Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Jeice

Voorgroei verslag Jeice

Recommended Posts

Terwijl Gedoogkweek 2 nog in volle gang is wil ik morgen beginnen met ontkiemen voor mijn 1e zaad kweek. Wil de 1e keer natuurlijk niets fout doen, dus ik hoop dat ik op wat support kan rekenen. In ruil daarvoor hopelijk een leuk topic wanneer de planten in de bloei zijn. Enerzijds heb ik er spijt van dat ik de zaadjes besteld heb omdat ik nu net mn pp een beetje door heb, anderzijds is het een leuke ervaring en misschien is het wel een blijvertje met veel mooiere planten en opbrengst.

 

Zaadjes: 35 x Kolosus van Sannie's Shop ( de 24e mooiste gaan de bloeitent in)

Tentje: DP90 rev 2

Lampen: 2x 2x55 watt t neon

 

Ik wil de zaadjes ontkiemen in een propagator met een laagje perliet op de manier waarop Sannie het omschrijft met de bacto in spongepots. Waarna alles ontkiemd is en er wortels onder de spongepots uitkomen wil ik ze in 0,9L meshpotjes zetten met special mix van gold label. Hier blijven ze instaan tot ook deze mooie wortels onder de potjes hebben, daarna gaan ze met potje en al de mapito in.

 

 

 

 

vraag1: 1x 2x55, 24 uur per dag watt lijkt me genoeg om de zaadjes te ontkiemen. De temp is nu 27,6 graden met de lamp vlak boven de propagator (zonder afdakje boven de temp meter) Is dit ok?

 

vraag2: kunnen de schuifjes van de propagator dicht blijven? wanneer kunnen deze open?

Meer vragen zullen heus nog volgen gedurende de week(weken) :rolleyes:

 

 

med_gallery_32601_15056_572626.jpg

med_gallery_32601_15056_1617874.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

luiken open de LV is NIET belangrijk.

Lamp kan aan bij opkomst temp is te hoog nu :rolleyes:

 

Bij opkomst alleen via ONDER bewateren.

 

Ook hier geld weer,zo snel mogelijk beuken die zaailingen kunnen meer hebben!(licht GEEN Ec)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor je reactie PH.

 

Denk dat het met afdakje 25 graden is. dacht dat het meer bedoeld was om de temperatuur mooi constant te houden. Zonder lampen en zonder afzuig kom ik op 21. Afzuigertje ook uitlaten dan? De lamp kan evt ook hoger geplaatst worden

 

hoge LV houden bij zaaiing in de proppa zijn dus gewoon een fabeltje..

 

 

 

 

Beuken met licht als ze de bloeitent in gaan zeker ja :rolleyes: ec 1.3/4 was ik van plan om mee te starten.

 

En ze heten echt niet voor niks kolossus, toppen zijn echt kollossaal

 

Heb een aantal mooi planten voorbij zien komen op het forum idd. Wil ze wel gaan toppen. Vind het zonde dat veel kwekerts teveel lege ruimtes hebben met blad waar mooie toppen hadden kunnen zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Starten op 1.4 maar goed dat je geen regulier zaad hebt staan.......

 

Maargoed als dat je strategie is met zaailingen en hun effectievere en volledig wortelstelsel....

 

De Lente temp van 21 is prima :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks, dan laat ik ze eerst opkomen met de afzuig en lampen uit.

 

Wat betreft het ec. Het is mijn 1e keer dus een eigen strategie wil ik het niet noemen. 1.4 is trouwens incl kraanwater ec. Wat denk je dat een beter ec startwaarde is voor fem zaadjes, 7 per m2?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey Jeice!

 

Succes met je eerste zaad ronden :rolleyes:

Ik ben ook bezig met zaad en ook Kolossus..

Kom eens kijke in mijn verslag ze zitten nu in de eerste week 12/12..

Vandaag of morgen een foto update..

Heb ze ook getopt en de DR150 begint aardig vol te raken met 9 dames!

Ik volg je!

 

Shiva

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed bezig hoor :rolleyes: zaadplanten zijn niet afhankelijk van lv stekken wel weer:)

 

is het niet zo dat gekookt water ec van 0 bevat ? zelf gebruik ik altijd kraanwater nooit een probleem 7.4 7.5 ph

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

go jeice!

 

ik had ze ook op 22-24 graden staan. werkte prima. Afzuiging kan nog wel uit blijven de eerste paar dagen. of t moet echt te warm worden.

 

succes weer! (ik heb mijn volgende ronde ook in de voorbereiding, nu echt: Mango haze)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jeice ik heb ze ook getopt, zijn nog gigantische toppen.

Zal volgende week wel een piccie plaatsen van een geknipte top.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ontkiemen moet wel goed komen :lol:

Maar ik vraag me alleen wat af!

Ga je ze met de potjes aarde en al in de mapito zetten?

Dan zitten je wortels toch merendeel in het potje en kunnen ze toch niet lekker de mapito in groeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig Jeice, tijdens het ontkiemen is alleen de bodemtemperatuur belangrijk, 23C is ideaal, wanneer de zaailingen boven komen wacht je met de schuifjes tot de lobblaadjes dusdanig vrij zijn van de zaadhulsjes, wanneer de eerste getande blaadjes zich laten zien verwijder je de propa deksel.

Bij het overpotten de planten goed tot aan de lobblaadjes ingraven, dit geeft stevigere planten, de stengel verworteld.

Een keer goed watr geven in de 0,9ltr potjes is zat, 250ml pp, en dan laten droogtrekken voor een mooie doorworteling van de potjes.

Succes man :lol:

 

@ Kevke

 

Waarna alles ontkiemd is en er wortels onder de spongepots uitkomen wil ik ze in 0,9L meshpotjes zetten met special mix van gold label. Hier blijven ze instaan tot ook deze mooie wortels onder de potjes hebben, daarna gaan ze met potje en al de mapito in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hou het in de gaten Shiva :lol:

 

Kevke, de wortels zullen onder de 0,9L meshpotjes uitkomen en gaan dan in 50 L mapito kratten. Ze hebben dan nog zeeën van tijd om zich daarin te wortelen. Het voordeel is dat je kluit niet uit elkaar valt en doordat de wortels er onder uitkomen zit je gelijk dichter bij eb vloed niveau. Ik ga de mapito 1x inwateren van boven voordat ze erin gaan, daarna enkel nog van onder. Voorgroei tip op meshpots en special mix komt van racker, daar heb ik wel vertrouwen in.

 

Thanks Krasi. Okay 23 graden dus. En als ik nu 1 lamp wat hoger plaats waardoor de temp in de schaduw op 23 graden uitkomt? Zodra ze op zijn gekomen laten zakken? Temp nu met de lampen en afzuiging uit is 21 graden in de proppa.

 

Heb alweer zo'n idee dat het buisafzuigertje niet afdoende gaat zijn voor 4x 55watt

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt mooie temp hoor , gaat goed komen hoor tenzij je het nog verknald :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat om de bodemtemp, dus de temp van de spongepots, de ruimte temp is minder van belang.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bodem wordt toch vanzelf warmer als er licht op schijnt? Had beter een verwarmde proppa kunnen kopen dus.

 

Pacman, mooie johan cruyf uitspraak :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf heb ik idd een verwarmde prop, met een thermotimer, die heeft een externe voeler, die ik in een lege spongepot duw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat schept duidelijkheid :lol:

Had het zelf nog niet gezien.

Dus dat wekte mijn nieuwsgierigheid

Share this post


Link to post
Share on other sites

update

 

ik heb een testje gedaan met 4x55 watt aan op 20 cm van de temp/hygro meter(met afdakje) en de temp liep op tot 32 graden.

als ze straks op meshpotjes staan wil ik de lampen er graag 15-20 cm op hebben staan, had begrepen dat dit de juiste hoogte is?

 

temperatuur leek me een beetje hoog, hierop de tent verplaatst naar een koelere kamer waarbij ik wel onder de 30 blijf.

 

nu wordt het om te ontkiemen ook wat frisser, is het een probleem als 1x 2x55 watt aan zet 24 uur, op een hoogte dat ik 23 graden hou in de proppa?

 

 

na respons ga ik ze planten :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor is prima, wanneer ze boven zijn moet je even kijken of alles goed belicht wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoge LV houden bij zaaiing in de proppa zijn dus gewoon een fabeltje..

 

niet helemaal, je zaadje gaat makelijker open en af met hogere lv meteen na boven komen mag de lv flink omlaag, en knallen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Krasi, gaan we doen.

 

Ja toch secret :lol:

 

Ook bedankt voor je bijdrage growweed. Schuifjes blijven dicht tot opkomst dan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, wat een kut gepriegel om die dingetjes erin te proppen met een schroevendraaier. Hopelijk zitten ze op de juiste diepte.

 

Temp was 23,0 onder een afdakje in de propagator op deze hoogte.

 

35 x kolusus en 5 x katzu kush X killingfield bij de sate prikkertjes. Er mogen 11 x kolosus sneuvelen, de katzu kush zijn de reserves van de reserves.

 

Als iemand graag wat plantjes wil hebben die ik overhou.. hoop dat het zo is :lol: roept u dan maar.

 

med_gallery_32601_15056_985431.jpg

med_gallery_32601_15056_295965.jpg

 

Nu gaan jullie zeker zeggen dat ik geduld moet hebben :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...