Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Jeice

Voorgroei verslag Jeice

Recommended Posts

Klopt, ingraven tot de ronde lobblaadjes, wanneer ze langer dan 5cm worden lekker overpotten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top, gaan we doen!

 

Nog een vraagje.

 

Kan ik de meshpotjes met lightmix zich vol laten zuigen van onder of is het wijselijk om ze ook van boven in te wateren de 1e keer?

 

Was van plan om ze een minuut in een bak water te zetten met 1,5 cm water. Dan onder de t neon en een week geen water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens maakt het niet zoveel uit, dat week niet wateren is wel een slimme zet, gaan de wortels lekker van op verkenning.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks ouwe baas. Zal mn meetlint erbij pakken en beginnen met overpotten als ze 5 cm zijn. Het gaat wel een tikje warmer worden als het 2e armatuur aan gaat dus hopelijk zijn er dan voldoende ontkiemt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

TIp ;) kzou wachten tot worteltjes zichtbaar uit het potje onderaan komt ! :tu !!(wortel) prio vn hele plant ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank voor de tip, maar er hangen nu al wortels van 2 cm aan. de helft is nog niet ontkiemt :tu

morgen vast een paar op potjes zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat misschien een handig trucje is bij het inzaaien is een schroef of spijker pakken en dan 1 cm vanaf de kop naar beneden een streep met viltstift zetten. Dan met de de kop de grond indrukken tot aan het streepje. Dit is voor mij de ideale diepte en omtrek, zaadjes komen zo goed als altijd op en laten bijna altijd hun helmpie achter.

 

 

houdoe

Share this post


Link to post
Share on other sites

had het met een ti ripje gedaan om een schroevendraaier. dat was wat lastig naar beneden drukken, spijker/schroef kop is een goede tip.

 

thanks, houdoe

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat zuur dat de helft nog niet ontkiemd is!

 

ik heb in het verleden ook lopen prutsen met ontkiemen, op verschillende manieren

in jiffy's/spongpots/rechtstreeks zaaien er blijven steeds zaden bij zitten die niet ontkiemen :S

 

de truc die bij mij WEL altijd werk is de zaden eerst 10uur in een glas water

hierna tussen vochtig keuken papier (of in de spongepots whatever)

de zaden hebben het blijkbaar eerst nogdig om goed water op te zuigen

 

er zit namelijk een klein gaatje aan de stompe zijde van het zaadje

 

gallery_9296_9602_10332.jpg

 

schijnt dat dit kleine gaatje er voor zorgt dat het tot leven komt.. t is dus van belang dat je zaad een keer goed nat is geweest (heeft kunnen absorberen)

 

 

sinds ik dit doe ontkiem ik 100%

 

suc6!

 

Greetz Skunkmonster

:tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

het stroomt goede tips :tu

 

ga ik de volgende keer doen als dit enigszins een succes wordt.

 

moet het water nog een bepaalde temp hebben?

 

kan zijn dat de zaden die niet ontkiemt zijn precies met dat kopje naar boven liggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

grote kans dat de zaden idd met het kopje naar boven liggen!

 

lauw water heeft voorkeur

Share this post


Link to post
Share on other sites

na 7 dagen slechts 18 van de 35 kolosus zaden ontkiemt! :tu

 

14 staan er al op potjes met lightmix + 1 katzu kush.

van onder vol laten trekken met water(ph 6.0) en een beetje waterwortelstimulator.

 

spongepots waar ik nog helemaal niets zag heb ik een klein beetje water met bacto op gedruppeld

 

t neon hangt op 15 cm.

 

eens aankijken hoe het gaat en of er nog wat bovenkomt.

 

opmerkingen??

 

med_gallery_32601_15056_543787.jpg

med_gallery_32601_15056_2758671.jpg

med_gallery_32601_15056_507485.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tneon kan gerust tot een paar cm boven de zaailingen, zorg wel voor een beetje circulatie onder de lamp voor de directe warmte. Heb wel geleerd de fan niet rechtstreeks op de zaailingen te richten.

 

Verder geen idee waarom er maar de helft van je zaad opkomt of waarom het zolang duurt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks wederom.

 

ik ga ze lager hangen, kwa temp kan het prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een soortgelijke ervaring met Kolossus, 1e keer in de spongepotjes maar 50% opkomst. Na dat ik van Sannie gratis nieuwe zaden heb gekregen en via mijn eigen methode heb ontkiemt 100% opkomst binnen 3 dagen. Ik laat de zaden 2 dagen in een glas met water weken, dan zaai ik ze direct in een 1ltr potje, boterham zakje met elastiek er om heen. Dan onder de lamp. Ik heb ook wel eens een penwortel verneukt bij het overpoten vanuit de spongepotjes. Vind ze niet echt lekker werken.

 

Als er niet meer uit komen zou ik ff contact met Sannie opnemen, die is zeer schappelijk bij dit soort situaties.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zijn ze al ontkiemt in het water Johnny? Daarna in de lightmix ?

 

 

 

Ik vind het leuk en aardig als sannie evt nieuwe zaden opstuurt. Maar 1/2 weken vertraging met een kweek kost een stuk meer dan wat zaadjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey jeice,

 

Das vervelend voor je kerel,

hopelijk komen er nog een paar boven,

maar ik betwijfel of het er nu nog veel gaan zijn :tu

 

Grtjs blowke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anders nog even op zoek gaan naar stekken voor de helft van het tentje.

 

Kan er ook 1 per krat neerzetten maar dan moet ik denk ik wel 3 weken voorgroeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoelang wou je ze dan laten voorgroeien moest alles ontkiemd zijn?

Bij mij duurt het voorgroeien ook zo'n 3 weken,inclusief ontkiemen enz...

Heb er nu 15 op 18l in een dr 240 staan en dat gaat meer dan vol komen met die 3 weken...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dan zijn ze al ontkiemt in het water Johnny? Daarna in de lightmix ?

 

 

 

Ik vind het leuk en aardig als sannie evt nieuwe zaden opstuurt. Maar 1/2 weken vertraging met een kweek kost een stuk meer dan wat zaadjes.

Ze zijn dan net een beetje open , direct in de lightmix ja.

 

ik zou inderdaad gewoon stekken gaan halen als je snel van start wil, en niet heel graag dit soortje wil proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je ze misschien iets te diep in de spongepots heb gedaan, ik ontkiemde zelf in zaai en stekgrond, in Roottrainers.

 

PR2000007130_card_lg.jpg

 

PR2000007130_card2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

tussen 5 en 10 mm stond op aanwijzing, heb 6/7 mm aangehouden

 

 

ik heb ff voor stekkies gevraagd. mocht dat niet lukken gaan we roeien met de riemen die ik heb.

mocht t wel lukken krijgt sannie wel een mailtje. 220 euro en dan de helft die maar ontkiemt kan niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kan er ook 1 per krat neerzetten maar dan moet ik denk ik wel 3 weken voorgroeien.

 

Daar had je dan dus eigenlijk al mee moeten beginnen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...