Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Jeice

Voorgroei verslag Jeice

Recommended Posts

:rofl

 

ben heel benieuwd. zal een foto update plaatsen als er iets veranderd.

 

mocht het helemaal in de soep lopen kan ik altijd nog stekken kopen :rofl :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er gezellig uit.

 

Succes!

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt wiet kweken dus dan moet ontkiemen je ook wel lukken :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat moet wel goedkomen ja, heb je je perlite een beetje nat gemaakt, zijn de ramen van de prop een beetje beslagen nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

perlite is nat ja. heb in totaal denk ik 0,7 liter water met bacto over de spongepots gegoten. lv is 84 % in de proppa.

 

wanneer doe je er doorgaans weer water bij? of zijn ze voor dat moment al rijp om in de meshpots te gaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lijkt me genoeg water en lv, dus geen water meer idd, lekker overpotten tegen die tijd. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks for watching me :lol:

 

ik ben heel benieuwd....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer ga je de mannen eruit halen en hoe vang je dit op ?

 

Of fem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn fem zaadjes idd.

 

 

had vanochtend 22.9 op mn temp meter staan, zonder afdakje erop. 88% lv

Share this post


Link to post
Share on other sites

we zijn nu op een paar uurtjes na 5 dagen verder.

 

14x kolosus is reeds boven gekomen, 2x katzu kush(maar deze staan voor spek en bonen) bij een aantal zie ik dat t zaadje al open gaat. maar bij een boel zie ik nog helemaal niets.

 

hoelang kan ik de plantjes die boven gekomen zijn, zo laten staan?

 

temp 23-24

lv 88%

 

 

med_gallery_32601_15056_86822.jpg

med_gallery_32601_15056_934251.jpg

links

med_gallery_32601_15056_1206038.jpg

rechts

med_gallery_32601_15056_380742.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wederom jeice sucses met je nieuwe ronde.!

 

Die zaden gewoon even laten gaan de 1 duurt wat langer dan de ander komt wel vaker voor.

Je ziet gauw genoeg welke je wel en niet gaat selecteren.

De kolusses is een uitstekende keuze heb er al wat voorbij zien komen op wf en vind het een mooie strain om mee te werken.

 

Nadeel is wel weer dat ze erg rot gevoelig zijn maar daar kan je natuurlijk op in spelen.

 

Nou jeice sucses met je ronde gewenst blijven je weer volgen.!

 

Bc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks kerel. Hoop dat ik snel een mooie selectie op de meshpotjes kan zetten.

 

Heb meer vrees voor herma's dan voor rot. Ga ze wel toppen en verwacht een lage LV in de winter. Probeer de plotselinge temperatuur switch van dag naar nacht en omgekeerd op te vangen met een kacheltje.

 

Wat betreft de herma's. Probeer de planten zo min mogelijk te stressen. Evt als ik wat over heb een paar weken onder de T Neon laten staan om op te kunnen vangen als er 1 om moet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe bedoel je ?

waarom kunnen het herma's worden dan?

Licht dat aan het zaad dan?

 

 

Bc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nu al bij een paar kweekverslagen gezien dat fem zaadjes van sannie herma's werden. Heb begrepen dat dit door stress kan komen.

 

Ik zou er niet blij mee zijn als ik in week 5, bv 2 van de 24 om moet kappen want dat blijven lege plekken. Per plant die om moet scheelt het gewoon 1/24e van je oogst. Weet ook niet of het zin heeft er dan nog een nieuwe bij te zetten omdat ik 2 planten per krat heb en ik dan waarschijnlijk de wortels kapot trek van de goede plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad dat zou niet chill zijn..

 

Als je hokje in orde is geen rare temps enzo goed met je watergiften zou je geen stress krijgen..

Iedere situatie is natuurlijk anders,de meesten kiezen juist zaad boven stekken,..

 

Denk wel dat je een ronde met Koluzaluh toppen zal krijgen hoor.!

 

BC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey jeice,

 

nog even wat geduld hebben,

5 dagen zeg je,en nog maar 16 van de 40 boven,

dan zal de rest nu toch stilletjes hun kopje moeten gaan laten zien...

Zelf ook over geschakeld van stekjes naar zaad,

het ontkiemen was voor mij ook nieuw,ik doe het net hetzelfde als jou :lol:

1ste x 22 zaden ontkiemd,na 3 dagen 18 boven,de andere 4 deden niets (shivahaze)

2de x 20 zaden ontkiemd,weer na 3 dagen 18 boven,andere 2 niets (sugarpunch)

De 4 à 5de dag verpot ik ze in 1 liter potjes,als ze goed beworteld zijn,na 1.5-2 weken de 18l in,

daar nog enkele dagen 18/6 en de klok gaat om,

dat is dan zo'n 3 weken vanaf dat ik ze in de spongepots doe tot dat de klok op 12u gaat :rofl

 

Grtjs blowke

Share this post


Link to post
Share on other sites

net of niet hezelfde? met de lamp aan 23-34 gr?

 

misschien dat het nog aan het type zaad ligt ofzo, of ik heb er een paar te diep weggemoffeld? moeten de zaden zichtbaar zijn van boven of maakt het niet uit als ze een beetje in de spongepot zitten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn temperaturen waren gemiddeld van min 19° tot max 28°.

Mij is verteld geweest dat je de zaden er zo in zet dat je ze niet meer kan zien van boven af,

een beetje materiaal van de spongepots erover leggen zeg maar,

anders zouden de zaden aan de bovenkant kunnen uitdrogen door de warmte van de lamp,

ik kreeg die tip van nighthaunter :lol:

En idd het zal ook van zaad tot zaad afhangen,

de 1 zal sneller ontkiemen dan de andere...

Share this post


Link to post
Share on other sites

whazzup vertelde in mijn topic (zie link hieronder) dat je zaailingen best niet rechtstreeks in special mix zet omdat dit te zwaar bemest is, maar in een kuiltje lightmix in de specialmix (of gewoon volledig lightmix gebruiken als je zo kleine potjes gebruikt).. Mijn zaailingen hadden wat afgezien maar ik weet niet zeker of het hier aan gelegen heeft..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, dan zal het daar wel niet aan liggen @ blowke.

 

bedankt voor je tip protput!! ik heb het advies eigenlijk overgenomen voor stekken. maar dit is met een zaaing dus niet handig begrijp ik. Gelukkig heb ik ook een zak lightmix staan. zal ook maar wat voorzichtiger inwateren in de mapito aan de reacties van PH donner en Whazzup te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
whazzup vertelde in mijn topic (zie link hieronder) dat je zaailingen best niet rechtstreeks in special mix zet omdat dit te zwaar bemest is, maar in een kuiltje lightmix in de specialmix (of gewoon volledig lightmix gebruiken als je zo kleine potjes gebruikt).. Mijn zaailingen hadden wat afgezien maar ik weet niet zeker of het hier aan gelegen heeft..

 

Ik gebruik altijd lightmix van plagron,de hele ronde,

dus ook de 18liters worden ermee gevuld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer begin je met toevoegen van voeding Blowke en zuur je het water af?

 

Ze gaan bij mij op meshpots totdat de wortels eronder uit komen. Wil geen enorme slierten aan dus ik schat een dag of 10.

 

Wel zo makkelijk als ik ze niet hoef te voeden in die tijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeice, wanneer na 10 dagen de zaden nog niet boven zijn worden het meestal geen hoogvliegers meer, kijk naar je kiempjes, wanneer ze iets beginnen te strekken zou ik ze overpotten.

Niet alleen Sannies Zaden worden Herma`s door stress, alle fem zaden hebben een herma gevoeligheid, sterke genetica wat minder dan zwakke, en bij Sannie`s zaden komt het ook weleens voor, maar minder dan bij enkele andere breeders.

In de lightmix hoef je 2 weken niet te voeden, special mix 3 weken niet, ik zou na 2 weken een beetje groeivoeding meegeven, en afzuren, ja, omdat je de hele ronde afzuurt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Krasi, al heb ik geen idee hoe "iets strek" eruit ziet bij zo'n jonkie??

 

Jij zegt gewoon het hele stammetje ingraven tot het blad?

 

Ok mooi dan hoef ik niets bij te voeden. De special mix toch voor niets gehaald :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...