Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Thanatos

4x Shackzilla + 2x Mad Shack in SCROG

Recommended Posts

Bedankt voor de reacties.

 

Ik dacht enkele dagen aan teveel water en teveel voeding (wegens rijke voorbemeste grond) en heb dus een paar dagen aangezien. Duidelijk de foute beslissing want ze verslechterden met de minuut :-/.

 

Vinger in de potten gestoken: veel te droog! Heb de potten zojuist ingewaterd met .75 liter elk, met Bacto, myco max en 3 ml BAC bloeivoeding.

 

Ik hoop dat ze stabiliseren en dat er nog iets van komt, maar ik ga er zowat van uit dat de kweek al verloren is. Dom, dom, dom!

 

Gezien mijn stekken voor de volgende ronde nog zeker 3 weken op zich laten wachten ga ik ze echter wel nog even laten staan.

 

Wall of shame:

gallery_16607_15082_3507048.jpg

gallery_16607_15082_2146288.jpg

gallery_16607_15082_1394700.jpg

gallery_16607_15082_2839451.jpg

gallery_16607_15082_1076829.jpg

Edited by Thanatos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moeilijk hoor, je hebt door het droge kweken een hoge EC in de grond gehad, misschien ook een foute ph, nu heb je tekorten, maar dat kan best door weer een ophoping/blokkade komen, hopelijk haal je wat mooi spul eraf, je verlies pakken en daarna overnieuw beginnen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 dag 51

 

Bladprobleem is zo ongeveer stabiel gebleven, maar gezien er veel blad weg is hoop ik niet meer dan een hondertal gram meer.

 

gallery_16607_15082_2924892.jpg

gallery_16607_15082_1497229.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Thanatos,

 

Jammer van deze ronde man, maar je geeft ze echt véél te weinig water.

...

 

Ik geef vanaf nu elke dag 0.3 liter met bacto & that's it.

 

...

 

Schaf je voor de gein eens een Tensiometer aan. Dat bespaart je deze ellende en je zult er versteld van staan, hoeveel je dames eigenlijk drinken (1,5-2,5 liter per 18 liter Smartpot onder 400 watt bij mij :rofl ).

 

Succes verder en hopelijk valt het eindresultaat net zo gunstig uit als bij je vorige ronde :) .

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik sluit me zoiezo aan de mn boven buurman

zonder tensio kan je eigenlijk niet zeggen waar je mee bezig bent

grote kans dat je te droog staat en je ec in je medium oploopt

of te nat en voor blokkades zorgt

 

 

verder denk ik dat je met je voorbereiding al de mist in bent gegaan:

 

MEDIUM

 

15l smartpots.

De onderste helft van mijn medium van vorig jaar, bovenste helft is een mengeling van 1/3 Plagron grow mix 2/3 en batmix.

 

je aarde van vorigjaar zat ongetwijfeld nog het een en ander in qua voeding,zeker als je zegt dat het aardig droog is geweest, betekend dat het vocht is verdampt en de zouten zijn achtergebleven... de batmix & growmix is ook al aardig aan de zware kant wil je er dan nog buffer tabletten bij dauwen...

 

 

 

 

VOEDING

 

Het medium van vorig jaar is heel droog geweest, maar ik heb aangevuld met volgende middelen en 3 weken laten gisten:

 

2 buffertabs

 

1 theelepel bloedmeel 13-0-0

1 theelepel beendermeel 6-16-0

1 theelepel vinasse-kali 0-0-38

1 theelepel guano 6-15-3

1 theelepel GS organics

 

1 theelepel zeewierkalk

1 soeplepel bentoniet

1 soeplepel pholin-basalt lavameel

 

2,5 gr Sannie schimmels

2,5 gr Myco-Maximum

 

met die zeewierkalk en bentioniet/balsalt-lave meel ga je natuurlijk wel met de ph lopen kutten.. de ene zorgt ervoor dat je ph omlaag gaat de ander weer omhoog..

bron: http://growshopalien.com/onlineshop/conten...dadditives.html

 

en dan al die toevoegingen.. beetje te veel van het goede geweest denk ik???? zeker in een 15ltr potje

 

volgende keer met een normaal medium starten, dan weet je ook waar je mee begint.. in iedergeval in de jusite ph!

bij een batmix/growmix zou ik nieteens die toevoeginen geven.. t is tenslotten al voorgevoed!

 

 

bij een lightmix is het indd een optie! een geen must

met een lightmix en gewoon een voedings schema volgen kom je er ook!

 

 

ik wil geen betweter of wijsneus zijn.. in je vorige verslagen haal je ook gewoon maximaal rendement

je moet,kan en weet vast zelf ook wel beter!!

 

volgende keer hopelijk weer de 1,4 gr/w :rofl

 

Greetz Skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat je SCROG nog niet zwaar gevuld is, elk lichtstraaltje op de vloer is dr voor mij 1 teveel. Ach we wachten gewoon gespannen af, wie weet wat er nog gaat komen :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jammer van deze ronde man, maar je geeft ze echt véél te weinig water.

Ik sluit me hierbij aan. Ik had dit topic nog niet eerder gezien, maar toen ik net de foto's van halverwege december zag, dacht ik al 'oei'. De angst voor overbewateren zie ik toch bij heel veel mensen. SpeecCees maakt meer kapot dan je lief is.... Ook het opwaarderen van aarde zie je her en der op het forum misgaan. Je kan er wel van alles bijgooien, maar hoe weet je nou de NPK verhoudingen en de hoeveelheid calcium van de gebruikte aarde? Alleen een laboratoriumtest kan dit aantonen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Schaf je voor de gein eens een Tensiometer aan. Dat bespaart je deze ellende en je zult er versteld van staan, hoeveel je dames eigenlijk drinken (1,5-2,5 liter per 18 liter Smartpot onder 400 watt bij mij B) ).

Ik zat net nog even een ouder topic van jou te bekijken en zag dat je al in het bezit bent van Tensiometers, dus vergeet mijn opmerking daarover :) .

 

Hoe staan ze er nu bij?

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 dag 70

 

De planten leven nog! Veel blad schiet er niet meer over, maar toch:p.

 

De Mad Shacks krijgen nog een paar dagen spoeling en mogen dan om. Hier staan best wel mooie, dichte toppen op.

De Shackzilla's mogen zeker nog een weekje dikker worden. 3 planten gaan op het eerste zicht mooie buds aanmaken (vrij los van structuur wel), 1 zal wss praktisch volledig in de ice-o-lator zakken belanden.

 

Opbrengst zal sowieso een tegenvaller zijn, maar mss raak ik wel aan 200 gram mooie toppen in totaal. Zou ook niet mottig zijn.

 

Foto's kan ik nu niet bezorgen, camera is uitgeleend. Ik probeer nog foto's te maken voor ik de eersten omleg:).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Beaker: Ik vind die tensio's gevaarlijk omdat ze nogal onbetrouwbaar zijn. Niet dat mijn eigen oordeel zoveel beter is, maar ik gebruik ze niet meer.

 

@ Pirus: Waarheid als een koe.

 

@ Jan: Vorige rondes gaf ik eigenlijk niet zoveel méér water, vreemd genoeg.

 

Qua opwaarderen: tja het blijft uiteraard altijd een beetje nattevingerwerk en ik gebruik de aarde ondertussen al voor de derde keer. Niet zo onlogisch dat er dan al eens iets foutloopt en er bepaalde tekorten of tevelen oplopen.

 

@ Skunk: Je mening wordt zeker geapprecieerd hoor, ook al heb je wat kritiek:). Het opwaarderen werkte vorige ronde inderdaad erg goed, nu is er iets grondig foutgelopen. Wat ik hieruit heb geleerd is dat ik volgende maal mijn aarde maar 1 keer zal hergebruiken en wat zal matigen met het opwaarderen.

 

Thx voor de replies!

Edited by Thanatos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan niet meer zonder mijn tensio's :verrygood .

Ach ja, ieder zijn ding :verrygood .

Ik hoop dat je er nog een lekker rokertje aan overhoudt :P .

 

Groeten Beaker ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Mad Shacks zijn zo'n 10 dagen geleden omgelegd. De shackzilla's zijn gisteren omgelegd na exact 12 weken 12/12. Ze hebben geen stamblad meer over, maar anderzijds waren de bladeren in de toppen zelf nog goed genoeg om ze zolang te laten hangen. Geen rot gezien:).

 

De Mad Shack is praktisch droog en legt 70 gram droog neer. Ik denk dat ik met de Shackzilla (nog niet volledig mooi geknipt) toch een 200 a 250 gram droog bereik...

 

Ik heb ondertussen wat zelfgemaakte shackzilla stekken klaar en binnen paar weken start ik de tweede ronde van dit seizoen.

 

Helaas geen foto's, camera kapot:(.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nog wat kleinere topjes te knippen, maar heb toch al 340 gram kunnen verzamelen. Ik zet het getal op 350 gr.

 

Geen topronde, maar met 0.875 gram per watt toch ook zeker geen tegenvaller.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...