Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

weedyweedy

4x Sneeuwwitje Micro 90W 60x40

Recommended Posts

Je kan ze dimmen zodat het geluid wat minder wordt.

 

en geluids isolerende afzuigslang gebruiken oid.

 

 

mooie plantjes , succes

 

 

 

:bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 19

 

 

Hey elmo,

 

De koolstoffilter zit rechtstreek op de afzuiger en de afzuiger blaast rechtstreeks naar buiten. Hierdoor is een slang niet mogelijk . In vervolg misschien opzoek naar een wat stiller ventilatortje.

 

Damentjes staan er goed bij. Alleen weet ik echt niet wanneer ik ze in de bloei zal zetten. Ik heb namelijk geen idee hoelang de dames door blijven groeien na omschakellen.,

 

Op advies van HansWorst, wachten tot netje 50% vol is dan omschakellen. Dus nog even wachten denk.??

Zie hier:

 

gallery_19704_13827_158218.jpg

gallery_19704_13827_967976.jpg

gallery_19704_13827_256862.jpg

gallery_19704_13827_1101715.jpg

gallery_19704_13827_29557.jpg

gallery_19704_13827_1240183.jpg

gallery_19704_13827_985.jpg

gallery_19704_13827_1004631.jpg

gallery_19704_13827_103555.jpg

 

momenteel is de temp: 21.5

LV : 53%

 

Nou verder heb ik weinig te lullen.. Dus peer em weer...

 

Have fun Grtzzz :bier

 

WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee ziet er leuk uit.

 

Jij zei dat de buisventilatortje van gamma veel geluid maakt?

Ik was toevallig in de gamma ( grootste growshop van nederlands haha) en stond op de verpakking dat deze maar 37decibel geluid maakte.

En als je kijkt naar de afzuigers in de growshop hebben ongeveer hetzelfde als je vergelijkt met m3.

Misschien verstandig om de kast ergens anders te plaatsen?

 

Verder hebben we hier een computer zaak die computer fans verkoopt die maar 20db geluid maken en 120kub per uur verplaatsen miss dat een idee?

 

succes met je grow

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou nog even wachten met in de bloei zetten

laat het netje wat voller worden anders ga je er later spijt van hebben meen ik uit ervaring

ze zien er wel gezond uit, maar wel jammer van de stekken (persoonlijk) :D

 

ik zou als ik jou was 2 120mm pc fans aan elkaar fixe voor afzuiging dat is een stuk stiller

 

@ nielss 37 db op 37 meter afstand :P

heb vorige week toevallig nog zon ventilator gehaald voor de badkamer, met electrishe terugslag klep enz...

wat een pokkeherrie is dat, alsof een boeing 737 opstijgt.

en daar staat dacht ik 45db op 1m op maar daar klopt niks van, met de stekker er uit ja :bier

 

grtz dragon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey dragon, is dat mogelijk dan om 2 pc fans aan elkaar te koppellen..? Vergroot dit de capaciteit?... En hoe bepaal ik dan hoeveel m3 hij afzuid,,,stel w2 x 100m3 = 200m3 ..of werkt dit niet zo?Want ik heb ook wel is ergens gelezen dat de capaciteit van de afzuiger gelijk moet zijn aan die van de koolstoffilter. Waneer deze te hoog is zuigt hij de geur er te hard doorheen waardoor het filter niet optimaal werkt.. en een te zwakke afzuiger zo te weinig capaciteit hebben om fatsoe5nlijk door het filter te zuigen.. iemand hier ervaring mee of het beter weet..?

 

In princiepe heb ik aan een 100m3 afzuigertje genoeg.. maar maakt het dan ook echt niet uit of ik een pc fan of een buisafzuiger gebruik met zelfde capaciteit...wat zijn jullie bevindingen?

 

Was em even voor nu, Kga naar huis..

 

Ltrrrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey weedy weedy,

haha nee zo werkt het niet! als jij bijv 2 x een fan van 100kuub aan elkaar zet gaan die niet ineens 200kuub verplaatsen.

normaal kan je eigenlijk geen pc fan gebruiken om af te zuigen omdat deze te weinig druk kan geven dus hij krijgt het niet door je filter heen gezogen en afgevoerd

maar zet je er 2 achter elkaar kan je wel druk opbouwen en dan is het geen probleem meer

 

maar houd er rekening mee dat een pc fan bijv 100m3 afzuigt op bijv 1000 toeren en zonder weerstand.

dus met weerstand krijg je vanzelf minder toeren dus minder verplaatsing bijv 50m3

zet je er nou 2 aan elkaar kunnen ze elkaar helpen dus heb je wel 100m3 en redelijke afzuigkracht

 

je moet het zien alsof je op een tandum zit in je 1tje en je moet de berg op,, dit gaat moeilijk en langzaam

maar spring er iemand bij die meetrapt gaat het wel en vlotter :)

 

en je filter moet in principe altijd meer aankunnen dan je afzuiger

bijv 100m3 afzuig/ 150m3 filter, omdat dit voor lagere weerstand zorgt

en belangrijk is om een afzuiger te kiezen met overcapiciteit zodat deze niet 100% hoeft te draaien dat scheelt een berg geluid

 

een buisafzuiger is leuk qua luchtverplaatsing maar maakt veel geluid

ik hoop dat ik je vraag duidelijk heb beantwoord??

 

grtz dragon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Dragon,

 

Ja je heb het goed en duidelijk uitgelegd :) , in de loop van de kweek ga ik zeker even proberen dit te maken:D, heb jij hier niet toevallig een voorbeeld van (fototje) hoe jij dit gerealiseerd heb m.b.t tot koolstoffilter?.

Deze kweek blijf ik denk nog even met de buisafzuiger werken, voor het gemak.

 

Volgende kweek ga ik misschien ook wel een zadenkweek proberen. Iemand een idee voor soortje? ik dacht zelf aan een PP-tje ofzo, van doen-horen-zeggen begrijp ik dat dit een redelijk makkelijk soortje is om te kweken. tevens is het een lekker wietje :rofl ...vind ik dan..

Ook heb ik in het verleden wel eens plantjes op forum gezien die bestonden uit 1 tak vol met top en bijna zonder blad, iemand enig idee wat voor een soortje dit is. Lijkt me leuk om daar een hokkie van vol te zetten.

 

van de week komen er weer even een paar fototjes van de dames.

 

Grtzzz :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey weedy ik heb geen fotos hiervan, heb dit zelf gemaakt maar aan iemand weggegeven

maar ik kan je mischien een beetje een beeld geven van hoe

 

ik had 2 fans 125mm en 2 flenzen van 125mm de flenzen waren vierkant met toevallig de zelfde steek als de fans dus ik heb ze gewoon met m4 x 60mm boutjes vastgezet en klaar, de flenzen had ik gekregen dus weet niet waar die vandaan kwamen maar ik denk dat je zoiets ook zelf kunt maken

of wie weet heeft conrad ze ook, vierkante flens met 125mm pijp

 

let er wel op dat ze niet tegen elkaar inblazen dan heb je alsnog niks :)

verder werkt zoiets perfect met weinig herrie gewoon net als pc zegmaar

ik zal wel even een paar fotos voor je vragen als je wil want ik zie deze persoon waar ik hem aan heb gegeven regelmatig

 

 

grtz dragon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha nee laat ze zeker niet tegen elkaar in blazen :rofl ...

 

Maar ik zie het helemaal voor me hoor dus dit komt cker goed. Heb wel de mogelijkheid het een-en-ander te fabriceren. Zodra ik me hier mee bezig ga houden zal ik er cker een update over houden. :)

 

dankje.

 

ltrrrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello mede Wietforum gebruikers,

 

vraagie he..

 

waneer de lampen aan staan heb ik een lv van zo'n beetje 54%, wat een mooie waarde is voor de periode waarin de plantjes nu zijn. Maar waneer de lampen uitstaan schiet de lv omhoog naar +/-83%, dit is naar mijn idee veel ste hoog. De afzuiger staat uit waneer de lampen ook uitstaan, dit i.v.m. het anders te snel/veel afkoelen van het hok(met lampen en afzuiger uit blijft de temp hangen rond de 20 graden). hebben jullie hier ook last van en/of hoe kom ik hier van die hoge LV af?? :)

 

Hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen voordat ik de dames in de bloei zet :rofl

 

ltrrrrr....

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de groei geeft je LV nog geen problemen.

 

Zorg ervoor dat je planten altijd verse lucht hebben.

 

Vanaf 3de week bloei in ieder geval 's nachts gaan afzuigen, je hebt het geluk dat het dan (mogen we hopen) ook 's nachts warmer is. Zo niet: Volgende ronde andersom draaien. (lampen 's nachts aan).

 

Nog even wachten met 12/12.

 

Succesos :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, even ter informatie.

 

De lampen staan op dit moment aan van 14.00 smiddag en gaan 8.00 sochtend weer uit. Zodat wanneer ik op me werk ben de planten in het donker staan. Dit zodat ik ze dan wel met rust MOET laten..:)

 

Ja er is in principe altijd verse lucht aanwezig. Maar doordat ik snacht niet afzuig gaat de geur langzaam de tegengestelde richting op, er is dan een lichte aroma in de kamer aanwezig. Ik zou graag snacht ook willen afzuigen , dus hoop ook op een zeer aangename zomer..:rofl..

 

Bedankt voor reactie :rofl... Maja goed enig idee waardoor dat snachts zo omhoog schiet?

 

Grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je LV schiet omhoog omdat het onder andere kouder wordt. En uiteraard ook omdat je afzuiger uit staat.

 

En verse lucht kan wel in de omgeving zijn, maar je afzuiger zorgt er ook voor dat je de verse lucht in je hokje brengt. Dus ook daarom heb je eigenlijk je afzuiging normaal altijd aanstaan.

 

Is het geluid de luchtstroom, of de fan zelf? Dat laatste denk ik eigenlijk.

 

Misschien moet je anders toch wat investeren in een andere afzuiger en een fancontrolertje, dat scheelt je meteen in geluid en ook in het goed houden van je klimaat.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok de afzuiger moet in het donker ook aanblijven dus. Verstandig om dit te dimmen? En Zoja hoe? Dimmer in tijdschakelaar en dan elke dag handmatig harder en zachter zetten.. Maja dit is toch niet echt wat ik wil...als ik de afzuiger snachts ook aan laat staan zakt de temp cker onder de 18 graden? Is dat niet erg dan?

 

En ja het is de fan die zoveel herrie maakt...de luchtstroom zou je alleen moeten horen blazen tegen de muur.

 

Heb je misschien een voorbeeld van een passend niet al te duur combinatietje:p.? Kan ik op zown fancontroller meerdere fans op aansturen op verschillende tijdstippen? Nog nooit mee gewerkt.

 

Grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Weedy,

heb je maar een keertje aan een Variac gedacht?

Ik heb nog een klein kweekje staan nu, deze word door een 100 kuub Plieger-vent met een 100 kuub filter afgezogen.

Deze draaid nu op een Variac.

De afzuiging is ietsjes te horen maar het is niet storend.

 

De 18°C? Kijk maar naar mijn topic´s, deze temperaturen heb ik altijd in de nacht.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey DJ,

Volgende ronde ga ik misschien overwegen een dubbelle pc-fan als afzuiger te gaan gebruiken in combinatie met fan-contoller. Maar eerst even kijken hoe deze ronde verder gaat verlopen. Wie weet hoe het loopt :rofl...?

 

 

 

Torsi..

ik heb mij een beetje geprobeert te verdiepen in de Variac. Dit lijkt me voor mijn kleine hokje iets te lastig en zijn redelijk prijzig overigens snapte ik er vrij weinig van:P. Wel kwam ik dit tegen:

http://www.onlinekweken.nl/product/13119/F...ERMOSTAAT_.aspx

 

FANLINE FAN CONTROLLER MET THERMOSTAAT MAX. 1000W

 

 

De fanline fan controller regelt aan de hand van de ingestelde temperatuur waarde de snelheid van de ventilator. Hierbij verandert de temperatuur in de ruimte. Wanneer de temperatuur hoger is dan de ingestelde waarde, zal de fanline fan controller de ventilator op maximaal laten werken. Wanneer de temperatuur lager is dan de ingestelde waaarde, zal de Eurotech fan controller de ventilator aanpassen naar de minimaal ingestelde waarde.

 

 

 

 

Technische gegevens:

 

 

 

 

•Regelcapaciteit maximaal 1000 Watt

•Dynamisch bereik 0 - 1000 Watt

•Nespanning 230/240 V

•Frequentie 50/60 Hz

•Werkomgeving 10 - 40°C

 

 

als ik het goed begrijp zou ik hiermee op volle toeren kunnen afzuigen waneer het warm is. wanneer de temp daalt zal de ventilator ook wat rustiger afzuigen. Maar wanneer de temp te laag komt zal thermostaat deze weer opwarmen? Of begrijp ik dit verkeerd?.. Het lijkt me zo op eerste gezicht wel een redelijke oplossing, mits de buisventilator hier niet nog meer herrie van gaat maken in het geval dat hij gedimt word.

 

 

Overigens heb ik vandaag in de donker periode de afzuiger aangelaten. Van 8 tot 12 gemeten en de temp was/is om 12.03 nog 20.4 graden/ 47% LV... dit valt me helemaal niet tegen. Nou moet ik wel zeggen dat de zon aardig op me kamer schijnt nu, waardoor de aangezogen lucht waarschijnlijk ook wat warmer is dan voorheen.

 

Straks wanneer het licht weer aangaat zal ik even wat foto's nemen van de Dames:D.. Hoop die Update strakkies na 2 uur ook nog eventjes te doen :rofl..anders word het vanaaf..

 

Alvast bedankt :)

 

ltrrrrrrrrrrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik een erg kleine ruimte heb, probeer ik die zoveel mogelijk leeg te laten. Door filter

uitblazen zou ik ook doen. Ik wil mijn kist later aanpassen voor e.v volledig kweek en

ik gebruik 3x30W Tl cool white voor de groei.

Ik heb mijn Blueberries eronder gehad, en ze ontwikkelden zich goed en kompakt met

90W totaal. Mij gaat het niet zozeer om de max opbrengst, maar meer om kwaliteit.

Expirimenteren en leren van fouten is wat ik ook wil.

Ik denk dat ze in de vroege fase lekker gaan onder 75-80% rlv. ( licht uit ) en 42%

licht aan. In de bloei de max. rlv een stukje naar beneden halen ca. 70% max. 35 min.

max temp. rond 24-27°C max. en 18-20° min.

Dan zou je toch redelijk goed in de marge zitten denk ik zo.

 

 

gr, Zappie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan die lamp er niet dichter op? Of vergis ik me :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
als ik een erg kleine ruimte heb, probeer ik die zoveel mogelijk leeg te laten. Door filter

uitblazen zou ik ook doen. Ik wil mijn kist later aanpassen voor e.v volledig kweek en

ik gebruik 3x30W Tl cool white voor de groei.

Ik heb mijn Blueberries eronder gehad, en ze ontwikkelden zich goed en kompakt met

90W totaal. Mij gaat het niet zozeer om de max opbrengst, maar meer om kwaliteit.

Expirimenteren en leren van fouten is wat ik ook wil.

Ik denk dat ze in de vroege fase lekker gaan onder 75-80% rlv. ( licht uit ) en 42%

licht aan. In de bloei de max. rlv een stukje naar beneden halen ca. 70% max. 35 min.

max temp. rond 24-27°C max. en 18-20° min.

Dan zou je toch redelijk goed in de marge zitten denk ik zo.

 

 

gr, Zappie.

 

Heey Zappie,

 

Misschien dat ik volgende kweek het 1-en-ander wel ga aanpassen. Dat ligt er een beetje aan hoe deze kweek zich verder ontwikkeld.:rofl. Om eerlijk te zijn zou ik wel zoveel mogelijk eraf willen halen omdat ik de shop echt veel ste duur vind en ik toch wel redelijk Joints rook...Maar kwaliteid is cker belangrijk... Liever iets minder en lekkere goeie wiet als andersom....

 

Bedoel je met je LV-verhaal dat je vind dat in de donkere periode die 75-80% niet erg zijn? Want ik heb nu in donkere periode de afzuiger ook bij gezet.

 

Verder lijken mijn temp aardig te kloppen dan :rofl :) das heel mooi..

 

thnx ltrr..

 

 

 

kan die lamp er niet dichter op? Of vergis ik me :rofl

Inderdaad de lamp zou iets dichter bij kunnen. Alleen laat ik de lamp express iets hoger, zodat de plantjes iets meer strekken en ik de open plekken in mijn scrog-netje een beetje kan opvullen.

 

althans dat is het idee :rofl :rofl

 

Grtzzz

 

Foto's komen er zo aan.. eerst maar weer me zuur verdiende centen uitgeven aan die uitknijpers genaamd "coffeeshop" :rofl ... dus tot laterr :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die uitknijpers ben je straks iig (even) vanaf.

 

Zonde overigens om de boel te laten strekken, zonde van de energie van de plant, gewoon lekker door laten gaan met zoveel mogelijk licht op de plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok Hansworst, zal de lamp zo laag mogelijk houden, als ze na het omschakelen nog 2 weken doorgroeien vullen ze de open gaten misschien ook nog wel op.

 

Dag 24

 

Ok Maar zit ondertussen al op dag 24 dus zou ze toch wel keer in de bloei willen zetten.

Wat denken jullie?

 

hier paar foto's van vandaag:

 

gallery_19704_13827_774617.jpggallery_19704_13827_108227.jpggallery_19704_13827_1274084.jpg

gallery_19704_13827_36763.jpggallery_19704_13827_267549.jpg

gallery_19704_13827_57776.jpg

gallery_19704_13827_640279.jpg

gallery_19704_13827_493312.jpggallery_19704_13827_334514.jpg

 

nou ik heb er nog meer maja moet gourmetten en anders word et vrouwtje boos :)

 

grtzzz ltrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paar dagen tot een week wachten.

 

Je wil natuurlijk wel het maximale rendement uit je tijd en geld halen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ik kijk het nog even aan en zal van de week wel weer even update...een week vind ik eigenlijk langs genoeg dan hebben de dames een maand kunnen groeien....

 

Toppie, bedankt HW..

 

Zie je hopelijk bij 1 van volgende updates weet. :o

 

 

Ltrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overigens iemand tips wat betreft het omschakelen naar 12/12...

Ik namelijk wel is gelezen dat iemand tijdens het bloeien 2 groei lampen erin hield...of zeggen jullie van uhh ...jij bent gek!!.. knalle er 6 bloei lampen in..? En wat betreft het omschakelen..in 1 x naar 12/12 of langzaam afbouwen.? 16/8, 14/10, 12/12?

 

 

Hoor graag weer jullie mening/ideeën.

 

Ltrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe ik het deed was dat toen ik de eerste bloeitekenen zag gelijk alle bloeilampen erin deed, zodat ze nog ff lelker gingen strekken (mijne waren te compact). Dit heeft voor mij perfect gewerkt. Maar meestal is de truuk om zodra alle groei eruit is of net iets ervoor de bloeilampen erin te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...