in te schatten. De moederplantjes (2) zijn net geworteld. Tegen de volgende ronde heb ik 6 Shackzilla stekjes klaar:).

Edited by Thanatos

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff een fototje van je bladprobleem zou snel een hoop kunnen ophelderen

 

theelepel zeewierkalk had gerust een soeplepel kunnen zijn zoals jij dat noemt (neem aan dat je een eetlepel bedoeld)

bij een soeplepel is het eerste wat ik voor me zie een pol lepel :D maar die heb je vast niet gebruikt

 

ze zien er nu in iedergeval een stuk gezonder uit dan in het begin!!

 

grow on and keep em green!

Greetz Skunkmonster

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoel inderdaad "eetlepels" in de standaardtaal. In mijn dialect mag je dat ook soeplepels noemen:p.

 

In vorige post typo gemaakt: de zaadplanten staan 2 weken achter op de stekken in't midden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat wel hard =) , ben ook benieuwd of je het net nu nog wel volkrijgt =p maar kzie wel al heerlijke buds in de aanmaak :lol:

 

verder nog veel suc6

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 dag 30 -- echte bloei stekken 19 dagen, zaadplanten 7 dagen

 

Tof dat je meekijkt Shining silver!

 

'k Zie stilaan wat rare bladeren.

 

Temperatuur is 14-28 graden, da's wat aan de koude kant in donkeruren. Lamp hing iets te dicht, hangt nu op 30 cm van het bladerdek.

Verder heb ik twee maal calgel meegegeven de laatste weken (calcium + stikstof) en één maal een beetje BAC bloei (paar ml).

 

Ik doe nu ff niks meer qua voeding want ik denk dat ik op het randje zit van overvoeding. Ff enkel Bacto + water geven en evalueren binnen een week.

 

Nog enkele gaten van 15 cm doorsnede, maar ik verwacht dat de zaadplanten nog minstens een week doorgroeien en eventueel kan ik de toppen in het midden horizontaal leggen om het gat op te vullen en in dezelfde beweging het bladoppervlakte een halfpipe laten benaderen.

 

gallery_16607_15082_1798680.jpg

gallery_16607_15082_1561323.jpg

gallery_16607_15082_2323270.jpg

Edited by Thanatos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troubles in paradise!

 

Het enigste wat ik de laatste weken heb meegegeven is 2x kleine dosis calgel (stikstof + calcium), 1x beetje bloeivoeding en elke week bacto.

 

Nuja, aarde wordt 3e keer gebruikt, calgel reageerden ze niet goed op, bloeivoeding nog minder. Samen met een onregelmatige watergift denk ik aan overvoeding (gezien het medium al zwaar gevoed was op voorhand) en een waterhuishoudingsprobleem in combo met lage temperaturen.

 

Ik geef vanaf nu elke dag 0.3 liter met bacto & that's it.

 

't Probleem is dat ik te snel heb gediefd, te kort heb voorgegroeid zoals ook zoals Krasi zei. Er schiet maar weinig blad over. Weinig reserves. Deze ronde zou wel eens een zware fail kunnen worden...

 

Iemand betere ideeën of zit ik juist?

 

gallery_16607_15082_497424.jpg

gallery_16607_15082_2437413.jpg

gallery_16607_15082_3541760.jpg

gallery_16607_15082_1811000.jpg

Edited by Thanatos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt ze ondervoed....zwaar.

 

Het beste is natuurlijk je EC meten van je medium. Ik zou toch wel ff tot maximaal 2,2 of 2,3 wat meegeven. Misschien ietsjes meer om ze ff te peppen, en dan terug naar rond de 1,8 gaan zitten, kijken wat ze aankunnen. Anders word het niks meer.

 

Volgende keer gaat het gewoon beter. Mss heb je niet genoeg stikstof voorbemest. In ieder geval veel te laat met vloeibaar bijgestuurd.

Ik bemest gewoon vloeibaar voor (met gebruikte grond), en begin dan ook meteen met voeding mee te geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Thana, zonde man, aandacht, dat is wat de dames continue willen, just like in real life B)

De dingen die ik zie zijn idd een stikstof tekort, magnesium, ook zie ik kou en tekort water, de foto`s missen een beetje scherpte, hoe zit het met de bladvingerpunten?

Aandacht gozer :)

Edited by Krasi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...