Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

djbroertje

Van kiemtest naar moedertje.

Recommended Posts

je gebrek is in ieder geval een mobiel element, mogelijk ijzer. Heb je nog gold label roots? Daar zit ook flink wat ijzer in en het bevordert de opname van elementen. Ik geef mijn moedertjes vaak een beetje roots bij.

 

Heb je de GL dame wel eens gespoeld?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks RNL88

 

@ Whazzup,

Nee ik heb geen GL root, alleen hypro en Atami rootblastic

 

voorlopig heeft en verkruimelde tab ook geen effect gehad, dus kan nog wel wat rootstim proberen.

Maar ik heb me een beetje voor genomen om een nieuwe stek tot moeder te promoten, als het hokje leeg is, in de schuur wordt het in de donkere periode veel te koud, dat is volgens mij 1 van de hoofdzaken. Dus een verse poging binnen, met betere omstandigheden.

 

En nee ik heb de GL dame niet apart gespoeld, maar enige tijd geen voeding toegevoegd. Zat ook nog te denken of ik een keer enzymen moet toevoegen. heb ik ook nog staan, en dat lijkt te horen bij dit soort voeding.

 

nog even terugdenkend zou het er ook mee te maken kunnen heben dat ik niets heb afgezuurd, en/of gemeten. wellicht dat dit de voedingsopname had bevorderd.

 

ach hoort allemaal bij leren. :lol:

 

Grtz,

Dj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk mams is met de kleintjes. Keurige stekjes.

 

En die macro's.. Brrrrrrr :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks David.dt,

 

Moedertje heeft wat geelzucht maar ach als dat alles is.

 

Topic,

 

De moeder in de schuur heeft wat Mearl als topdressing gehad, maar alles even op een rijtje gezet weet ik bijna wel zeker dat het een temperatuur probleempje is. Dus ga er niet heel veel energie insteken.

Trekt ze bij oké, zo niet dan straks maar een nieuwe stek bewaren maar dan wel binnen.

 

even wat plaatjes want morgen gaat het zeker niet lukken, en zondag weet ik nog niet. Heb dan geloof ik wat anders te doen.

 

De AH-bac,

 

ziet er toch echt wel bijna klaar uit.

 

gallery_19177_13987_60424.jpg

 

gallery_19177_13987_28693.jpg

 

gallery_19177_13987_638884.jpg

 

en met de lamp aan.

 

gallery_19177_13987_734900.jpg

 

De AH-gl, wel ambere trichjes, de rest troebel, weer weinig dorst en toch nog veel witte haren maar ook best veel bruine.

Kortom twijfelgevalletje, maar wel een keer een plant met mooie herfstkleuren in de maak. Dat gebeurt me ook niet zo vaak. :)

 

gallery_19177_13987_954619.jpg

 

gallery_19177_13987_112007.jpg

 

en de Kronomam, toch ook al een heel eind op weg, en lekker veel glimmertjes. :lol:

 

gallery_19177_13987_719758.jpg

 

gallery_19177_13987_266220.jpg

 

Zo langzamerhand wel even nadenken wanneer te knippen, alles moet toch een keer gelijk om, op de kleine krono na dan.

Als deze als enige overblijft mag ze misschien verder onder een kleiner lampje. Anders jammer maar helaas.

 

Misschien is het volgend weekend wel zover. B)

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heerlijke plaatjes weer, de wietkwaliteit en appeal van de Krono blijven oogstrelend, puur en wit, lekker rookwaar is weer onderweg :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

helemaal mee eens Krasi, maar de meningen zijn een beetje verdeeld hier. De eigenaar van de amneesjes vind de BAC de mooiste.

Maar moet wel zeggen dat hij een "amneestunnelvisiesyndroom" heeft, en begint erg ongeduldig te worden. :lol:

 

Vandaag maar weer een paar plaatjes, de dames gaan nog steeds goed. En aangezien ze van buiten zijn gekomen ben ik nog steeds blij verrast dat er zo weinig ongewenste gasten zijn meegekomen.

 

Nadat gisteren ze geen water hebben gehad, zijn ze vandaag toch wel weer allemaal erg dorstig. nu even allemaal 1,5 liter gegeven. Straks maar even zien of dat voldoende was.

 

De herfst slaat steeds meer toe bij de GL dame, maar begint ook een beetje bij de BAC dame. Maar deze laatste zal denk ik nog maximaal 1 week staan, dus ze zal wel redelijk groen blijven.

 

De plaatjes.

 

Bac-dame.

 

gallery_19177_13987_316445.jpg

 

gallery_19177_13987_402174.jpg

 

gallery_19177_13987_816860.jpg

 

GoldLabel-dame.

 

gallery_19177_13987_194393.jpg

 

gallery_19177_13987_223079.jpg

 

gallery_19177_13987_252076.jpg

 

en de Kronomams,

 

gallery_19177_13987_958837.jpg

 

gallery_19177_13987_915648.jpg

 

gallery_19177_13987_405712.jpg

 

Deze laatste heeft wel een stuk kleinere topjes dan ik me kan herinneren van de zaadplanten. Wel erg veel kleinere topjes die toch bijna allemaal erg hard zijn.

Maar met zo een 7 á 8 weken bloeien nu, ben ik best benieuwd wat de opbrengst zal worden.

 

Nog steeds bij de 3 dames ca. 15 % amberkleurige trichjes, dus nog even te gaan.

 

 

nog een plaatje met teveel trichjes voor alleen bovenop het blad.

 

post-19177-1350856979_thumb.jpg

 

Tot de volgende keer.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze ronde loopt precies op zen laatste loodjes

 

wel mooie buds dat je daar hebt :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taste will tell DJ, ik ben gecharmeerd van al je plaatjes :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kronocaine is een mooi potent soortje zo te zien B)

Ik ben benieuwd hoeveel dames mn vriendin van de Krono heeft staan :)

mooi topic om te vergelijken straks

 

succes dj

:lol:

Elmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er best potent uit inderdaad, maar alles stopt wat sneller dan gedacht.

 

toch nog wat narigheid ontdekt, en vanavond in elk geval de GL-dame geknipt. Op wat verstopte kleinere topjes zat meeldauw, en om geen enkel risico te lopen deze maar om gedaan. Morgen maar een zeer uitgebreide inspectie verrichten, en als het bij de andere dames ook aanwezig is gaan ze allemaal om.

 

beetje jammer, maar aangezien er overal al bruine trichjes aanwezig zijn, niet eens zo veel te vroeg. Ik had ook niet moeten roepen dat het erg meeviel met de plagen. :lol:

 

maar met een tuin vol verschilende planten voorzien van deze narigheid en de hoge LV is het eigenlijk ook niet zo vreemd.

 

@ Elmo,

Ik hoop op voldoende dames voor jullie, al is het natuurlijk wel een cross. Maar wie weet wat dat voor extra lekkers gaat opbrengen.

 

post-19177-1350943940_thumb.jpg

 

post-19177-1350943928_thumb.jpg

 

post-19177-1350943954_thumb.jpg

 

Toch nog best leuke topjes.

 

 

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dj,

ondanks de meeldauw zijn het toch mooie toppen geworden! :lol:

Ze zien er in ieder geval goed uit.

 

Groetels

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook niet echt te klagen hoor, maar ik had ze graag tot het eind laten staan.

 

nog even afwachten of de rest het tot het weekend volhoud, en dan misschien nog de laatste kleine onder een100 Wattertje afronden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een mooi verslag dj, lekker vlot te lezen allemaal.

hoe erg is die meeldauw nou eigenlijk?Je bent nu ook te ver om te behandelen lijkt me, heb t zelf ook op een bloeier in mn hok , maar deze heb ik dan bespoten met een middel van bayer, moet nog 1 maal , en dan kan de plant nog 4 weken afbloeien, las dat het bestrijdingsmiddel niet meer toegepast kan worden , 14 dagen voor het afbloeien, het is volgens mij ook niet bio, en schadelijk voor het bpodemleven .

 

las eregns dat kanabis, de plant gewoon liet drogen en dan uitschudde voorzichtig , de poeder vd meeldauw laat makkelijk los, en de trichomen niet. heb ook verder nergens gelezen dat meeldauw giftig is voor consumptie, blijft natuurlijk een plaag hoor daar niet van.

groet bart.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je wel groenevingers,

 

en ja wat betreft de meeldauw, wel of niet giftig/schadelijk voor consumpte. Het is voor mij in elk geval geen discussie, of behandelen, en anders wegknippen van de bladeren. Maar in dit geval als de dames al zo ver zijn gewoon oogsten. Ik kweek met name om zelf te weten wat er gerookt wordt, zoals bio voeding, en wil dan ook geen kans hebben om schimmel te roken.

 

het zat in elk geval op een flink aantal kleiner topjes, nog op de puntjes van de blaadjes, en op een aantal oudere mindere bladeren.

Met het wegknipppen van de blaadjes die aangetast waren ook een stuk van de top weggeknipt.

 

Vanavond ook maar de Bac dame geknipt, ook hier op flink wat plaatsen meeldauw, en ook nog een klin topje onderin een beetje rot gespot. Dus al met al net op tijd.

 

gallery_19177_13987_1029743.jpg

 

gallery_19177_13987_504403.jpg

 

gallery_19177_13987_20140.jpg

 

deze keer maar weer een keer nat gewogen, 435 gram.

wel niet alle toppen zo stevig als ik het graag had gezien, maar er zal best wel nog wat leuks van overblijven.

 

Nu staan de kronomams en de kleine krono nog in het hokje. De kleine is nog schoon, maar op mams zaten ook al een stuk of 6 grotere bladeren die aangetast waren.

Deze bladeren heb ik eraf gehaald, en zal de planten dagelijks controleren. En vanaf dat de kronomams klaar is denk ik een kleiner lampje erboven hangen voor de laatst 3 weken, of wat er dan nog nodig is.

 

100 Watt T5 moet dan maar voldoende zijn.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een netje vol lekkers, jammer dat de meeldauw zo laat nog op kwam spelen, heb je daar nog een verklaring voor?

Het zal wel lekker ruiken bij je, ik heb vandaag wat buitenwiet geknipt, dat ruikt ok zoooo lekker :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

De netjes zijn alle 3 best vol, dus heb eigenlijk geen plaats voor de krono, hopelijk droogt het lekker snel in, dan komt er weer een laagje vrij.

En er hing een indringende zurige lucht in de ruimte, maar zeker niet vies. :verrygood nou ja dat vond ik.

 

De belangrijkste verklaring is denk ik dat de LV erg hoog bleef de laatste week. En de planten waren toch erg vol met blad, waardoor er te weinig verse lucht door alles heen kon blazen.

 

Maar ik ben ook in de tuin bezig en daar staat nog het een en ander wat rijkelijk is voorzien van deze narigheid, dus als ik toch per ongeluk wat aan mijn handen/kleding heb gehad, in combinatie met de verluchting zal wel de oorzaak geweest zijn.

 

lekker altijd zo een bak buitenwiet knippen. Vroeger kon ik dat gewoon in de tuin knippen, dat heeft ook wel wat zo lekker in het zonnetje. :D

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er een aardig hoopje uit

heb je weer wat lekkers als het droog is :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad een aardig hoopje, en morgen weer wat extra's toevoegen aan de topjes.

 

De kronomam is er ook echt aan toe. ze heeft geen dorst meer, en op een enkele witt haar na gebeurt er niet zo veel meer.

 

verder vanavond eindelijk een boosdoener gevonden van de webjes, een rups nou ja dat is eeen groot woord voor de mini.

 

post-19177-1351288972_thumb.jpg

 

post-19177-1351289019_thumb.jpg

 

post-19177-1351289031_thumb.jpg

 

post-19177-1351289086_thumb.jpg

 

en de kronomam.

 

post-19177-1351289114_thumb.jpg

 

post-19177-1351289124_thumb.jpg

 

post-19177-1351289132_thumb.jpg

 

Dan maar weer even nadenken of ik de laatste nog een paar weekjes laat staan. eerst maar even goed controleren op beestjes en meeldauw.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat zal die rups stoned zijn :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood Ja dacht het wel. er zat weinig beweging in. En rups is best een groot woord voor een beestje van 12 MM .

 

Vanmiddag in normaal licht de Kronomam geknipt. Ik wilde goed kijken of er niet meer verstopt zaten, maar gelukkig niets meer gevonden.

 

Dan de laatste plaatjes van de dame,

 

gallery_19177_13987_1431918.jpg

 

gallery_19177_13987_986423.jpg

 

gallery_19177_13987_410728.jpg

 

gallery_19177_13987_355126.jpg

 

en na een klein uurtje voorzichtig knippen het volgende resultaat.

 

gallery_19177_13987_379888.jpg

 

gallery_19177_13987_840800.jpg

 

Was dat het dan? Nee nog niet helemaal. De laatste der mohicanen staat er nog. Enigzins gemodelleerd, en met een ander zonnetje boven het hoofd.

 

gallery_19177_13987_1045685.jpg

 

en de Luchtverdeelbuis vanaf de zijkant laten blazen. De gaten waar ik geen koude/frisse lucht wil hebben, heb ik afgedicht. Zo alleen lucht door de plant, en hopelijk ook onder de kap een beetje door.

 

gallery_19177_13987_2556982.jpg

 

met wat topjes

 

gallery_19177_13987_82639.jpg

 

gallery_19177_13987_482335.jpg

 

gallery_19177_13987_40117.jpg

 

nu maar weer even afwachten wat het klimaat gaat worden, zal weer even tunen worden. Nog even terugrekenen maar ik denk dat deze nog een weekje of 3 á 4 moet.

En ik zal deze met Goldlabel blijven voeden.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je voorraadkast raakt weer gevuld :D ik ben blij met het huidige klimaat, rustig draaiende boxen en volop licht :verrygood

Mooie foto`s as usual.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schitterende foto's en mooie resultaten al. De foto's van gister 0:08 zijn zwart voor me, Ligt dat aan mij?

 

Maakt verder niet uit, Heerlijke opbrengst zo :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Krasi,

 

De voorraadkast is zeker weer vol genoeg, al heb ik de helft van beide neesjes vandaag weer uit handen moeten geven. Maar ja dat was ook de afspraak.

En ook hier met minder planten en lampen, en kouder weer, is het erg rustig in de kast, inblaas op ca 35%, en afzuiger op iets van 40/45%.

LV 40% en temp 27 graden ongeveer.

 

@ David.dt

Dank je wel, ik ziet geen zwarte foto´s hier, maar of het aan jouw ligt weet ik ook niet.

 

Voorlopig resultaat.

 

De Bac dame heeft ca. 89 gram droog opgeleverd en de GL dame ca 78 gram.

En na een testroker van beide zit ook in de smaak een behoorlijk verschil, zo is mij verteld.

 

even een verslagje zoals het mij is verteld vanavond.

 

beide zijn lekker knetter, en een boterachtige smaak?? En nog eigenlijk geen haze smaak eraan.

De BAC dame zou wat heftiger zijn geweest, maar de GL had eigenlijk misschien wel iets langer gemogen.

Wel beide zonder scherpe smaak.

 

Uiteraard is het nog veel te vroeg om goed te proeven, maar de persoon met amneestunnelvisie heeft echt geen geduld, :D dus over een paar weken kan het wel weer veranderd zijn.

 

Hier thuis is er op een wat vroeger geknipte topje erg goed geslapen, dat was van de BAC dame, de andere wordt nog geprobeerd van de week. Het effect van eerdere geproefde hazejes, zoals droge mond enzo is nu niet aan de orde geweest. Dus het lijkt er op dat er weer een positief soortje is bijgekomen aan het assortiment.

 

Nou weer verder wachten op de rest.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan ook maar hier wat plaatjes.

 

De kronmam is toch ook weer erg snel droog. Maar ja het is niet anders.

 

post-19177-1351725815_thumb.jpg

 

post-19177-1351725824_thumb.jpg

 

post-19177-1351725834_thumb.jpg

 

post-19177-1351725843_thumb.jpg

 

Het drooggewicht is even net niet leesbaar, maar is 64 gram geworden.

 

de laatste zal dat wel lang niet gaan halen, maar ben wel benieuwd naar het verschil in smaak, als dat er al is. Maar dat duurt nog wel even.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie pics en toch een mooie opbrengst

zo kan je weer een tijdje verder :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...