Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
P H donner

Rotterdam wil gemeentelijke wietplantage

Recommended Posts

ROTTERDAM - De Rotterdamse gemeenteraad is voorstander van legale wietplantages waar onder toezicht van de gemeente hennep wordt geteeld. Donderdag stemde een meerderheid in de raad voor een motie van GroenLinks en D66 over de gemeentelijke wietkweek.

 

Volgens GroenLinks en D66 is het huidige beleid tweeslachtig. Aan de ene kant wordt verkoop in coffeeshops gedoogd, aan de andere kant is inkoop van wiet door de exploitanten van de shops verboden. „Met een gemeentelijke wietplantage voorkom je onveilige situaties en hou je controle op de kwaliteit van de wiet”, aldus fractievoorzitter Arno Bonte van GroenLinks.

 

Rotterdam zal bij het kabinet gaan pleiten voor de gemeentelijke wietplantages die aan de rand van de stad zouden kunnen verrijzen.

 

De gemeenteraad stemde ook voor een motie van GroenLinks om de afstand tussen een school en een coffeeshop op 250 meter te houden. Het kabinet wil die afstand oprekken naar 350 meter. Dat zou de sluiting van tien Rotterdamse coffeeshops betekenen. De gemeente wil het huidige aantal van 45 shops behouden om straathandel te voorkomen

 

 

BRON

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leeuwarden, Utrecht, Rotterdam... Dat gaat goed!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja leuk .. maar of het nou wenselijk is dat de gemeente het gaat kweken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rolleyes:

 

„Met een gemeentelijke wietplantage voorkom je onveilige situaties en hou je controle op de kwaliteit van de wiet”, aldus fractievoorzitter Arno Bonte van GroenLinks.

 

Dergelijke communistische ideeen moet je gematigd loslaten op zorg en openbaar vervoer, niet op cannabis. Als gemeente ga je ook geen hamburgers, alcohol en tabak maken. Kom op zeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff serieus

wiet komt al jaren bij de mensen vandaan..

niet bij overheden

en die moeten het nu ineens wel gaan kweken ..

laat kwekers hun waar ergens testen. en die het ook in kopen ..

kunnen coffeeshops weer bij die punten inkopen ..

zo iets ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het in Tilburg zou zijn, sta ik direct bij de gemeente op de stoep om me aan te melden :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

me too

zit zonder werk

dus ik zie mooie banen in het verschiet

 

in de amerika`s hebben ze ook honderduizenden banen gecreerd in de cannabiznezz

zou ook hier wel lekker zijn in crisis tijd

Share this post


Link to post
Share on other sites

De realiteit rond de legale plantages gaat volgens mij heel anders worden. Wij worden vervolgens nog harder aangepakt, en de wiet duurder in de shops.

 

Waarom geven ze niet iedereen die dat wil een vergunning om te kweken, met een goed bedrijfsplan, veiligheidscontrole enz enz. Een vrije markt met marktwerking lijkt me veel beter, de prijzen dalen, de kwaliteit gaat stijgen. En iedereen die wil, en de kennis en de centen heeft kan instappen in dit mooie avontuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een vrije markt met marktwerking lijkt me veel beter, de prijzen dalen, de kwaliteit gaat stijgen. En iedereen die wil, en de kennis en de centen heeft kan instappen in dit mooie avontuur.

mooi gezegd

en dat is toch wel waar het heen gaat

de kennis is er wel alleen de centen niet , maar ik stap heel graag in dit avontuur

 

ben op de achtergrond al bezig met iets ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het enige waarom dit goed zou zijn is om de kwaliteit te waarborgen zodat de coffeeshopbezoekers "schone" wiet kunnen kopen.

Persoonlijk wil ik nog steeds mn eigen leverancier zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja leuk .. maar of het nou wenselijk is dat de gemeente het gaat kweken...

waar kan ik soliciteren ben ik veer benieuwder naar

of naar de pacht van een stukje land dat door de gemeente goed gekeurd zou worden, en waar de beveiliging inoorde is, hekken, prikkeldraad en een goed getrainde hondden ? ( een die wel naar de grond werkt en dan bewaakt zo'n agenten herder ofzo )

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zeker ook

maar dat zal nog wel ff duren voordat zoiets gaat gebeuren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja en het leuke van alles is he, dat dat met die 15 % niet te testen valt.

En dat die plicht dan ook in hun handen ligt, (die niet waargemaakt kan worden)

En weer gaan we terug naar af .. :rolleyes: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus volledig legaliseren maar

is de enige redelijke optie

politie blij ,. kleine kwekers blij , wiet prijs naar beneden , kwalitiet omhoog

iedereen blij ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik zeg DREAM ON .

Share this post


Link to post
Share on other sites

of kijk verder .... think.... outside the box ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...