Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
whazzup

Gepakt? En dan?

Recommended Posts

Het verbaast me iedere keer weer dat leden hier melden dat ze gepakt zijn, soms zelfs nog met foto's erbij en een beschrijving in geuren en kleuren van de gehele toedracht. Waarschijnlijk verkerend in de waan dat ze hier veilig ergens op een forumpje zitten dat toch niemand leest (..). Wel, met vele miljoenen page views kun je dat met droge ogen toch echt niet zeggen. Je staat op de voorpagina.

 

Ik wil iedereen er nog een keer op wijzen dat je verantwoordelijk bent voor je eigen privacy. Het bekend maken van dit soort feiten omdat je een brede schouder nodig hebt om uit te huilen is géén verstandig plan. We hebben op dit moment geen concrete aanwijzingen dat justitie er gebruik van maakt maar man, wat zouden ze een hoop background over je kunnen achterhalen om een case te bouwen of om je bewering dat het de eerste keer was onderuit te halen.

 

Vriendelijk verzoek voor je eigen veiligheid: doe het gewoon niet. Ik kan me voorstellen dat je je klote voelt en raad wilt hebben maar lees dan de reeds gepubliceerde topics door, daar staat een hoop raad in. Neem altijd een advocaat in de arm bij dit soort zaken omdat het gedoogbeleid allang de nek om is gedraaid.

 

Ik wil helemaal geen discussie starten over wat te doen, daar is al veel en voldoende over geschreven, maar we gaan er als staf van Wietforum wel vanuit dat je je gezond verstand gebruikt. ALLES wat je publiceert is openbaar en ook vrijwel niet meer terug te draaien met alle archives op deze wereld. Dus denk gewooon na. Je hoeft echt niet paranoia te worden nu maar alsjeblieft, gebruik gewoon je gezond verstand.

 

Dank!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Disclaimer:

Alles wat ik op wietforum publiceer berust uitsluitend op fantasie, en is alleen bedoelt om indruk te maken op mijn virtuele vrienden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier zitten mensen die van wanten weten als ze gepakt zijn wat te doen en wat niet. In die zin vraagt men vaak om hulp wat ze moeten doen in zo'n geval.

 

Je kunt makkelijk een topic openen zonder dat je jezelf in de kaarten laat kijken, heb ik ook vaak zat gedaan. Als je maar uitkijkt wat je zegt maar dat is met alles.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is inderdaad niet heel erg moeilijk na te trekken wie hier gerageerd heeft.

Let op je woorden en wat je post, maar dat moet je sowieso doen en niet alleen hier....

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij begrijp je niet hoe rechtspraak werkt als je denkt dat een nickname genoeg bewijs zou leveren om iets erger te maken. als je er foto's bij gaat posten of je adres is het een ander verhaal. het gaat niet om moordzaken dat ze er verbanden bij gaan trekken als "mijn goudvis hebben ze laten staan"

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoiezo dom als je hier verslagjes maakt met fotos en al plaatst

VIND IK!

je doet al het voorwerk voor de politie om alles vast te leggen

maja ieder zijn ding

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou het ook niet zo zijn dat ze hier iemands ip adres moeten afstaan bij de platte petten op verdenking van.......vraag ik me wel eens af :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
zoiezo dom als je hier verslagjes maakt met fotos en al plaatst

VIND IK!

je doet al het voorwerk voor de politie om alles vast te leggen

maja ieder zijn ding

vooropgesteld dat ik mee ga met wat Whazzup zegt.

 

Nee, dat jij foto's plaats, levert geen bewijs. justitie zal moeten aantonen dat wat jij plaatst ook daadwerkelijk heeft plaats gevonden.

 

zoals fool on the hill het treffend zegt:

Disclaimer:

Alles wat ik op wietforum publiceer berust uitsluitend op fantasie, en is alleen bedoelt om indruk te maken op mijn virtuele vrienden.

 

zoals altijd, jij blijft verantwoordelijk voor je eigen gedrag, niemand anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

er is via dit forum ..... of elk ander forum .

 

 

Nog nooit iemand gepakt op zn account..

 

bangmakerij om niks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan me alleen bedenken dat mensen tegen de regels in dingen doen die niet op het forum kan en dan via email (Gmail, Ect) verder gaan.

Dan is het zeker easy voor een Iptje.

 

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt altijd zeggen dat het forum een wereld is waar je even lekker je stoer praatjes kwijt kan wat helemaal niet zo is in de werkelijkheid :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je kunt altijd zeggen dat het forum een wereld is waar je even lekker je stoer praatjes kwijt kan wat helemaal niet zo is in de werkelijkheid :P

 

 

Als iemand foto's van illegaal vuurwerk op een forum zet krijgt ie de politie aan de deur.

Post iemand foto's van zijn hokje met 100+ planten is er niks aan de hand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat wil wel jammer vind van het forum is dat je je eigen post niet meer kan deleten.

 

Dit is daarom de laatste keer dat ik was op wietforum plaats.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Google's web cache" het net vergeet niet snel.

 

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat wil wel jammer vind van het forum is dat je je eigen post niet meer kan deleten.

 

Dit is daarom de laatste keer dat ik was op wietforum plaats.

 

 

dit vind ik ook jammer ja.

 

op zn minst moet je topic verwijderd worden op aanvraag. dan vallen er ook geen gaten he :P

 

en anders posten we toch helemaal niets meer. zal een saai forum worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mee eens ik vind ook dat je je eigen dingen moet kunnen deleten

ook voor je eigen veiligheid

eigelijk wel raar dat je dat eerst moet vragen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@al green whazzup gaf het al aan wat ik bedoel.

ALLES wat je publiceert is openbaar en ook vrijwel niet meer terug te draaien met alle archives op deze wereld.

 

Als je wat delete op het net is het niet meteen weg (Openbaren site waar zoekbot door gaan).

archive is het woord.

Zijn zelf zoeksite die op dat gericht zijn.

 

Plaats op het internet waar oude websites worden bewaard. Daar kun je verwijderde of verdwenen websites terugvinden.

 

cache:xxxxxx

 

Google bewaart van ieder webpagina een kopie (een cache). Met de cache-operator kun je de laatst bewaarde versie van een webpagina opvragen. Wanneer je extra zoekwoorden opgeeft, zullen die in het vet en in een opvallende kleur op de gecachte pagina worden weergegeven.

Ook als het delete is blijf het er even staan.

 

 

/zODd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zodd bedoelt dat google je hele surfgeschiedenis (=daar zit dus ook in wat je hier post) bijhoudt, waarschijnlijk veel langer dan ze zeggen. En dat kan dan weer opgevraagd worden door overheden. Het aantal verzoeken om zulke info te ontsluiten zit ook in de lift wereldwijd. Mss beter niet te veel delen hier.

 

*edit: zoals zodd hierboven al uitlegde :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang er nagedacht word kan je gewoon dingen delen.

Zo para is het ook weer niet.

Gaat er alleen wel om dat er nagedacht word met als je iets upload/post dus altijd even stil staan voor je de upload/post knop indrukt.

 

 

@Oblomov team work :P

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites
op zn minst moet je topic verwijderd worden op aanvraag. dan vallen er ook geen gaten he :P

 

en anders posten we toch helemaal niets meer. zal een saai forum worden.

in dat geval vallen er hele grote gaten en ga je voorbij aan het feit dat je ook gelijk alle bijdragen van andere leden aan dat topic in één keer verwijdert, wat behoorlijk respectloos is.

 

Het enige wat ik zeg is dat je zelf moet nadenken voor je iets op het forum post. Je hebt 3 dagen om domme posts te herstellen. Als er echt iets per ongeluk op het forum terecht komt dan kun je dat via de report button melden aan een mod die zal ingrijpen.

 

Wat wil wel jammer vind van het forum is dat je je eigen post niet meer kan deleten.

 

Dit is daarom de laatste keer dat ik was op wietforum plaats.

Goh, dat is al jaren het geval en ook niet de discussie. Het gaat erom dat sommige leden een beetje dom zijn in het publiceren van gegevens die invloed kunnen hebben op een lopend justitieel onderzoek en zo geven ze zich wel heel erg makkelijk bloot. Ik zeg niet dat justitie zich daar nu mee bezig houdt en dat ook gebruikt, ze zijn bij de cyber afdeling met belangrijker zaken bezig neem ik aan, maar het blijft een feit dat je eenvoudig kunt voorkomen door het gewoon niet te doen.

 

Dit topic is ook geen discussie over wat wel en niet mag op het forum, maar even een kleine reallity check zoals we regelmatig posten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
zoiezo dom als je hier verslagjes maakt met fotos en al plaatst

VIND IK!

je doet al het voorwerk voor de politie om alles vast te leggen

maja ieder zijn ding

ja idd...

 

Ik vind iedereen dom ^_^ ...die hier post :P ....hoemeer je post.. hoe dommer je ben :wacko:

 

ugh...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...