Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
parve

BIG PROBLEMS!

Recommended Posts

@ pietje, ik zei het laatst al eens, foto's plaatsen van een kweek en daadwerkelijk een kweek hébben zijn twee verschillende dingen. dat jij die foto's plaatst is geen bewijs dat jij ook kweekt. foto's kunnen jaren oud zijn, een kweek kan van iemand anders zijn (dat laatste kan je opbreken wegens medeplichtigheid)

 

kortom je kan 'vet stoer' doen dat jij kweekt zonder iets te hebben

 

@ Jeice, oei je hebt gelijk, het is een (hulp) Officier van Justitie die dat doet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd...van bekennen... is nog nooit iemand vrijgesproken :wacko: ...

 

dit zijn de woorden van een rechercheur die `een borreltje` op had aan de bar...er vertelde over zijn interesseante baan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet wat ze met telefoons doen, maar kan wel een verhaal over een laptop delen.

vorig jaar ofzo zat ik met 2 vrienden buiten een jointje te roken, wordt de ene gebeld, blijkt de politie te zijn. wat blijkt, een paar maanden daarvoor had hij zijn ouwe laptop uitgeleend aan een vriend die nog thuis woonde. die had wat ruzie met z'n ouders gekregen en is toen uit huis gegaan, en vervolgens heeft z'n moeder alles wat in zijn kamer lag naar de politie gebracht en aangegeven als gestolen spullen.

en nou belden ze hem dus op want er zat een wachtwoord op die laptop, en ze wouden van hem weten wat dat wachtwoord was(als bewijs dat de laptop van hem was), en dan kon hij hem komen ophalen.

hij heeft dus gezegd dat ie dat wachtwoord zelf wel zou invoeren als ie 'm kwam ophalen.

 

ik weet niet wat er verder van gekomen is, maar ze gaan dus volgens mij niet zomaar om een wachtwoord heen van voorwerpen die ze krijgen. en zouden ze dat wel doen dan denk ik dat een goeie advocaat het zo van tafel zou vegen

Share this post


Link to post
Share on other sites

lednov idd, en dat is een wereld van verschil. denk dat je niet zo zwaar moet denken over bewijzen die er nodig zijn voor een bevel

 

stel jou buurvrouw geeft vandaag een anonieme tip dat ze vermoed dat jij kweekt, vanwege verdacht gedrag, een geurtje wat ook gewoon het roken van wat jointjes kan zijn, of wat dan ook.. kun je morgen oom agent op de stoep hebben staan. er wordt aan de deur ook altijd gezegd, vanwege het "vermoeden" , bewijzen zijn feiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kheb geen ervaring :) ... dus ik denk dat ze meer doen als mogen...en het bewijs wel bij elkaar rotzooien...kweet wel dat nederland... kampioen telefoon tappen is in de wereld.....meerdere keren gelezen....en gehoord bij PETER R. DE VRIES :) ...daarom kijk ik altijd en daarom heb ik een alibie :wacko:

 

Ik bel niet...iam a lone wolfe in the jungle :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Zookaba, die situatie is compleet anders, hier gaat het om mogelijk gestolen goederen. waar de rechtmatige eigenaar van gevonden dient te worden. fijne ouders heb je dan als zij dat jou flikken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lednov idd, en dat is een wereld van verschil. denk dat je niet zo zwaar moet denken over bewijzen die er nodig zijn voor een bevel

 

stel jou buurvrouw geeft vandaag een anonieme tip dat ze vermoed dat jij kweekt, vanwege verdacht gedrag, een geurtje wat ook gewoon het roken van wat jointjes kan zijn, of wat dan ook.. kun je morgen oom agent op de stoep hebben staan. er wordt aan de deur ook altijd gezegd, vanwege het "vermoeden" , bewijzen zijn feiten.

nee, er moeten aanvullende bewijzen zijn, de anonieme tip alleen is te weinig. dus je buur belt, er zijn geen aanvullenden bewijzen dan staat er niemand op je stoep. MMA is er niet om buurtje te pesten. een geurtje kan dus inderdaad van een jointje zijn, het bewijst geen kweek. zijn er andere verdachtte zaken (hoge temperatuur bijvoorbeeld) dan is er inderdaad een vermoeden van een kwekerij. het kan ook je hagedissen kamer zijn.

 

kortom, het is een geheel pakket waaruit een vermoeden spreekt dat er een kweek plaats vindt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe kom je aan die wetenschap lednov? er worden toch regelmatig zaakjes opgerold waar er niet zoveel aan de hand is.

 

neem laatst g.w. van het forum die genaaid werd door een (cv) monteur die bij em thuis kwam. lijkt me sterk dat g.w. hem zijn planten heeft laten zien. dus wat hadden ze dan nog meer, een open raampje?

 

dus wat neemt de politie zelf voor maatregelen na een tip om te zien of er genoeg is om een bevel aan te vragen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dus wat neemt de politie zelf voor maatregelen na een tip om te zien of er genoeg is om een bevel aan te vragen.

 

Telefoon hacken om foto's te checken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals ik al zei, ze kijken naar bijvoorbeeld temperatuur, naar je dikke mercedes die je hebt terwijl je werkeloos thuis zit.

 

GW zal dus ook moeten vragen naar wat de bewijzen zijn waarop bij hem een huiszoeking kwam. de tip van de CV monteur, zal waarschijnlijk te weinig zijn ja. hangt daarop het hele onderzoek moet hij een goede advocaat in de arm nemen die de hele boel van tafel veegt.

 

en hoe ik aan die wetenschap kom? tja ook ik ben paranoia genoeg om niet alles te vertellen. tis IIG geen 'praktijkervaring'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

parve kerel, als ik jou was zou ik me er echt niet druk om maken!!

 

laat de boel gewoon staan!! zonde om 150 stuks de kliko in te gooien

op basis van parra gedachten!!!!

 

succes en maak je ronde gewoon af :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
lednov idd, en dat is een wereld van verschil. denk dat je niet zo zwaar moet denken over bewijzen die er nodig zijn voor een bevel

 

stel jou buurvrouw geeft vandaag een anonieme tip dat ze vermoed dat jij kweekt, vanwege verdacht gedrag, een geurtje wat ook gewoon het roken van wat jointjes kan zijn, of wat dan ook.. kun je morgen oom agent op de stoep hebben staan. er wordt aan de deur ook altijd gezegd, vanwege het \"vermoeden\" , bewijzen zijn feiten.

nee, er moeten aanvullende bewijzen zijn, de anonieme tip alleen is te weinig. dus je buur belt, er zijn geen aanvullenden bewijzen dan staat er niemand op je stoep. MMA is er niet om buurtje te pesten. een geurtje kan dus inderdaad van een jointje zijn, het bewijst geen kweek. zijn er andere verdachtte zaken (hoge temperatuur bijvoorbeeld) dan is er inderdaad een vermoeden van een kwekerij. het kan ook je hagedissen kamer zijn.

 

kortom, het is een geheel pakket waaruit een vermoeden spreekt dat er een kweek plaats vindt.

 

 

Ik kan uit ervaring vertellen dat ze bij een anonieme tip gewoon langskomen en je gewoon de lul bent.

Kennis van me woont ergens pas, kweekt niet, doet niks verkeerd.

Afgelopen 5 maanden drie keer politie aan de deur of ze even binnen mochten komen vanwege een tip dat er hennep gekweekt zou worden.

Nu heeft die niks te verbergen dus kom maar kijken.

Heb je wel wat te verbergen en laat je ze niet binnen is er binnen een half uur een bevel tot huiszoeking.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo zie je maar, komen gewoon kijken zit geen onderzoek aan vast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je gsm gelijk uitstond , zijn ze niet van plan de gsm netjes terug te geven(dus ook niet aftegeven op het bureau lijkt mij)

ik zou me meer zorgen maken dat de vinder van je gsm je hok komt leeghalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lednov idd, en dat is een wereld van verschil. denk dat je niet zo zwaar moet denken over bewijzen die er nodig zijn voor een bevel

 

stel jou buurvrouw geeft vandaag een anonieme tip dat ze vermoed dat jij kweekt, vanwege verdacht gedrag, een geurtje wat ook gewoon het roken van wat jointjes kan zijn, of wat dan ook.. kun je morgen oom agent op de stoep hebben staan. er wordt aan de deur ook altijd gezegd, vanwege het \"vermoeden\" , bewijzen zijn feiten.

nee, er moeten aanvullende bewijzen zijn, de anonieme tip alleen is te weinig. dus je buur belt, er zijn geen aanvullenden bewijzen dan staat er niemand op je stoep. MMA is er niet om buurtje te pesten. een geurtje kan dus inderdaad van een jointje zijn, het bewijst geen kweek. zijn er andere verdachtte zaken (hoge temperatuur bijvoorbeeld) dan is er inderdaad een vermoeden van een kwekerij. het kan ook je hagedissen kamer zijn.

 

kortom, het is een geheel pakket waaruit een vermoeden spreekt dat er een kweek plaats vindt.

 

 

Ik kan uit ervaring vertellen dat ze bij een anonieme tip gewoon langskomen en je gewoon de lul bent.

Kennis van me woont ergens pas, kweekt niet, doet niks verkeerd.

Afgelopen 5 maanden drie keer politie aan de deur of ze even binnen mochten komen vanwege een tip dat er hennep gekweekt zou worden.

Nu heeft die niks te verbergen dus kom maar kijken.

Heb je wel wat te verbergen en laat je ze niet binnen is er binnen een half uur een bevel tot huiszoeking.

 

Ongelooflijk, ik vraag me sterk af of ik hier inhoudelijk nog op moet reageren...

Maar toch

Anonieme tip ALLEEN is NIET voldoende! Dat ze binnen willen kijken en jij er aan meewerkt is je eigen graf graven. Laat ze maar komen met hun huiszoeking bevel 'in een half uur'. Die krijgen ze niet en zullen ze nooit krijgen. Hebben ze die wél dan veegt elke goede advocaat er de vloer mee aan. Dikke kans dat ze bluffen omdat ze weten dat ze niet iets voorelkaar zullen krijgen. Je hoeft de politie niet binnen te laten om wat voor reden dan ook. Hell, verklaar dat je eindelijk je kind aan het slapen had na een nacht overgeven en niet al te veel stennis wilde in huis. het devies van dit forum is 'mond dicht en draaien'. en dat geld ook als je een verklaring kan afleggen, je mag je beroepen op je zwijgrecht laat justitie maar de bewijzen rond krijgen. dit is NIET jouw taak.

op het moment dat ze voor je huis staan en naar binnen willen met een huiszoeking dan heb je al een groter probleem dan of iemand MMA gebeld heeft. Laat je advocaat ook vragen op welke gronden het bevel is gegeven, reken maar dat er een dik dossier voor je ligt dan. en ja, MMA KAN de eerste aanzet geweest zijn. Als ze binnen een halfjaar zonder reden drie keer op je stoep staan, zou ik toch echt eens een klacht op het des betreffende bureau neerleggen dat je van dit soort pesterijtjes niet gediend bent.

 

En iedereen heeft wat te verbergen, iemand die roept dat hij/zij dat niet heeft, liegt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja als je ze niet binnen laat maak je jezelf alleen maar verdacht, en als ze om bv 11 uur savonds aan de deur staan is jouw advocaat natuurlijk nog aan het werk en die kan je dan zomaar ff bellen.

 

Je hebt wel gelijk dat je ze niet binnen hoeft te laten, ik zou ook een smoes verzinnen, maar een anonieme tip gaan ze zeker vaak na als het hennep kweken betreft

90% van de kwekers wordt gepakt door lekkage of verraders.

Elke situatie is natuurlijk anders, maar zo makkelijk als jij erover denkt is het zeker niet.

En je advocaat kan dan later wel alles van de tafel vegen (of proberen) maar dan is het leed al geschied he, of het nu rechtmatig verkregen is of niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben eens dat het leed al geschied is, neemt niet weg dat je een fikse schade vergoeding kan eisen. en als ze om elf uur 's-avonds op de stoep staan reden te meer om ze niet binnen te laten en vriendelijk vragen om morgen maar eens terug te komen. en nee, je maakt je niet verdacht. zoals ik al zei, bewijslast ligt bij justitie, laat ze maar moeite ervoor doen. en op het moment dát ze op je stoep staan met een bevel, reken dan erop dat die moeite al gedaan ís.

 

kortom raad je maat aan om op het bureau een klacht in te dienen tegen die agenten die binnen wilde komen zonder een reden. kan veel tijd in beslag nemen, de kans dat de politie er slecht vanaf komt is groot. ervan uitgaande het verhaal zoals het hier staat. (moeilijk om daarop iets te zeggen).

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoorde net van visite dat er een poosje geleden iets op tv was dat heel veel mensen telefoons in de trein laten liggen, en dat de NS die allemaal opbergt in een kluis, maar dat ze heel vaak niet opgevraagd worden en daar dan blijven liggen.

je zou dus nog kunnen proberen te vragen bij de NS of die 'm niet gewoon nog hebben liggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd was laatst in 1 vandaag dacht ik.....bergen zooi uit treinen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet slim zulke gevoelige info op de tel. te hebben :)

ik zou wel doordraaien.

Ze mogen niet op vermoedens jou huis doorzoeken.

Je kan zeggen dat het foto's zijn van internet. Dat je het leuk vind ernaar te kijken omdat je zelf graag een blowtje rookt.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
leg een uitstaande telefoon maar eens naast een luidspreker

En dan?

3310 was al traceerbaar als hij uit stond bij somige modellen zie je nog steeds dat het lampje oplicht als de telefoon uit staat om de minuut op dat moment word even je locatie doorgepeild

Share this post


Link to post
Share on other sites
uitstaand...zelfs met accu dr in...ben je traceerbaar heb ik begrepen...klopt dat niet... :)

 

Dat klopt niet :o

 

 

Dat klopt wel degelijk.

De telefoon registreert zich altijd bij de dichtsbijzijnde mast met een unieke id.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...