Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
chassie

Petitie tegen octrooi op planten en dieren

Recommended Posts

Ik kreeg net een petitie in m'n mail die me erg aansprak.

Het is tegen de octrooi/patent verlening op planten en dieren in de natuur.

 

meer informatie HIER

en

HIER

 

Ik zeg: gewoon tekenen voor ons plantje helemaal dmv octrooien voor ons verboden wordt !!!!!!!!!!

 

( De overheid in de VS heeft het gebruik van wiet voor een deel van het medisch gebruik al gepatenteerd !!! )

Share this post


Link to post
Share on other sites

getekent :lol:

is echt te ziek voor woorden een octrooi op een dier of plant hebben wtf

 

natuur is niet op te eisen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het getekend

Het patentrecht is slechts een van de laatste wapens van Het Vierde Reich --> USA = GMO = Monsanto, Du Pont ( heeft ooit veel geld betaald aan 'corrupt congressmen' om wiet te verbieden) .. <--- Monsters

Van de legalisatie gaan ze ook meest profiteren..gepatenteerde Monsanto Haze zaad, Philip Morris Amnesia, British American Tobacco Skunk, Du Pont (niet)-kankerverwekkend Teflon® etc..NEEE, BEDANKT !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je bericht. Ik was op de hoogte van deze plannen, maar heb het door afwezigheid glad vergeten.

Heb de petitie getekend en het bericht ook via social media doorgestuurd. Het is van de zotte dat we straks niet eens meer kunnen kiezen waar we onze groente fruit en wietzaden vandaan mogen halen. En is straks een kind baren ook illegaal?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ spacy : Als dat kind op iemand anders lijkt zal je wel een boete krijgen wegens octrooischending :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Done :lol:

stelletje sufkutten daar.

dat is voor de mens, niet voor de industrie of de rijken der aarde om nog rijker van te worden.

een gods gave mag je niet industrialiseren :lol:

 

Grtn Erazer :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Chassie, dan mag je alleen nog kinderen uit een speciale rechtenvrije catalogus nemen.

Wil je een uniekere moet je natuurlijk zaad afnemen bij Dupont. ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

de plomp in met je pattent. Octrooi, rechten, copyright hoe je het noemen wilt interesseert toch geen zak als het bij jou onder het lampje staat?

 

wat niet weet wat niet deert, laat ze lekker octrooi hebben die idioten hahaha :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

totdat je 12 euro voor een bloemkool moet betalen die niet smaakt. vooruit denken, doen zij ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel keuze heb je niet meer dan cannabiz, ja de "natuurlijke" selectie die Monsanto voor je gedaan heeft en als je het ook maar waagt zelf wat te doen ben je failliet als ze je pakken want je doet aan produktvervalsing ineens :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

de mensheid moet eens leren een flinke dosis schijt tot zich te nemen en zich te verzetten tegen de oppermacht.

 

het recht van de sterkste, niet van de slimste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ cannabusiness, dat is hetzelfde als 10 jaar geleden zeggen dat je nooit 2 euro voor een liter benzine zult gaan betalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of 10 Gulden voor een pakje sigaretten (toen ik begon waren ze 3 gulden 45 per 25 )

Share this post


Link to post
Share on other sites

getekend, en staat op me fb! had vorige periode een persbericht over dat van monsanto gelezen, en ik vond het echt afgrijselijk, en dan durve ze ook nog de traditionele boer, wiens zaad al eeuwen lang in de familie wordt veredeld en wordt besmet door die TROEP van monsanto, aan te klagen! Als f*cking boer hoor je die vieze k* t*ering hoe*e lei*rs aan te mogen klagen dat ze met hun TROEP hun veredelde mooie zaad bestuiven! hoe durven ze! zulke mensen verdienen het te rotten in de hel, en gauw ook!

 

POTEN af van onze natuurlijke producten, en niemand kan hier patent op aanvragen. Moedertje natuur heeft miljarden jaren erover gedaan om zon perfect afgestemd ecosysteem te creëren, daar hebbe wij als mens maar aan te houden! anders is de mensheid gewoon gedoemd om te falen! wij zijn geen scheppers, wij denken alleen dat wij dat kunnen.. maar tegelijkertijd krijge voor elk probleem dat we oplossen 5 problemen terug! fuck dat en ga terug naar de ouderwetse shit!

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ cannabusiness, dat is hetzelfde als 10 jaar geleden zeggen dat je nooit 2 euro voor een liter benzine zult gaan betalen.

 

Als ook daadwerkelijk niemand het doet stort de markt in en moeten ze wel terug met de prijzen.

 

we doen het allemaal zelf door toe te geven. Ze hebben ons bij de nek en we vinden het goed.

 

Ik kan er in me eentje niks tegen beginnen.

 

Ik stel ook voor dat iedereen hun geld van de banken haalt en geen rooie cent achter laat om het banken systeem naar de klote te helpen maar dat gebeurd ook niet.

 

zeg me maar waar ik de knop der ontploffing van alle teringzooi kan vinden, dan spring ik er met me hele hebben en houden bovenop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb voor Monsanto gewerkt. Heel anders als wat jullie dr allemaal van maken vind ik.

 

Gooi maar met links van de grootste terreur hoor, ik geloof mezelf wel :lol:

 

Er worden rechten gevraagd over genen die dominant of recessief zijn door de kwekers (veredelaars) hun toedoen.

De 99,99% van de genen waar we het over hebben binnen die plant waren al aanwezig en er zijn op elk ras tests uitgevoerd of er niets vreemds mee is.

Deze genen zijn ook door moeder natuur zelf in de plant gestopt voor een reden. En daar maken wij gebruik van.

Genetische manipulatie is een ruim begrip.

 

Ik zal jullie vertellen dat 99,99% van de groente die jullie eten uit dihaploide zaden gegroeid is, wat ook onder genetische manipulatie valt :lol:

 

Mwja, wat Monsanto vroeger heeft gedaan staat er los van vind ik. Beetje overdreven allemaal.

Als er niet veredeld word zal dr ook weinig op je bordje blijven liggen.

 

Even voor de duidelijkheid, ik werk dr nu niet meer :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb mezelf een hele tijd afgevraagd en nog steeds waar bijvoorbeeld pompoene, meloenen, bloemkolen in het wild moeten groeien :lol:

 

ze moeten toch ergens vandaan komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb mezelf een hele tijd afgevraagd en nog steeds waar bijvoorbeeld pompoene, meloenen, bloemkolen in het wild moeten groeien :lol:

 

ze moeten toch ergens vandaan komen.

 

Schiermonnikoog

Share this post


Link to post
Share on other sites

je breekt je strot over de wilde wietplanten maar een bloemkool of een komkommer tussen de brandnetels heb ik nog niet meegemaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het probleem zit niet zo zeer in het veredelen en eventuele fouten die daar mee gemaakt kunnen worden. Voor mij zit er een groot probleem in het extremistisch zakendoen van die bedrijven. Bijna iedereen is wijs gemaakt dat je patenten nodig hebt om research en ontwikkeling te kunnen financieren. Dat is gewoon niet waar Je hoeft toch gvd ook geen rechten te betalen als je een wiel koopt? En landen als India en China kennen geen patentrecht. Die economieën groeien harder dan Europa en de VS bij elkaar terwijl ze echt niet alles kopieren. Eigenlijk zouden we ons met ons allen moeten verzetten tegen elke vorm van octrooi en patent simpelweg omdat ze overbodig zijn, en omdat ze de economische groei remmen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...